IVF/ICSI in het UMCG deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jippiejee, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Aaaah!! Hele dikke digi knuffel voor jou Maris!!!!
    En inderdaad, dat verwacht je niet nu al, wat raar...

2. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Hoi dames,
    Vandaag hebben we de uitslag van het semenonderzoek gehad, normaal zijn er 100 tot 200 miljoen levende cellen en bij mijn vriend waren het er maar 5000, heel erg weinig dus.
    Nu krijgt hij een oproep voor een echo en vrijdag krijgt hij (en ik ook ivm progesteron) een bloedonderzoek.
    Ze willen eerst gaan kijken of ze een oorzaak kunnen vinden bij hem.
    Bij mijn cyclusanalyse ziet alles er tip top in orde uit gelukkig.
    2 weken na de echo bij m'n vriend krijgen we een afspraak voor de uitslagen en het behandelplan.
    Maar het wordt iig definitief icsi.

3. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mag ik jullie iets vragen? Wij hebben deze maand onze eerste ICSI behandeling (UMCG). Ik zie vreselijk op tegen de punctie. Mag ik jullie ervaringen horen?

4. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Hai Syl,

Tja, ervaringen... mijn ervaringen zijn al van een poosje geleden.
    Eerst 6 puncties in eigen cyclus (meestal 1 follikel, zonder verdoving): goed te doen.
    Puncties tijdens hyperstimulatie, met infuusje, tja... pittig. Vooral emotioneel eigenlijk. Maar wel te doen.
    Ik heb nooit gezegd: afschuwelijk / nooit meer / of wat een enorme ellende.
    Heel veel succes!!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In het verleden schreef ik ook in dit topic mee.

Mijn ervaringen met de punctie (heb er twee gehad) zijn prima. Ik onderga liever een punctie dan dat ik ooit weer een HSG onderga.

Het team is kundig en leeft erg met je mee.

Ik zag ook ontzettend tegen de punctie op. Niet tegen de pijn, maar meer tegen de verdoving (ik weet het, ik ben raar). Ik houd er niet van om deels de controle kwijt te zijn over mijn lichaam.

Had dus vooraf aangegeven mij niet zoveel te geven via het infuus. Dan konden ze altijd bijgeven indien nodig.

En....het viel mij 1000% mee! Ze hoefden niet bij te spuiten. Was prima te doen.
    Zat onderwijl mee te kijken en te kletsen. Het herstel vlotte ook prima.

Natuurlijk is elk mens anders en heeft iedereen een andere pijngrens, maar ik vond het erg meevallen.
    En uiteraard speelt ook mee of ze gemakkelijk bij je eierstokken kunnen komen en de follikels aan kunnen prikken.

Mariska: heel veel sterkte. Had zo gehoopt dat het nu eens raak zou zijn. Hoop toch dat het binnenkort zo ver mag zijn en dat jullie dochtertje een broertje of zusje mag krijgen (en jullie een tweede kindje).

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mijn punctie in het UMCG was vreselijk. Dat wil ik nooit meer ondergaan. Was voor ons een van de redenen om naar DD over te stappen. Daar doen ze de punctie onder narcose.

7. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ik heb twee puncties in UMCG gehad, vond de eerste prima te doen, de tweede was wel minder 'prettig' zeg maar. De medicatie helpt om de scherpe randjes van de pijn niet te voelen. Is erg afhankelijk van jezelf volgens mij, ik was de eerste keer ook een stuk rustiger, liet het over me heen komen, de tweede keer toch wel wat meer gespannen. Tja het doet wel pijn, maar denk dat bevallen pijnlijker is, hahaha..

Hier ook naar Dusseldorf gegaan en moet zeggen dat de narcose wel erg fijn was :)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zoals ik al zei, ik ben een rare. Ik zou meer tegen die algehele narcose opzien dan tegen de pijn. Ben altijd bang dat je niet meer uit zo'n narcose komt.

Vandaar dat ik me juist zo prettig voelde bij de verdoving in het UMCG.

Elk mens is anders. Zo zie je maar weer!

9. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie meiden. Ik sla me er wel doorheen.

10. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Is hier ook iemand die Lutines gebruikt??

11. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    He meiden! Wat een rust hier!

Hoe gaat het met allemaal?

Punctie, gehad in eigen cyclus, was goed te doen inderdaad, maar dat is maar 1 prik natuurlijk. Na afloop met een paracetamolletje lekker op de bank onder een warm dekentje en het is snel weer over.

Afvallen? ging eerst als een speer, maar ben het nu helemaaaaal kwijt. Kan me niet motiveren, ik weet het, klinkt vreselijk ondankbaar, want het is voor een ontzettend goed doel.... Maar het motiveert ook niet echt om eerst wat af te vallen, en vervolgens vliegt t er weer aan met de hormonen. De knop moet weer om...

12. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Nou, hopen op een goede bevruchting!
    Misschien helpt de aankomende lente wel om weer wat kilo's kwijt te raken. Je bent dan toch meer buiten, beweegt meer.
    Zet hem op!

13. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Zeker veel rust hier haha.
    Wij starten 11 april met de icsi mnc.
    Eerst gesprek met de ivf arts, dan informatiebijeenkomst en dan starten als het goed is.
    Alleen 11 april hebben we het gesprek en ik moet waarschijnlijk 12 of 13 april ongesteld worden dus ik hoop dat we dan ook direct van start kunnen!

14. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Hoe gaat het dames?

Maris / Melizzy / HIM?

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi hoi,

heb even pauze gehad in de mmm en even afstand genomen van zp.
    Stand van zaken hier is nu 2 cryo's van poging 2 in de vriezer. Na de verse tp die is mislukt even pauze genomen. Toen leek mijn hele cyclus van slag. Heb 2 maanden bloed gevloeid. Eerst gevraagd naar een onderzoek, omdat ik bang was dat het van invloed zou zijn op de behandeling. Heb inwendige echo's gehad, bloed geprikt en een kweek gehad om infectie uit te sluiten. Maar alles zag er goed uit, dus kunnen we weer met gerust hart verder. Ben nu net paar dagen gestart met de progynova voor een icsi tp dus we zijn weer in de race :)

Meliszy ook gestart dan zullen we wel ongeveer gelijk opgaan.;) Succes meid.

Him: zelf geen ervaring met afvallen. Lijkt me best frustrerend om steeds met je gewicht bezig te zijn. jij ook veel succes!

16. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Begrijpelijk dat je ff pauze hebt gehad in de mmm en afstand hebt genomen van zp. Balen zeg dat je hele cyclus van slag was. Bijwerking van de hormonen? Gelukkig zag alles er goed uit en kunnen jullie weer met een gerust hard verder en zitten jullie weer in de race.

Succes!

17. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Hoi meiden,

Wij zijn nu dik een jaar bezig met onze kinderwens en helaas is er uit een sementest gekomen dat mijn man geen zaadjes heeft in zijn sperma. We zijn vorige week door onze huisarts aangemeld bij het Umcg en wachten nu op de oproep. Weet iemand hoe lang de wachttijden zijn voor een intakegesprek?

Groetjes Mar

18. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @marjo11

Wat een heftig nieuws dat je man geen zaad heeft. Mijn vriend heeft dankzij 1 niet ingedaalde bal erg weinig zaad en dus op de natuurlijke manier zwanger worden gaat helaas niet lukken. Wij zijn 2 wk geleden vanuit martini doorverwezen naar het umcg. Heb vorige wk papieren van ze ontvangen die we in moesten vullen en terug sturen. Wacht nu op een uitnodiging voor een intake. Weet van iemand anders die een dag eerder de papieren had ontvangen (vorige wk dinsdag) dat zij al een uitnodiging heeft ontvangen voor een intake, die hebben ze halverwege mei. Dus ga maar uit van ongeveer zo'n 3 wk denk ik (beetje kloten dat de mei vakantie er nu tussen zit) Dat wachten maakt je gek vind ik. Je wilt gewoon zsm beginnen met het hele traject... Maar 3 wk is nog te doen...

19. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    He Duurtlang, ja het was wel ff schrikken! Ik wist niet eens dat dat kon, helemaal geen zaad, laat staan bij een jonge gezonde en sportieve vent zoals mijn man. Nooit ziek, nooit klachten etc. Maar gelukkig zijn er nog mogelijkheden, misschien kunnen ze namelijk zaadjes rechtstreeks uit de balzak halen en dan via icsi bevruchten. Dat gaan ze nu onderzoeken.
    Nou maar hopen dat het allemaal op korte termijn bekeken kan worden, want die onzekerheid is maar niks.
    Succes!! Wie weet komen we elkaar tegen :).

Groetjes Mar

20. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Marjo11, mijn man had ook geen zaad, lag bij hem aan de hypofyse. Na lang hormoongebruik zie je in mijn onderschrift het resultaat!

Deel Deze Pagina