Huh? Nou ja zeg! Grrrrr....rottesten en rotMMM! Had het zo gehoopt voor je.Wat kan je lichaam je dan in de maling nemen :x. Mede omdat je je net zo voelde als bij de zwangerschap van je dochtertje. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Oh Maris wat K*T zeg.... Jeetje dat moet wel een enorme klap zijn geweest, je was zo positief.. Het is vandaag echt je testdag? Niet dat je toch een paar dagen te vroeg hebt getest? Die Utro zorgt ook voor klachten hè of had je die niet.. Inderdaad BAHBAHBAH... Sterkte....
Bedankt meiden, ja wat een rotdag! Het is dat ik er een kleine schat heb lopen anders was ik in bed gekropen en er niet weer uitgekomen. Maar ben de dag weer doorgekomen en de dikste klap al weer aardig te boven. Nu wachten op mijn menstruatie, en kijken of we nog kunnen starten. Het is erg druk op de afdeling zei de vpk. En voor de feestdagen willen ze niet al te veel patiënten ivm minder bezetting. We kijken even misschien dat we ook eerst wel even pauzeren. Dit jaar heeft op meerdere zaken weinig gebracht en misschien kunnen we beter het nieuwe jaar weer fris starten. We zien wel.
Ah lieve Mariska wat erg! Dit was een cryo toch? Ik had namelijk ook bij de cryo ook symptomen e.d maar bleek allemaal door de progynova te komen Die houdt ook de menstruatie tegen. . Veel sterkte met deze enorme teleurstelling! Xxxxx
Ja valt me zwaar Vanmorgen begonnen met menstrueren. Slaan even een poging over. Dan begin ik volgende maand met de pil en in het nieuwe jaar met stimuleren, dan maar hopen dat het nieuwe jaar ons wat meer geluk brengt
Hallo meiden! Mag ik ook met jullie meekletsen? Wij starten vanaf januari met het traject in het umcg ivm weinig tot geen levende zaadcellen. tot nu toe zijn we alleen nog bij de huisarts geweest en ben ik dus ook nog niet onderzocht. Wij hebben ervoor gekozen pas in januari te beginnen omdat we aan het einde van het jaar zitten en anders voor 10 weekjes 350 eigen risico kwijt zijn en dan direct in januari weer. Het wachten tot januari is wel heel slopend, er spoken vragen door m'n hoofd als, gaat het uberhaubt wel lukken, welk traject zouden we ingaan? Zou er nog iets mis zijn bij mij en wat kunnen we verwachten? Slopend dit hoor... Ik zou gewoon zo graag willen weten waar we aan toe zijn, iui, ivf of icsi? maargoed, we doen ons best om rustig af te wachten... Jullie heel veel succes meiden en ik hoop dat jullie allemaal gauw zwanger zullen zijn!
Hoi Meliszy, helaas welkom op dit forum!! Maar je bent van harte welkom om hier mee te kletsen of van je af te schrijven. Wat spannend allemaal zeg!! Nu straks het nieuwe jaar in met allerlei onderzoeken, dit duurt vaak nog wel even voordat je echt daadwerkelijk gaat starten met de behandeling. Maar hoop dat het met een behandeling snel gaat lukken voor jullie. Heel veel succes!!
Hoi hoi. . Hoe is het nu met je Mariska? Valt zwaar hè zo'n klap... Ik heb nu woensdag de punctie! Vanavond de laatste pregnyl zetten... Spannend maar gek genoeg heb ik er wel zin in!
Hoi! Ja helaas welkom inderdaad! Maar heel fijn dat ik mee mag kletsen Het is zeker spannend en het duurt nog zooooooooo lang voor mijn gevoel. Ben gewoon zo benieuwd welk traject wij in gaan. Ik weet inderdaad dat het dan ook nog wel even duurt voordat de behandeling start, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ik zal toch geduld moeten hebben! Ik weet trouwens niet of ik het al genoemd had maar we gaan voor ons eerste kindje, zijn 6 en half jaar samen, wonen sinds anderhalf jaar samen en ik ben net 23 geworden en mijn vriend is 28. Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Hoi Visje, heb het de komende dagen nogal druk met van alles, wil je alvast heel veel sterkte en succes wensen voor as woensdag!! @Meliszy, mijn vriend is 34, ik ben 31. Hebben 2 jaar geleden een prachtige gezonde icsi dame gekregen. Zijn vanaf januari begonnen met nieuwe pogingen voor een brusje voor onze kleine meid alleen werpt dat nog geen vruchten af . Maar we gaan door en hopen dat alle moeite gauw beloond wordt.
Hoi hoi. . De dag na de punctie. . Lig op bed en heb toch maar ff paracetamol genomen Het is allemaal nog wat pijnlijk... Maar er zijn gisteren 7 eitjes gevonden! Nu morgen afwachten! ! Spannend. . @meliszy wij hebben ook een icsi zoontje van nu bijna 3 in december. Zijn al anderhalf jaar bezig voor een brusje tot nu toe zonder resultaat Dit is onze laatste poging. .dus hopen dat deze poging wel onze droom waar maakt ♥!!
@visje2007: Oeii, nou doe dan maar lekker rustig aan!! En wat spannend dat het de laatste poging is,,, lijkt me echt zenuwslopend! Maar gelukkig 7 eitjes, dat is toch redelijk veel? En worden die allemaal direct bevrucht? En dan over 2 dagen de terugplaatsing? Sorry als ik teveel vragen stel maar ben oprecht geïnteresseerd haha. Beterschap!!
Hoi! Spannend dus!! wachten duurt dan lang denk ik he, en alle spanningen/behandelingen... Nu het voor een 2e is, kijk je er dan ook anders tegen aan? Omdat je nu heel bewust het traject weer in gaat. Die punctie lijkt me echt vreselijk, brr! In ieder gevaal heeeeel veel succes en ik hoop dat je gauw in verwachting mag raken!!
Hoi meliszy Ja 7 is voldoende hoor. . Ze proberen altijd rond de 8 eitjes te komen. En voor mij is dit een mooi aantal! Tuurlijk zijn er ook altijd die veel meer of minder hebben. Maar denk altijd-het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit! Je hebt er maar eentje nodig die het goed moet doen! En ja ze zijn een paar uur na de punctie direct bevrucht als het goed is. Wij hebben ingevroren zaad dus dat werd eerst ontdooit en daarna geïnjecteerd in de eicel. Morgen tussen 9-10 worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden tot mooie embryo's die terug geplaatst kunnen worden. En dan wordt het diezelfde dan nog ingepland dat ik het terug geplaatst krijg. Erg spannend inderdaad. En vragen mag altijd. Ik heb helaas op veel gebieden al behoorlijk wat ervaring! Maakt je sterker maar ook kwetsbaar. En de punctie hoef je echt niet tegenop te zien. Ik zal liegen dat het geen pijn doet maar het is echt goed te doen. Ik heb altijd de avond ervoor en een uur voor de punctie nog dormicum om wat meer te ontspannen en als je dit morfine Door je infuus krijgt word je lekker dizzy en moet je je er aan overgeven. Dan is het prima te doen. Een kleine 10 min en alles is alweer achter de rug! Weet jij inmiddels al meer over wat jullie gaan doen?
Hai visje. Oke dus dan blijft het nog even spannend tot morgen... En dan ook direct de terugplaataing, poeh de zenuwen gieren zeker door je lijf?! Wat betreft de punctie, ik ben verpleegkundige en kan heel best andere mensen prikken. Maar ze moeten bij mij uit de buurt blijven met naalden en dan met name infuus en bloedprikken, als ze bij me in de buurt komen val ik flauw, echt vreselijk. Snap ook niet hoe dat kan! Maar dit ga ik uiteraard ook overleggen met de arts tegen die tijd, want ik bijt liever op m'n kiezen met dormicum en morfine subcutaan dan een infuus. Maargoed, misschien komt het nog niet eens zover bij ons. We wachten nog altijd op een brief met de afspraak voor januari... Duurt nou al bijna een maand. Volgende week of morgen toch maar even met de huisarts bellen denk ik. Duurde het lang voordat jij de afspraakbrief kreeg na de verwijzing? Wij weten dus nog steeds helemaal niks en ook niet of ze uberhaubt nog iets kunnen doen. ik vond de uitspraak van de huisarts zo definitief klinken. Weinig tot helemaal geen levende zaadcellen... Ik weet liever precieze uitslagen en percentages zodat ik zelf het 1 en ander uit kan zoeken. Maar we zullen nog even rustig afwachten. Heel heel heeeeeeeeel veel succes morgen!!
Tja over prikangst zal ik je vertellen toen ik voor onze eerste behandeling stond-viel ik ook altijd flauw bij bloedprikken en alleen al als ik naalden zag of eraan dacht werd ik licht in m'n hoofd! ! Ook ik zei altijd-als ik me ooit zelf zou moeten prikken kun je me eerst met een baksteen op m'n hoofd slaan haha. En kijk wat ik nu heb gedaan en heb doorstaan! Als je wilt kun je over je angsten heen komen!!! Ik heb samen met de verpleegkundige G op de afdeling geoefend en zijn de nodige tranen gevloeid. Als je zo'n traject in gaat kom je echt niet onder de naalden uit meis! ! Ik heb er toen juist voor gekozen om mezelf te prikken. Hoe moeilijk ook! Ik wilde zo graag een kindje en als dit was waar ik doorheen moest-dan moest me daar lukken en wilde ik juist alles zelf doen! Ook om zo met m'n angst om te leren gaan. Gisteren toen ik m'n infuus kreeg dacht ik ook eerst weer even van. . Ok slik.. ontspan en denk aan iets anders. .. En voor ik het wist zat hij erin. Want niet alleen bij de punctie krijg je prikjes ed maar ook het medicijn gaat allemaal via injecties. Maar goed zoals ik al zei-als je wens erg sterk is zul je het aankunnen en overwinnen! Ik kan het weten , het is mij ook gelukt! ! Sterkte met wachten meis. . Dat is ook slopend. En je kunt altijd een telefoontje wagen om meer uitleg te krijgen over jullie uitslag. Niet te lang mee Door blijven lopen. En als het inderdaad een laag percentage is qua levende zaadcellen zullrn jullie waarschijnlijk het traject icsi aangeboden krijgen. . Dan heb je maar 1 goede zaadcel nodig uiteindelijk! En boven een aantal Ik geloof paar miljoen dan heb je ivf. Maar beide trajecten zullen qua behandeling voor de vrouw hetzelfde zijn.. Liefs
Hai! Haha nou gelukkig heb ik het alleen bij bloedprikken en infuus. Mezelf spuiten vind ik geen enkel probleem. Maar wat knap dat jij al die angsten overwonnen hebt, maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet! Ik denk zelf ook dat we icsi gaan krijgen inderdaad alleen natuurlijk hoop ik stiekem dat het toch goed genoeg is voor iui, maar die kans is heel klein als ik de uitslag van de huisarts hoor. Jij heel erg veel succes morgen en ik ga voor je duimen! Liefs