Haha Elmo, wel lekker een pizza, maar denk dat als ik hem onder mijn neus krijg ik niet zo vrolijk wordt brrrrrr. Moet straks werken heb totaal geen zin, zou het liefst beetje op de bank blijven hangen, ik slaap prima, maar heb weinig puf de laatste tijd, alles is me teveel. Wil nog van alles doen, maar heb er geen energie voor. Vooral de ochtenden ben ik niet vooruit te branden. Hoop dat dat snel weer een beetje terugkomt.
Hahaha, ja, snap het helemaal hoor! Maar als ie eruit is denk je soms weer terug aan die fijne tijd dat je die mooie bolle buik had (oke, gewoon dik was ) en dat je hem voelde trappelen...en heeeeeeelmaal voor jou alleen had. Zal verder niet te veel "wacht maar tot" zeggen..proberen te zeggen haha
Haha, je beleefd het helemaal weer opnieuw zeg maar Geeft niets hoor, vind je verhalen wel erg leuk om te horen. Maar akn me voorstellen dat dat wel een heel bijzonder gevoel is als je je kindje in je buik voelt bewegen. Lijkt me heel speciaal en wil het ook heel graag meemaken. Maar wil het ook heeeeeeeeeel graag in mijn armen houden
Pfffffffffffffffffffffffffff! :x Wat een k*tpraktijk is die stadspraktijk die achter het UMCG zit. Ben doorverwezen van het UMCG naar hun. Ik bel die lui dus voor een afspraak...zeggen ze..."wij nemen geen patienten aan die in Assen wonen!". Is veel te ver weg. Ben er helemaal klaar mee. Nu kan ik het UMCG zo weer gaan bellen dat ze mijn dossier niet naar hun toesturen. En kan ik op zoek naar een andere verloskundigenpraktijk. Ga maar gewoon in Assen en hoop maar dat er een verloskundige bereid is met mij mee te gaan naar het UMCG als ik moet bevallen. Ik heb daar echter een hard hoofd in.... Zal wel in het WZA moeten bevallen nu terwijl ik in familiekring meerdere nare ervaringen heb meegemaakt met dat ziekenhuis.
Ik heb een vraagje.. Gister was er bij de punctie behalve de follikel van ruim 20mm ook een follikel aan de rechterkant gezien die rond de 14mm was, maar waar ze niks mee deden. Nu heb ik sinds vanochtend behoorlijk vruchtbaar slijm en wat eipijn rechts, is dit normaal? Toen ik vroeg of we konden vrijen na de punctie vertelde hij wel dat het niet verstandig was omdat er nog 1 zat (wel kleiner) en het pijnlijk zal zijn ivm de punctie.
Na een punctie is seks sowieso af te raden ivm infectiegevaar. Verder heb ik geen ervaring met een achtergebleven follikel. Ik heb 1x een follikel en een cyste gehad. Die hebben ze toen beide weggehaald. Gewoon even bellen hoor, als je er toch het fijne van wilt weten. Mariska, Owww..die nieuwsgierigheid! Ja, op dat gebied duren die maanden lang, heeeeeel lang Jullie willen vast weten wat het is straks? Die nieuwsgierigheid blijft overigens hoor. Je raakt zo benieuwd naar het karaktertje, naar hun stem etc. etc. Het is echt een hele beleving.
@sammie: jullie zijn bezig met ivf in ec, en zojuist de eerste gehad? Erg spannend, veel succes morgen. @behappy: supermooie foto Heb sinds dinsdag steeds wat roze/bruine afscheiding. Heb ik normaal nooit. Denk steeds, zou t ms toch geen innestelling zijn, maar geloof eigenlijk niet meer in iui. Ws komt toch ongi er aan, laat t maar snel komen, dan kunnen we de laatste iui nog doen dit jaar. Kom maar op ongi... Liefs mien
Zo, ben inmiddels afgekoeld.... Dat winterse weer helpt ook wel. Ik vond die mensen aan de telefoon van de Verloskundige Stadspraktijk Groningen gisteren niet echt vriendelijk overkomen. Toen ik een verloskundigenpraktijk in Assen belde, kreeg ik meteen een heel goed gevoel. Kreeg meteen een leuke aardige dame aan de telefoon. Kan daar 29 december heen voor een intake + echo. En dan maar hopen dat een van hun met mij mee wil naar het UMCG. Mijn vriend opperde gisteren nog dat ik gewoon stad en land moest afbellen voor een verloskundige die naar ons in Assen wilde en met ons mee zou willen naar het UMCG, maar daar had ik echt geen zin en puf voor hoor in al die beltoestanden. Zag een leuke website van een verloskundige in Assen en heb gewoon meteen met hun gebeld. Assen ligt trouwens niet eens zover van Groningen. Binnen 20 minuten zijn wij in Groningen (behalve in de spits dan). Mijn vriend vond het allemaal een beetje vreemd. Wij hebben wel eens afleveringen van de Verloskunigenpraktijk gezien waarbij een verloskundige ruim 3 kwartier moest rijden om bij iemand op het platteland te komen. Maar goed: misschien zijn het nieuwe regels waardoor je een verloskundige moet kiezen die binnen 10 minuten bij je kan zijn? (Kan ik me ook enigszins voorstellen trouwens.)
Hey Mien, is je ongi al doorgebroken? Hey Behappy, wat een gedoe bij jou ja. Hoop dat je iemand kan vinden waar je een goed gevoel bij hebt. Zag dat jij 29 december weer een afspraak hebt. Hoe voel je je? Mijs: hoe gaat het met je?
Hey Elmo, even een vraagje aan jou. Hoe zit het eigenlijk met het regelen van kraamzorg? Wordt dat geregeld als ik in M. kom bij de vlos of moet ik daar zelf achteraan en waar regel ik dat. Hoe en wanneer en waar heb jij dat gedaan?
Yes, ongi zojuist doorgezet. Heb al een afspr gemaakt voor fm voor de 13e en dan de laatste iui. Ben er dan ook echt klaar mee.. @mariska; wat wordt er eigenlijk precies besproken op zo'n ivf gesprek, is dat alleen met z'n 2en of is dat met meerdere stellen? Liefs
Als het een voorlichtingsgesprek is dan heb je het waarschijnlijk met een stuk of 4 a 5 paren. En dan gaan ze je vertellen hoe alles in zijn werk gaat en krijg je spuitinstructies met een spuitschema en is er ruimte om vragen te stellen.
Snap er niets van, toch niet ongi?! Alleen beetje bruine afscheiding, zal vandaag of morgen dan wel ongi worden....
Jeetje Mien, onzeker / spannend! Mariska, Je kan (volgens mij vanaf 12 wk) zelf bij je verzekeraar aangeven dat je zwanger bent en dus kraamzorg aan wilt vragen (vooral je kraampakket, deze krijg je rond wk 36 bezorgd - als deze in je pakket zit). Ik kon dat bij Groene Land gewoon online doen. Je ontvangt dan wellicht een ontvangstbevestiging. Ze bellen je uiteindelijk zelf op voor de intake (bij mij 2x telefonisch maar volgens mij komen ze ook vaak langs). Bij Stijn was het niet helemaal goed gegaan. Uiteindelijk belde ik voor het kraampakket en werd het alsnog met spoed geleverd. Heb niks nodig gehad ivm keizersnede.
Be Happy, staar je niet blind op bevallen in umcg! Als je moet bevallen en er is geen plek, dan moet je ook ergens anders heen (daar waarschuwde de vk mij voor, aangezien wij moesten aangeven waar ik wilde bevallen als thuis niet kon. Ik hoor ook veel goeds over Martini!
Martini is inderdaad, van wat ik heb gehoord, een heel fijn ziekenhuis om te bevallen. Misschien is Assen dat ook wel? Overweeg je niet om thuis te bevallen? Het is wat Marj zegt.. probeer je er niet blind op te staren. Dan valt het altijd zo tegen. Misschien krijg je in Assen ook een goed gevoel als je daar eens een rondleiding krijgt (doen veel ziekenhuizen). Voorbeeldje (ja, daar gaat ze weer). Bij Ruben had ik het helemaal in mijn hoofd! Ik ging thuis bevallen, leek me zo mooi en knus. Ben dus ook niet in een zh geweest, had er niks te zoeken...(oke, alleen voor de bv info avond). Uiteindelijk werd het een spoedkeizersnede onder algehele narcose! Wat heb ik hier enorm veel last van gehad zeg! Pas na de geplande ks van Stijn heb ik dit een plekje kunnen geven, ik had hier zo geen rekening mee gehouden. Ik snap je wel helemaal hoor, wil je gevoel niet wegschuiven! Maar het maakt alles soms wat ingewikkeld, als je zo'n duidelijke wens hebt. Go with the fow. Elmo
Hey meiden, ff weer een teken van leven van mij. mijn ochtenden zijn niet uit te staan, bleeeh hopeloos blijf maar kokhalzen drinken gaat goed maar heb geen eetlust heb nu goedemorgen ontbijtdrink op mijn nachtkastje staan wat ik opdrink zodra ik ook maar wakker word Het wordt wel iets beter nu, maar heb weinig zin aan eten. Bedankt elmo voor de info over de kraamhulp, ik wacht nog even tot de 12 weken en dan zal ik me gaan aanmelden bij mijn zorgverzekeraar. Iedereen al sinterklaas gevierd? Wij hebben er niks aan gedaan. Gisteravond ging wel de deurbel, toen vriend open deed hing er een zakje aan de deur met een gedicht zaten twee witte rompertjes in en een grijs babymutsje met Bumba erop, zoooooo lief