Dank je, hoop het ook! ♡ Het liefst wil ik zsm de echo maar als ik rationeel nadenk dan zeg ik rond 8 weken. Maar of ik zo lang kan wachten is de vraag pfff. En zal me moeten inhouden om niet mezelf te gaan echoën haha. Ik weet niet wat Ik wil, bij een praktijk waar ik de collega's goed ken of juist een praktijk waar ik semi onbekend ben. Hoop dat jouw komende ronde ook een geslaagde ronde zal zijn!
@Baby1798 veel succes bij de punctie. @Maayaa jaaaa dus toch. Gefeliciteerd. Lekker doorgaan met de utro. Ik mocht met 4 weken stoppen na verse tp maar maakte het ook altijd op en bouwde het wat af zodat ik op 6 weken uit kwam ofzo. Ik heb de eerste echo ook “pas” met 8w2d en het is echt moeilijk om niet nu te bellen dat ik eerder wil hoor. Mijn man vind het ook heel lastig. Maar ik hou mezelf voor dat een eerdere echo niets zegt over het verloop dus wacht ongeduldig af tot volgende week dinsdag.
@Maayaa: jeey! Wat een mooie test! Gefeliciteerd! @Kaaat: moeilijk dat wachten op die eerste echo he. Het zegt inderdaad niets over het verdere verloop, maar toch. De vk wil pas met 8 weken een echo maken en telt ook nog eens verkeerd, waardoor ze daar vinden dat ik 3 dagen korter zwanger ben dan ik eigenlijk ben. Vind het soms zo eng. Zo bang dat het weer misgaat. Snap dat ook niet helemaal waarom ze in zo'n geval dan niet zeggen als het fijn voor je is kom je toch wat eerder of vaker. Hoor dat heel vaak, maar hier dus niet.
Herkenbaar! Ik heb me toen wel ingehouden, maar vanaf ongeveer 12 weken toch wel regelmatig na mijn spreekuur ff zelf gespiekt. Bleef het zo verbijsterend vinden dat ik dan mijn eigen kind zag. Vanaf dat ik leven voelde werd die behoefte om te kijken wat minder. Denk dat 8 weken een mooie termijn is, en het blijft sowieso spannend. En bij bekende collega's of juist niet is allebei wat voor te zeggen. Bij mijn eerste zwangerschap was ik onder controle bij een praktijk waar ik wel stage had gelopen maar werkte ergens anders. Ik vond het een super leuke praktijk dus heb daar tijdens mij nacontrole 6 weken pp gevraagd of ze werk voor me hadden Een halfjaar later belden ze me, dus tijdens mijn tweede zwangerschap werkte ik daar. Ben toen ook daar onder controle geweest, was ook prima.
Ja als ze fout tellen is het helemaal naar. Mijn laatste menstruatie was 14 mei, maar heb 10 mei gezegd omdat ik mijn eisprong wist dus daarop berekend met een cyclus van 28 dagen wat ik door moest geven. Hier gaf de vk wel aan als ik heel onzeker was ik mocht bellen en ze zou kijken wat er mogelijk was. Ik heb tweemaal een miskraam gehad eenmaal na een goede echo op 7 weken en eenmaal na een goede echo op 8w3d toen is het een dag erna misgegaan. Daarom probeer ik nu vol te houden omdat ik weet dat ontspannen toch pas na de 12 weken komt. Maar moeilijk is het wel! Mijn man vraagt dagelijks kan je niet bellen om het te vervroegen. Wanneer is jou eerste echo? Ik heb 8.5 bij de vk maar had het ziekenhuis laten weten dat ik van de wachtlijst af mocht en zij wilde ook graag een vitaliteitsecho doen dus mag bij hen met 8.2. Dus toch 3 dagen eerder.
@Muisje2016 en @Maayaa jullie kunnen mij vast meer vertellen over de daadwerkelijk kans op miskraam na een goede 8 weken echo? En heb mijn termijnecho al met 11.1 vind ik ook eng had hem liever later gehad.
@Baby1798 Heel veel succes met de punctie, dat er maar veel eicellen en natuurlijk mooie bevruchtingen ontstaan. @Maayaa Gefeliciteerd met de mooie test!
Wauw! Mooi zeg! Gefeliciteerd! Als zij zeggen dat je kan stoppen zou ik stoppen of er morgen nog even over bellen en vandaag gewoon doorgaan.
Die kans is echt heel klein. De kans is nu bijna 95% dat het goed gaat! https://datayze.com/miscarriage-reassurer dit is wel leuke site om je gerust te stellen. Miskraamkans per termijn
@Baby1798 succes! @Evi92 hoe gaat het? Volgende week zaterdag pas testen? Of toch eerder @Nena84 hoe gaat het met jou? Alweer wat aan het opstarten? Fingers crossed voor allemaal maar weer?
@Kaaat hoe heb jij die utrogestan afgebouwd? Zit nu op 3xdd 200 mg. De kans op een miskraam na een goede echo met 8 weken is kleiner dan 2% uit mijn hoofd ♡ Is wel echt moeilijk indd om te wachten tot dan maar ik zeg ook weer dat het niet persee geruststellend is een echo bij 6 of 7 weken.
Thanks dames, goede site Visje. Iets om mij aan vast te houden. @Maayaa na verse tp mocht ik dus met 4 weken stoppen. Niet gedaan wel gelijk na 3x100mg gedaan dit een week gedaan. Daarna 2x100mg en daarna nog een week 1x100mg. Ligt er dus ook aan hoeveel je nog hebt liggen. Ik heb trouwens ook nog 2 tot 4 doosjes utro liggen capsules van 200mg. Als iemand interesse hebt roept u maar. Ook progynova nog. Anders gaat het 5-7 mee naar ziekenhuis en lever ik het in.
Gaat goed! Maar ik voel nog niks, zit echt te wachten totdat ik wat voel haha... Behalve hele zere tieten, maar dat had ik ook al een beetje voor de terugplaatsing dus is vast van de utro. Wordt wel elke dag pijnlijker! Ik denk dat ik donderdag ga testen... Zaterdag hou ik niet vol denk ik haha! En technisch gezien is het dan ook 14 DPO... Geldige reden toch Heb het idee dat het niet is gelukt maar dat is nergens op gebaseerd.. Ja op dat ik verder niks voel maar dat hoeft niks te betekenen...
Wat een grappige site! Die had ik nog niet eerder gezien. Goed dat ze nog een aantal factoren meewegen zoals leeftijd, pariteit (of je eerder kinderen hebt gekregen) en BMI. Uiteindelijk is het altijd lastig om een algemene kansberekening toe te passen op jouw persoonlijke situatie. Maar ik denk dat dit een aardig beeld geeft. En ook mooi dat ze het op 2 manieren formuleren: een kans van 5% op een miskraam klinkt heel anders dan de kans van 95% op een levende baby, terwijl het in feite hetzelfde is. Perceptie is zo belangrijk. En je eigen ervaring weegt enorm mee. Als jij een miskraam hebt gehad na een goede echo met 8 weken snap ik echt dat je pas na 12 weken voorzichtig blij durft te zijn. Blijft moeilijk dit soort dingen!
Ja, ik dacht dat is je werk. Als ze gewoon m'n goede cycluslengte hadden aangehouden was het goed gegaan, maar ze tellen daar standaard met 28 dagen en ik heb een kortere cyclus. Wist ik niet. Vorige keer was ivf dus was er geen discussie over de termijn. Ik weet het hoor. Had perfecte 7 weken echo en met bijna 9 alsnog misgegaan. Hele kleine kans, maar is wel gebeurd helaas. M'n eerste echo is nu pas 20-7. Dan ben ik volgens eigen telling 8+1. Het is nu nog er vroeg, dat weet ik, maar iets eerder zou ik ter geruststelling wel fijn vinden. Heb af en toe echt halve paniekmomenten dat ik zo bang ben dat het weer misgaat. Niet te doen...
Je weet het pas bij negatieve test. Deze ronde had ik 12/13 dpo veegje bloed, ik was woest en verdrietig, weer niet gelukt, ik voelde ook niks verder. En dus hartstikke raak!
Ja herkenbaar. Pffff. Gelukkig gaat het meestal goed, al is op onze leeftijd kans wel wat groter dat het misgaat dan bij jongere vrouwen. Maar gelukkig nog altijd vaker goed dan niet goed. Echt heel spannend! 8+1 is mooie termijn voor eerste echo! Fingers crossed! Ik ging bij 8+5 en werd meteen naar 9+2 gezet, dat was ook wel fijn. Echo met 6-7 weken geeft wel iets van zekerheid maar nog niet voldoende. Sterkte met wachten!
Hier precies eender. 1e zwangerschap goede echo met 7 weken, goede echo met 9 weken en echo met 11 weken toonde aan beide hartjes gestopt met 9+2. Dacht hoe groot is de kans dat het nog een keer gebeurt, maar helaas de zwangerschap daarna ook weer. Met 7+3 goede echo, met 8+3 goede echo en met de termijn echo wederom foute boel, hartje gestopt met bijna 11 weken. Miskraam opwekken met pillen, 80% kans dat het werkt... wederom weer bij de 20% waarbij het fout gaat. Door mijn persoonlijke ervaringen hou ik me niet meer vast aan percentages... Echo met 8 weken is een mooi termijn. Is het ook nog eens goed te zien en al een mooi klein kindje!! Hoop op allemaal mooie en goede echo’s voor jullie