IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hier ook altijd buik!

Succes morgen Lieke!

2. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Staffie: mooi resultaat!! Nu nog een dikke week wachten! Ik duim!

Dreamer: fijn als de dagen zo snel gaan! :)

Lieke: spannend! Ik duim voor morgen!

Hier een hcg van130 dus officieel zwanger! :) geloof het zelf nog niet zo goed :)
    Maandag een tweede hcg bepaling en als alles goed gaat op 7 weken echo ( en ze verwachten dat het wel oke blijft, aangezien progesteron ook heel goed was)

3. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waauww wat goed!!! Gefeliciteerd Toekan!!

Cheyenne ik spuit ook buik!

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Cheyenne: vrijdag begin ik ook met decapeptyl, moet ook in mijn buik!

@Toekan: wauw! Gefeliciteerd! Eentje is dus gewoon genoeg!

5. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Toekan; van harte! Nu heerlijk genieten en hopen op een mooi gezond kindje!!

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Toekan jaaaaaa wat goeddd!! Gefeliciteerd!

Thanxxxxx k hoop eind volgende week punctie :) maar iets later mag ook :)

7. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan neem je je voor om niet op kwaaltjes en evt voortekenen te focussen, omdat je toch onder de hormonen zit en net punctie en alles hebt gehad.... en dan tóch kan ik het niet helpen dat ik steeds denk... zou dit er bij horen? Zou ik zwanger zijn? Is dit de innesteling... hmmm maagzuur... zou het? Of is het nog te vroeg?

Grrrrr! Herkenbaar?

Mensen die niet in dit circuit zitten snappen het ook niet, want bij hen is de kans natuurlijk zoveel groter dat die kwaaltjes inderdaad duiden op een zwangerschap. Maar hoe vaak heeft ons lijf ons wel niet voor de gek gehouden.

En elke keer toch weer die hoop... misschien maar goed ook...

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Staffie; nee, ik heb er geen breker bij gekregen. Gisteren ging het gelukkig goed, dus zal wel even een kwestie van oefenen zijn ;) Bij mijn eigen apotheek werd er gezegd dat het €21 kost :$ Ik kom vrijdag pas weer in het ziekenhuis & apotheek. Misschien verstrekken ze 'm daar wel gratis. Maar waarschijnlijk heb ik 'm dan nog maar een paar keer nodig, dus laat eigenlijk ook maar.
    Hoe gaat het met je? Spannende weken! Super hoor, 6 van goede kwaliteit. Nu hopen op cryo's. Fijn dat je geen overstimulatie hebt.

Chntl; hier word je op de 9e stimulatiedag geprikt op oestradiol. Ze kunnen dan in je bloed zien of er meer follikels gaan groeien en of je dus de kans loopt op eventuele overstimulatie. Bij mijn 1e IVF had ik op dag 9 zo'n 21 die tegen de 15mm aanzaten en 2 die rijp waren. In mijn bloed was die dag te zien dat ik nog meer follikels ging produceren en dat ik aan de bloedwaardegrens zat. Er werd toen gezeg dat ik er vanuit moest gaan dat de poging een paar dagen later afgebroken zou worden. 3 dagen later weer bloedgeprikt; waarde was niet verandert en bleef op het randje. Weer 2 dagen later de punctie en vooraf bloedprikken & afwachten of de uitslag nog net oké was. Dat was zo. 3 dagen daarna de tp; wederom eerst bloedprikken. De arts die de tp deed twijfelde om de embryo terug te plaatsen vanwege mijn bloedwaarden die op het randje zaten. Er is toen nog telefonisch overleg geweest met mijn eigen ziekenhuis (bevruchting & tp gebeuren in een ander ziekenhuis). Ik voelde mij oké en toen is er besloten om toch een tp te doen. Achteraf gezien had ik wel overstimulatieklachten, maar ik herkende ze niet of dacht dat ik het mij inbeelde. 2 dagen na de tp heb ik een extra controle gesprek gehad met mijn eigen arts en de dag erna zelfs weer bloedprikken. Ben toen goed in de gaten gehouden. Ik zou hier een volgende keer opstaan als ik jou was.

Dreamer; heerlijk genoten van je weekendje weg? Over 3 dagen mag je al starten. Succes!

Cheyenne; het maakt niet uit of je in je been of buik spuit. Wat jij het prettigste vindt. Zelf spuit ik in mijn buik.

Lieke; hoe was je echo? Al een mooie groei te zien?

Toekan; dat is een mooie waarde! Gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Summer; Ik denk altijd maar 'het komt van de medicatie'. Maar ondertussen natuurlijk ook aan het hopen dat het van een zwangerschap komt. Wanneer mag je testen? Voor diegene die niet in de mmm zitten kunnen zich dit niet voorstellen. Lastig he om dit soort dingen met mensen in je omgeving te delen.

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Wauw gefeliciteerd Toekan!!'

10. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb pas volgende week woensdag een bloedtest. Geen idee of en wanneer ik zelf een test zou kunnen doen.

Punctie was vorige week dinsdag, tp vrijdag.
    Komend weekend is mijn man weg, ik wil het ook niet zonder hem doen. Dus denk dat ik gewoon braaf wacht tot woensdag.

Heeft de Utrogestan geen invloed op HCG? Nee he? Alleen de pregnyl toch?

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Alleen pregnyl ;)

12. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    PinkFlower; dat is inderdaad een stuk beter geregeld! Ik zal er eens na vragen, moet straks toch weer bellen voor data enz.
    Welke klachten had jij bij overstimulatie? In de eerste week van het prikken kreeg ik na 3 dagen prikken al enorme buikpijn, een heel vol gevoel, harde buik, geen eetlust, misselijk, veel slapen, na even stofzuigen het idee alsof ik een marathon gelopen heb zo buiten adem (bleek dus gewoon kortademigheid). Uit eindelijk na 1 week prikken op de weegschaal gestaan bleek ik 2 kilo te zijn aangekomen, kon niet meer recht zitten op een stoel alleen nog maar onder uit hangen. Uit eindelijk na 1,5 week prikken was ik een waggelende pinguïn en vriendinnen maakten er al van dat ik een leg kip was😝

13. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Jaaaa dr is groei te zien..nu gemiddeld rond de 10 mm..zitten drneen paar..nu vrijdag terug en hopen op meer groei :)

Sorry meiden kan het soms niet bijhouden hier hihi

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Toekan yeah gefeliciteerd! !!! Hoe voel je je?

15. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Summer: ik heb eigenlijk niet echt gelet op zaken. Ook omdat ik er nieg echt veel hoop opgezet had en toch met die pregnyl in mijn hoofd zat... Ik heb getest 11dpo... Da is bij jou zaterdag... En die was best al duidelijk.. Ik wilde het eigenlijk vooral doen om me voor te bereiden op een negatieve bloedtest..

lieke toitoitoi! Klinkt goed!

Bedankt dames! Het begint stil aan door te dringen:)
    Ik voel me eigenlijk best gewoon. Mijn darmen zijn heel opgeblazen, maar dat is sinds de punctie. Dus ik vermoed daardoor en de utro. Dus ik lijk best al wel wat zwanger, zeker in de avond... Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor de vragen zullen komen. Voor de rest merk ik eigenlijk niets nu. Ja en toe geen eetlust en een rare smaak in mond. En mijn baarmoeder voelt 'gevuld' (heel bizar) als mijn dochter er op ligt. Maar voor de rest echt nog niets.. Mag zo blijven :p met mijn dochter van week 6 tot 17 kotsmisselijk geweest...

16. Diya

Diya Lid

11 jun 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Wij zijn een paar dagen weggeweest, beetje afleiding gehad. De drie bevruchtingen hebben het toch goed gedaan. Twee zagen er erg goed uit, hadden zich ontwikkeld tot blastocyste en eentje liep een beetje achter. Wij hebben er twee laten terugplaatsen, en die andere blijft iets langer in de embryoscoop. Wij horen dan eind van de week of die ingevroren kan worden.
    Nu is het wachten!! Vind het zo spannend!! Dit gaan 10 hele lange dagen worden. Wij mogen na 10 dagen testen.
    Iedereen heel veel succes en een fijne dag!

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Summer; ga je wel een test doen of wacht je de bloedtest af? Utrogestan heeft geen invloed op HCG.

Chntl; ik was moe, opgezette buik, vol gevoel, niet goed kunnen plassen, kortademig, gaan zitten & opstaan was minder prettig en fietsen over hobbels was geen succes. Totaal 2 kilo aangekomen.

Lieke; fijn dat er follikels groeien! Ik heb het gevoel dat er bij mij ook wat gaande is; lichte druk bij eierstokken sinds gisteren.

Toekan; hopelijk blijft de misselijkheid deze keer weg ;)

18. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Diya; lekker hoor, een paar daagjes weg! Super zeg dat alledrie zijn doorgedeeld :) Spannend zeg, 2 embryo's teruggeplaatst. Hopelijk blijft er in iedergeval 1 zitten. Duimen voor een cryo!

Zijn er meerdere dames die 2 embryo's laten terugplaatsen?
    Wij hebben aangegeven dit keer 2 embryo's terug te willen laten plaatsen als we tenminste voldoende bevruchtingen hebben. Dit is onze 3e poging vandaar. Ik vind het wel spannend. Stel je voor dat ze allebei doorgroeien en je raakt zwanger van een tweeling. De kans is klein, maar hij is er wel. Lijkt mij best heftig 2 kindjes tegelijk.

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Diya spannend hoor! Succes met wachten. Dan duren 10 dagen wel erg lang lijkt me. Hopelijk kun je je een beetje bezighouden en heb je straks een mooie test in je handen :)

Pinkflower. Het lijkt mij erg leuk om een tweeling te krijgen maar natuurlijk zitten er ook veel risico's aan vast qua zwangerschap en vroeggeboorte. Als het zo is dan zul je misschien best even schrikken maar daarna raak je vast snel aan het idee gewend en vind je het alleen maar leuk!

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Pinkflower: zeker genoten van mijn weekendje weg! Was naar Concert at Sea... Super festival, mooi weer, gezelligheid, genieten!

@Lieke: fijn dat er bij jou groei te zien is, hopelijk vrijdag nog meer vooruitgang.

@Diya: heerlijk even hè? Lekker afleiden tijdens een paar daagjes weg. Spannend zeg dat jullie er 2 terug hebben laten plaatsen. Hopelijk vliegen de 10 dagen voorbij, maar lijkt voor jou vast heel lang...
    Wat is trouwens een blastocyste? Nog niet zo thuis in.

@Pinkflower: hier gewoon 1 terugplaatsen is het plan, is natuurlijk ook pas onze eerste keer. Kan me je twijfel wel voorstellen denk ik. Enerzijds wil je natuurlijk de kansen 'optimaliseren', maar stel dat het er dan 2 worden... Je zult het echt wel gaan redden hoor, maar het is wel super druk weet ik uit verhalen uit de omgeving. Vooral in het begin met voeden enzo.

Hier nog 2 daagjes tot de 1e spuit! Gelukkig genoeg aan mijn hoofd ter afleiding.

Deel Deze Pagina