IVF/ICSI in het UMCG deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jippiejee, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    He Marj, dat geeft de burger moed! Er lijkt me niks mooiers dan samen met mijn lief een kindje te krijgen. Vorige week was ik helemaal van slag en intens verdrietig en vandaag was ik zelfs alweer mee aan het zingen met een liedje op de radio. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komt..

2. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @marjo11: Onzekerheid maakt je gek! Maar ze kunnen tegenwoordig veel, het resultaat is iig bij Marj te lezen. Dat zijn toch nog eens mooie berichten!! Hopelijk weet je snel meer. Jullie ook succes en misschien komen we elkaar wel tegen! :)

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi meiden, tja die onzekerheid;) Dat vond ik nog het ergste van alles. Hoop dat de behandeling voor jullie snel wat moois gaat brengen. heel veel succes.

Wat mij betreft hebben we vandaag een cryo tp als alles goed gaat, en kom ik op het wachtbankje te zitten.

4. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @mariska65: Slopend het wachten en de onzekerheid....

Ik ga voor je duimen dat je vandaag een cryo tp hebt! Jij ook succes en hopelijk gaat de behandeling jou ook snel wat moois brengen!!

5. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Oh Maris!
    Een eskimo'tje in je buik??

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    yep:D 5 cellige aan boord. Nu lekker broeden!!. Hoop dat het nu eindelijk mag gaan lukken:)

7. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Zo vlak na Pasen moet dat broeden goedkomen Mariska!
    Ik duim ontzettend voor jullie. Jullie zijn in elk geval weer een stapje dichterbij....
    Spannundddd

8. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Hoi meiden, ik heb de formulieren inmiddels binnen en ben van plan ze morgen terug te sturen.
    @duurtlang, heb je al een oproep voor de intake binnen?

Groetjes Mar

9. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @marjo11: Mooi zo dat je de formulieren binnen hebt!
    Heb de oproep binnen. Dinsdag moet m'n vriend z'n zaad inleveren en 15 mei hebben we de intake. Spannend!
    Hopelijk krijgen jullie ook snel een oproep voor een intake!

10. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Dat is wel snel!!! Fijn hoor.. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze echt starten met de onderzoeken en behandeling (indien mogelijk..) Dat potje zou voor manlief inmiddels de 3e keer worden, maar volgens de huisarts halen ze het in het ziekenhuis door een centrifuge en bij Certe (lab noord) hebben ze alleen globaal gekeken. Spannend!

@Mariska, spannend!! Succes!

11. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ook ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor ze echt gaan starten met de onderzoeken en behandeling. Las op de website van het umcg dat dit ongeveer 3 tot 4 maanden gaat duren na de intake. Hoop toch echt niet dat het zo lang gaat duren... Dacht zelf 15 mei intake, dan een cyclus onderzoeken en dan gelijk van start. Dus dacht start juli... Maar zie het duister in. Vakantieperiode komt ook nog eens tussendoor... Wie van de dames kan mij vertellen hoe lang er zat tussen de intake en daadwerkelijk starten met de behandeling?

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt meiden, hoop dat het eindelijk weer mag gaan lukken.

Naar wat ik mij kan herinneren duurde het vrij lang tussen intake en behandeling. Dit kwam mede doordat de uitslag van de chromosomenonderzoek een maand of drie duurt. Volgens mij was het bij ons ook iets van vier maanden.
    Erg he dat wachten. ;)

13. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Vreselijk dat wachten... Hopelijk wordt al het wachten beloond...
    Hoe voel jij je nu Mariska165? Lijkt me ook vreselijk om op het wachtbankje te zitten na de tp, wat een spannende 2 wk... Las trouwens in jouw onderschrift dat jij eerst icsi in eigen cyclus hebt gedaan helaas zonder resultaat. Hoe is jou icsi in eigen cyclus bevallen? Hoeveel keer van de 6 kansen heb je daadwerkelijk een tp gehad?

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    ja het wachten en de teleurstellingen vind ik het ergste.

Ik voel me goed en het is voor mij nu heel anders omdat wij niet meer met lege handen sta. We hebben een prachtige gezonde dochter en daar knijpen we onze handen mee dicht.

Mijn vriend kreeg de diagnose slecht zaad, iets van 3 miljoen. Daarvan is de kwaliteit aardig goed. Dus het komt bij ons altijd wel tot een bevruchting.
    We zijn idd gestart met icsi in eigen cyclus. Nu moet ik even denken, want volgens mij heb ik van de 6 maar 2 tp's gehad. Bij de eerste lag ik klaar voor de punctie en was mijn ei al gesprongen, 2e was de bevruchting niet goed gelukt, 3e keer een tp zonder resultaat, 4e keer geen bevruchting, 5e keer tp en 6e keer weer een eisprong gehad voor de punctie.

Daarna gestart met icsi hyper dat was de eerste verse tp raak.

15. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Mooi zo dat je je goed voelt! Idd lijkt het mij heel anders omdat je nu niet meer met lege handen staat, de druk is van de ketel lijkt mij... Maar blijft spannend toch? Gelukkig hebben jullie een prachtige gezonde dochter gekregen via de eerste icsi! En hopelijk komt er nog een broertje/zusje bij....

Mijn vriend heeft ook de diagnose slecht zaad, ook rond de 3 miljoen. Gelukkig wel van goede kwaliteit.
    Jeetje, maar 2 tp van de 6?! En 2 x eisprong voor de punctie. Pffff, dan ben je echt wel flauw. Lijkt mij erg zwaar telkens die teleurstelling... Bij icsi hyper weet je iig zeker dat er een tp komt... Jij zou icsi in eigen cyclus dus nooit adviseren? Is het trouwens iets wat het ziekenhuis je oplegt of is het een vrije keuze? Las nl ergens dat als je een regelmatige cyclus hebt en je bent jonger dan 35 jr, dat ze dan sowieso starten met icsi in eigen cyclus. Weet niet meer waar ik het heb gelezen en weet ook niet of het waar is. Lijkt mij toch dat je hier vrije keuze in hebt?

16. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Het wachten op het chromosomenonderzoek maakt inderdaad ook in mijn herinnering dat het allemaal zo lang duurt.
    Toen wij begonnen was de wachttijd tussen aanmelden en intake 9 maanden, hoe ironisch.
    Sterke!

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Jeetje, 9 maanden?! Dat vind ik echt absurd lang hoor. Is zo'n chromosomenonderzoek verplicht?

18. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    3 maanden vind ik nog wel te doen, maar ik hoop snel op duidelijkheid. Omdat er bij mijn man helemaal geen zaadjes zijn gevonden zijn er 2 dingen mogelijk: of ze zijn er wel, maar ze komen er niet uit, of hij maakt ze niet aan. In het tweede geval houdt het helemaal op. Het meest gunstige zou zijn dat hij ze dus wel aanmaakt. Als we daar zekerheid over hebben, dan vind ik het niet erg als we mog moeten wachten (ik ben 29 en manlief is 27). Maar ik weet op dit moment niet of er überhaupt mogelijkheden zijn :(

Succes allemaal!

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik weet niet of ik het niet zou aanraden. Zijn genoeg die met icsi eigen cyclus zwanger zijn geworden, ik beschouw het als pech.

De hyper wordt meestal zwaarder ervaren en daardoor starten ze vaak eerst met de icsi in eigen cyclus.

20. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Marjo,

Nog niet meteen te pessimistisch zijn hoor! Ik weet dat Meliszy die hier ook heeft meegeschreven en nu meeschrijft in het topic 'Wie ook IVF/ICSI MNC?' dezelfde uitslag had als jij na testen van de huisarts: geen zaad. Maar in het ziekenhuis werd wel degelijk zaad gevonden, waardoor ze nu ICSI kan doen. Het aantal zaadcellen kan schommelen, en de huisarts doet maar twee testen met maar een week ertussen. Terwijl er in een week in feite geen verschil gevonden zal worden. Maar over een paar maanden kan het weer anders zijn. De onderzoeken in het ziekenhuis zijn volgens mij ook net wat nauwkeuriger. Dus maak je nog niet te veel zorgen, wellicht is ICSI nog een hele goede mogelijkheid voor jullie, zonder dat je man onder het mes hoeft ;) Ik zal voor je duimen in elk geval. Wij hadden trouwens in maart de intake en in juni konden we al beginnen. Hangt erg af van de onderzoeken die nodig zijn. Maar als het probleem bij je man ligt, wordt er in eerste instantie alleen een zaadonderzoek en cyclusanalyse gedaan en dat duurt allebei niet zo lang.

Deel Deze Pagina