Hoi allemaal, Ik wil graag even mijn frustratie van mij afschrijven. Ik ben nu met mijn 2e ronde hormonen bezig voor IVF/ICSI traject. Poging 1 afgebroken, was maar 1 follikel aanwezig welke dag van de punctie al gesprongen bleek. Nu dus opnieuw aan het spuiten en had afgelopen zondag 3 follikels (dag 10). Vandaag bleek helaas dat 1 niet groeit (was zelfs 2mm gekrompen). Ik zit nu op dag 13, dus hopelijk groeien deze 2 goed door. Zijn er meer mensen die altijd lage follikel aantallen hebben? Ik heb dit namelijk nog niet echt ergens kunnen terugvinden. Ik zit al op de hoogste dosis hormonen en al mijn bloeduitslagen waren gewoon goed.. Wij waren in de veronderstelling dat met mij niks "mis" was, dus het is echt een hele grote tegenslag dat we onze kansen nu weer een stuk kleiner zien worden.
Geen ervaring, wel even een hart onder de riem. Wat vervelend dat je eerste poging is afgebroken en je deze poging 2 follikels hebt. Is je AMH gecheckt? Wat zeggen je artsen van de resultaten tot nu toe? Uiteraard is de insteek van IVF/ICSI om meerdere follikels te laten rijpen (8-10) om je kansen te vergroten. Helaas zeggen hogere aantallen ook weer lang niet alles/ geven ook geen garantie. Als ik jou was zou ik willen weten of de artsen dit resultaat hadden verwacht, kunnen verklaren en of alle nodige onderzoeken zijn verricht (die aan kunnen tonen hoe het zit met je eicelvoorraad). Ik zou de punctie met 2 follikels niet door laten gaan (ik had maximaal twee eicellen met IUI) en met de arts overleggen of er een manier is (misschien andere medicatie) om het aantal follikels toe te laten nemen. Sterkte en wijsheid toegewenst!
Mijn amh was 1, niet heel hoog dus, maar ook nog niet te laag volgends de artsen. Ze snappen eigenlijk niet zo goed waarom er steeds zo weinig follikels zijn, de bedoeling is tussen de 5 en 15 follikels. Andere medicatie wilden ze niet geven, maar misschien toch maar nog een x op aandringen nu het weer niet aanslaat.. Misschien inderdaad nog wat extra onderzoeken aanvragen ook! Bedankt voor je reactie, voelt toch fijn om het even kwijt te kunnen.
De remmer van de eerste ronde was Fyremadel. Omdat toen mijn ei gesprongen was voor de punctie heb ik nu een andere gekregen. Deze ronde decapeptyl. Fsh is Fostimon 225. Ik had begrepen dat dat in NL de hoogste dosis is die ze geven
Ken beide niet. Heb zelf 2x decaptyl en gonal-f gehad, ronde 1 150 ronde 2 225 deze ronde 1 lucrin en menopur 300. Hoe oud ben je?
Ik ben 32. Bij mijn allereerste echo (tijdens intakegesprek, dit was rond mijn ovulatie) zei hij ook dat hij aan beide kanten 8 follikels zag "klaarzitten", dus 16 in totaal... Daarom lijkt een laag eicelreserve me ook niet echt van toepassing. Ga het morgen toch nog maar een x vragen hoe ze denken dat dit komt
Ik denk echt andere medicatie, heb het net nagekeken, fostimon en menopur lijken op elkaar. Maar menopur word doorgaans voorgeschreven als je ouder bent dan 35 en een laag AMH hebt. Ik denk echt dat het de medicatie is.
Ik spoot menopur ( ik ben 31) en decapeptyl. Prima AMH (2,nogwat) maar toch weinig follikels. Na stimuleren. Vooraf bij startecho gewoon prima. Jouw AMH is lager dan de mijne, dus ik gok toch dat je eierstokken misschien lastig te stimuleren zijn. De kliniek gaf aan dat de eicelvoorraad toch lager kan zijn dan de AMH doet vermoeden. Vroege overgang speelt een rol in mijn familie dus niet iets heel verrassends hier. De ene maand kan je bij een startecho 16 follikels hebben en bij een volgende maand maar 3. 1 antrale follikeltelling (echo begin cyclus) zegt eigenlijk niet veel over je voorraad.
Menopur/fostimon doen ze vaker bij laag amh/oudere vrouwen. Menopur zorgt vooral voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Ik had met gonal-f heel veel eicellen/embryo’s rond de 15. Maar uiteindemaar 1 of 2 goede embryo’s en niet zwanger. Bij menopur weinig eicellen/embryo’s, maar 1x zwanger dochter, 1x vroege miskraam na tp 2 embryo’s en miskraam bij 9 weken. Wat voor supplementen (vitamines, mineralen) slik je? Vooral visolie, ubiquinol, B vitamines, selenium, zink, vit E zijn belangrijk. Voeding al aangepast? Dagelijks noten, geen suiker/alchol, geen bloem/witte producten, koolhydraten beperken, koffie/zwarte thee beperkt, matig zuivel, 2-3 stuks fruit, 400-500 gram groente, regelmatig vette vis.
Hoihoi, Als het er zo weinig blijven zou ik denk de poging afblazen, zonde anders. Ik ben trouwens 32, amh 2,3 en normale eicelvoorraad zichtbaar en ik kreeg 300EH gonal f ipv de hoogste dosering 225. Dus het kan wel hoger. 18 eicellen trouwens (niet allemaal rijp). Ik zou goed overleggen of ze nog iets kunnen wijzigen in de stimulatiemedicatie. Heel veel succes
Bedankt voor alle reacties! Let idd goed op mijn dieet ed. De arts zei dat ze het niet helemaal kunnen verklaren. Amh is idd laag, maar dat lijkt niet altijd wat over de aantallen te zeggen (ze heeft ook patiënten die lage amh hebben maar hogere opbrengsten). Waarschijnlijk lage eicelreserves ook. Stimulatiemedicatie gaan we nog bespreken
Hallo allemaal, Wij zijn bezig in onze eerste IVF-ronde. Eerder Clomid gehad bij ovulatieinductie toen meteen 5 eitjes en poging werd afgebroken vanwege overstimulatie. Nu, volgens de arts, max dosering 225 menopur met decapeptyl en na 14 dagen 1 eitje van 7.2mm. Ik krijg nog geen verklaring van de arts hoe dit zou kunnen. Overigens eerder cyclusmonitoring gehad waarbij ik zonder medicatie zelf 2 eitjes aanmaakte. Hebben mensen eerder gehad dat bij IVF de eitjes en de groei pas zo laat op gang komen? En hoe is dat verder afgelopen? Groetjes en bedankt alvast voor de reacties