Vandaag te horen gekregen bij de 2e FM dat mijn aantal follikels in 3 dagen tijd van 7 naar 27 zijn gestegen. Gelijk bloed moeten prikken en moet maandag weer voor FM en uitslag van het bloed. Inmiddels komen de vragen natuurlijk boven drijven: -als we moeten stoppen, wat dan? wat gebeurd er dan met deze follikels, zou ik dan iets krijgen om mijn ongi om te wekken? -waarom wachten tot maandag, zou morgen niet beter zijn? -als we toch door mogen( waar ik dus niet meer op reken,maar toch) zou ik dan dinsdag de punctie al hebben? Hoop dat een van jullie dames mij wat wijzer kan maken. Alvast bedankt!
Hoi Babbel, Ik heb 2x een icsi poging voortijdig af moeten breken ivm overstimulatie. Het is flink balen, want de eerder gespoten hormonen gaan voor niks je lichaam in en je bent weer een tijd verder in de weg naar een wondertje... Om je vragen enigszins te beantwoorden: Ik kreeg idd een kuur (provera) van 10 dgn om m'n baarmoeder tot rust te brengen (merkte al na de eerste pil dat buikpijn afnam) en om een ongi op te wekken. (meestal kort na stoppen kuur, maar bij mij beide keren al op dag 8. Op zich kan wachten tot maandag geen kwaad, maar dan ga ik er vanuit dat je na de 2e FM geen puregon meer hebt hoeven spuiten? Het hangt ten eerste af van je bloeduitslagen of je door zal mogen of niet. Als er geen overstimulatie aantoonbaar is in het bloed, heb je kans dat je toch nog door mag gaan. Maar dat zal ook van je zkhbeleid/arts afhangen. In Zwolle bijv. laten ze je bij rond de 30 follikels sowieso stoppen. Stel je mag doorgaan, dan zul je de punctie alleen krijgen mits de follikels min. 18mm zijn, weet niet hoe groot ze nu waren? Het is vervelend als je zal moeten stoppen, maar gezien de risico's die je loopt bij overstimulatiie is het voor jezelf wel beter. Een volgende keer zul je dan w.s. minder EH puregon zullen gaan spuiten. Afhankelijk van het beleid van je ziekenhuis willen ze soms dat er zeker weer 1-2 'gewone' cycli zitten voor je opnieuw mag beginnen. Sterkte verder meid! Enne....veel rusten en veel drinken!!
Majo, dankjewel voor je reactie Wat vreselijk balen dat je dit al 2x gehad hebt Ja ik heb vanavond geen puregon meer gespoten, de orgalutran natuurlijk nog wel. Er waren zo'n 5 follikels rond de 20 mm, een paar rond de 16mm en het grootste gedeelte rond de 14 mm en nog een paar kleine rond de 12mm. Okè dus grote kans dat ik dan iets van provera ga krijgen, als ik moet stoppen. Duidelijk. Als het dan maandag afgeblazen wordt,zal ik het dan wel meekijgen. Ik zou ook niet willen dat ze het risico op overstimulatie zouden nemen,maar het is gewoon zo balen van het onnodig spuiten,en de lichamelijk en geestelijke ongemakken. Maar ja,dat hoef ik jou niet uit te leggen.. Jij nog veel succes en geluk met de nog te komen behandelingen. Liefs Babbel
Majo, nogmaals bedankt voor je reactie we hebben net te horen gekregen dat we toch door mogen voor de punctie
Zie nu net pas dat je toch door mocht gaan . En een emmy in je buik. Súper! En spannend!! Tot toi toi!!