IVF/ICSI in het UMCG deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jippiejee, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey rust, alles goed hoor. Het is bij dit aantal gebleven. Links 3 en rechts 11.
    Heb maandag punctie.

Hoe is het met jou? Jouw kleine mannetjes zijn inmiddels al grote jongens, wat gaat dat hard zeg!!

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi meiden, de punctie is weer achter de rug, was aardig te doen deze keer. Was zo gespannen dat ik met de voorbereiding van de punctie al lag te huilen. Maar goed, kon er ook niets aan doen.
    Er waren 7 rijpe follikels, maar al met al nog 9 eicellen :D
    Woensdag horen we hoeveel embryo's we hebben en krijgen we ws de tp.

3. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Dat is voor mij ook heel herkenbaar hoor... Al tranen voor ze ook maar iets gedaan hebben.
    Nu maar afwachten. .. Altijd spannende dagen.
    Ik denk aan je!

4. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Mariska hoe is het gegaan?
    Spannend weer.

jippie gaat het goed?
    Ik zie je banner op 8!!! Weken staan. Wauw!

Wij hebben morgen eerste afspraak. Ook weer spannend.

5. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    En.... vandaag tp dag Mariska?

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja vandaag een tp gehad van een 2 cellig. Ben er een beetje verdrietig van. Ons meisje was een 4 cellige dat was een topembryo en dat hebben we nog niet weer gehad. Ben een beetje moedeloos....Voor mijn gevoel is de 2 cellige niet goed genoeg:)
    Maar goed we zullen afwachten. Verder waren er nog 2 goede embryo's. Hoor morgen of ze goed genoeg zijn om in te vriezen.

Ook weer spannend Him, heel veel succes hoor!

7. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Oh mariska, wat spannend zeg. Het is allemaal al zo onzeker en dan ga je gauw twijfelen natuurlijk...
    Heel veel succes met de slopende komende 2 weken en ik zal voor je aan het duimen gaan!

8. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Even een update van mijn kant dames.
    Vorige week vrijdag (17-01) Intakegesprek gehad in het UMCG.
    Ik heb 3! inwendige onderzoeken gehad, niet erg fijn. Eerst met een speculum, toen heeft ze nog aan mijn baarmoeder en eierstokken gevoeld en toen nog een inwendige echo gemaakt. Had dit ook nog nooit gehad, zelfs nog nooit bij een gyn geweest.
    Maar alles zag er bij mij tip top in orde uit, GELUKKIG. Dat was wel een hele opluchting hoor.
    Ze heeft mijn vriend nog onderzocht en we moesten ook even gaan bloedprikken.
    Ze wou toch graag een cyclusanalyse doen bij mij om alles goed in beeld te brengen gedurende mijn cyclus.
    Dus ik moest bellen als ik ongesteld werd om een afspraak te maken voor dag 3 of 4.
    Ik werd de volgende dag ongesteld en toen was het dus zaterdag en kon ik niet bellen dus maandag direct maar gebeld en dinsdag kon ik terecht voor de eerste inwendige echo voor de cyclusanalyse.
    Jeetje mina wat deed dit pijn! Het inbrengen wou amper, maar gelukkig is het allemaal wel gelukt, kon daarna alleen amper zitten omdat ik last had van mijn doos :p Heerlijk ook zo'n echo tijdens je menstruatie:cool: Maar ook nu zag alles er weer goed uit gelukkig.

Mijn vriend heeft die ochtend zijn zwemmers ook ingeleverd.
    De arts vertelde dat ongeveer met 5 weken ze alle uitslagen hebben en ze het dan multidisciplinair gaan bespreken en dat ze dan een afspraak met ons maakt om de uitslagen door te nemen en om ons het behandelplan te vertellen.
    Ik vind het echter niet zo heel spannend wat de uitkomst is want als het weer net zo'n zaaduitslag als de vorige keer is dan wordt het sowieso ICSI en ik ga er van uit dat dit dan in eigen cyclus gebeurd (tenzij er ineens rare dingen gebeuren tijdens mijn cyclusanalyse natuurlijk)

Ben wel heel erg benieuwd wanneer we van start kunnen als het behandelplan er is. Zou dat direct kunnen of duurt dat nog een aantal maanden? Ik vind dit ook allemaal wel erg snel gaan namelijk. Ze belde ons dinsdags op dat we vrijdags konden komen en dat er op het moment geen wachtlijsten waren. Maargoed, we zullen zien!

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    spannend allemaal he! Maar eindelijk wat actie. Tip: even persen als ze de echo naar binnen brengen, gaat dan wat makkelijker;)
    Heel veel succes!!

10. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Ik heb nooit problemen gehad met de echo eigenlijk.

Oh mariska. Snap je gevoel wel over een 2 cellige. Maar het kan!!! Zet m op meid.

over 3 maand starten wij direct weer. Besloten om nog wat kilos meer af te vallen gezien de medische indicatie bij de 1e zwangerschap.
    spannend maar leuk!!

11. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Spannend Meliszy!

Hoe gaan de wachtweken Mariska?

Mijn mannen gaan inderdaad als kool!!

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mariska, jij zit alweer in de tweede wachtweken!! Houd je het nog een beetje uit? Met de IUI was ik er niet eens zoveel mee bezig maar na IVF lijkt mij zenuwslopend.

Bij mij gaat zaterdag de eerste Deca-spuit erin. Het gaat nu echt beginnen. Ik vind het zo spannend en hoopvol en beangstigend tegelijk. Ik zou het liefst nu gaan slapen en halverwege maart weer wakker worden om te weten ... Ik ben echter ook zo bang voor teleurstelling. Het is afwachten maar weer.

Meliszy, alweer nieuws?

Heyitsme, succes met afvallen en drie maanden is ook alweer heel snel. Moet je weer opnieuw beginnen of heb je nog cryo's?

13. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Hoihoi,

Nee nog niet echt nieuws.
    Bloeduitslagen waren goed, semenuitslagen waren nog niet binnen.
    zit nog steeds in de cyclusanalyse, vandaag was m'n ei 19 mm en was zo'n 4 mm gegroeid in 2 dagen dus dat is goed.
    Ik moet nu maandag weer heen en volgende week ook prikken op progesteron en ook op schildklierfuncties omdat ik in 3 maanden tijd onverklaarbaar 10 kg afgevallen ben en nu dus nog maar 51 a 52 kg weet met mijn lengte van 1.73.
    Ik had vandaag een verpleegkundige, de eerste die echt de tijd voor ons nam, heerlijk! Wat een leuk mens.
    Ze had het er nog wel over dat als het zaad goed genoeg was voor IUI, ik ook nog een HSG krijg. Bah! Maar ik ga er vanuit dat het zaad te slecht is voor iui.
    Ik moet wel zeggen dat ik echt hoop dat de behandeling snel opgestart wordt hoor. Naaja nog ongeveer 3 weken en dan hebben we alle uitslagen en weten we welke behandeling het wordt. Dan nog consult ivf arts en dan weten we eindelijk waar we aan toe zijn.

Vanmorgen nog lekker m'n vriend zijn bak thee door de halve wachtkamer gegooid, agg volgens mij vond iedereen me wel grappig die in de wachtkamer zat haha.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    En mariska hoe gaat het? Hoe voel je je?

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Him, succes met afvallen, lukt het een beetje?

En Katja, ik herken dat in bed kruipen en heeeeeel lang slapen:)
    Heel veel succes meid.

Melis, spannend hoor! Hoop dat de uitslagen niet al te negatief zijn, heel veel succes met alles.

Vorige week woensdag tp gehad. Heb toen lekker vrij gehad tot afgelopen dinsdag dus bijna een weekje vrij geweest. Lekker dingen gedaan waar ik wel of geen in in had.
    Heb afgelopen dagen veel rommels in de darmen gehad en steekjes in de buik. Aardig wat wit slijmverlies.:) Hoofdpijn en lage rugpijn. Maar vandaag niks aan de hand hmmmmm wachten wachten wachten zucht!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Game over:(

16. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Ahh nee mariska!! Ongesteld geworden???

17. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Maar het is nog vroeg, toch? Hoe weet je het zo zeker? Of heel erg ongesteld? Nu al?

Zijn er nog cryo's?

Hoe dan ook ... :( sterkte!!!

18. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Mariska, bahbahbah!

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja ik dacht ook, nu al.....twijfelde eerst ook vanmorgen. Test gedaan, vreselijk wit. Kortdaarna vreselijk bloeden en menstruatiepijn.

20. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Shit shit shit Mariska!
    Ik logde speciaal even in... maar had niet gedacht dit nu al te lezen. Sterkte!
    Liefs

Deel Deze Pagina