IVF/ICSI in het UMCG deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Elmo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sporten staat hier ook op een zeer laag pitje hoor. Ben alweer een tijdje niet geweest (manlief moet steeds overwerken).
    Maar werk, de jongens en huishouden vind ik ook redelijk actief hoor! :D

*ga Stijn uit bed halen...trap op trap af..*

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

Yoehoe Go Jantienn, duimen draaien op volle toeren, hoop op een knallend uiteinde voor jullie met een positest;)

Wat bertreft mijn misselijkheid, na mijn twee broodjes kakte ik in op mijn werk, had geen puf meer wilde het liefst op een bank ofzo liggen en mijn maag begon weer wat vervelend te doen ;)

wat betreft het sporten, was net van het zomer begonnen met hardlopen, maar dat heb ik na de tp niet meer gedaan, durf het niet.
    Ben trouwens nu met die gladheid ook wel erg bang om te vallen.
    Zelfs hebben we na de tp nog niet weer gesext, ik durf het niet en heb het ook nog niet gemist:$ Arm kereltje van me:p

Die verkoudheid heb ik ook wat, niet erg, af en toe wat niezen en een wat rauwe keel, slikken is wat pijnlijk.

3. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Sporten, tja, zou ik ook eens kunnen doen....:D

Jantienn, super: je hebt een embryootje! Jij en Sammy zijn nu technisch zwanger, hihi.
    Nu nog nestelen in die baarmoederwand en groeien, groeien, groeien!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #1904 Marnat, 8 dec 2010
    Laatst bewerkt: 8 dec 2010
    Jantien@ Emy aan boord !! Duim duim voor een lief plakend wondertje.

Knuf voor de onzekere meiden , komt goed meiden.

Mis een troost mijn zusje is nog niet misselijk geweest!1 en het gaat heel goed , ze groeit nu hard !! als ik het goed heb is ze nu 26 week zwanger.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eh....hier hebben wij voor het laatst gesext een week voor de punctie....:):)...Heb er nu totaal geen behoefte aan. Hij moet zichzelf maar even behelpen. Mijn lust komt vanzelf wel weer terug......hoop ik (voor hem en voor mij!).

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Durf hier ook niet, hoor! Ik laat Molletje nog wel even een poosje met rust! En mis het ook niet.
    Ik hoor Mijsman niet klagen, hoor. Voelt voor hem ook niet prettig, geloof ik.

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Die van mij net zo hoor, heeft nog geen aanleiding gegeven dat hij wat wou, denk dat mijn vriend ook zoiets heeft van maar even rustig aan. Hij is ook zo zorgzaam nu we weten dat ik zwanger ben,belt me ook wat vaker om te vragen of alles goed is:D

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Wat lief!

9. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meiden,

Ik heb even een potje zitten huilen. (En huil nog steeds)
    Echt overal lees ik dat de embryo meer dan 4-cellig moet zijn,daaronder niet voldoende is op dag 2, maar ons werd verteld dat 2-cellig ruim voldoende was.
    Snap niet waarom ze dit niet gewoon eerlijk tegen ons gezegd hebben..

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Merk jij dat niet Mijs?
    Maar hij is soms ook nog wel tegendraads en daar kan ik nu helemaal niet tegen, is vorig week wat geescaleerd. Was nijdig een broodje aan het smeren met boter, stak met grof geweld een mes in de boter en smeerde er natuurlijk veel te veel op, vriend zat te eikelen en voor ik het weet heb ik het broodje al zijn kant uit gegooid met precies de beboterde kant volop in zijn smoelwerkje, waardoor het broodje op zijn kop bleef plakken........;) oeps, mijn kwaadheid was gelijk over moest zo lachen, gelukkig kon vriendlief er ook wel om lachen. Don't mess with a pregnant lady:D

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Meis laat je niet gek maken meis.

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Sammie, alles tussen 2- en 4 cellig is prima. Heb een 2-cellige gehad die meteen bleef plakken. Hij deelde mooi door, heeft genesteld. Daarna jammer genoeg miskraam, maar dat zegt wat over kwaliteit van embryo, niet over aantal cellen.
    Had een 2-cellige die bleef plakken en daarna een 3-cellige en 2 4-cellige waar niks mee gebeurde!
    Niet sippen, alles kan. Ook met 2-celligen. En die van jullie ziet er prachtig uit: even grote cellen, zie geen fragmentatie. Waren jullie een paar uurtjes later geweest, was ie misschien net doorgedeeld tot 4-cellig! En in t umcg plaatsen ze vaak terug op wachtdag 2. Andere ziekenhuizen vaak op wachtdag 3.

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Mijs, bedankt! Dit geeft toch weer een beetje moed.
    Maar waarom kan ik haast niks vinden over 2-cellige?!
    Wij hebben vorige week woensdag om 10.30 de punctie gehad en 3 uur later zouden ze het zaad erbij toevoegen.
    Vrijdag 11.15 de terug plaatsing.
    Er was inderdaad geen fragmentatie.

Ik denk dat het gewoon even teveel werd..

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Lieverd, het is een rottraject met veel spanningen, logisch dat het je soms wat te veel wordt.
    Bij ons waren artsen ook heel positief over het 2-cellige embryo. En inderdaad: het had potentie. De 1 deelt nu eenmaal sneller dan de andere.
    Meestal hoor je over 8-cellige embryo's, maar dat is meestal 3 dagen na punctie. Ik las ook niet zo vaak over 2-cellige. Maar elk embryo was ooit een 2-cellige!

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Als je mijn 2-cellige wilt zien, moet je even vriendjes met me worden en in mijn fotoalbum kijken bij ICSI ec 1. Zul je zien: die van jullie is veel mooier!

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Heb je toegevoegd :)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey lieve Sam!
    Natuurlijk voel je je dan ineens even heel onzeker en verdrietig maar wat Mijs zegt klopt heeeeelemaal!
    Toen wij de tp van Ruben hadden, was dit op dag 3. Stijn was op dag 2. Dit maakt natuurlijk al heel veel uit. Op dag 3 plaatsen ze denk ik geen 2 cellige terug, maar op dag 2 natuurlijk wel.
    Precies wat Mijs zegt, misschien was hij met een uurtje naar een 4 cellige gedeeld! Dat weet je niet.

Soms gaat het mis met 8 cellige en blijft een 2 cellige zitten, je kunt het aan de buitenkant nou eenmaal niet zien, welke het beste is. Aantal cellen zegt wel iets (ze hebben niet voor niks een richtlijn) maar niet alles!

Tjah...je niet gek laten maken..als dat nou eens kon, midden in de MMM.

Kop d'r veur laiverd!

Maris,
    Owww...jij moet (nouja, moet...haha) in je zwangerschap echt veel op gaan schrijven hoor!
    Kan zo vreselijk lachen om jouw / jullie humor en gebeurtenissen!
    Dat broodje! Geweldig!

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Elmo, bedankt voor je lieve berichtje!

* Raapt de moed weer bij elkaar..*

Ik heb trouwens vanmiddag al jouw (tot poging 5) Icsi eigen cyclus gelezen, pff wat hebben jullie veel moeten meemaken! * Geeft even een dikke knuffel!!*
    Maar het heeft jullie volgens mij nu behoorlijk sterk gemaakt!

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Sammie, je kan gaan loeren!

Maris, inderdaad hi-la-risch!

Ik stond laatst op straat ineens Mijsman uit te kafferen om niks, haha! Hij vond het echt gênant, zo op straat, iedereen kijken!

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Mijs, het lijkt meer cellig, maar volgens mij is dat de fragmentatie of niet?

Deel Deze Pagina