IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussion in 'MMM clubs' started by Tess27, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Fijn dat je begonnen bent Pinkflower! Wanneer eerste fm?

2. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ben ook benieuwd Summer!!

Goed zeg Staffie!

Fijn dat ie begonnen bent Pinkflower, geeft toch weer een goed gevoel dat je verder gaat..

Ik word altijd ongesteld door utro, houd bij mij niks tegen.. Zelfs met hcg van 270 werd ik op dag 10 ongesteld.. Vroege mk dan..

3. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

Apr 9, 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!

Maandag mag ik weer beginnen met spuiten, zenuwen slaan nu al toe! Ik heb een nieuw schema gekregen van het erasmus ivm bezuinigingen.
    Ik moet nu in de 3e week van me cyclus beginnen met spuiten en dan wachtten op me ongesteldheid en dan een uitgangspunt echo...

Nou vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die ook zo schema hebben? En wat is jullie ervaring daarmee?

Voor veel van jullie spannende tijden weer en ik wil iedereen heel veel succes wensen!!!

Gr cheyenne

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Toekan; ik zou gewoon maandag als testdag aanhouden.

Lieke; ik heb over een week een fm. Hier doen ze dat standaard op dag 9. Vorige keer op dag 7 vanwege andere dosering. Nu nog besproken of het nuttig kan zijn om de fm op dag 7 te doen vanwege andere medicatie, maar mijn arts zag geen meerwaarde. Laat ze maar lekker groeien!

Cheyenne; ik heb hetzelfde schema als jou. Dat is het lange protocol. Maar het lijkt mij raar als ze het lange protocol doen vanwege bezuinigingen. Ik vind het een prima protocol; met de Gonal-F altijd meer dan voldoende follikels geproduceerd. Mijn arts gaf een tijd terug aan dat ze over het algemeen betere resultaten zien met het lange protocol dan met het korte protocol. Maar ik denk maar zo, elk lichaam reageert anders en heeft een andere behandeling nodig. Dus het korte protocol zal ook voor veel vrouwen meerwaarde hebben. Ik heb dit keer wederom het lange protocol. Dag 21 starten met Triptofem, dan wachten op een bloeding, echo zo'n 10-15 dagen na start Triptofem en als het endometrium dan mooi dun is & rustige eierstokken; starten met stimulatie. Enige verschil is dat we nu Menopur gebruiken i.p.v. Gonal-F.

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Toekan
    Hier wordt ik pas 3 dgn na stoppen utro ongesteld

Ik teste bij mn dochter op 10 dagen na punctie al duidelijk positief
    Dus 6 dgn na terugplaatsing
    Bij de cryo's teste ik ook 6 dgn na terugplaatsing licht positief, deze liepen op tot 10 dgn en namen toen af

@Pinkflower
    Ik liep ook altijd te tobben om de hoesjes van de naalden af te halen.
    Mezelf ook al een paar keer geprikt in mn vinger..
    Tegenwoordig haal ik het hoesje er vanaf voordat ik ze op de spuit zet, dus gelijk als ik ze uit de verpakking haal.
    Ik doe het hoesje er dan wel weer op, maar druk m niet vast:D

Ik gooi trouwens alles in de naaldencontainer, spuiten, naalden, flesjes alleen de verpakkingen niet

@Cheyenne
    Schema komt me niet bekend voor.
    wat is de reden om voor je menstruatie al je cyclus plat te leggen?
    Heb je dan minder stimulatie nodig? Dus goedkoper in medicatie?

Hier start ik op dag 1 van de menstruatie met Triptofem vanaf dag 3 spuit ik er fostimon bij, tot dag 12 en dan dag 14 punctie in dit geval.
    Lijkt me niet dat dit veel minder kan toch??

heb overigens dit keer, net zoals voorgaande keer weer van beide medicatie over

6. Summer6

Summer6 Lid

Jun 16, 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat relaxed Staf van die vroege positieve testen!

Hier vanmiddag tp gehad. 13! bevruchte eitjes. Uiteraard beste teruggeplaatst. Het grote afwachten is begonnen.

Ik ben heel benieuwd hoeveel er uiteindelijk de vriezer in kunnen!

7. Diya

Diya Lid

Jun 11, 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik heb gisteren de punctie gehad. Ze hebben 14 eicellen kunnen weghalen. Ik ben vandaag gebeld dat er 7 rijpe eicellen tussen zaten, en 3 bevrucht zijn. Ik heb dinsdag een afspraak voor de tp. Ik ben zo bang, en probeer toch hoop te hebben dat de bevruchte eicellen het goed doen.

Voel me nu ellendig😢😭

Iedereeen heel veel succes verder

8. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

Apr 9, 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow summer! Zoveel!! Lichtelijk jaloers op!!!
    Daar moet vast een toppertje tussen zitten, mijn duimen draaien voor je!

Diya!! Ook draaien me duimen voor jou! Ik hoop dat het 3 super embryo's zijn!

Ik had de 1e icsi het korte protocol daarmee begon ik met stimuleren op dag 5 van de cyclus, hierdoor stimuleerde ik te weinig en werd het afgeblazen. Icsi 1.2 ben ik begonnen op dag 1 en dit sloeg goed aan.
    Daarom was ik ook verbaast toen ze over een ander schema begon en zij had het over een budget en dat ze moesten bezuinigen vanuit de zorgverzekering uit...
    Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er niet veel van snapte en dus niet doorgevraagd heb omdat ik dan bang ben dat ik dom over kom....
    Maar gelukkig zijn er meer met een 'lang' protocol...
    Ik hoop gewoon dat het niet weer afgeblazen wordt...

Fijne avond!

9. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb een vraag afgelopen maandag ben ik gestopt met de pil ik spuit nu anderhalf week decapeptyl en mag komende maandag beginnen met de gonal f maar ik bloed nog steeds is dit normaal ik wist dat ik door die pil tussentijdse bloedingen kon krijgen maar vanaf dat ik met de pil stopte maandag bloed ik elke dag het is nu vrijdag en nog helderrood bloed wat moet ik doen?
    Heb verder dit keer nergens last van gelukkig?

Liefs suus

10. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Cheyenne: spannend! Ik heb nog nooit gelezen dat al begonnen wordt de cyclus er voor. Maar dat wil niets zeggen natuurlijk ;)

Suus: geen idee... Sorry...

Diya: ooh dat is een domper! Als ik even mag zeggen: ik had maar 3 eitjes, alle drie wel bevrucht, eentje terug geplaatst en de andere twee konden niet ingvrozen worden EN (nu komt het) Ik heb zonet positief getest! Dus je hebt er maar eentje nodig! Ik duim!!

Summer: super zeg!! Laat het wachten beginnen!! Ik duim op een paar goeie cryo's!!

Staffie: punctie kan ook vroeger, maar dat hangt van je reactie af. Bij ons richten ze de pu tussen dag 11-14..

11. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    #251 toekan, Jun 26, 2015
    Last edited: Jun 26, 2015
    Lieve dames: ik weet nog niet goed wat er van te denken, maar ik testte daarnet positief. :) 11dpo, 13 dagen na pregnyl 10000... Best wel duidelijk.. Maar ik heb dus geen idee of de pregnyl nog nazindert...

12. Diya

Diya Lid

Jun 11, 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suusje heb ik geen ervaring mee.

Chayenne dankje wel.

Toekan wat goed!! Gefeliciteerd. Ik probeer ook hoop te houdeb op 1 goede emryo dan ben ik al blij. Hoeveel dagen na de tp zit je nu. Mijn zkh heeft aangegevn dat ik mag testen na 10 dgn na de tp.

13. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

Apr 9, 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toekan ik kan je niet helpen... maar je test is echt duidelijk! Alvast gefeliciteerd!!

Groetjes

14. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toekan voorzichtig gefeliciteerd en dit is echt niet meer van de pregnyl volgens mij hoor lijkt me stug

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Staffie; ik heb inderdaad het kapje er vanavond maar eerder afgehaald en daardoor geen gestuntel gehad :D Au, lijkt mij niet fijn in je vinger prikken. Ik heb de flesjes ook maar in de naaldencontainer gegooid. Zoeken ze het maar uit bij de apotheek ;)
    Bij het lange protocol, die o.a. Cheyenne en ik gebruiken, gebruik je meer medicatie dan bij het korte protocol. In ieder geval tussen 10-17 dagen Decapeptyl / Triptofem (ligt eraan wanneer je een bloeding hebt gehad en alles stilligt) en daarna nog zo'n gemiddeld 9-14 dagen stimulatiemedicatie erbij. Dus al met al spuit je dan zo'n 4 weken. Kan ook wat korter of langer. Dat scheelt dus zo'n 2 weken vergeleken met het korte protocol. Het ene ziekenhuis hanteert het korte protocol, de ander het lange protocol, de één de pil vooraf, de ander weer niet. In NL is het nogal verschillend.

Summer; super dat je een tp hebt gehad! Nu lekker broeden en hopelijk hebben jullie cryo's.

Diya; super dat er 3 bevruchtingen zijn! Ik kan mij indenken dat je wat teleurgesteld bent, maar hopelijk zijn het toppertjes. Succes dinsdag met de tp!

Cheyenne; ik zal nog eens vragen als ik jou was of je dit protocol door bezuinigingen krijgt. Lijkt mij sterk aangezien je meer medicatie nodig hebt dan bij een kort protocol. Bezuinigen moeten ze vast, maar op je behandeling valt volgens mij weinig te bezuinigen. En mijn arts zegt altijd dat er geen domme vragen bestaan ;)

Suus; je hebt kans dat je lichaam een beetje in de war is door alle hormonen. 5 dagen een bloeding is niet erg. Kijk het van het weekend nog even aan. Heb je maandag eerst nog een echo voordat je aan de Gonal-F start? Hier kijken ze eerst na een tussentijdse bloeding of je endometrium dun is en je eierstokken rustig zijn voordat je mag beginnen aan de stimulatie. Als je maandag je er niet prettig onder voelt zou ik 's ochtends naar de poli bellen.

Toekan; gefeliciteerd! Dat is een mooie positieve test :) Als het goed is is Pregnyl 10 dagen na de injectie uit je systeem.

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Wauw! Ik denk dat jij wel voorzichtig blij mag zijn :) als dit nog van de pregnyl zou zijn dan was hij vast niet zo donker. Nu kijken of hij oploopt. Ik duim voor je!

Ik ben een paar dagen weggeweest met mijn man, even relaxen. Maar jeetje wat hebben jullie weer veel gekletst!

Dames op de wachtbank: veel succes met wachten en ik duim voor een positieve test binnenkort!

Ik had ook al twee keer in mijn vinger geprikt :) vind die doppen er zo lastig afgaan. En ik doe ook alles bij elkaar behalve de verpakkingen. Ik breng het in een doos naar de apotheek.

Diya: drie bevruchtingen is toch hartstikke goed! En zoals toekan ook al zei, er hoeft maar één topper bij te zitten.

Ik ben vanavond ongesteld geworden, 11 dagen na de punctie (geen to gehad)
    Dat is netjes toch? Nu een ronde helemaal niks, ook wel een keer lekker. Denk aan BBQ, glaasje wijn 😜

17. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Dan hebben wij een heel gelijke cyclus! Ik word normaal ook 11/12dpo ongi... En doordat ik nu in de avondvan 11 dpo was, toch maar getest.. (Ook al weet ik dat de utro het kan tegenhouden hoor)

18. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Toekan wat goed!! Hoelang na je tp zit je nu? K heb geen ervaring met pregnyl maar k duim dat t goed gaat!

@Suus k heb nooit pil gebruikt..alleen deca en Gonal-F

@pinkflower suc6! Hier is het standaard een week later..maar wegaan redelijk gelijk op :)

19. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Vandaag12 dpo en dat was de test vanavond...
    Iets lichter, redelijk hetzelfde?

20. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

Apr 9, 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hcg verdubbeld toch elke 2 dagen? En deze testen zijn tich een dag na elkaar gemaakt? En het is nu avond misschien is urine gewoon meer verdunt...

Geen bloed is goed! Probeer je niet te druk te maken :)

Liefs

Share This Page