IVF/ICSI in het UMCG deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jippiejee, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hey, ik kom ook nog es weer langswaaien:)
    spannend weer zeg, maar eh, waarom zou je zonder verdoving willen proberen???!!??! AUW. Voor 1 in eigen cyclus zal ik ook niet doen, maar 7 of meer, volgens mij moet je dat niet eens willen. Ik heb ook fentanyl gehad, prima spul, haalt de scherpe kantjes eraf, maar je krijgt wel alles nog mee... verder nauwlijks bijwerking na die tijd, misschien een beetje suf en je mag niet autorijden. Nou ja ik hoop dat je er wat aan hebt!

succes alvast voor als ik niet weer voor die tijd kom aanwaaien!!;)

2. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Dag dames,
    Ik ben dinsdag aan de beurt! Wordt straks gebeld hoe laat ik pregnyl moet zetten vanavond..
    Ik heb wel receptje mee voor dormicum, dus moet ik morgen even halen..en dan idd tijdens punctie fentanyl erbij .. Dan gaan we er maar weer voor!
    Xxxx

3. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh krijg je dormicum en fentanyl?? Ik heb alleen fentanyl gehad en dat was goed te doen. Ach je kan het altijd in huis halen voor het geval dat... Dormicum heeft soms wel de eigenschap dat je er niets of weinig meer van weet. Ikzelf vond het wel prettig om te weten wat er was gebeurd, maar dat is ook wel mijn nieuwsgierige kant, wil graag weten hoe alles gaat...(en dan het liefst zonder pijn hihi..)

SUCCES dinsdag!!

4. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Dank je jippie, ja ik krijg dormicum tabletje de nacht ervoor en eentje 1u voor de punctie.. En dan fentanyl nog erbij, maar dan minder hoge dosis als dat je krijgt wanneer je geen dormicum krijgt.
    Ik heb altijd nog met dormicum gedaan (vanwege extreme zenuw trillingen en ik moet wel stil blijven liggen;)).. Ik wilde nu overwegen om zonder dormicum te doen, maar arts zei dat het geen kwaad kan en dat het voor m'n gemoedstoestand wel goed zou zijn..
    Ik heb overigens bij alle puncties alles goed mee gekregen hoor, ook op beeldscherm mee gekeken enzo.. Ik ben alleen erg emo na die tijd hihi. Dat komt ook door fentanyl maar met dormicum wordt dit extra versterkt hihi. Tissues mee ;)
    Vanavond 22.15u moet ik pregnyl zetten. Dat vind ik ook altijd weer erg spannend met die glaasjes! Haha. Blij als alles weer achter de rug is strks!
    Liefs visje

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Spannend Visje, laat je even weten hoe het gegaan is?? Heel veel succes morgen, zet hem op ;)

Hier balen!
    De eerste drie dagen na tp alleen maar lopen stressen. Meisje die niet wil slapen overdag en wat mot met vriend gehad (lag grotendeels aan mij, nogal snel aangebrand laatste tijd) en vergeten het hekje boven te sluiten waardoor kleine meid 4 treden naar beneden viel. Dit laatst ben ik me zo rot geschrokken, ze huilde gelijk was meer schrik en heeft er verder gelukkig niets aan over gehouden. Maar ik voelde me er knap beroerd onder.
    Dus geen ideale omstandigheden voor een tp, ben een beetje pessimistisch nu:(

Nu gaat het ook nog steeds mis met de utrogestan. Na de tp had ik niet genoeg, kreeg een recept mee, niet gezien hoeveel er op recept stond, waren er maar 20 stuks, die zijn dus zo op. Weer gebeld zouden een fax naar mijn apotheek sturen. Volgende dag apotheek gebeld, was geen recept binnen gekomen. En het was vrijdag. Ze hadden nog 10 op voorraad, ziekenhuis weer gebeld hebben gelijk fax gestuurd dus kon ik die 10 nog voor het weekend meekrijgen. Nu weer heen voor de rest, Nog maar 20 erbij dus kan ik morgen weer bellen want daar heb ik nog niet genoeg aan. Baal hier ontzettend van, ze kunnen zelf toch ook rekenen in het ziekenhuis, ben dit niet van ze gewend, hebben alles altijd keurig voor elkaar. Zucht........ nu morgen eerst maar weer bellen.

6. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ahh maris, zo te lezen heb je wat baaldagen achter elkaar :(
    Gelukkig is het met je meis goed afgelopen, lijkt me ook erg schrikken. Ach zo maken we allemaal wel eens stommr fouten hoor, probeer nu eerst maar iets te ontspannen en het gezelliger te krijgen in huis, wie weet lopen jullie dan allemaal te stralen straks met 'n positieve test in handen! Niet teveel stressen meissie, dat is niet goed!!! En inderdaad erg dom van die utro zeg.. Ik heb trouwens lutinus in huis ipv utro!
    Dus ik zeg "ZENNNNN" in huize mariska, doe iets ontspannends..neem je rust en pas goed op jezelf (in hopelijk meervoud ;))
    Liefs visje

En ja ik laat het weten hoe het is gegaan morgen!

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dank je Visje!!! Zal mijn best doen om de rust in huis te zoeken!!
    Ben ook toe aan mooi weer, wordt hier ook chaggie van.
    Volgende maand gaan we een weekje weg, hoop dat het dan mooi weer is.

8. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Visje heel veel succes vandaag...

Mariska Hoi hoi die baal dagen hebben wel allemaal wel eens hoor, en ja ongeluk zit in een klein hoekje en gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden. Het overkomt ons allemaal wel eens. Maar zoals visje zegt probeer wat leuks te doen en wat te onstpannen en ja dat is soms makkelijker gezegt dan gedaan, dat weet ik ook wel. Maar ik lees dat jullie een weekendje weg gaan gezellig, daar komen vast wel wat rust periodes in...En gaan jullie dan naar de zon..
    Maar wat stom van die medicatie pffff ze zien toch ook wel dat je het zo lang moet slikken, of kunnen ze niet tellen pfff. Maar goed ook dat kan gebeuren hihihi.
    Hoe lang moet je nog en wanneer mag je testen...
    Fijne dag het zonnetje schijnt buiten is het koud maar achter glas is het heerlijk geniet er van..

Zonneschijn: ik moest mijn ogi doorgeven en nu gaan ze ermee aan de slag, ze konden jammer genoeg niet zeggen hoe lang het duurt voordat ik weer aan de beurt ben...Maar goed we wachten wel af..

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Visje, hoe is het gegaan vandaag? En hoe is het met je?

Hoi Zonneschijn.
    Vandaag in ieder geval geen rust gehad, aan het werk geweest en een hele drukke dag gehad heb flink hoofdpijn nu:(
    Maar kijk uit naar het weekje weg in April, we willen last minut iets boeken, ws naar belgische ardennen of duitsland.

Heb vanmorgen met het ziekenhuis gebeld dat mijn utro's weeeeeer op zijn. Ze snapte er zelf ook niets van, ik had haar vorige week ook aan de telefoon en ze vond het zelf ook heel vervelend. Ze zei zelf ook dat patienten na tp een recept kregen van 120 capsules en dat ik er steeds maar 30 krijg snapte ze zelf ook niet. Moet er nu nog 40 hebben tot 3 april testdag dus hoop dat ik ze nu allemaal krijg en niet nog een keer heen hoef. Zal er de volgende keer beter op letten want dit is steeds een heel gedoe.

Ga nu eerst druk aan de bak, heb beloofd een taart te maken voor het zoontje van mijn vriendin.

10. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Dag meiden
    Ik heb m'n dagje wel gehad vandaag! DE punctie is niet verlopen zoals die hoort te lopen... Tijdens het aanprikken in de eierstokken is een bloedvat geraakt waardoor er bloed in mijn buikholte is gekomen en er nu'n bloedstolsel zit van 6cm groot. Ik heb o bed moeten blijven liggen en werd nuchter gehouden tot 16u omdat er misschien nig geopereerd moest worden! Ik heb vreselijk veel pijn en heb nu absolute bedrust gekregen en moet om de 4u pijnstillers innemen. Ik mocht gelukkig wel naar huis, omdat ze hopen dat mijn lichaam zelf hersteld (is beter dan operatie)..dus lig nu met vocht en'n bloedprop 6cm in mijn buikholte op bedje!! Ik moet wel direct bellen als ik meer pijn krijg of koorts krijg, dan moet ik direct terug en word ik alsnog geopereerd...
    Tja...
    En je zou daardoor bijna vergeten dat ik wel'n prachtige opbrengst heb, van 7 mooie follies ook 7 mooie eitjes!
    Maar ja het is nu wel even de vraag of die donderdag terug geplaatst kunnen worden of misschien toch vrijdag... Ligt even aan hoe ik nu de nacht door kom en hoe het hersteld...

DE ivf arts is de hele dag van slag geweest en voelde zich enorm schuldig. Ze belt me morgen nog even om te vragen hoe het gaat.
    Dit wat nu gebeurd is, is in 30jr tijd nog maar 1x voor gevallen, en ik nu dus nummer 2! Dan voel je je echt even als gevalletje "heb ik weer"!!

Nou meiden, ik ga weer even rusten want het zweet breekt me alweer uit...
    En dan te bedenken dat ik vanavond al lutinus moet inbrengen- au auw-!!

Liefs, visje

11. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Oneee visje...pffff zeg dat jou dat weer moet overkomen...
    Tjeee wat vreselijk zeg, en zeker omdat je zo'n pijn hebt pfff.
    Hoe is het gegaan vannacht komt je het medicijn wat inbrengen.
    Hopelijk gaat het vandaag al iets beter met je.. en ik duim voor jou dat de terug plaatsing kan door gaan..
    Dikke knuffel voor jou en hou je taai

12. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Jeetje Visje wat een verhaal, wat een schrik en dat doet inderdaad vast vreselijk pijn als bloed in je buikholte loopt... Tja je weet dat het kan gebeuren, maar zoiets verwacht je niet, ben ik ook niet bang voor geweest en dan toch gebeurd het een keer.... Ik leef met je mee meid, bah wat oneerlijk weer! Hoop van harte dat je wel een tp kan krijgen, ook extra spannend. Beterschap!

Hier ook bloed maar wel een stuk minder dramatisch.... IVF 2 is mislukt, wij gaan naar Dusseldorf voor een gesprek met een week of 3, kijken of het ons daar wat lijkt en mogelijk zetten we de behandeling daar voort..

13. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Ballen jippiejee, hier een dikke knuffel voor jou...

14. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ahh jippie wat sneu nu!! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt over wat nu verder, en dus misschien richting dd? Waarom die keuze, denk je dat ze daar je beter kunnen helpen?

Hier gaat het nog bagger..
    Heb geen complicaties gehad gelukkig, dus geen operatie nog.
    Maar wel pijn in mijn buik/maagstreek en soort van stijfheid gevoel wat erg vervelend voelt en me misselijk maakt :(
    Nu maar hopen op mooie embryo's morgen, dan verzacht het in elk geval de pijn iets!!
    We zullen zien!

Xxx visje.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeetje Visje, wat een ellende zeg!! en wat een schrik. En de pech dat het jou net overkomt.
    Jeetje meid, heel veel sterkte en hoop dat deze tegenslag enorm wordt goed gemaakt met een positieve test. Hoop dat de tp door kan gaan. Beterschap en succes!!

Balen Jippie, ben heel benieuwd hoe het jullie in Dusseldorf vergaat, hoop dat jullie daar meer succes hebben.

16. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Wat een spanning en sensatie hier zeg!

Sterkte meiden en vooral veel succes voor de wachtende lady's!!

17. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi meiden,
    Ik lig nog steeds plat, maar heb sinds gisteren wel 2 mooie embryo's in mijn buik van 5 en 6 cellen. Ze waren bij het bellen's ochtends nog 4cellig, maar waren intussen nog goed gedeeld!
    Straks tussen 11/12 nog bellen of er 1 embryo nog ingevroren is! Heb nog nooit cryo's of überhaupt poging tot cryo gehad, dus is helemaal nieuw voor me :)
    Hopelijk blijft er nu'n mooie embryo plakken in m'n buikje!!
    Over 2wk testen...
    Liefs visje

18. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oef spannend Visje, gelukkig nog wel een terugplaatsing. Duim voor je!!!

19. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Jaaaaa en ook nog'n 10 cellige cryo in de vriezer!!
    Ben benieuwd..hopelijk gaat het nu eens lukken!
    Xx

20. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Jippie, wat vreselijk klote voor jullie... Ik hoor heel goede verhalen over DD. Hopen op het beste!

Visje, wat spannend en fijn!!! En ook nog een eitje in de vriezer. Fantastisch! M'n duimen draaien voor je!

Hier alles goed. Ben morgen 17 weken zwanger, het blijft toch soms nog een beetje onwerkelijk. Maar wel fijn onwerkelijk hoor! Ik begin een klein buikje te krijgen en dat vind ik heerlijk. Iets wat ik jullie ook allemaal erg gun! Kop op meiden!
    Liefs

Deel Deze Pagina