IVF/ICSI in Maastricht of Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door roca81, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu nog bezig met IUI, maar vandaag te horen gekregen
    dat we door worden verwezen voor IVF/ICSI ivm slechte zaadkwaliteit van mijn vriend... :cry: :cry:

Ik moet in Maastricht of in Eindhoven een afspraak maken voor een 1e gesprek. Deze gesprekken kunnen al snel plaats vinden ( 25 april en 3 mei). Maar op de vraag hoe lang het duurt eer er met behandeling begonnen kon worden, konden ze me alletwee nog geen antwoord op geven. Hier word ik nog over terug gebeld.

Hebben jullie ervaringen met een van deze twee ziekenhuizen? We wonen in de buurt van Roermond, dus qua afstand maakt het niets uit.
    Zouden jullie me iets kunnen vertellen over hoe lang het duurde van 1e gesprek tot behandeling?

Liefs Roca

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Geen ervaring, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Het zal vast een klap voor jullie zijn dat je bent doorverwezen voor ivf/icsi. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel kunnen starten.

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej meid...........

Ken je nog van temp.kaartjes......
    Jullie door voor IVF/ICSI.
    Wij hebben ook hetzelfde nieuws gehad twee weken geleden.
    Zitten we dus in hetzelfde schuitje.

Heb geen ervaring met die ziekenhuizen maar kan je wel vertellen hoe het bij ons is gegaan.
    Wij hebben vorige week de intake gehad.
    Nu moet eerst mn vriend bloed inleveren en wordt onderzocht op chromosoom en dna afwijkingen. Ook worden we allebei onderzocht op HIV, hepatitis B en C.
    Het duurt 6 weken eer alle uitslagen bekend zijn. 1 juni hebben we weer een afspraak om de uitslagen te bespreken, als alles dan goed is mogen we al starten.
    Bij ons dus snel!

Meis heel veel succes!

4. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Hannah,

Het was inderdaad een behoorlijke klap, want ze zouden eigenlijk nog een
    paar keer IUI kunnen doen volgens de arts.

Ja, ik spring steeds een topic verder...

Hannah, hebben jullie ook IUI gehad? Wij zijn namelijk al getest op HIV, hepatitis B en C etc. En mijn vriend heeft ook al bloed moeten laten prikken en de chromosomen zijn ook onderzocht. Alles is gelukkig goed.
    Zouden deze onderzoeken dan nogmaals gedaan moeten worden in Maastricht of Eindhoven?

Fijn dat jullie zo snel kunnen beginnen. Hopelijk kunnen wij dat ook.

"Fijn" dat we in hetzelfde schuitje zitten, kunnen we ervaringen uitwisselen met elkaar.

Liefs Roca

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nee voor ons was IUI helemaal geen optie.

De eerste zaaduitslag had nog wel mogelijkheden voor IUI maar de tweede was veel en veel slechter zodat we meteen doorverwezen zijn voor ICSI, ook geen ivf dus.
    Bij de tweede zaaduitslag waren maar 240.000 zwemmers waarvan maar 3% beweeglijk.
    Daarom hebben wij ook al die onderzoeken nog niet gehad.
    Ik denk haast niet dat ze dan nog een keer dat onderzoeken, lijkt me een beetje overbodig.

Hoop dat jullie ook snel kunnen starten, gaan we gelijk op. Is idd wel 'fijn'om ervaringen uit te wisselen...

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Roca, er staat me iets van bij dat je de tweede keer toch een behoorlijke zaadkwaliteit had. In ieder geval oven de 1 miljoen na opwerking. Wat maakt dan dat ze jullie toch doorsturen voor ivf/icsi. En hoe was het de eerste keer met de kwaliteit (aantal zaadcellen)?

7. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi

1e keer voor 4,4 miljoen, na 1,4 miljoen prog. bewegend 25%
    2e keer voor 7,4 miljoen, na 4,1 miljoen prog. bewegend 5 %

Het aantal was de 2e keer veel beter, alleen de prog. beweeglijkheid niet.

De 2e IUI ben ik bij een andere gyn geweest. Deze zei dat we met deze uitslag voorlopig IUI kunnen doen. Maar volgens de fertiliteits arts moet je met de formule rond 1.0 zitten en bij ons was dat 0,25 en 0,3, ruim te weinig dus.

Heb gisteren en vandaag met Eindhoven en Maastricht gebeld. Heb niet echt een duidelijke voorkeur, maar vandaag een afspraak voor Eindhoven gemaakt. Hier kunnen we sneller terecht voor 1e gesprek en voorlichtingsavond. De wachttijd is hier ook korter.

Groetjes Roca

8. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    hai
    in januari 2005 zijn wij begonnen met icxi in eindhoven mmc.
    ik heb er hele goede ervaringen mee, iedereen was heel vriendelijk.
    ik woon zelf in eindhoven en was het geen probleem om elke keer te komen, want je moet wel vaker langs komen als het het zo ver is.
    gelukkig was het het bij ons meteen de eerste keer raak, colin is geboren op 10-11-2005.

ik wil jullie succes wensen met alles en ik hoop dat jullie ook snel een kleine hebben.
    :D

9. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    oja hoelang totaal weet ik niet precies meer,maar ik dacht ong. vanaf oktober 2004 tot januari dus2005
    3 maanden tot we echt begonnen, bij mij was alles goed omdat ik al een kind uit een eerdere relatie had, scheelde misschien veel onderzoeken.

10. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Fijn dat je goed ervaringen met Eindhoven hebt. En zeker goed nieuws dat het de 1e keer raak is. Bij mij is ook alles goed, vriend heeft verminderde zaadkwaliteit. Doordat we met IUI bezig zijn, hebben we wel al veel onderzoeken gehad. Dus dat scheelt straks alweer.

9 mei kunnen we terecht voor het eerste gesprek. Ben benieuwd wanneer een vervolg gesprek plaats kan vinden. Zou je me kunnen vertellen wat er na zo'n eerste gesprek gedaan wordt? Kom je op wachtlijst te staan?
    Ik heb hier vanmorgen over gebeld, maar konden me niet echt verder helpen... Ik vind het zo spannend allemaal!

Groetjes Roca

11. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    nou als ik me goed kan herinneren zeiden ze dat je eerst naar die informatie avond moeten gaan en dat hadden we gedaan.daarna zeiden ze dat als ik januari ongi werd dat ik moest bellen en dan kon ik beginnen met alles. tussen zat wel 3 maanden vervolgens mij. op zich nog best snel want ik zelf had in gedachte van zeker een half jaar tot een jaar wachten. mijn man had weinig en traag zaad 5% maar goed.

opzich gaat alles daarna heel snel, die ervaring heb ik dan gehad.
    het heeft twee maanden geduurd.als het zover is(de behandeling)
    groetjes dorien

12. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    maar het is zeker spànnend allemaal,
    en zeker omdat je weet van nu gaat het gebeuren.
    ik heb zelf nooit gedacht van dat moeten wij dit ooit moesten doen, je vind dat alles vanzelf gaat, tja en dat is dus niet he! maar gelukkig dat er zulke methodes zijn he!
    één positief ding( oke nadat de kleine er is dan he!) je hoeft de pil niet meer te slikken :p aan de ene kant hopen we toch op een derde wondertje,

groetjes

13. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Wij hebben vorige week onze eerste afspraak gehad in het catharina-ziekenhuis. Het voorstel is om alle nodige onderzoeken snel af te ronden zodat er ook snel meer duidelijk is over het vervolg-traject, dat vind ik wel een heel goed idee! Begin mei zijn alle uitslagen binnen, spannend!

Voor ivf schijn je inderdaad eerst naar een info-bijeenkomst te moeten en kom je erna op een wachtlijst.
    Ik heb ook gehoord dat je in het Catharina-ziekenhuis dan eerst een maand aan de pil moet standaard, zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Roca ->
    Je hebt het over een berekening om te kijken of je voor IUI of ivf in aanmerking komt. Kun je er iets meer over vertellen hoe dat werkt? Deze week gaat vriend zaad inleveren om te kijken hoe het opgewerkt/bewerkt kan worden. Volgens mij hangt daarvanaf welke behandeling het wordt of niet? Bij de huisarts was het eerste onderzoek 5% beweeglijk en 17 miljoen zaadcellen. Kun je bij deze uitslag al iets zeggen over IUI of IVF?

14. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Ha Roca,

Dit vond ik op de site van L1.

Het aantal IVF-behandelingen in het Academisch Ziekenhuis Maastricht is met 20 procent toegenomen. In het eerste kwartaal meldden zich 112 patienten voor kunstmatige bevruchting; in dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog 94. De oorzaak van de stijging is de positieve publiciteit die de kliniek heeft gekregen. Het AZM heeft volgens een onderzoek de beste IVF-kliniek van het land.

Vooral het aantal patiënten dat eerder een mislukte behandeling in andere klinieken onderging, nam sterk toe.

Groetjes Angele

15. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Angele,

Bedankt voor de info. Ik heb net ook ff het filmpje op L1 gekeken.
    Tja... ik weet het eigenlijk ook niet.
    Morgen hebben we onze 3e IUI. We hopen gewoon heel erg dat IVF/ICSI toch niet nodig blijkt te zijn.
    Aan de andere kant ook wel weer fijn dat als IUI mislukt, dat het balletje voor IVF/ICSI wel aan het rollen is. Ik zal morgen de arts nog eens vragen welk ziekenhuis ze ons adviseren. Maar volgens mij zijn zowel Maastricht als Eindhoven goed.

Ik weet niet welke arts morgen IUI gaat doen. Maar we hopen in ieder geval iemand die voor ons naar het lab belt, zodat we morgen al de uitslag van het zaad krijgen. Dan weten we gevoelsmatig al of deze IUI gelukt is of niet.

Groetjes Roca

Deel Deze Pagina