IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Trouwens zaterdag eerst bloedprikken alvorens er een terugplaatsing is

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Lieke: fijn dat je weer mag beginnen!
    @Summer: fijn dat je zo'n goede punctie hebt gehad en het allemaal erg mee bleek te vallen. En mooie aantallen, nu hopen op goeie bevruchtingen! Wanneer hoor je daar mee over?
    @Toekan: hopelijk duiden die signaaltjes andere dingen aan... Ik duim in elk geval voor je!
    @Diya: wauw, dat zijn er ineens toch veel geworden! Goed nieuws. Succes met je punctie alvast.
    @Staffie: waarom is dat bloedprikken voor de eventuele terugplaatsing?

3. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Fijn dat het mee viel.. Ja t is lastig hè als je eierstok vervelend ligt..ken het ;) , nu kalm aan !! Prikken voor overstimulatie ??

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Het is in het ziekenhuis standaard dat wanneer er meer dan 15 follikels worden aangeprikt je eerst een bloedtest krijgt om te zien of een terugplaatsing veilig is ivm kans op overstimulatie idd.

Ik hou me maar rustig, veel drinken en meer kan ik niet doen.

5. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Probleem zit bij mijn man: 100% anti- sperma lichamen.
    Ik had normaal volgens de echo's en bloednames bij de iui's van de dochter en voor de ivf een mooie eisprong. Ook zwanger geworden via iui voor de dochter.. Maar nu zal het hopelijk gewoon 'pech' geweest zijn...

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Staffie, wannseer weet je dan het aantal eitjes? Bij ons zit er een laborante bij en die kijkt dat meteen na. Als ze niets vinden in een follikel, spoelen ze tot 3 keer na in de hoop dat hij gewoon heel vast zat.

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Dreamer; nog een weekje geduld en dan mag jij ook beginnen :)

Lieke; fijn dat je met Gonal-F bent gestart! Nu op naar mooie follikels :)

Summer; mooi dat de punctie is meegevallen :) En ook nog naar je zin gehad haha. Super hoor, 15 eitjes! Hoeveel EH had je nu gespoten? Hoeveel zijn er bevrucht? Zaterdag een tp? Wat een lieve vriendin!

Toekan; wat vervelend dat je krampen hebt en zeurende pijn in je onderrug. Klachten zeggen niets...de één is zwanger en de ander weer niet. Nog een paar dagen geduld hebben, succes!

Diya; 19 follikels, dat is een flinke score! Zo zie je maar hoe snel er meer bij kunnen komen. Een follikel groeit zo'n 2mm per dag. Dus ook kleintjes hebben in het beginstadium nog kans. Rustig aan doen en 2 liter water drinken om overstimulatie te voorkomen. Spannend hoor, donderdag de punctie :)

Tess; hier prikken ze bloed tijdens de eerste of tweede fm de oestradiol waarde. Weet het even niet meer. En als je tegen overstimulatie aanzit prikken ze voor de punctie op HB & HT waarden en ook voor de tp. Als die te hoog zijn krijg je geen punctie en/of tp. Ik zat tijdens de 1e IVF net op het randje en mocht doorgaan. Ook omdat ik aangaf geen klachten te hebben, achteraf gezien had ik wel wat klachten, maar herkende ze niet of dacht dat ik het mij misschien inbeelde.

Staffie; fijn dat je punctie meeviel :) Lijkt mij inderdaad niet fijn als er hard op je buik wordt gedrukt. Super zeg, 20 follikels! Hoeveel eitjes zijn er gevonden? Fijn dat ze je goed in de gaten haden i.v.m. overstimulatie. Inderdaad veel drinken; 2 liter. Spannend hoor, zaterdag tp!

Ik heb vandaag de eerste echo weer gehad. Alles is mooi rustig en dun endometrium. Morgen de eerste Menopur! Ben benieuwd hoelang ik over de bereiding doe. Toch weer heel anders dan de kant en klare Gonal-F spuit.

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Spannend weer Pinkflower!! Kom maar op met die eitjes!!

Ik wil ook zo graag beginnen , kan niet wachten

9. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staffie, weet je al hoeveel eitjes je had?
    Toekan hier ook toevallig dochter met IUI zonder al te veel problemen. Gek he, dat dat dan ineens zo anders kan zijn.

Net de poli gebeld, morgen om 15 uur een terugplaatsing. Dan hoor ik ook de uitslag, daar willen ze nu nog niks over zeggen.

Spannend!!

10. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spoot trouwens 150 eenheden Gonal F, weet niet meer wie het vroeg.
    Met 100 Gonal F bij IUI maar 1 rijp eitje terwijl ze er eigenlijk 2 wilden, en met 150 dus wel 15!

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Pinkflower: de eerste menopur al gehad, of moet je die 's avonds spuiten? Het kan weer beginnen voor jou... Top!
    @Tess: hier ook ongeduldig.... Wil ook liever gisteren dan vandaag beginnen, maar nog een dikke week geduld voor mij nodig!
    @Summer: fijn dat je morgen een terugplaatsing hebt. Waarom willen ze niet nu al vertellen wat de uitslag is? Wel een beetje gek toch...

12. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Spannend Summer morgen tp!

Dreamer, doen ze vaak niet en in het VU helemaal niet , wij bellen 2 dagen na de punctie zeg maar , om te horen of er een tp is en zo ja hoe laat , en als we daar zijn met tp horen we de rest , t kan in die dagen zoveel kanten op. Wij hadden 17 eitjes en 10 bevruchtingen dag 1 (toevallig sprak ik eigen arts in Almere , rest gebeurd in t VU en die zei stiekem dat er 10 bevrucht waren maar elke dag vaak een afvalrace is.. )

Kreeg de beste terug en er werden er 7 ingevoren in 5 rietjes dus 3 apart en 2x 2 samen

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Toekan
    Mn vriend kreeg het aantal gelukkig te horen toen hij klaar was met zijn donatie ;)

@pinkflower
    Ik was de eerste keer met bereiden echt wel even bezig, zo bang dat ik het fout zou doen hihi maar het valt reuze mee en je wordt er handig in.

@Summer
    Spannend vandaag de TP.
    Weet je al hoeveel embryo's er zijn?
    Ik kreeg het vorige keer ook pas te horen bij de tp.
    De telefoniste weet alleen of je wel of geen tp heb, niet hoeveel er zijn

Hier kreeg vriend gelukkig in het erasmus te horen dat er 16 eicellen gevonden zijn. Echt heel blij mee!!
    Zaadopbrengst was wel te weinig voor IVF, dus wordt het ook dit keer ICSI.

Voel me vandaag nog wel alsof er een bulldozer over mn buik is gereden, maar zolang ik rustig doe gaat het wel.
    Nu maar hopen dat mn bloed zaterdag goed is en er in iedere geval 1 embryo ontstaat

14. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Pinkflower: hoe ging het gisteren?

Summer' succes morgen! Ik duim voor een goed aantal! Fijn dat je lok een dochter uit iui hebt! Dat maakt het hier toch allemaal wat meer te relativeren..

15. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    #235 toekan, 25 jun 2015
    Laatst bewerkt: 25 jun 2015
    Staffie mooi aantal zeg!!

Utro vraag: breekt je ongi er gewoon door of niet? Ik word normaal 11 dpo (morgen) ongesteld...

16. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw goede score Staffie!

Toekan, het relativeert absoluut! Ik sta er zo anders in dan met mn IUI! Veel relaxter. Genoeg afleiding ook ;)

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Summer; succes met de tp morgen! Ik vroeg hoeveel je had gespoten. Jemig, dat is nogal een verschil 1 rijp eitje of 15 rijpe bij 50EH meer spuiten.

Staffie; super hoor, 16 eicellen! Hopelijk hebben jullie mooie bevruchtingen. Een bulldozer over je buik...dat klinkt niet best haha.

Hier horen we vrij snel nadat mijn man zijn zaad heeft ingeleverd of er bevruchtingen hebben plaatsgevonden. Een dag voor de tp worden we gebeld of er nog embryo's in leven zijn. Zo ja, dan word er een afspraak gemaakt voor de tp voor de volgende dag. Op de dag van de tp horen we hoeveel er op dag 3 nog leven en hoeveel A-kwaliteit embryo's we hebben. Tot 2015 wisten we hoeveel er de vriezer ingingen, maar sinds 1 januari laten ze de embryo's hier tot dag 5 doordelen i.p.v. dag 3 en vriezen ze dan in. Hier krijgen we dan een een paar dagen later een brief over. Alleen A-kwaliteit embryo's werden ingevroren en per stuk in een rietje.

Toekan; mijn menstruatie ging bij de 2 verse pogingen door de Utrogestan heen en bij de cryo poging na 3 dagen te zijn gestopt met Utrogestan. Dus als je (nog) niet menstrueert en je zit op je testdag; altijd testen. Geen menstruatie betekent niet automatisch dat je zwanger bent.

Mijn eerste Menopur zit erin! Voor de zekerheid de Menopur app geopend met instructiefilmpje haha. Het opzuigen/mengen ging allemaal prima, maar ik heb een tijdje zitten hannesen met de injectienaald. Ik kreeg het beschermkapje er niet af. Ik trekken, maar trok het hele naaldje eraf. Daarna wat draaien, lukte ook niet. Toen maar een ander naaldje erop gezet en daar kreeg ik het beschermkapje er wel vanaf. Wat een gedoe haha. Tijdens de prikinstructie pas kreeg ik het kapje er ook niet af, dus dat word aankomende tijd nog wat :p Maar het viel voor de rest mee.

18. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ooh ja, voor diegene die Menopur gebruiken; gooien jullie de poederflesjes in de naaldencontainer of in de afvalbak?

19. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Fijn dat de eerste er in zit!

In een cyclus zonder hormonen is mijn nod morgen. Maar ik heb een korte lf. Ik heb een bn op 14 dpo, maandag.... Morgen testen is nog wat vroeg lijkt me..

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hier cetrotide en pregnyl 'flesjes' samen met gebuikte meds en naalden bij de apotheker binnen gedaan...

Deel Deze Pagina