IVF / ICSI juli / augustus 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door aicirtap, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Nog meer mensen die in maand juli mogen gaan starten?

    Ik ga het traject in voor een 2de kindje. De eerste kwam na een lange medische behandeling. Hopelijk nu sneller! Ik heb al 1x cry to tp en 4x KID/iui gehad (zonder hormonen), zonder resultaat. :(

    Pauze door corona en overlijden moeder. En nu weer groen licht!

    Ik volg een lang protocol. Ik ben afgelopen donderdag gestart met decapeptyl. Volgende week woensdag de laatste pil en dan menstrueren. En dan donderdag 2 juli start menopur 150 eh. Op 16 juli eerste echo. Punctie in de week van 20 juli, als het kan onder roesje/narcose.
     
  2. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Hé meid, wat een lange weg heb je inderdaad al afgelegd voor je eerste kindje. Hopelijk mag het nu sneller gaan!
    Sterkte met je mama trouwens, moet moeilijk zijn...

    Het wordt weer een spannende tijd, ik duim mee dat je eitjes goed gaan groeien en je een goede 'opbrengst' hebt!

    Wij hadden net voor de corona nog een punctie. Toen een verse terugplaatsing gehad, maar die bleef niet plakken. Gelukkig ook nog 4 cryo's.

    In mei terugplaatsing van onze eerste cryo gehad, die leverde een positieve test op, maar rond 7 weken bleek het hartje gestopt met kloppen. Een paar weken geleden heb ik een curettage gehad en nu ben ik even aan de pil (schijnt goed te zijn voor de heropbouw van je baarmoederslijmvlies na een curettage) en vanaf mijn HCG op nul staat, mag ik stoppen met de pil en direct starten met progynova voor een terugplaatsing in kunstmatige cyclus.

    Gisteren stond mijn HCG nog op 98, volgende week woensdag nieuwe bloedafname, hopelijk tegen dan nul! Nog even (on)geduldig afwachten dus.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @SD90 - wat mijn moeder betreft is het heel verdrietig dat ze mijn kinderen niet zal zien opgroeien. :cry: Ze was dol op kinderen en vond het fantastisch om oma te worden.

    Ja ben benieuwd. Ik heb nu een andere donor dan bij mijn dochter. Dus geen idee wat ik nu moet verwachten.

    Wat verdrietig dat bij jullie is mis gegaan. Hopelijk kunnen jullie weer snel verder! En dan een gezonde plakbeeb!
     
  4. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Moet inderdaad erg moeilijk zijn... Maar wel mooi dat ze je eerste kindje nog heeft mogen leren kennen. Was ze al lang ziek of is ze onverwacht overleden?

    Zou super zijn als de nieuwe donor je wat sneller geluk mag brengen. Ik duim!

    Het klinkt een beetje cru, maar de miskraam was emotioneel niet zo zwaar. In oktober vorig jaar ben ik aan net geen 23 weken bevallen van een tweeling, en mijn jongens zijn kort na hun geboorte overleden. Na dat gigantische verdriet voelde de miskraam als een kleine teleurstelling.

    Het moeilijkste nu is dat het geloof dat het wel ooit goed zal aflopen, héél ver te zoeken is. 3 zwangerschappen, 2 miskramen en een vroeggeboorte, en nog steeds lege armen.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @SD90 Mijn moeder wist vorig in jaar in februari dat ze nog een jaar te leven. Ze had een terugkerende vorm van kanker.

    Wat ontzettend verdrietig, al 3 kindjes verloren en nog met lege armen. Hebben ze een oorzaak kunnen vinden?
     
  6. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Heftig... Hopelijk heeft ze niet al te veel geleden, op het einde, en hebben jullie toch goed afscheid kunnen nemen, voor zover dat allemaal kan.

    De vroeggeboorte wijt de gyn puur aan het feit dat het een tweeling was en mijn lichaam dat niet aankon. Aan 21 weken in het ziekenhuis opgenomen omdat ik al ontsluiting had, en helaas hebben ze het maar een dag of 10 kunnen 'rekken'. Véél te vroeg, dus de kindjes hadden echt geen kans. Ze zijn beiden al een halfuurtje na de geboorte overleden. Bij een volgende zwangerschap krijg ik voor de zekerheid wel een preventieve cerclage en doorheen de zwangerschap moet ik utrogestan blijven gebruiken (is blijkbaar protocol bij baarmoederhalsinsufficiëntie).

    De eerste miskraam was een leeg vruchtzakje, en bij de tweede heeft het hartje nooit krachtig en regelmatig geklopt, en uiteindelijk vrij snel volledig gestopt. Bij die twee denkt de gyn dat het een aanlegfout van het embryo was en dus stomme pech. Moeilijk om te plaatsen, want als er een duidelijke oorzaak was, konden we tenminste iets doen om de kans op een goede uitkomst te verhogen.

    We hebben wel beiden nog een bloedafname gehad, nu, om te kijken of er genetisch geen problemen zijn. En wanneer mijn hcg op nul staat, krijg ik nog een bloedafname ivm 'repeated implantation failure', o.a. grondige analyse van stolling, schildklier, geen idee wat nog allemaal maar blijkbaar zouden ze voor die test zo'n 14 buisjes bloed nodig hebben. We zien wel of er iets uitkomt, maar ik verwacht er niet zo veel van.

    Hoe gaat het met de decapeptyl prikken trouwens? Hopelijk nog niet te veel last van!
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wat een verdrietig verhaal @SD90

    Nog geen last van deca. Alleen inslapen gaat wel lastig. Mja afgelopen week zijn mijn katten overleden na 17 jaar, had ik een ziek kind en een hittegolf :rolleyes:

    We hebben mijn moeder 3 maanden thuis liefdevol verzorgd met behulp van thuiszorg. We hebben 2x gedacht: daar gaat ze. Maar pas bij de 3de keer ging ze echt. In het bij zijn van mij en mijn dochter, terwijl haar lievelingsmuziek aan stond, broers waren net even weg. Ze wilde het leven niet loslaten. Ze had op het eind ook tumoren in de hersenen/ wervelkolom, wat gepaard ging met uitval, verwardheid, vergeetachtigheid, etc. We hadden net de begrafenis achter de rug en het huis ontruimd. We dachten we kunnen weer terug naar normaal en toen kwam corona... Dus al gevoel sinds december in lockdown te zitten. Ivf komt dus ook niet op zo gelegen moment, maar ben inmiddels de 40 gepasseerd dus geen tijd om te wachten plus ik wil het leeftijdsverschil tussen de kinderen nog niet groter hebben. Ik vind 3 jaar al veel.
     
  8. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad al een heel heftig traject geweest hier, maar goed, we blijven hopen dat ons geluk eens zal keren en we een gezond kindje mogen krijgen.

    Zware week achter de rug dus, zeg! Hopelijk is de dochter snel genezen. En jammer van je katten :$

    Moet een erg zware periode geweest zijn om je moeder zo lang thuis te verzorgen. Maar wat mooi dat jullie dat gedaan hebben, heel veel respect hoor!

    Ik kan heel goed begrijpen dat je het gevoel hebt niet lang meer te kunnen wachten, hopelijk kan je alles wat bolwerken de komende tijd ondanks de slechte timing!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  9. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Leeft dit groepje nog ? :rolleyes:
    Anders zou k graag aansluiten.
    Wij hadden ook pauze ivm covid 19.
    Maar sinds juni weer aan de decapeptyl en mag 7 juli op 1e echo en starten met menopur.

    Zit nog in ander groepje maar die zijn iets verder als ik. Dus beetje zoekende naar aansluiting op eigen level zeg maar.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  10. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Wees welkom @Mauzy82! Aangezien ik nog even niet herstart, zal je het wel met @aicirtap moeten doen (plus, wat heb ik hier te vertellen dat je nog niet weet?) :p
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Welkom @Mauzy82 Ik zat te wachten op meer dames. Is altijd fijn om samen te kletsen. :) Succes morgen met eitjes tellen!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  12. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Haha ! Ja okay :roflmao: niet veel meer denk ik nee :rolleyes:
    Is niet erg maar zocht een beetje een tijd aansluitend groepje wat dan ook wel weer zo fijn kan zijn. Die heb ik nu niet echt :)
     
    SD90 vindt dit leuk.
  13. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ah dank je wel !
    Ja beetje meer is altijd fijn natuurlijk.
    Hopelijk sluiten nog een paar aan.

    Ja vertrek zo, hopelijk een paar mooie eitjes ❤ is voor ons de laatste ronde icsi.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dan is het extra spannend! Wat is de reden dat jullie hierna stoppen als het niet lukt?
     
  15. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Is de laatste vergoedde poging. Dan kunnen we niet verder helaas.

    Echo was goed. 15 juli weer terug. En kijken wat er is gaan groeien. Rechts ongeveer 5. Links liet zich niet zien haha
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Via umc zorgverzekering kan je een 4de en 5de poging laten vergoeden.. :)
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Jij ook zo eigenwijze eierstok. Ik heb er hier ook 1. :D Bij mij willen ze altijd alles tellen. Maar 5 is mooi begin! Hopelijk het dubbele aantal straks ;) was dit je uitgangsecho? Aangezien je volgende echo pas over een week is? Wanneer denken ze dat de punctie is?
     
  18. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja dit was uitgangs echo idd.
    Volgende week de eerst folikel tel en groei als dat er al is haha
    Geen idee van punctie nog... hoor k miss bij volgende echo. Even afwachten.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Dan moet ik einde jaar omschrijven of zo he
     
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja je kan eind van het jaar overstappen. Maar hopelijk is het niet nodig :)
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina