Dames hoe is het hier? @Lin18 Nog een weekje.... voel je al iets of is het nog rustig..? Zo gaaf dat de 1e baby uit ons groepje bijna geboren gaat worden! @Nancydierengek Hoe is het met de pijn? En hoe laat krijg je morgen iets te horen? @Sara190 Hoe gaat het met jou?
Jaaa nog even Blijft onwerkelijk na alles. Voel me goed, wel soms harde buiken enzo Morgen controle, ben benieuwd
Als ik dit zo lees was dat ook wat voor mij geweest. Ik zou het op deze manier nooit meer doen.. De eerste twee zijn via IUI-D, zonder hormonen. Mijn ex had azoospermie, ws door de bof. Hij heeft nooit verdere onderzoeken laten doen. Wat jammer is, maar anderzijds was TESE toen nog niet toegelaten in NL. De eerste keer lukte het IUI poging 3, dat werd een mk op bijna 8 weken. Daarna lukte het direct en van de tweede lukte het ook de eerste of tweede keer. Mijn huidige partner heeft een mislukte hersteloperatie gehad (azoospermie na refertilisatie). Hoe zoek ik ze uit hè? Daarom heeft hij pesa TESE gedaan. Ik weet niet waarom IUI na PESA TESE niet kan, maar het was in ieder geval geen optie. Daarom nu ICSI. Als deze baby niet blijft plakken stoppen we ermee. De impact is zo groot, zowel geestelijk als lichamelijk lig ik in de prak, dat we dit echt nooit meer willen. De verwachting is nu dat ik nog een jaar lichamelijk zoet blijf met de nasleep van de OHSS, om over de enorme knauw die ik en mijn gezin hebben opgelopen nog maar te zwijgen. In het WKZ zijn ze heel begripvol. Deze ernstige vorm zien ze zelden en ze weten dat de impact immens is. Dus ik hoop maar dat dit goed blijft gaan. Dan was het tenminste niet voor niets.
》》 Groepsleden《《 Nena84: 36 jaar/ 1e kindje/ ICSI 3 Parel30: 32 jaar/ 1e kindje/ ICSI 5 Visje79: 41 jaar/ 2e kindje/ Spontaan Shar91: 28 jaar/ 1e kindje/ Spontaan xxmoixx: 28 jaar/ 1e kindje/ IVF-PGD 2 Palmpje: 34 jaar/ 2e kindje/ ICSI 3 Chitje: 40 jaar/ 1e kindje/ Spontaan SJD1988: 32 jaar/ 1e kindje/ ICSI 2 Kramertje: 41 jaar/ 1e kindje/ ICSI 5 Mauzy82: 38 jaar/ 1e kindje/ IVF-ICSI 3 Punto: 33 jaar/ 2e kindje/ ICSI 3 Daschaaa: 35 jaar/ 1e kindje/ IVF 3 Kaaat: 34 jaar/ 4e kindje/ Spontaan Evi92: 28 jaar/ 1e kindje/ ICSI 1 CaDi: 30 jaar/ 2e kindje/ IVF 2 NorahdeVries: 34 jaar/ 1e kindje/ ICSI 4 Lin18: 33 jaar/ 2e kindje/ ICSI 2 Jolien1991: 29 jaar/ 1e kindje/ IVF-ICSI 1 Nancydierengek: 35 jaar/ 2e kindje/ ICSI 1 Es89: 30 jaar/ 2e kindje/ ICSI 2 Maan84: 35 jaar/ 3e kindje/ ICSI 1 Sara190: 30 jaar/ 1e kindje/ ICSI 1 Muisje2016: 34 jaar/ 3e kindje/ IVF 2 Maayaa: 40 jaar/ 1e kindje/ IVF 1 Baby1798: 33 jaar/ 1e kindje/ ICSI-AOA 3 DaisyVA: 38 jaar/ 3e kindje/ IVF 1 Liliane92: 28 jaar / 1e kindje / IVF 1 》》Afspraken & Echo's《《 Oktober 12-10: Lin18: Controle VK 14-10: Lin18: Controle gynaecoloog 14-10: Jolien1991: Controle echo 14-10: SJD1988: Controle VK 15-10: Liliane92: 1e follikelmeting 16-10: xxmoixx: Uitgangsecho 17-10: Baby1798: Pretecho + geslachtsbepaling 21-10: Nancydierengek: Intake VK 23-10: xxmoixx: 2e Follikelmeting 26-10: Nancydierengek: Echo 28-10: Parel30: Onderzoeken C&C November ??-11: Kramertje: Onderzoeken C&C December ..-12: Daschaa: Start IVF-3 》》Resultaat Punctie《《 Shar91: 13 eicellen, 11 bevruchtingen, 9 cryo’s - SPONTAAN ZWANGER Kaaat: 8 eicellen, 6 bevruchtingen, 5 cryo's - SPONTAAN ZWANGER Lin18: 2x 8 eicellen, 3 bevruchtingen, 0 cryo's - ZWANGER Nancydierengek: 10 eicellen, 6 bevruchtingen, 4 cryo’s - ZWANGER Es89: 16 eicellen, 15 bevruchtingen, 7 cryo’s - ZWANGER SJD1988: 14 eicellen, 6 bevruchtingen, 5 cryo’s - ZWANGER Jolien1991: 14 eicellen, 5 bevruchtingen, 2 cryo’s - ZWANGER CaDi: 7 eicellen, 3 bevruchtingen, 0 cryo's - ZWANGER Maayaa: 10 eicellen, 7 bevruchtingen, 3 cryo's - ZWANGER Baby1798: 20 eicellen, 12 bevruchtingen, 8 cryo's - ZWANGER Maan84: 12 eicellen, 5 bevruchtingen, 4 cryo's - ZWANGER Sara190: 16 eicellen, 12 bevruchtingen, 7 cryo's DaisyVA: 13 eicellen, 8 bevruchtingen, 1 cryo Evi92: 18 eicellen, 9 bevruchtingen, 6 cryo's Mauzy82: 11 eicellen, 9 bevruchtingen, 1 cryo Punto: 6 eicellen, 4 bevruchtingen, 2 cryo's NorahdeVries: 4 eicellen, 2 bevruchtingen, 》》Test datum《《 .. 》》Zwanger《《 18 okt 2020: Lin18 - Jongen 29 okt 2020: Es89 - Onbekend 04 nov 2020: SJD1988 - Meisje 05 dec 2020: Visje79 - Meisje 18 dec 2020: Shar91 - Meisje 28 jan 2021: Jolien1991 - Jongen 13 feb 2021: Kaaat - Meisje 24 feb 2021: CaDi - Jongen 01 mrt 2021: Chitje - Meisje 04 mrt 2021: Maayaa - Meisje 09 apr 2021: Baby1798 - Onbekend 17 mei 2021: Nancydierengek - Onbekend 18 mei 2021: Maan84 - Onbekend 》》Sterretjes《《 ⭐️ Februari: Sara190 - vmk ⭐️ Maart: Shar91 - vmk 5+5 ⭐️ Maart: Kramertje - vmk 4+2 ⭐️ Maart: Chitje - ma 8+6 ⭐️ Juli: Kramertje - vmk 4+6 ⭐️ Augustus: DaisyVA - ma 8+3 ⭐️ September: Sara190 - ma 8+5 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je gegevens. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Dat snap ik wel, maar gun je lichaam ook even rust en herstel. Je lichaam moet wel optimaal zijn om een embryo te laten groeien.
Nou meiden ik heb mijn uitslagen gekregen: Mijn bloed uitslagen kwam het volgende uit. Lever waarde is aan de hogere kant: Dat wijst uit op gal stenen Verder was alles goed. Mijn uitslag van de buik echo foto’s: Ik heb idd gal stenen in mijn galblaas. De arts heeft mij Tramadol voorgeschreven voor als ik weer een aanval heb aangezien ik dit nu zo 2x per week heb. Dit voor de pijn in te kunnen nemen. De arts had het ook over vele andere pijn medicatie maar alles is gevaarlijk voor het ongeboren kindje. Nou ik las de beschrijving. Word met dit medicijn juist afgeraden als je zwanger bent dit niet te nemen. Nou lekker dan en ik krijg dit voorgeschreven?! Denk maar niet dat ik deze ga slikken. Ik hou het wel bij paracetamol dat is zeker de minst gevaarlijke. Maar ja helpt niet echt bij deze vreselijke pijn. Verder heeft de dokter geregeld dat ik een Chirurg te spreken krijg over een evt operatie en wat daarvan de mogelijkheden zijn. Want de arts zegt ook dan heb je ook weer een risico vanwege de narcose. Maar hij zij misschien hebben hun meer mogelijkheden maar dat wist hij niet zij hij eerlijk. Ik heb hiervoor op 23 okt een telefonisch gesprek. Ik denk maar liever zo. Ik heb liever 1x een operatie en dan 1x een risico voor het kindje. Dan zoals ik dat nu steeds heb 2x in de week een pijnaanval en dan dus ook 2x per week pijn medicatie moet slikken waardoor een verhoogt risico van een miskraam of wat dan ook heb. En dat tot na de bevalling. Maar is heel lastig want kies je dan het goede? Tjonge.. Nou maar die chirurg gesprek afwachten weer. Tot die tijd hoop ik dat ik de pijn kan verdragen. Zolang ik mij rustig hou gaat het aardig.
Snap dat je graag door wil. Maar wat al gezegd word gun je lichaam een goed herstel en dan kan me ee weer voor gaan. Weet je al wanneer je weer mag starten?
Vervelend joh, galstenen! Ik herken je dilemma! Maar ik heb tijdens de eerste weken het volgende geslikt per dag; 2x 20 mg morfine 4x 1000 mg paracetamol 6x 5 mg oxynorm (oxycodon) Zelfs tot na mijn ontslag uit het zh! Ik kreeg alles zo mee naar huis en toen alles op was mocht ik zelfs ibuprofen. En ik slik nog steeds paracetamol. Ik was net zo bang als jij, maar mij is verzekerd dat het zeker de eerste twee maanden absoluut geen kwaad kan omdat je placenta nog niet is aangelegd. Het is kiezen uit twee kwaden, maar ik begrijp je gevoel absoluut.
Jeetje meid wat heftig allemaal! Ik hoop zo dat deze kleine blijft plakken. En dat dit niet allemaal voor niks is. Heel veel sterkte!
Oei, heftig. Kan je niet wachten tot na 12 weken met een operatie en narcose? Na 12 weken is in ieder geval alles aangelegd qua organen enzo. Zo heeft gyn het mij een keer uitgelegd. Daardoor wordt je kindje een stuk minder kwetsbaar dan nu met 8-9 weken alles nog aangelegd wordt.
Fijn dat je het nu maar goed dat wist je eigenlijk al. Tramadol mag kort en laag wel. Denk dat je het gekregen hebt omdat iets anders niet mag en paracetamol mss niet genoeg is. Begrijp heel goed dat je het niet wilt nemen. Dan ook niet doen. Hopelijk meer duidelijk de 23ste. Er zijn vast manieren voor tijdens een zwangerschap. Mss andere narcosemiddel. Maar even afwachten, hopelijk heb je tot die tijd niet teveel last. Voordat de operatie evt plaatsvindt ben je ook weer verder in je zwangerschap. Sterkte!