@Kramertje wat een prachtig ventje Als er wel genetisch wat uitkomt ligt het denk ik beetje aan de “ernst”. Is het een afwijking die mild is of is het een afwijking die ook heel veel zwaarder kan uitvallen. Nu denk ik dat we de cryo’s gewoon kunnen gebruiken, heb ik ondertussen ook nog steeds de hoop dat het bij F allemaal meevalt, maar ik wil wel even alles opties bespreken
Ik volg graag. Vandaag mijn eerste Gonalf prik gezet. 1 icsi kans voordat ik volgende maand 43 word. Heb al een prachtige dochter van 10(5e iui)Helaas oktober vorig jaar een missed abortion gehad bij 8 +5 weken(3e iui). Hoop echt dat het tot een goede punctie komt. Zo spannend.
Hoi heel spannend en veel succes! Echter is dit een topic dat al 2 jaar loopt en waarvan nagenoeg iedereen een kindje heeft mogen krijgen. Kan me voorstellen dat het prettig is om met lotgenoten te schrijven, dus ik denk dat je meer aansluiting vindt bij wat andere topics in het MMM gedeelte omdat hier verder niet meer heel actief geschreven wordt. Onderstaande is wellicht een fijn topic om in mee te schrijven: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wie-is-er-ook-rond-de-40-en-heeft-nog-een-kinderwens.702893/page-76#post-24064090
Wat een plaatje Kramertje! SJD wel spannend lijkt mij. Hebben ze al test gedaan en wacht je alleen op de uitslagen? Als het wel iets erfelijks is, is pgd dan een optie of kan dat niet met cryo’s? Wij gaan onze laatste cryo ook terug plaatsen. Alleen twee keer Corona gehad in december en 2 weken geleden dus bij de volgende menstruatie meld ik mij weer aan voor onze laatste cryo. Als die niet plakt zijn wij enorm gezegend met 4 wonders!
We wachten nu inderdaad op de uitslag, maar kan al met al 4-6 maanden duren.. Of PGD kan met cryo’s weet ik niet, denk haast van niet. Jullie succes met de cryo tp alvast! Wie weet komt er nog een wondertje bij
Wat een prachtig ventje! En heerlijk zo lang verlof zeg. Beetje jaloers hier hoor! Moest toen ze 10 weken was weer beginnen. Alles gaat wel goed. Ze heeft alleen waarschijnlijk koemelk allergie. Ik ben al even op dieet maar wil de borstvoeding gaan afbouwen, ik kolf fulltime en dat breekt me op. Dus nu uitzoeken hoe of wat met een diëtist Slapen gaat ook wisselend. Ze sliep van 8-3 en dan half 4-7 maar de laatste tijd komt ze vaker en slaapt ze lastiger in. Overdag is altijd drama geweest qua slaap. Ze slaapt 4x 30 minuten (Ik ben een beetje op, maar zal vast weer beter gaan)
Ah zo spannend allemaal. Hopelijk is het niets. Pgd kan wel met cryos trouwens. Ze moeten dan ontdooit worden, er wordt een biopt van gedaan en dan vriezen ze de embryo’s weer in. Dit kan er alleen wel voor zorgen dat ze het proces niet goed doorkomen. Maar is dus wel mogelijk (mits umc Maastricht hier in mee gaat)
Ooh die nachten lijken me zo pittig! Er komt een tijd dat het beter gaat, heb je nu niets aan, maar het komt FT kolven, respect, weet er alles van. Is dat vanwege de mogelijke koemelkallergie?
Oh goed om te weten! We lopen bij t VU in Amsterdam, dus dan zouden we moeten informeren of ze dat doen De kinderarts kijkt overigens vooral naar Symdroom van Turner, dat zou haar klein zijn en vertraagde ontwikkeling kunnen verklaren. Maar ik blijf toch hopen dat ze “gewoon” klein is en ze het allemaal nog gaat inhalen
We hadden een pittige start en toen liep de bv niet goed. Ben gaan kolven en dat blijven doen. Zij raakt heel gefrustreerd aan de borst en het bleef pijn doen. Dus kolven was een beetje noodoplossing omdat ik de eerste maanden graag bv wilde.. Maar is niet meer vol te houden zo voor mij helaas. Productie loopt ook terug dus er zal iets van kunstvoeding moeten komen
Ohhh heftig zeg. Ik hoop ook dat het toch niets is en ze het in gaat halen! Mocht er toch een syndroom uitkomen dan zullen ze wel eerst willen weten of het erfelijk is. Als het erfelijk is (en jullie willen pgd doen) volgt er een gesprek met genetica in Maastricht. Zij zullen dan ook wel aangeven of ze pgd op de cryos kunnen doen Verwacht het wel hoor. Want wij hebben nog 1 in de vriezer (daarvan konden ze met pgd niet zeker zeggen of het gezond was). Als we nog een poging zouden doen wordt deze ook ontdooit en opnieuw getest. Maaaaar, we gaan gewoon voor een gezond kindje voor jullie natuurlijk! Houd je ons op de hoogte?
Ja het is echt heel lastig om die productie met kolven goed te houden, hard werken! Maar kijk eens hoe mooi je die eerste maanden toch bv hebt kunnen geven
Aaah nu snap ik het! Ja ons bloed wordt ook direct onderzocht zodat ze daar meteen naar kunnen kijken, het is nu vooral afwachten.. Ik hou jullie op de hoogte
Ow wat super leuk en spannend dan ook weer! En zo fijn dat jullie nog 5 cryo’s hebben! Voor ons tweede kindje hadden wij ook nog 5 cryo’s in de vriezer liggen. Ik moest toen steeds naar het ziekenhuis toe komen zodat ze konden zien wanneer mijn eisprong zou zijn. Op dat moment werd er een cryo ontdooit en moesten we hopen duimen smeken dat het niet zou vergaan en zich weer ging delen. Ons geluk was dat het meteen goed ging en de terugplaatsing door kon gaan. Ik was toen dus zwanger meteen naar de eerste poging. Hoop dat het voor jullie ook zo mag gaan verlopen als jullie ervoor gaan.
Kom maar op met die menstruatie haha. Spannend zeg! En wat bijzonder dat jullie je laatste cryo ook nog een kans geven.
Hé meiden hoe gaat het met jullie? Hier alles goed, al ben Ik even op zoek naar wat tips…. Ik heb het vermoeden dat ons ventje verborgen reflux heeft. Spugen doet hij niet (geeft heel af en toe wat melk terug), maar heeft wel veel de hik, overstrekt en huilt dan, kreunt in zijn slaap (voeding verwerken???), je ziet hem na de voeding ook steeds slikken en daarbij zie je dan steeds melk in zijn mondje wat hij terug slikt. Op zulke momenten wil hij ook steeds meer drinken. Ik geef volledig borstvoeding. Of zouden jullie denken nav bovenstaande symptomen dat het iets anders is…? Koemelkallergie of wellicht iets anders..? We zijn reeds 3x bij de osteopaat geweest voor darmkrampjes (zijn gelukkig wel iets minder). Iemand ideeën of tips..? Anders ga ik toch maar eens het consultatiebureau bellen…
@Kramertje heel herkenbaar! Hier is het waarschijnlijk koemelkallergie. Ik ben koemelkvrij gaan eten en na een week al verschil. 2-3 weken later een ander kind. Ze sliep overdag heel slecht, veel overstekken en huilen, onrust, hele dag erge kramp etc. “Hoorde er gewoon bij”. Nou dus 90% minder toen ik stopte met koemelk. Overdag ineens dutjes (nog geen goede slaper maar veel beter geworden!) snachts liet ze er 4-5 uur tussen ipv 2-3. Na bezoekje osteopaat werd het nog wat beter. In januari ben ik weer koemelk gaan nemen en het werd weer erger.. Nu geef ik 50% bv (koemelkvrij) en 50% geitenmelk om te zien of ze dat kan verdragen. Als dat niet goed gaat gaan we koemelkvrij kv proberen. (Ik kolf fulltime en dat begint me op te breken, wil dus gaan stoppen met bv). Mocht je stoppen met koemelk, let dan ook even op soya en ei. Dat schijnt voor kindjes met allergie ook een trigger te zijn. Dus als het wel wat verbetert maar niet genoeg kun je dan nog vermijden. Bij twijfel proberen! Cb vond het niet nodig want ze had niet alle kenmerken (geen uitslag, en ze kwam goed aan). Maar ik had echt een ander kind.. Wilde dat ik het eerder wist want de eerste 2 maanden waren zo pittig. Amper slaap en veel huilen.. Hoe is zijn ontlasting? Dat was hier ook wel een ding waardoor we aan kma gingen denken.. Beetje groenig en vaak met stukjes onverteerde melk. Niet zoals borstvoedingspoep hoort te zijn. edit: bij verborgen reflux kun je ook johannesbroodpittenmeel proberen. Kolven en dan indikken. Als het alleen dat is zou dat genoeg kunnen zijn.
Oh wauw en bij het CB geloven ze er dus niet in…? Damon wil ook echt iedere 2 uur eten. Soms als hij wel lekker ligt te slapen zit er 2,5/3 uur tussen. ‘S nachts laat hij er 4 uur tussen. Osteopaat zijn we al 3x geweest maar dat lijkt geen/weinig effect te hebben helaas. Eerst had hij tot 2 weken terug iedere verschoning een poepluier (luier wordt iedere 2/3 uur verschoond). Na de 3e osteopaat sessie is dat veranderd in 1x in de 2/3 dagen een poepluier. Ontlasting is wel gewoon normaal (voor borstvoeding). Plassen doet hij ook verder heel goed. Als je koemelkvrij eet wat laat je dan allemaal staan? Want naar mijn idee zit dat zo’n beetje overal in…?