ivf/icsi Jan/Feb/Mrt 2020 door tot roze

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Beertje52, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    We zijn weer thuis. Was weer een zware dag maar met goed nieuws. Het Chromosoomonderzoek was goed, geen afwijkingen. Uit de MOAT is gebleken dat de zaadcellen iets verminderde capaciteit hebben om de eicel te activeren om te delen. Dit was de meest gunstige optie. Ze gaan nu bij ons icsi + AOA doen. Hierbij gaan ze calcium toevoegen bij de icsi om de eicel te activeren om te delen. De arts zag het erg positief omdat de behandeling meestal goed aanslaat. Mijn amh waarde was ook goed (3.34) en we gaan dus voor minimaal 10-15 eicellen. We mogen starten wanneer we willen dus we hebben besloten om in februari te gaan starten. Super spannend dus!! We hebben toch weer een beetje hoop gekregen. Nu maar hopen dat dit het is..

    Jij krijgt de 20ste de uitslag toch? Alleen Chromosoomonderzoek of hebben ze nog meer onderzocht?
     
    Parel30, Lin18, NorahdeVries en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat er niets uit het chromosoomonderzoek is gekomen. Hopelijk werkt deze methode goed voor jullie!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  3. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    wat fijn dat er niks is uitgekomen.
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws uiteindelijk! Hier put je dan toch weer hoop uit, ook omdat jullie arts goede hoop heeft en de resultaten met AOA goed zijn. Mag ik vragen welke arts jullie hebben? Wij zijn onder behandeling bij dr. Stoop. Vinden wij echt een hele fijne arts.

    En fijn dat jullie snel een nieuwe poging kunnen gaan doen. Hebben ze al aangegeven wat je gaat spuiten?

    Ja wij gaan maandag richting Gent. Hebben om 11:30 de afspraak, dus rond 09:00 de auto in. Krijgen uitslag van het Chromosoomonderzoek, uitslag overige bloedonderzoeken (wel al te horen gekregen dat ik een schildklierafwijking heb en slik hier ook al medicatie voor), uitslag amh waarde (deze is net voor de laatste zwangerschap geprikt en was toen 2.09 dus meer dan prima voor mijn leeftijd) en uitslag hysteroscopie.

    Als hier verder niks schokkends uitkomt mogen wij ook de eerstvolgende menstruatie starten met een nieuwe poging, komt er wel wat uit zullen we dat bespreken het eventueel behandelplan horen.
     
  5. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat spannend voor jullie! Hopelijk voor jullie ook een positief bericht voor de volgende behandeling.

    Wij zijn onder behandeling bij dr. van den Meerschaut. Zij heeft ook het onderzoek gedaan naar de AOA dus voor ons wel prettig dat wij haar hebben. Ik moet zeggen tot nu toe goede ervaringen met Gent. De reistijd is alleen wel een dingetje.. :eek: Maar hopelijk met een mooi resultaat!

    Ik ga spuiten met Pregnyl 175. Ben erg benieuwd hoe ik daar op reageer. Hier in Nederland Gonal F gebruikt, eerst 150 en 2e keer 125. Ik reageer best heftig op de hormonen, op dag dag 8 zat ik de eerste keer al tegen overstimulatie aan. Maar goed we gaan het zien, nieuwe kansen. Zo zie ik het! :thumup:
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    #726 Kramertje, 16 jan 2020
    Laatst bewerkt: 16 jan 2020
    Qua naam bekend maar ken haar verder niet, maar wel prettig dat dat de arts is welke dus alles weet over de AOA, dat geeft vertrouwen!

    Wij ook een goed gevoel hoor bij Gent, inderdaad de afstand is wat ver, maar goed als het resultaat er mag zijn..... en wij doen de follikelmetingen hier in het ziekenhuis en de overige onderzoeken, punctie en terugplaatsing in Gent.

    Bestaat pregnyl ook als stimulatie voor follikels? Ik dacht dat dit alleen gebruikt werd voor opwekken eisprong. Ik ga een combi spuiten van Menopur en Gonal-F (totaal 300 eenheden). Ik spuit rond de 15 dagen en zit dan zo rond de 12 follikels, gelukkig heel niet slecht gezien de leeftijd :thumup:

    Maar wow op dag 8 al tegen overstimulatie aan.... Zeker nieuwe ronde geeft nieuwe kansen! Ik ga heel hard duimen dat dit de oplossing vóór jullie is en dat je veel goede en mooie bevruchtingen krijgt!!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  7. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk. De Pregnyl is inderdaad om de eisprong op te wekken. Die andere was iets met een O geloof ik. Ik ga morgen de map nog even goed doorlezen.

    Wij willen de tussentijdse echo's ook hier laten doen. Mag ik vragen waar jij ze laat doen? Ik ga proberen om ze bij MCK Leiderdorp te laten doen maar geen idee of zij dit doen.
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    oh... Hahah... kan gebeuren, al die namen ook. Ovaleap wellicht... ken ze verder ook niet allemaal.

    Ja dat scheelt wel als je niet steeds op en neer hoeft voor 5 minuten echo. Afgelopen poging heb ik uiteindelijk wel 6 metingen gehad, nou als je dan steeds maar Gent moet....

    Wat toevallig, vorige 4 pogingen van ons waren bij MCK Leiderdorp. De follikelmetingen deden we dan in het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda en de punctie en terugplaatsingen dus in het MCK. Nu doen we de follikelmetingen wederom in het GHZ in Gouda. Is voor ons het dichtstbijzijnde. Ik zou gewoon even het MCK bellen en het vragen of ze dat doen, ik weet het eigenlijk ook niet.
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  9. BM1987

    BM1987 Lid

    2 aug 2018
    90
    97
    18
    Vrouw
    Goedemorgen,
    Ik lees al even mee en wil toch mijn situatie even schetsen omdat ik van jullie ook leer en wijzer wordt.
    Na 7x iui in Nederland, 2x ivf met totaal maar 3 terugplaatsingen zijn wij deze zomer overgestapt naar Gent. Alle aanvullende onderzoeken waren goed. Mijn amh is wel te laag voor mijn leeftijd 0.9 en ik heb milde endometriose maar dat zijn volgens de artsen niet de oorzaak dat het niet lukt. Ook bij mijn partner is alles in orde.

    In december in Gent gestart met Menopur 300 IE en decapeptyl. Dit is een escape iui geworden omdat ik slechts 2 follikels had. Begin januari mocht ik gelijk door. Op dag 3 gestart met 300 IE puregon en op dag 8 gestart met orgulatan (of zo iets ;)) op dag 15 afgelopen woensdag heb ik mijn punctie gehad. Er zijn 7 eicellen gevonden en ook alle 7 bruikbaar. Hiervan zijn er 6 bevrucht door middel van icsi. Als alles goed blijft gaan maandag de terugplaatsing.
     
    Parel30, Daschaaa, NorahdeVries en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Goed nieuws! Nu nog spannend, maar het klinkt veelbelovend! Wat spoot je precies en hoeveel eenheden? Zou je dat eens na willen kijken voor me? Misschien kan ik daar nog wat mee voor mijn gesprek ter evaluatie van ivf 1 (Of maar 2 follikels, maar wel doorgezet helaas)
     
  11. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik heb het even opgezocht, ik ga Orgalutran spuiten. De dosering is 0,25 mg. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord..
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Ken ik ook niet, maar zie nu dat ze dat blijkbaar in Gent wel vaker geven. Zie hierboeve de reactie van een andere dame welke ook in Gent onder behandeling zijn.
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  13. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Met me stomme kop toch getest, kon het gewoon niet laten ik weet het DOM!!!

    ik denk dat ik heeeeeeeeeeel ver een streepje zie maar kan het me ook inbeelden.. op foto kan je sowieso niks zien en ik moet de test op een bepaalde houding zetten en dan kan ik het ver zien, maar niet duidelijk..

    Ben nu 5 dagen na de TP.. ik heb weer het gevoel dat het mislukt is, want voel verder ook niks net als de vorige keer..

    Pff me hoop zakt weg.. denk dat ik zondag nog ga testen en dan is het vast wel duidelijk of game over...
     
  14. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Die had ik toen ook gekregen...
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  15. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik zie dat ik zelfs 2 medicijnen krijg. Zowel orgalutran als puregon. Ik ga me is even verdiepen welke nu waar voor is.. o_O
     
  16. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik hoop voor je dat het toch raak is. Ik denk dat je toch nog even geduldig moet wachten hoe moeilijk dat ook is.. 5 dagen na tp is denk ik wel erg snel.
    Ik ga voor je duimen dat het alsnog raak is!!
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  17. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Heb alle duimen nodig, thanks!! :(
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  18. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @Kramertje ik ben erg benieuwd of jouw tussentijdse echo's en bloedonderzoek in Nederland vergoedt worden door jouw verzekering.
    Mijn zorgverzekering doet namelijk moeilijk.. :confused:
     
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen de controle echo gehad n.a.v. de hysteroscopie in december en helaas zit mijn baarmoeder nog steeds vol restweefsel. Ik krijg aankomende dinsdag alsnog een curretage, maar dan op de nieuwe manier waarbij ze geen beschadigingen maken aan de baarmoederwand (deze nieuw techniek heet "Myo Sure") en er ook geen perforatie kan voorkomen, dus ook geen verklevingen in je baarmoeder. Bij deze behandeling krijg je een verdoving in de baarmoedermond. Met een zuigertje zuigen ze dan al het restweefsel weg.
    Ik hoop dat het hierna gewoon over is allemaal.
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat wij het vergoed krjgen want de gehele poging is een zelf betaalde poging van ons (zijn al door de 3 vergoedde pogingen heen namelijk). Maar waarom doet jouw verzekering moeilijk.... ik meen mij te herinneren dat je ook bij Menzis zat.. of haal ik je door de war met iemand anders..?
     
    Baby1798 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina