Oo jeetje, dat zal schrikken geweest zijn. Wat een geruststelling dat je baby het goed doet. Ik duim voor je dat je placenta wat optrekt. Lekker je rust pakken de komende tijd . Sterkte!
Ik merk dat nu de testdatum in zicht komt, ik erg onrustig ben. Ik heb de laatste twee dagen weer last van best erge ongikrampen en een beetje het gevoel dat het ieder moment kan doorbreken. Dat heb ik normaal ook voor mijn menstruatie dus ik zie het somber in. Ik merk dat ik bijna geen last meer heb van mijn borsten wat ik de dagen hiervoor wel had. Ik zit nu op 11 DPO. Normaliter word ik op 13 DPO ongesteld. Ik probeer de moed er wel in te houden maar door deze signalen is dat toch lastig, ook omdat de arts me had gezegd dat er waarschijnlijk geen cryo's zijn, wat dus betekend dat ik weer opnieuw zou moeten beginnen als dit niet lukt.
Wat lijkt me dat schrikken zeg! Fijn dat je kindje het wel goed doet. Hopelijk trekt de placenta nog op en veroorzaakt het geen verder bloedverlies meer. Hoe ver ben je nu trouwens?
Het is ook super spannend en helemaal als er mogelijk geen cryo's zijn... Maar wat je allemaal wel of niet voelt zegt helemaal niets. Bij mijn beide zwangerschappen (eerste spontaan, tweede na ivf) dacht ik ook dat mijn menstruatie zou doorbreken: exact dezelfde krampen en beide keren wat bloedverlies gehad waardoor ik dacht dat t niet gelukt was. Maar zette niet door en dus toch zwanger. Anderzijds dacht ik afgelopen zomer na een cryo tp echt zwanger te zijn maar was ik het niet. Dus geef de moed nog niet op! Maar die laatste dagen zijn mentaal zo slopend... Ik blijf voor je duimen dat het raak is!
Het blijft zo spannend, elke keer weer. Ik voelde het eigenlijk elke keer wel goed aan, maar je hoort ook genoeg verhalen van vrouwen die echt verrast zijn door de positieve test. Ik duim voor je!
Ja behoorlijk. Het was ook best veel. Ik ben nu 23 weken. Hoop zo dat ik gewoon natuurlijk kan bevallen. Een keizersnede lijkt me, helemaal aangezien ik het alleen doe, echt heel kut.
Kijk super om te lezen! Ow dat leven in je voelen das zo iets bijzonders! Geniet ervan! Ow super! Hopen dat ze alle 4 ingevroren kunnen worden. Ik duim voor je! Hey ja ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap. Ik had toen ook ineens heel veel bloedverlies ik schok mij toen ook kapot ik dacht toen dat het foute boel was. Ik was toen 16 weken zwanger ongeveer. Mijn placenta lag toen ook laag. Ik moest toen ook rustig aan doen. En eigenlijk heb ik er daarna op 1x nooit meer last van gehad. Ik had dus 1x een paar weken erna bloed verloren en toch omdat ik mij weer ongerust maakte de verloskundige gebeld maar was weer die placenta die laag lag. Bij mij was het probleem op een gegeven moment vanzelf opgelost omdat de Placenta naar boven weer getrokken was. He meid wat naar. Maar kan altijd ik had ook ongesteldheid gevoelens en bleek wel zwanger te zijn. Dus je weet maar nooit. Ik duim voor je dat het misschien toch nog raak mag zijn.
Dat snap ik! Gelukkig is het wel zo dat een placenta alleen "omhoog" groeit dus hij zal alleen maar verder weg van je baarmoedermond komen te liggen, niet dichterbij. En zodra ie meer dan 2 cm er vanaf ligt mag je gewoon bevallen, dus bij jou hoeft ie maar 0,8 cm op te schuiven. De kans dat dat lukt is best groot, aangezien je nog even te gaan hebt. Een collega van mij had ooit een placenta die zelfs over de baarmoedermond heen lag, hele zwangerschap rekening gehouden met een geplande keizersnede (baalde ze van) en toch bij 32 weken keurig meer van 2cm er vanaf. Je weet het natuurlijk nooit, maar ik acht de kans groot dat het bij jou wel goed komt.
Dat is goed om te horen! Hopelijk gaat dat hier ook zo. Ik ben alleen niet zo goed in rustig aan doen. En voel me verder prima, dus dat is wel lastig... Nou ja...
Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt. Er overheen is nog wel een ander verhaal natuurlijk. Vriendin van me had ook een laagliggende placenta. Uiteindelijk wel 2+ cm van de bmm af, maar is uiteindelijk wel een spoedkeizersnede geworden. Je weet het niet...
Vanochtend 2e meting gehad. Totaal nu zo’n 8 follikels van 10 of meer (grootste 14). Daarnaast nog meer dan 10 kleintjes. Woensdag terug. De kleintjes mogen niet allemaal meegroeien, dan zou ik mogelijk geen verse terugplaatsing mogen ivm kans op overstimulatie. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt! En stiekem wil ik ook wel weten wanneer de punctie gaat zijn, maar zal nog even afwachten zijn..
@Liliane92 Spannend hoor, ik had ook die krampen bij zoon. Deze keer helemaal niks tot 11 dpo en toen juist wel. Was ook erg verrast met de positieve test. @Baby234 mooi aantal, hopelijk woensdag niet teveel zodat je een verse terugplaatsing kan krijgen. @Chitje schrikken dan! Hopelijk gaat ie omhoog.
Ik heb hele onzekere dagen gehad. Voelde heel veel steekjes, krampen en toen ineens niks meer voor 1,5 dag. Was er van overtuigd dat het mis was. Nu wel wat rustiger eronder, krijg nu weer een wat zeurend gevoel in m’n liezen. Testen lopen op, vandaag 2-3 weken op cb. Ik mag 24-11 voor echo. Kon de tijd maar vast wat vooruit
》》 Groepsleden《《 Nena84: 36 jaar/ 1e kindje/ ICSI 3 Parel30: 32 jaar/ 1e kindje/ ICSI 5 Visje79: 41 jaar/ 2e kindje/ Spontaan Shar91: 29 jaar/ 1e kindje/ Spontaan xxmoixx: 28 jaar/ 1e kindje/ IVF-PGD 2 Palmpje: 34 jaar/ 2e kindje/ ICSI 3 Chitje: 40 jaar/ 1e kindje/ Spontaan SJD1988: 32 jaar/ 1e kindje/ ICSI 2 Kramertje: 41 jaar/ 1e kindje/ ICSI 5 Mauzy82: 38 jaar/ 1e kindje/ IVF-ICSI 3 Punto: 33 jaar/ 2e kindje/ ICSI 3 Daschaaa: 35 jaar/ 1e kindje/ IVF 3 Kaaat: 34 jaar/ 4e kindje/ Spontaan Evi92: 28 jaar/ 1e kindje/ ICSI 1 CaDi: 30 jaar/ 2e kindje/ IVF 2 NorahdeVries: 34 jaar/ 1e kindje/ ICSI 4 Lin18: 33 jaar/ 2e kindje/ ICSI 2 Jolien1991: 29 jaar/ 1e kindje/ IVF-ICSI 1 Nancydierengek: 35 jaar/ 2e kindje/ ICSI 1 Es89: 30 jaar/ 2e kindje/ ICSI 2 Maan84: 35 jaar/ 3e kindje/ ICSI 1 Sara190: 30 jaar/ 1e kindje/ ICSI 1 Muisje2016: 34 jaar/ 3e kindje/ IVF 2 Maayaa: 40 jaar/ 1e kindje/ IVF 1 Baby1798: 33 jaar/ 1e kindje/ ICSI-AOA 3 DaisyVA: 38 jaar/ 3e kindje/ IVF 1 Liliane92: 28 jaar / 1e kindje / IVF 1 Baby234: 30 jaar / 1e kindje / ICSI 1 》》Afspraken & Echo's《《 November 02-11: Shar91: Controle VK 03-11: Evi92: 1e Bms meting cryo TP 03-11: Nancydierengek: 12 Weken echo 05-11: SJD1988: Controle VK + doppler metingen 13-11: Baby1798: 20 Weken echo 16-11: Shar91: Liggingsecho 19-11: Kramertje: Onderzoeken C&C 24-11: Punto: 1e echo December 11-12: Baby1798: controle VK ..-12: Daschaa: Start IVF-3 Januari ..-01: 》》Resultaat Punctie《《 Shar91: 13 eicellen, 11 bevruchtingen, 9 cryo’s - SPONTAAN ZWANGER Kaaat: 8 eicellen, 6 bevruchtingen, 5 cryo's - SPONTAAN ZWANGER Lin18: 2x 8 eicellen, 3 bevruchtingen, 0 cryo's - ZWANGER Nancydierengek: 10 eicellen, 6 bevruchtingen, 4 cryo’s - ZWANGER Es89: 16 eicellen, 15 bevruchtingen, 7 cryo’s - ZWANGER SJD1988: 14 eicellen, 6 bevruchtingen, 5 cryo’s - ZWANGER Jolien1991: 14 eicellen, 5 bevruchtingen, 2 cryo’s - ZWANGER CaDi: 7 eicellen, 3 bevruchtingen, 0 cryo's - ZWANGER Maayaa: 10 eicellen, 7 bevruchtingen, 3 cryo's - ZWANGER Baby1798: 20 eicellen, 12 bevruchtingen, 8 cryo's - ZWANGER Maan84: 12 eicellen, 5 bevruchtingen, 4 cryo's - ZWANGER Palmpje: 8 eicellen, 8 bevruchtingen, 4 cryo's - ZWANGER Sara190: 16 eicellen, 12 bevruchtingen, 7 cryo's DaisyVA: 13 eicellen, 8 bevruchtingen, 1 cryo Evi92: 18 eicellen, 9 bevruchtingen, 6 cryo's Mauzy82: 11 eicellen, 9 bevruchtingen, 1 cryo Punto: 6 eicellen, 4 bevruchtingen, 2 cryo's - ZWANGER Liliane92: 6 eicellen, 6 bevruchtingen, Muisje2016: 6 eicellen, 6 bevruchtingen, 4 cryo's 》》Test datum《《 05-11: Liliane92 10-11: Muisje2016 》》Zwanger《《 18 okt 2020: Lin18 - Jongen 29 okt 2020: Es89 - Onbekend 04 nov 2020: SJD1988 - Meisje 05 dec 2020: Visje79 - Meisje 18 dec 2020: Shar91 - Meisje 28 jan 2021: Jolien1991 - Jongen 13 feb 2021: Kaaat - Meisje 24 feb 2021: CaDi - Jongen 01 mrt 2021: Chitje - Meisje 04 mrt 2021: Maayaa - Meisje 09 apr 2021: Baby1798 - Jongen 17 mei 2021: Nancydierengek - Onbekend 18 mei 2021: Maan84 - Onbekend 25 juni 2021: Palmpje - Onbekend 9 juli 2021: Punto - Onbekend 》》Bevallen《《 .. okt 2020 》》Sterretjes《《 ⭐️ Februari: Sara190 - vmk ⭐️ Maart: Shar91 - vmk 5+5 ⭐️ Maart: Kramertje - vmk 4+2 ⭐️ Maart: Chitje - ma 8+6 ⭐️ Juli: Kramertje - vmk 4+6 ⭐️ Augustus: DaisyVA - ma 8+3 ⭐️ September: Sara190 - ma 8+5 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je gegevens. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
@Chitje Oh wat spannend van je bloedverlies en je placenta. Hopleijk groeit hij nog naar boven en kan je gewoon natuurlijk bevallen! @Punto NOD voorbij, gefeliciteerd! @Liliane92 Jij al getest? @Lin18 Ik lees in een ander topic dat je zaterdag eindelijk bevallen bent! Van harte gefeliciteerd meid, veel geluk samen <3