Ik doe ook niets aparts, gewoon mijn dagelijkse dingen, zoals fietsen, wandelen. Verder wel gezond eten, maar ook gewoon eens een frietje of pizza hoor en ook drink ik in het weekend gewoon een wijntje. Verder foliumzuur en a t/m z vitamines. Vanaf de terugplaatsing drink ik granaatappelsap en leef ik alsof ik zwanger ben (geen alcohol, geen rauw vlees, etc) en verder ook niets bijzonders.
Dat hoop ik ook heel erg. Vind het wel heel spannend hoor de komende dagen, ook omdat ik nog nooit een dag 5 tp heb gehad, alleen dag 3 en cryo's.
Ik zelf had IVF 2 de tof onderzoek en alle tp op dag 5 gehad. En ook raak met dag 5. Alleen niet blijven plakken. Van een verse tp dag 3 nog niets blijven plakken of dergelijke. Dus heb zelf veel vertrouwen in de dag 5 Jes.
Nee, wij kennen elkaar al 3.5 jaar. M'n vriend wilde eerst geen kinderen, of althans niet toen, en ontkende ook dat er bij mij een factor leeftijd toch zeker een rol speelde. Ik was 36 toen ik hem tegenkwam en net 37 toen ik voor het eerst met hem over kinderen ben begonnen. Heel lang en verdrietig verhaal ook dit. Heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat een groot deel van onze relatie in het teken van kinderwens heeft gestaan, ondanks dat we daar niet samen mee bezig waren. Ik heb uiteindelijk een jaar nadat we elkaar tegen zijn gekomen de knoop doorgehakt om dan zelf een kindje te proberen te krijgen, omdat ik hem niet wilde dwingen of erin luizen. Maar ook dat was eigenlijk een heel verdrietig besluit. Voor onze relatie heeft dat ook de nodige gevolgen gehad. We zijn een aantal korte periodes uit elkaar geweest, maar toch altijd weer bij elkaar gekomen, ook terwijl ik bezig was met zwanger worden, want daar heb ik eenmaal de wachtlijst voorbij wel vaart achter gezet en geen tijd meer verloren of maanden overgeslagen ofzo. Maar eenzaam was dat wel, omdat hij daar eigenlijk liever niets van wilde weten. Volgens mij is dat gevoel van haast deels niet te verklaren. Er zijn vrouwen van 25 die dat al hebben, terwijl ze objectief echt nog zeker 10 jaar tijd hebben. Maar misschien waren het toch je laatste eitjes die aan het roepen waren "nu of nooit"!! Had toen ik ermee begon totaal geen vermoeden dat het zo moeilijk zou zijn. Ook geen aanwijzing dat het zo moeilijk zou gaan. Alles ziet er op papier voor m'n leeftijd extreem goed uit en toch lukt het niet. Ik doe niet echt iets extra's tijdens de IVF anders dan normaal. Ik ben toen ik ben begonnen in het traject 2 jaar geleden al gestopt met alcohol drinken, drink minder koffie en supplementen/multi vitamine en daar bezuinig ik niet op, dus wel een goede met actieve b-vitamines enzo. Ben met heel intensief sporten gestopt. Maar dat doe ik dus al langer en niet perse alleen voor IVF. Na de punctie doe ik wel echt rustig aan om te herstellen.
@Nena84 ik doe ook niets speciaals behalve foliumzuur slikken. We willen de eerste poging aankijken en eventueel de volgende met accupunctuur, maar dat ligt een beetje aan hoe het gaat. Verder sport ik niet meer maar ben ik wel gaan wandelen en zwemmen.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee. Maar zou zelf nu kiezen voor t reguliere traject. Een verse dag 3 tp en dan gevolgd door cryo's. Als we die mogen hebben natuurlijk.
Wij hebben 4x icsi gedaan maar nooit mogen kiezen welke dag terugplaatsing is. Hier altijd dag 3 terugplaatsing gehad. Nu naar Gent en daar is het dag 5 terugplaatsing begreep ik.
Heb toen alleen mogen kiezen om mee te doen aan de TOF onderzoek. Dan kon je geloot worden voor allemaal dag 3 of dag 5 tp's. En bij ons is het toen dag 5 geworden. Verder ook geen keuze mogelijkheden bij ons.
Jeetje @Chitje wat een verhaal... Ik had niet gedacht dat je in je relatie hebt geprobeerd om zwanger te raken van een donor. Dat lijkt me extra zwaar en eenzaam. Hopelijk voelt het nu voor jou en je vriend goed om dit samen aan te gaan. Lastig als het dan ook nog met zoveel hindernissen moet... zou fijn zijn als het nu gaat lukken! Oké, de meesten doen dus niet echt iets speciaals. Ik wil er echt het optimale uithalen, maar het risico is dat je er dan continu me bezig bent. Dat vind ik nu met het spuiten, snuiven en slikken al Yoga helpt mij wel goed om relaxed te blijven en het stimuleert de doorbloeding. Ik denk dat ieder gewoon moet dien wat goed voelt.
Sowieso doen wat goed voelt Ben er zelf al zo lang veel te veel mee bezig geweest dat we een poging wilden proberen zonder er teveel bij stil te staan.. Had de kracht niet om nog van alles te doen (behalve wel letten op eten en regelmatig bewegen etc, ben nog wat afgevallen dit jaar). Sta er tot nu toe best ontspannen in en dat is vast ook wat waard
Even een vraagje voor diegene die ook al wel eens een tp hebben gehad. Want ik had op een woensdag mijn eerste bloedverlies, maar op zondag zette het pas echt door. Die dagen ertussen wel telkens verlies. Nu mijn vraag. Wanneer begin je dan met tellen van de nieuwe cyclus? O en nog even om antwoord te geven, ik heb ook acupunctuur maar dat had ik al voordat ik in het traject kwam. Verder niks bijzonders!
Ik heb 1x een tp gehad waarvan ik niet zwanger was. Ik kreeg toen bloedverlies op de officiële testdag (rood) en 2 dagen later pas wat heftiger. Omdat ik rood verlies had kon ik gewoon de dag dat ik het eerste bloedverlies kreeg tellen als cd1. Als je die woensdag wel al echt rood bloedverlies had zou ik dat gewoon aanhouden als cd1.
Dankjewel voor je antwoord! Was wel gewoon rood verlies. Dan heb ik blijkbaar deze ronde weer een lange cyclus als ik daarvan uit ga..
klopt, gister is bij mij de ongi doorgebroken en mag dus over 21dagen beginnen met stimuleren. Je best dus al gister gestart met stimuleren? Dan had ik het verkeerd begrepen, sorry