Ik heb even mijn afspraken van de lijst gehaald. Mijn man en ik zijn nog in dubio wat we gaan doen. Nog een ICSI poging of direct naar Spanje. Zien beide heel erg op tegen weer een traject en het vertrouwen wat we altijd hebben gehad is tot een dieptepunt gedaald momenteel. We gaan even in alle rust bepalen wat we gaan doen.
Lijkt me een hele lastige afweging voor jullie. Maar goed om na te gaan wat goed voelt. Mag ik vragen waarom Spanje? Willen jullie anonieme donor? Uit onderzoek is gebleken dat donorkinderen later vaak last krijgen van het feit dat ze niet kunnen achterhalen wie hun biologische vader/moeder is, niet van het feit dat ze m.b.v. een donor verwerkt zijn. Was voor mij wel echt een deel van de afweging om geen traject in België te starten. In b.v. Portugal of Finland is ECD niet anoniem.
Jeetje wat staan jullie voor een ontzettend lastige keuze. Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen en uiteindelijk beloond gaan worden. Ik heb echt bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en kracht.
Heel begrijpelijk. Je hebt al zoveel pogingen gehad. Ik vond 2 al ontzettend zwaar. Heel veel respect voor jullie! Neem even de tijd die je nodig hebt.
Ik heb een beetje een rare vraag maar zojuist had ik veel waterige afscheiding. Maar echt als water dus geen slijm, geen geur en geen kleur. Ongeveer een theelepel hoeveelheid. Nu maak ik mij een beetje zorgen. Neem aan dat het embryotje er niet uit kan spoelen toch en dat het water niet uit de baarmoeder komt? Kan ook niets op internet vinden hierover. Heb dit wel af en toe eerder gehad. Sorry voor de ietwat onsmakelijke vraag.
Nee hoor. Embryo zit veilig in je baarmoeder en kan er niet uit spoelen of vallen ofzo. Alleen als je een bloeding zou krijgen. Afscheiding komt uit je baarmoedermond of vagina en kan onder invloed van hormonen anders worden dan je gewend bent. Zolang het kleur - en geurloos is hoef je je geen zorgen te maken.
Daar hebben we onze eigen redenen voor en is niet relevant verder voor een ander. Hou het op doorlooptijd, kosten en leeftijd.
@Kramertje ik snap jullie heel goed.. Na zoveel pogingen snap ik dat het vertrouwen weg is.. Veel sterkte met deze moeilijke beslissing!
Het zou ook wat van de echo-gel/glijmiddel kunnen zijn die gebruikt is bij de terugplaatsing. Kan sowieso geen kwaad en je embryo kan er echt niet uitvallen. Hier maakte een arts een keer de vergelijking: alsof je een sesamzaadje tussen twee dik besmeerde boterhammen met pindakaas stopt
@Kramertje Ik kan me goed voorstellen dat jullie je even moeten bezinnen. Het lijkt me ongelooflijk zwaar, alles wat jullie al doorstaan hebben en die steeds grotere onzekerheid of het gaan lukken om een biologisch eigen kindje te krijgen. En de almaar doortikkende tijd die in je nek hijgt... Ik kan zeker begrijpen dat jullie overwegen om meteen door te gaan naar de optie ECD. Doe vooral wat voor jullie goed voelt, plannen wijzigen mag altijd. Al kan een allerlaatste poging ook goed voelen, hopelijk met resultaat en anders om dat hoofdstuk bewust af te sluiten. Sterkte meis!
wat lijk me dit moeilijk meis. Maar begrijp jullie heel goed. Wel hoef dat jullie de tijd voor nemen. Dikke knuffel
Hier is ie, maar het is niet echt de knaller die ik verwachtte Het zou kunnen komen omdat ik eerst al had geplast (was ff vergeten dat ik die test had) en toen heb ik 10 minuten later er opnieuw een paar druppels uitgeperst en daarmee getest Pff, wordt er op slag super onzeker van. Dit is ook precies waarom ik een hekel heb aan testen.... Denk dat ik vanmiddag maar een Kruidvat 2v5 ga halen.
Ik ken deze testen niet, maar denk dat de wel goed is hoor. Kan je niet predictor halen of cb week indicator? Ga je nog bloedprikken vandaag?
Hij is zeker positief. Ken deze testen ook niet, dus geen idee hoe knal die zou moeten zijn 16 dpo ofzo? Hij is wel heel duidelijk hoor. Inderdaad ff andere halen en/of nog 1 van deze en dan maandag nog een keer naar de oploop kijken. Voor nu vind ik zwanger hoor
Ziet er idd goed uit hoor! En ik zou even een paar uur wachten met plassen en dan weer testen. Maar voor nu alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Wat lijkt dit me lastig voor jullie! Al zo’n lange weg en helaas veel teleurstelling gehad. Neem de tijd om hier samen over na te denken en een keuze te maken die voor jullie beiden goed voelt. Veel sterkte en succes met het maken van jullie keuze!
Oehh, ik hoor altijd ‘een streep is een streep’, dus voorzichtig gefeliciteerd! Maar kan me voorstellen dat je je onzeker voelt, ik zou er inderdaad nog maar een paar testen tegenaan gooien die het hopelijk bevestigen!