Wie gaat er ook vanaf nov de mmm in.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kelly001, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer dames die ook vanaf nov de mmm ingaan dan kunnen we er samen over praten en ervaringen met elkaar delen.

ik zelf heb 8nov een afspraak bij de gyn.
    Ik heb een onregelmatige cyclus ik zit nu op dag 119, sinds mijn bevalling heb ik een onregelmatige cyclus, maar dit keer duurt het wel heel erg lang. en vandaar dat ik een verwijsbrief heb gekregen.mijn kleine is net 2geworden en ik ben nu al ander half jaar bezig met met een 2e wondertje maar hellaas nog steeds niks.

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hoi kelly!

Balen zeg van die onregelmatige cyclus steeds, dat duurt idd wel heel lang. Hoop dat de gyn je daar snel mee kan helpen!
    Wij gaan 27 oktober voor het eerst naar een gyn. Al wel 2x spermaonderzoek gehad voor manlief en helaas de 1e keer al niet goed, maar de 2e keer echt slecht. Spannend allemaal!

3. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat vervelend is zeker niet leuk 2 keer een negatief uitslag. ik hoop dat ze jullie ook snel kunnen helpen, en wat is de volgende stap die ze gaan nemen?

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Geen idee eigenlijk. De testen zijn via de huisarts uitgevoerd en nu dus volgende week de eerste afspraak bij de gyn. Zal nog wel meer onderzoekjes worden, bloedprikken, enzovoorts.. We wachten het af :)

5. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook helaas... Zijn in september al twee keer bij de gyn geweest. 8 november eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. Spannend allemaal!
    Ben ook benieuwd naar de onderzoeken, uitslagen en behandeling. T is misschien wel fijn om ervaringen uit te wisselen. Bij mij is pcos gediagnostiseerd...

6. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Helaas inderdaad en zeker spannend. Weet je al wat er bij de fertiliteitsarts gaat gebeuren of heb je nog geen idee?

7. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Hallo dames,

Is het goed dat ik hier ook mee klets? Wij hebben 14 november de eerste afspraak bij de gyn. staan. Ik vind het spannend omdat ik niet zo goed weet wat ik verwachten moet. Maar als het goed krijg ik per post pakketje met info, even afwachten dus.

Wij zijn nu een jaar bezig. We hebben nog geen spermaonderzoek gehad. Ik heb in het verleden wel chlamydia gehad dus maak ik me wel zorgen over...

8. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Wij ook...
    We hebben een zoontje van 2 waarvan ik in 5 maanden zwanger was. We zijn nu ruim een jaar bezig voor nr 2. We hebben al een zaadtest gehad en de uitslag was slecht. Er is nu een tweede test geweest om te kijken of zijn zaad geschikt is voor icsi. Nu wachten we op de uitslag van de tweede test. Daarna kijken wat we verder gaan doen.
    Waarschijnlijk is onze zoon een wonderlijke toevalstreffer.

9. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @liesje1 uiteraard is dat goed :) klinkt handig een infopakketje.. hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.
    @hanna26: ai ook al slecht zaad bij jullie. Balen zeg. Ook een slechte vcmscore of weet je verder geen details?

Wij kregen vandaag een brief dat de afspraak verzet is naar 3 november. Balen, al de 2e keer dat t verzet is :(

10. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat balen babyliz dat het is uitgesteld, je leeft naar een datum toe hè.
    Ik weet niet wat ze precies gaan doen bij de fert arts. Denk anamnese en semenanalyse? Verwacht ook verdere onderzoeken zoals baarmoeder foto. Hoop zelf dat er redelijk snel begonnen kan worden met een behandeling. Vandaag voor de tweede keer dit jaar ongesteld geworden. Erg dubbel, fijn dat er iets gebeurd in m'n lijf maar balen dat t niet raak is...

@ iedereen zullen we elkaar kort vertellen wat er gebeurd is en waar 'we' staan in de mmm?

11. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    gisteren was de laatste dag van primolut en nu weer afwachten of ik mijn menstruatie krijg.

12. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Hanna26, wat bijzonder dat het bij jullie zoontje dan raak was. Wanneer krijgen jullie uitslag van de laatste test?

Babyliz, wat balen dat die afspraak weer verzet is. Wanneer zou jullie oorspronkelijk afspraak zijn geweest?

Jolien2, welke onderzoeken hebben jullie al gehad bij de gyn? Pfff.... voor de tweede keer ongesteld dit jaar, ik kan me voorstellen dat je daar dubbel instaat. Fijn dat er inderdaad iets gebeurd, maar jeetje...

Kelly, wat is primolut? Ik ben nog niet zo thuis in de meds.

Ik zie dat ik verkeerde datum heb opgeschreven in vorig stukje. We hebben 22 november afspraak. Ik had meerdere afspraken gemaakt voordat ik stukje schreef en was beetje in de war... We hebben de vragen lijst en brochure al binnen dus daar zullen we deze week naar kijken. Ik ben heel regelmatig ongesteld trouwens. Hoe zit dat bij jullie? Wat doen ze de eerste afspraak bij de gyn? Is het alleen gesprek of kan het zijn dat ik direct al inwendige echo krijg?

13. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Liesje: met primolut kan je de menstruatie op wekken ik heb een onregelmatige cyclus.

14. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    ik ben danielle 25 jaar en manlief 27.
    ook wij zitten in de mmm hebben afgelopen dinsdag ons gesprek gehad met de fertiliteitsarts.
    dit ivm slechte zaadanalyse die we bij de huisarts hebben laten doen.. het aantal was wel veel alleen was er maar 3% van bewegelijk en 2% maar goed gevormd,
    tijdens de intake (we lopen trouwens in het elisabeth zkh in tilburg)kregen we vragenlijsten en ik een formulier voor bloedonderzoek op hormonen en of ik ooit mogelijk chlamydia heb gehad...manlief moet dinsdag een speciale zaadtest doen in medium.. ze wilde eerst nog een gewone zaadtest doen maar toen ze nadacht over de antistoffen die manlief ook nog aanmaakt (heeft ooit een bijbalontsteking doorgemaakt) dacht ze dat het misschien beter was om meteen verder te kijken door middel van zaadopwerking om te zien hoeveel goede er over blijven, dus dinsdag moet hij naar het masturbatiehok bij de ferti afdeling zodat het gelijk gescheckt kan worden met dat spulletje.

verder vandaag ongi geworden bah..
    wij zijn trouwens 2,5 jaar bezig en ben 3 jaar geleden zwanger geraakt dwars door het koperspiraal dit werdt een eug ofwel bbz helaas..

goed dat we hier met elkaar kunnen praten

15. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    @ babyliz: Eigenlijk heb ik geen idee wat die score is. Het kwam erop neer dat hij heel weinig zaadcellen had en die er waren waren niet goed gevormd. Ik hoop dat het deze keer beter is.
    Wat was bij jullie de uitslag?

@liesje1: Wij vonden het na horen van de uitslag ook erg bijzonder en snapte dan ook niet waarom het nu zo lang duurde. Deze uitslag kwam als een grote verrassing en waren we absoluut niet op voorbereid. Dinsdag krijgen we de uitslag van de volgende test. Er wordt nu bekeken of zijn zaad geschikt is voor icsi.
    De gynaecologe was trouwens wel erg optimistisch, maar eerst zwanger en dan geloven.

@kelly001: Wij hebben onze eerste afspraak net gehad. bij ons bekeek ze eerst de doorverwijzing en uitslag van de zaadtest. Daarna besprak ze de vragenlijst die we al hadden ingevuld. Ook heeft ze de gang van zaken een beetje uitgelegd. Daarna heeft ze gelijk bij mij een inwendige echo gedaan. Gelukkig was dat op het eerste gezicht goed, wel heb ik langzaam rijpende eitjes, maag wel genoeg.
    Mijn man moest gelijk naar het lab om een bloed af te laten nemen.
    Bij ons ging ze voortvarend te werk en dat vonden wij erg prettig.

@Daan: Wat balen zeg. Ook al weet je dat de kans klein is ben je toch elke keer weer teleurgesteld. Heel veel sterkte.

16. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @hanna fijn dat jullie arts zo voortvaarend is, dat is die van ons ook wel gelukkig!!

17. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Tnx Kelly, weer wat geleerd.

Daan, dat was wel even heftig zeker die uitslag. Zeker omdat je dus eerder wel zwanger bent geworden. Wanneer krijgen jullie uitslag van de test van dinsdag?

Hanna, ik kan me voorstellen dat de uitslag juist hard aankwam bij jullie omdat je al een kindje hebben. Dan verwacht je dit niet. Succes dinsdag, ik hoop dat jullie in aanmerking komen voor icsi.
    Bedankt voor je verhaal van de eerste afspraak, ik vind het wel fijn dat ik klein beetje weet wat ik kan verwachten.

18. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @liesje, wij krijgen op 10 nov de eerste uitslagen..wanneer hebben jullie de eerste afspraak en in welk zkh lopen jullie?

gelukkig kunnen we elkaar steunen hier en zitten we allemaal in dezelfde fase in helaas de mmm..

Samen zijn we sterk dames!!! dikke knuff voor jullie allemaal

19. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @jolien ja is zeker balen.
    Balen van je ongesteldheid. Wat een enorm lange cyclussen ja.. bah, vervelend. Hoop ook dat ze je snel kunnen helpen.
    En dat hoop ik voor alle meiden hier natuurlijk
    J

@kelly: Hoe lang duurt dat meestal na primolut voor je ongesteld wordt?
    @liesje1: onze afspraak was eerst begin oktober, toen 27 oktober en nu 3 november. Dus al met al een maand later L Ik heb geen idee hoe zo’n 1e afspraak gaat.. ben benieuwd of ze ook bij mij naar dingen gaan kijken, heb wel elke maand een eisprong gelukkig.
    @daan: Welkom! Balen dat je ongi bent geworden L Spannend om de 2e test af te wachten? Bij jullie ook al heel slechte vorm dus..
    Knuff terug!

@hanna: Ik hoop het ook voor jullie! Hier was de uitslag ook slecht, aantal was te weinig, beweeglijkheid was slecht en de vorm was maar 1% goed, dus 99% abnormaal.
    Ik vind het ook steeds spannender worden. De 1e test was door de huisarts gedaan. Die zei toen dat het opzich niet zo goed was, maar dat er met iui wel veel bereikt kon worden. Maar de 2e test is nu nog slechter. Aantal en beweeglijkheid was nog stukken minder en net als de 1e test was de vorm maar 1% goed. Dus ik ben heel benieuwd of er met iui nog wel iets te beginnen is, zo blijven er wel erg weinig goede zaadjes over.

20. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Hopelijk werkt die primolut. Dat wachten is volgens mij het ergst. Mijn cyclus is nu rond de 40 dag en dat vind ik al lang. Heel veel sterkte daarmee. De gyn zei wel dat ze mijn cyclus over zouden nemen als we icsi/ivf krijgen dus dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Doen ze dat ook bij jullie Jolien en Kelly?

Onze eerste test was ook via de huisarts. Deze test is via het VU. Mijn man moest het daar produceren haha. We hebben er na afloop flink om gelachen. Ik vind het toch maar knap dat hij dat zo kan. (geldt natuurlijk voor alle mannen.)

Hoe zijn jullie mannen eronder? Die van mij is erg zenuwachtig voor de uitslag. Hij vindt het verschrikkelijk dat het aan hem "ligt" en is bang dat ik daarom bij hem wegga. Terwijl ik vind dat hij er niets aan kan doen. Ik vind het \o erg dat hij zo onzeker is.

Deel Deze Pagina