Wij hadden in eigen cyclus van de 6 pogingen 2x een tp. Dat is altijd meer dan 1 standaard behandeling (cryo's niet meegerekend).
Rust: Dat is idd altijd meer dan 1 standaard behandeling. Wat me erg fijn lijkt aan in eigen cyclus is dat je na een mislukte poging gelijk weer verder kan gaan met de volgende poging. Tenminste ik heb begrepen dat er geen rusttijd tussen hoeft te zitten? En natuurlijk dat je veel minder hormonen hoeft te nemen lijkt me erg fijn. Heb jij alle pogingen achter elkaar aan gedaan? Hoe lang zit jij nu in de mmm?
Hoi Duurtlang, Dat is inderdaad een groot voordeel. Wij hebben maar 1x een ronde overgeslagen i.v.m. de zomervakantie We zouden dat net niet redden met de boot (zaten op Schier). 1x had ik een vroege miskraam, toen hebben we, dacht ik, ook even gewacht tot mijn hCG weer normaal was en ik goed gemenstrueerd had. Dat je minder hormonen spuit scheelt zeker. Toch vond ik het intensiever (maar dat is persoonlijk). Je moet vaker heen voor een echo + bloedprikken. Het is allemaal zo per stapje zo spannend! Zit je ei er nog, is er een eicel, raakt ie bevrucht, deelt ie goed door, heb je een tp en dan.... 2 weken zenuwen. Bij een volledige behandeling weet je bijna zeker dat er altijd een paar goede eicellen zijn (ook hierbij geldt dat dat helaas niet voor iedereen opgaat, maar over het algemeen wel). Nadeel is dan dat de wereld inclusief jijzelf moet omgaan met jou als hormonster. Wij hebben er uiteindelijk 3 jaar over gedaan. In 2007 kregen we onze oudste zoon en in 2009 de tweede baliekluiver. Beide zijn ze van volledige ICSI behandelingen in het UMCG. We hebben echt heel veel geluk gehad.
Hoi Rust, Wat mooi dat jullie 2 icsi wondertjes op de wereld hebben gezet! De onzekerheid van in eigen cyclus lijkt mij erg slopend. Lees toch ook best wel veel goede resultaten in eigen cyclus. Ben benieuwd wat het umcg ons zal adviseren. Dank je voor je uitgebreide reactie Rust!
Hey, alles goed hoor, niet helemaal fit, maar we blijven doorgaan. Dochter ook erg verkouden. Ik ook wat snottig, maar ook moe en buikkrampen, geen zin aan eten. Kan alle kanten opgaan, ik heb hoop, maar hou ook rekening met weer een flinke tegenslag. Wil zondag een test gaan wagen.
Hoi Ennetje, bedankt voor je oppepper! Hoe is het nu met jou? Wanneer heb je de terug plaatsting? Of is die al geweest? Wij hebben inmiddels de oproep voor de intake binnen, 5 juni! Op 22 mei moet manlief weer zijn zaad inleveren. De vorige keren voor Certe heeft hij het thuis "geproduceerd" en hadden we het potje van de huisarts gekregen. Weten jullie hoe dat nu gaat? Er zit geen potje ofzo bij. Onze voorkeur heeft namelijk wel thuis produceren tov in het ziekenhuis en dat kan ook (staat in de brief) omdat we er niet zover vandaan wonen. Maar waar kan het bakje gehaald worden? Ik kan ze natuurlijk ook even bellen Groetjes Mar
Hoi Marjo, eindelijk weer een stap verder! Wij wonen zo'n 20 a 25 minuten van het umcg mijn vriend moest het in het umcg zelf produceren. Volgens mij hebben ze dat ook het liefst. Maar je kan ze natuurlijk altijd vragen of je het thuis mag doen. Succes!
Marjo11: Mooi dat de oproep voor de intake binnen is! Mijn mannetje moest vorige wk zijn zaad in leveren en ook zijn voorkeur gaat uit naar thuis produceren. Wij hebben gebeld met het umcg of dit mogelijk is. Dit is geen probleem als je dichtbij woont. Ik heb toen een steriel potje gehaald in het umcg op de afdeling waar het zaad ingeleverd moet worden.
Wij wonen trouwens ook zo'n 20 minuten bij het umcg vandaan. Volgens mij moet het binnen een half uur worden gebracht...
Oke, bedankt voor jullie reacties! Mariska hoe is het met jou? Alweer bijna 2 weken na de tp! Wanneer mag je testen? Groetjes
Spannend Mariska! Meestal was je nu volgens mij bijna altijd al ongesteld volgens mij toch? Mijn duimen draaien!
ja klopt Behappy! Had weer heel erg gevoel dat het raak was. Vanmorgen kruidvat test gedaan, was niks te zien. Ga er vanuit dat het afgelopen is Vriend had begrepen dat de andere cryo niet goed was ontdooid en dat ik nu de tweede al heb gehad. Ik heb dat niet begrepen, zal anders maandag even vragen anders beginnen we nu met de laatste poging. Weet nog niet wat ik doe, ben er aan de ene kant helemaal zat van, maar wil ook liever niet stoppen, ik wil gewoon weer zwanger worden:x Waarom moet het nu allemaal zo moeilijk:x pfffff rotlijf
Jemig...had het je zo gegund! Jullie zijn al zo lang aan het knokken voor een tweede . Hoop toch dat je binnen afzienbare tijd zwanger mag zijn. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Geen bloed is goed Maris.... wat spannend weer. Ik hoop dat jullie morgen, moederdag, toch nog een mooi nieuwtje hebben! Ik denk aan jullie. Liefs
He meiden, Hoe is het met jullie? Hier alles goed. @Duurtlang, hoe was de intake? Ben erg benieuwd naar de vervolgstappen. Wij hebben op 5 juni ons eerste gesprek! Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Groetjes Mar
@Marjo11: Bij ons heeft het verhaal een geheel andere wending gekregen. 15 mei hadden we de intake en toen kwam de ivf arts met de mededeling dat we op dit moment niet in aanmerking komen voor ivf/icsi aangezien het zaad ineens goed is (15 miljoen) Nu kan het eenmalig zo goed zijn, maar ze willen toch eerst 3 x iui doen. Mocht het zaad alle 3 pogingen toch weer te slecht zijn, dan gaan we alsnog ivf/icsi doen. Voordat we mogen beginnen met iui moet ik eerst een laparoscopie ondergaan om uit te sluiten dat er bij mij niets aan de hand is. En daar staat een wachttijd voor van zo'n 3 maanden. Dus weer wachten, pfffff..... 5 juni hebben jullie dus de intake. Spannend hoor. Eindelijk weer een stapje dichterbij. Heel erg benieuwd wat bij jullie de vervolgstappen zullen zijn. Ik blijf je volgen!