ivf/icsi Jan/Feb/Mrt 2020 door tot roze

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Beertje52, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Shar91 ik snap je voorzichtigheid, maar dat is wel al een hele mooie test hoor! Op naar de mooie oploop! :thumup:

Shar91 vindt dit leuk.
  2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Mauzy he bah wat ontzettend naar en bizar had er nog nooit van gehoord. Heel veel sterkte.

Shar hij ziet er prachtig uit, maar afwachten op goede oploop is geheel te begrijpen.

Shar91 vindt dit leuk.
  3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Nou meiden, ik heb helaas geen goed nieuws gekregen. Nog steeds maar 2 aan de linkerkant (heel misschien 3) en rechts blijven ze klein en doen dus niet mee. Zondag weer terug en dan moet ik beslissen wat ik wil doen. De arts adviseert me om de poging toch door te laten gaan omdat ik een heel laag amh heb en de kans aanwezig is dat het bij een volgende keer ook niet meer wordt. Ik heb gevraagd of ik niet eerst een ander hormoon kan gaan proberen om te zien of ik daar beter op reageer. Maar de arts gaf aan dat hij daar weinig in ziet omdat ik nu al de hoogste dosis heb en dit schema en dit hormoon wordt eigenlijk altijd gebruikt bij vrouwen die een laag amh hebben. Zondag heb ik weer een echo en dan moet ik gaan beslissen wat ik wil. Ik moet er niet van uitgaan dat rechts nog gaat groeien dus het blijft echt bij 2, max 3.

Zondag heb ik een andere arts dus ik wil sowieso haar mening horen voor wat betreft een ander schema/hormoon. Ik zou het vreemd om dat geen kans te geven. Ik moet goed gaan nadenken wat ik wil maar ik heb nu het gevoel dat ik de poging met 3 misschien wel door wil laten gaan maar met 2 niet. Dit is echt weer zo’n teleurstelling..

4. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Jeejtje en dan meen ik dat ik het zwaar heb :( niets is minder waar dus... Met zulke berichten kan ik me helemaal voorstellen dat je dan geen vertrouwen hebt of wat dan ook.
    Moeilijke keuze en beslissing of je het door laat gaan. Wou niet graag in je schoenen staan meid. Echter een kans is een kans en dan is het miss handig als je die met beide handen aanpakt. Ik denk aan je ! ♥️

Wij maken een afspraak in ons ziekenhuis om er over te praten. Want het is nog 1 poging en dus nog 1 stimulatie ronde met punctie. Wil graag de cijfers weten van mogelijk zicht afname en aan de hand daarvan onze definitieve beslissing maken. Heb de hele nacht lopen piekeren hierover. Want ja tis een oogarts die t zegt geen fertiliteit arts.

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.279
    5.873
    113
    Vrouw
    Jeetje meid wat rot is dit. Wij hebben helaas ook eenmaal voor de keuze gestaan, echter wel met 4 follikels. Wilde zelf de punctie niet door laten gaan, maar op advies van het ziekenhuis toch gedaan, maar uiteindelijk maar 3 follikels en 1 eicel, welke ook nog eens niet bevrucht is geraakt. Poging daarna langer doorgespoten en 12 follikels met 10 eicellen, bij mij kon het dus wel, als ik maar langer doorspuit.

Is het gezien je lage amh geen idee om naar Gent of Heinsberg te gaan? Deze staan zeker open voor andere medicatie, combinaties van medicaties en je kan daar een hogere eenheid (450 eenheden) spuiten dan in Nederland (300 eenheden).

Ik kan niet voor je beslissen wat je moet doen, maar met mijn eigen ervaring zou ik de poging afblaven. Gezien je lage amh waarde is het wel net wat @Mauzy82 zegt, een kans is een kans.

Sterke en succes met deze beslissing <3

6. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Lief van je. Het is echt een moeilijke keuze..

Goed dat je het gaat overleggen met een fertiliteitsarts. Zou dat ook echt doen.

7. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Bij mij zullen het er waarschijnlijk nooit meer dan 5 worden, dat weet ik en dat is ook oké. Maar 2 is echt heel weinig :(

Helpen ze daar ook alleenstaande vrouwen? Weet dat ze dat in Duitsland niet doen. En weet je ook of er wachttijden zijn? Heb me er nog nooit echt in verdiept, een ander ziekenhuis of kliniek.

8. NorahdeVries

NorahdeVries Actief lid

22 mrt 2017
    218
    179
    43
    NULL
    NULL
    Hi Palmpje, ik heb ook al een paar rondes moeten afbreken omdat er te weinig groeide. Nu in mijn derde IVF poging ben ik overgestapt op Elonva, en het lijkt te werken ! Dus leg dat even voor aan je arts of dat misschien een mogelijk is. Ik ben ook een low responder.

9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Bedankt voor deze tip! Had er zelf nog nooit van gehoord. Ga er eens wat informatie over opzoeken. Ik ben ook een lijstje aan het maken met vragen voor zondag en dit zal ik ook voorleggen.

10. NorahdeVries

NorahdeVries Actief lid

22 mrt 2017
    218
    179
    43
    NULL
    NULL
    Ik had er ook nog nooit van gehoord, het schijnt in Duitsland en België wel vaker gebruikt te worden. De verpleegkundige die mij de prik instructie liet zien gaf aan dat ze De Elonva nog niet voorbij had zien komen. Kosten zouden 450 euro per prik zijn , misschien een reden dat dit niet veel gebruikt word?

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Ik durf niet te zeggen wat de fostimon kost. Lees wel dat Elonva maar 1x per week hoeft gespoten te worden? En heb eigenlijk geen idee of het ook per kliniek/ziekenhuis verschilt met welke hormonen ze werken?

12. NorahdeVries

NorahdeVries Actief lid

22 mrt 2017
    218
    179
    43
    NULL
    NULL
    Klopt je zet de spuit 1 keer, en dat werkt 7 dagen door. Ik gebruik het nu om de kleintje (die normaal niets doen) een boost te geven en ook gaan groeien, en ik heb er nu 8 die meedoen. Ik ga nu naar de kliniek voor een 3e FM om te zien of ze allemaa mooi doorgroeien.

Ps: na 7 dagen spuit ik fostimon bij.

13. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    En als ik je onderschrift lees dan is 8 heel veel. Hebben ze jouw amh ook gemeten?

Succes zometeen! Ben erg benieuwd

14. NorahdeVries

NorahdeVries Actief lid

22 mrt 2017
    218
    179
    43
    NULL
    NULL
    Ze groeien alle 8 rustig door. Zondag weer terug voor een 4e FM. De kleinste is nu 11 en de grootste is 17.
    Mijn AHM was gemeten op 1.2.

Lin18, Kiki11111981 en Palmpje vinden dit leuk.
  15. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Ah mooi zeg!!

Mijn amh is maar 0,4..

16. NorahdeVries

NorahdeVries Actief lid

22 mrt 2017
    218
    179
    43
    NULL
    NULL
    Is het probleem bij jou dat er maar weinig follikels klaar liggen of dat er weinig follikels groeien?

17. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Dit keer dat er te weinig groeien. Er lagen er deze ronde 7 klaar op de uitgangsecho.

18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.279
    5.873
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook Elonva, om er voor te zorgen dat mijn follikels gelijkmatiger groeien. Ben onder behandeling in Gent en moeten de poging zelf betalen. De spuit kost... niet schrikken € 588,-.....

19. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.279
    5.873
    113
    Vrouw
    Nee snap ik, 2 is wel heel weinig ja. In dat geval zou ik de poging staken, heb nog spijt dat ik dat zelf destijds niet heb doorgezet.

In Gent helpen ze ook alleenstaande vrouwen ja: https://www.uzgent.be/nl/home/Lists/PDFs%20patienteninformatiefolders/behandeling-met-donorsperma.pdf

Misschien heb je hier iets aan. Volgens mij heb je in Gent binnen 6 weken een afpraak (tenminste toen wij ons vorig jaar aanmeldde wel).

Palmpje vindt dit leuk.
  20. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Yes! Ik heb groen licht gekregen! Op naar ronde 3!
    @Palmpje pff wat balen. Even goed nadenken nu!

Nancydierengek, CaDi, Kramertje en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina