IVF/ICSI in het UMCG deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jippiejee, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hoi Fenna welkom..bij de club..gezellig dat je met ons mee kletst

Ik ben zonneschijn, wij zaten eerst in sneek hier wonen wij ook. Maar omdat de iui niet wilde en de zaadkwaliteit niet zo goed was bij mijn man werden we over geplaats naar groningen om ivf te gaan doen..
    We moesten nog even wachten voordat we aan de beurt waren en toen werd ik zomaar spontaan zwanger.
    Was super blij en kon het niet geloven, maar helaas was er geen kloppend hartje. Dus weer terug in de medische molen en weer aan gemeld bij het umcg.

Ook bij het umcg moest mij man zaad in levenen.. toen was het zaad ineens goed om de iui af te maken (2keer). We mochten zelf kiezen wat we wilde gaan doen. En hebben besloten om het maximale eruit te halen en de iui nog af te maken.. Helaas niet gelukt.
    Nu hebben wij onze eerste icsi er al op zitten en ben op dit moment aan het broeden hihih.
    Ik had helaas niet zoveel eicellen maar vier hier van is 1 bevrucht en die zit nu in mijn buikje..
    Over anderhalve week weet ik het of de test positief is..

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben met het umcg. Ze lopen prima op tijd en ja in sneek liepen ze wel eens een half uur uit..en het spreekuur is op ochtend wat ik ook wel fijn vindt..
    Ook de pucntie is prima verlopen legden het goed uit en namen de tijd voor je..We gaan het zien of het straks geslaagd is..
    Ik moet zeggen dat ik wel van alles voel, maar dat kan ook wel door die vagina pillen komen. (lutinus) Maar goed prober zo veel mogelijk afleiding te zoeken dan gaan hopelijk de dagen snel voorbij..
    icsi mnc niet:( dit ken ik ook niet..

Mariksa het is heel menselijk hoor dat je even baalt en dat mag ook best. En ja dan moet die knop weer om pffff valt soms ook niet mee zeg..

Zonneschijn hier nog steeds aan het broeden.. voel wel wat kwaaltjes maar goed dat kan ook van die pillen komen. Wat ik me wel afvraag, zolang je die pillen slikt blijf je dan last hebben van die zelfde zwangerschaps kwaaltje..???

2. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Hoi Fenna,

Volgens mij kun je niet tè positief zijn hoor!!
    Optimisme is soms het enige wat je hebt. En kansen.. wat zijn kansen, wat zijn percentages? Mijn man zei eens (die goeierd :D) "Het is heel simpel. Je hebt elke keer 50% kans. Het lukt of het lukt niet".
    Nou, waar of niet?!

Echte tips heb ik niet voor je. Iedereen is anders. Doe vooral niet te veel tegen je zin in. Als je situaties lastig vindt, probeer er met de betrokkene over te praten en cijfer jezelf niet te vaak weg.

Ik ben ook altijd een open boek geweest. Mijn naam hier heb ik veranderd om andere redenen.

Dr. De B. Ken ik inderdaad!
    We moesten heel erg aan haar wennen. Ze komt wat nors / zakelijk over maar uiteindelijk.. na al die behandelingen (10 in totaal) vond ik haar juist heel fijn om te hebben.
    Net als de verpleegkundige I en G trouwens. Qua artsen was er behoorlijk wat verandering.. maar I en G waren er altijd.

Groetjes!

3. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    I en G ken ik niet. Ja, ik ken wel een G van het IUI-traject, maar dat is vast niet dezelfde. De B. is inderdaad wat nors, minder spontaan ook. Als ze haar werk goed doet, vind ik alles goed!

50% kans, is eigenlijks ook wel zo, heeft je man helemaal gelijk in!
    Wegcijferen doe ik niet meer aan, ik heb al tijdens het vorige traject diverse uitnodigingen afgeslagen, omdat ik dan "niet in de feeststemming" was. Nu ik ruim 4 maanden pauze heb gehad zit ik wel veel beter in m'n vel, kijk overal wat positiever tegenaan. Ook omdat ik voorheen alleen maar actief was op de Freya-site, alleen laten ze daar zwangeren/ouders niet door op het forum van de vrouwen die nog in het traject zitten. Aan de ene kant een goed ding, aan de andere kant totaal niet. Want ik merk bij mezelf toch dat ik het heel prettig vind om te lezen dat het een ander wel gelukt is, dat geeft toch meer hoop. Ik kan ook echt niet meer wachten om aan het ICSI-traject te beginnen.

Heb jij weleens contact gehad met lotgenoten? Ik wel. Heel gezellig om elkaar te ontmoeten en leuke dingen te doen, maar helaas tijdens het traject was er met mijn lotgenoot (waar ik contact mee had) geen land te bezeilen. Aan de ene kant werd ik door het contact sterker, want ik dacht: zo labiel (sorry dat ik het zeg) als zij is dat wil ik echt niet worden. Ik leef en ik wil werken, genieten en met m'n vriend leuke dingen doen. En aan de andere kant leverde het best wel veel frustratie op dat ze op facebook niks anders deed dan klagen over haar hele leven en tegen anderen aanschoppen. Zo ontzettend jammer... Ook voor haar, ik bedoel er is echt wel meer in het leven dan het krijgen van een kind. Als ik naar een pretpark ga, dan zie ik niet alleen kinderen, niet bewust tenminste. Alles laten vanwege je situatie lijkt me zo slecht voor een mens. Bleef jij tijdens het traject je eigen dingen doen?

4. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Marj,

Ik wordt niet snel jaloers, maar ik zou zooooooo graag met je willen ruilen of nog beter zelf één of meer kinderen krijgen.
    Ik heb nu sindskort ook een nichtje, zo überschattig!
    Dan kriebelt het des te meer en weet je wat nog erger is?
    M'n vriend is zo goed met haar, dat ik spontaan nog meer kriebels van verliefdheid in m'n buik krijg! En dat na bijna 10 jaar! hahahaha.
    Ik wist en weet nu helemaal wel zeker dat hij de ware is, waarmee ik echt wel kindjes wil krijgen. En ik gun het hem (nog meer dan mezelf) ook zo erg! Voor hem hoop ik gewoon dat er ooit een "ongelukje" komt, zomaar spontaan.

Fenna

5. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Hallo Zonneschijn!

Spannend zeg! Ik duim voor jullie!

Ik schrok van je verhaal over vaginapillen???
    Daar heb ik nog nooit een arts of een lotgenoot of wie dan ook over gehoord. Krijgt iedereen die met ICSI?

6. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Fenna, je mag rustig jaloers zijn! Dat ben ik ook altijd geweest, en nu nog hoor! Iemand die zwanger is, vind ik nog steeds bijzonder! Het is zo'n wonder...

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jaloezie ja dat herken ik best wel. Ohw iedere keer vriendinnen die weer zwanger waren, ik gunde het ze van harte maar wanneer kregen wij dat geluk?????? Nou dat grote geluk is nu bijna twee jaar oud. En we hopen dat al onze moeite en inspanning weer beloond wordt.

Dr de B, ik kan niet zeggen dat ik haar nors vind. Ik vind haar erg zakelijk maar dat vind ik fijn, ze is mijn favoriet. Ze vertelt je precies hoe het er voor staat en wind er geen doekjes om. Daar hou ik van.

Wat goed om te horen Marj dat het zo goed gaat bij jullie.
    Bij ons ook alles goed, we genieten alle dagen weer met ons wondertje.
    Ben wel benieuwd waar je werkt dan? PBtje????

Ja die vaginapillen is een standaard procedure, maar dat stelt niets voor hoor, waarom schrok je ervan?

8. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Mutsenbollen. Dat klinkt wat grappiger :)

9. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Omdat ik er nog niks over gehoord hebt. Iedereen heeft het over de injecties, maar niet over de "mutsenbollen" zoals Rust dat noemt. En dat moet ook dagelijks ingenomen worden?

Deed jij de punctie overigen met of zonder infuus?

Denk je zoveel contact te hebben met lotgenoten dat je inmiddels alles al over het traject wel weet, niet dus! :(
    Daarvoor zal de verplichte bijeenkomst dan wel zijn.

Kwam er laatst iemand naar me toe om te vertellen dat een uitstrijkje heeft gehad en dat ze dat zo erg vond.... En ik maar denken.....is dat alles??? Wat wij al niet moesten doen tijdens zo'n traject, denk niet dat veel dingen in de toekomst schokkend/onwennig zullen zijn.

Ik hoop voor jullie dat het tweede kindje er ook gaat komen. Een aantal lotgenoten hier hebben al twee/drie kindjes, dus er is zeker hoop!

Groetjes Fenna

10. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Het belangrijkste is nu proberen ons doel te bereiken.
    Jongen/meisje, bruin/blond/rood-harig, blauwe/groene/bruine ogen het interresseert me geen moer! Als het er maar komt en als het maar gezond is..... Hoe cliche het ook klinkt. Want ik heb al 3 jaar lang babynamen in m'n hoofd en het is bijzonder irritant om die aan niemand te kunnen geven.

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Fenna, de mutsenbollen zijn best wel irritant omdat je ze 3x op een dag moet inbrengen en je ze snel vergeet. Ik zet tegenwoordig altijd mijn mobiel op alarm wanneer ik iets moet innemen.
    Ik weet wat het is, het is zo frustrerend.

De puncties in eigen cyclus werden niet verdoofd. Het was niet fijn, maar vond idd ook niet nodig, t was maar even.
    De puncties in de hypergestimuleerde poging worden wel verdoofd. Maar desondanks blijft het een pijnlijke en vervelende behandeling

12. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Oh jee! En ik nu maar denken: hoe doe ik dat straks op m'n werk??? Ik neem aan dat je de mutsenbollen in moet nemen zoals het woord het al zegt..... Lijkt me echt vreselijk!

Wat de puncties betreft, als het net zo irritant is als boren bij de tandarts dan lukt het me wel zonder verdoving.

We zullen zien hoe het gaat lopen.

13. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Mutsenbollen vindt het wel reuze mee vallen hoor, ja de tijd is soms wat lastig.. Maar goed dan een half uutje later als het niet anders kan..
    ieee zonder verdoving, nou ik vondt het wel fijm met verdoving, het mat alles wat af je bent nog wel aanwezig maar het doet nog wel zeer maar je voelt doffe prikjes...

14. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Ik vond die 6 in eigen cyclus zonder verdoving ook heel goed te doen. Ook die keer met extra prik voor cyste.
    Het punctieverhaal is heel persoonlijk. Hey hele traject trouwens.
    Ik vond de mutsenbollen geen punt.

15. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Fenna,
    Ik heb heel veel en heel leuk contact gehad met lotgenoten. Nu iedereen uit de MMM is, merk je wel dat het minder is. Voor mij geeft dit niet. Het is goed zo.

16. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Afwachten dus hoe het voor mij is, hopelijk valt het mee. Want die röntgenfoto (hsg geloof ik) die in het begin gemaakt is met dat ballonnetje vond ik al knap pijnlijk.

Maar Rust, ik merk ook dat ik in m'n pauzetijd ook minder behoefte aan contact heb, als ik in het traject zit is het toch meer lotgenotencontact zoeken etc.

17. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hier helaas slecht nieuws...grrrr de test was negatief..pffff wat is dat kloten zeg..
    Maar goed dan heeft het niet zo mogen zijn..
    We gaan voor poging 2 dan maar want helaas heb ik geen cryo's...
    Vandaag maar besloten dat ik mijn nichtje op ga halen en dat ik leuke dingen met haar ga doen...
    Fijne dag allemaal.

18. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Oh bah Zonneschijn! Wat verdrietig zeg.
    Fijn dat je zo'n leuk nichtje hebt waar je leuke dingen mee kunt gaan doen als je zo'n domper te verwerken hebt.
    Gezellige dag en sterkte!
    Rust

19. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Ik moet zeggen dat ik gisteren een super dagje heb gehad...was echt genieten...En mijn nichtje vondt het ook super leuk..

Mariska hoe is het met je..

20. fenna19859

9 jun 2013
    59
    0
    0
    NULL
    Provincie Groningen
    Echt balen zeg! Heel veel sterkte en geluk voor de volgende poging toegewenst! Hopelijk is je nichtje een goede afleiding op zo'n dag.

Deel Deze Pagina