IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diya spannend!! Ook spannend dat je er 2 hebt laten terug plaatsen. Bij ons doen ze het geloof ik sowieso niet tot 38.

Toekan, klinkt toch wel als aardig wat kwaaltjes bij elkaar ;) Vorige keer begon het bij mij ook alleen met een rare smaak. Maar dat was pas na mn positieve test.

Ik weet nog niet of ik zaterdag ga testen maar denk het niet. Mijn man is er ook niet, die komt zondagmiddag pas weer thuis. Heel misschien, als ik het niet kan laten zondagavond of maandagochtend...

Ik heb gewoon zo'n voorgevoel dat dit m niet is. Maar who am I... we gaan het zien!

2. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Diya spannend! Ik duim!

Hier misschien minder goed nieuws...
    Ik belde daarstraks om op mijn bloed van maandag bijkomend mijn cmv en toxo te laten testen ivm werk.
    Het duurde al erg lang voor ze de resultaten binnen kreeg en zonet kreeg ik te horen waarom: toxo negatief en cmv staat op dit moment 1,14 (vanaf 1 is het positief). Ze zijn nu nog aan het bekijken of ik het vroeger (laatste half jaar, want laatste controle was december) heb gehad. Maar dat weet ik dus nog niet.
    Het kan hier dus 3 kanten op: 1) ik heb het tussen december en nu gehad. 2) het is vals positief of 3) ik maak het nu door.
    In de eerste twee gevallen is er niets aan de hand. In geval 3 is het veel slechter nieuws.... :( ze zei om me nog geen zorgen te maken en de volledige uitslag af te wachten. Er gaat zeker nog een tweede testing volgen.. Maar ik heb al geweend als een klein kind... Natuurlijk maak ik mij nu zorgen :'(

3. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Diya spannend!! Suc6 met de wachtweken!

@Toekan he jeetje..k duim dat alles goed is!

@pinkflower Wanneer is je fm? Toch leuk dat we gelijk op gaan :)
    Wij gewoon 1..is onze 2e poging dus pas bij de 3e kunnen we er 2 laten terugplaatsen. .spannend allemaal en een tweeling zou zeker welkom zijn hier :)

4. Diya

Diya Lid

11 jun 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Wij hebben de keus gehad of we er 1 of 2 wilden terug plaatsen. Het heeft denk ik te maken bij welk zkh je zit en misschien hoeveel behandelingen je al hebt gehad.
    Wij hebben er wel goed overnagedacht om er twee te laten terugplaatsen. Er zitten inderdaad risico aan verbonden. Maar het kan ook goed gaan. Wij willen zo graag een kindje, en vinden het niet erg als het twee te gelijk zijn. Wij gaan die uitdaging aan J.
    Ik probeer zoveel mogelijk mijn dagen te vullen, zodat ik er niet over hoef na te denken. Maar dat is nog steeds moeilijk. Op het werk in de auto waar ik ook ben, denk je wel stiekem, blijft het plakken, voel ik iets, waarom voel ik niks, is het al ingenesteld.. pfff zo vermoeiend.
    Blastocyste is een bevruchte eicel op dag 5, je kan dan de celdeling niet meer zien, er zit dan een soort kapsel om het embryo geen. Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.
    Ahh Toekan, wat erg. Probeer positief te blijven!! Ik duim ook voor je!!
    Fijne dag meiden!

5. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toekan dat klinkt naar! Wat is cmv en toxo?

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Dreamer; Ooh leuk zeg, Concert at sea :) Succes morgen met de 1e spuit!

Summer; ik zou wachten tot je man weer thuis is als je voor de bloedtest wil gaan testen. Spannende dagen!

Toekan; wat balen dat de CMV uitslag positief is. Kan mij indenken dat je je zorgen maakt. Wanneer word je bloed weer geprikt?

Lieke; ik heb morgen een fm. Voor jou ook spannend of ze gegroeid zijn.

Diya; wanneer mag je testen? Ik denk dat we het ons allemaal afvragen na de tp; voelen we dit of dat ;) Het is inderdaad vermoeiend haha. Succes met afwachten!

In NL plaatsen ze maar 1 embryo terug tot 38 jaar als je in poging 1 of 2 zit. Ben je bij poging 3 onder de 38 jaar dan heb je de keuze om 2 embryo's terug laten plaatsen. Vanaf 38 jaar heb je keuze of je 1 of 2 embryo's terug laat plaatsen. Het is dus niet verschillend per ziekenhuis. In België is het misschien anders?

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oei, wat schrikken Toekan! Logisch dat je je toch wel zorgen gaat maken. Wat is inderdaad cmv en toxo? Ik ken die termen ook niet namelijk.

Heel normaal volgens mij Diya! Tijdens onze ivf-voorlichting ging het er ook al over. De arts vertelde dat de 2 wachtweken eigenlijk de akeligste weken zijn van de hele behandeling. Daarvoor hen je er nog controle over door zelf op juiste tijd je spuiten te zetten, controles af te leggen, maar daarna niks meer en 'slechts' wachten. Ik duim voor je hoor!

Dankje Pinkflower! De rust hier nog steeds aardig bewaard, benieuwd hoe het morgenochtend gaat. Wel fijn in de ochtend, en niet 's avonds, dan heb ik het gelijk maar gehad.

8. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Toxoplasmose kan je krijgen van kattenuitwerpselen, rauw vlees/ vis en kattenuitwerpselen. Voor jezelf maakt het weinig uit, maar ' Een foetus heeft immers nog geen goed ontwikkeld afweersysteem, waardoor Toxoplasma de kans krijgt om zich volop te vermenigvuldigen, wat kan uitmonden in ernstige afwijkingen bij het kind.
    Mentale achterstand, ernstige oogafwijkingen tot blindheid, een waterhoofd of juist een veel te klein hoofd… In zeer ernstige gevallen sterft de foetus.' Om even een sitete gebruiken

Cmv is een ziekte die vooral door jonge kinderen gedragen wordt. Op zich voor jezelf ook niet erg, maar weer hetzelfde verhaal voor het vruchtje. 30% vrouwen geeft het door via het vruchtwater en daar 10% van heeft schade. Kan van licht tot ernstig gaan. Kan ook pas zichtbaar worden na geboorte... Zelfs na enkele tijd pas.

Wat 1 of twee embryo's betreft: belgië mag je ook je eerste twee pogingen slechts 1 embryo krijgen. Pas vanaf poging 3, mogen het er twee zijn.

9. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt heftig Toekan!
    Doen ze die tests standaard? Ik heb zoiets nog nooit gehad...

10. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    In nederland niet. Omdat de kans dat je het net tijdens je zwangerschap oploopt helemaal niet zo groot is. Maar In België nemen ze zelfs dat risico niet. En daar ben ik vandaag dus heel blij om... Hopelijk kom ik vandaag te weten hoe het nu juist zit, want ik ga kapot van het wachten..

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Jeetje Toekan , ik hoop zo op het beste !!!

Wij plaatsen er 1 terug ook al is dit de 4e behandeling, straks vergooien we 2 embryo's.. Artsen van t VU en eigen ziekenhuis raden het ook aan... Maar bij onze cryo's zaten er 2 samen ingevoren en kwamen beide goed uit de ontdooiing , toen wel 2 gehad want we gooien niks weg, dat kan er niet in bij ons

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Al iets gehoord Toekan? Hopelijk heb je gauw meer duidelijkheid!

Hier is de 1e spuit een feit en ik moet zeggen dat het reuze mee viel. Vanochtend heel erg gespannen, maar gelukkig een hele fijne, geduldige, meelevende verpleegkundige. Precies wat ik nodig had. Nu overheerst een gevoel van trots! Plus zo fijn dat het nu allemaal in gang gezet is.

Wanneer hebben jullie je uitgangsecho gehad? Ik komende vrijdag... Eerder zeiden ze dat ik dan wel al ongesteld moest zijn. Vanochtend nog even gevraagd wat te doen als ik dat niet ben, en toen zei ze dat dit niet heel veel uitmaakt en ik wel gewoon kan komen. En in dat geval dat ik dan nog wel even moet bellen wanneer ik ongesteld ben geworden. Hoe was dit bij jullie?

13. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top Dreamer!
    Lekker als er iets gebeurt he?! Ik had mijn uitgangsecho een paar dagen na mijn menstruatie.

Trouwens nu heel erg pms verschijnselen...

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Spannend Toekan! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
    Vreemd eigenlijk dat ze het hier niet standaard onderzoeken...

Fijn dat je bent gestart Dreamer en dat het spuiten goed ging.
    Ik heb nooit een uitgangsecho gehad.

Wat een hitte zeg...vreselijke hitte, veel werken (horeca) en medicatie is geen goede combi..
    Steeds denk ik..ja het voelt goed om vervoglens toch weer te denken dat het niet gelukt is grrr....

Wordt er gek van!

vandaag 10 dgn na punctie wel een test gedaan maar mn urine was zo licht van het veel drinken dus niet echt nuttig.
    Wel een heeeeeeel licht streepje maar goed, test over 2 dgn nog eens.
    kan echt niet wachten tot volgende week:)

15. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Staffie spannend!

dreamer: super van je! Ik voelde me ook zo lekker stoer haha!

summer: ik duim verder!

Telefoon gehad dat ze nog steeds niet meer weten.. Ik word hier dus echt moedeloos van. Al die bijkomende testen, kunnen denk ik niet veel goed betekenen. En al zeker niet als de resultaten er van ook nog eens zo lang wegblijven... :(

16. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Tess; wat bedoel je met 'straks vergooien we 2 embryo's'? Wat is het argument van de artsen in het VU om maar 1 embryo terug te plaatsen bij meer dan 2 pogingen? Het team hier raadde mij aan om 2 embryo's terug te laten plaatsen. We hebben natuurlijk onze eigen inbreng of we hier mee akkoord gaan.

Dreamer; wat fijn dat de eerste spuit meeviel en dat de verpleegkundige geduld had. Hartstikke goed meid en succes aankomende tijd met het spuiten. Uitgangsecho is hier 10-15 dagen na de eerste Decapeptyl / Triptofem. Als er een bloeding heeft plaatsgevonden voor deze echo dan mag je aan de stimulatiemedicatie. Zo niet, dan kom je een week later weer voor een echo. Het nut van wel voor een echo komen als je nog geen bloeding hebt gehad is dat er wordt gekeken of je geen cystes hebt en dat ze jou als patiënt niet uit het oog verliezen. Ik heb bij de eerste twee IVF pogingen gehad dat ik nog een echo moest omdat er nog geen bloeding had plaatsgevonden. Deze keer kon ik wel gelijk starten met stimulatiemedicatie, omdat er wel een bloeding was geweest. Het is maar net hoe het loopt.

Summer; pms verschijnselen hoeven niets te betekenen lees ik hier vaker op het forum.

Staffie; wat spannend zeg, een licht streepje! Hopelijk over 2 dagen een donkere streep :) Succes met werken in deze hitte.

Toekan; wat vervelend dat je lang moet wachten op de uitslag. Nu word het volgende week?

Lieke; hoe was je echo?

Zoals verwacht gaat mijn stimulatie wat langzamer dan met de Gonal-F (vergelijkbare dosis). Schijnt vaker zo te zijn met Menopur. Maakt niet uit, als er maar mooie eitjes ontstaan ;) Ik had vanmorgen 5 grote follikels waarvan er 2 al rijp zijn en nog 8 van rond de 10mm die hopelijk nog gaan groeien. De arts denkt wel dat ze nog gaan meegroeien. En anders is het voor mij doen een minder mooie score en word er gekeken of de punctie wel doorgaat. Maar laten we van het goede uitgaan :) Maandag weer een echo.

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ee groeien er een aantal van 11-12 mm..maandag weer terug en duimen dat ze meer gegroeid zijn :)

18. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    De risico's van 2 natuurlijk , al kijken wij daar natuurlijk zelf niet zo naar..

Zelf persoonlijk ga ik denken en kom ik steeds op zelfde neer, als we 2 embryo's terug plaatsen, negatief testen , dan vinden we het zonde als die ene ook in de vriezer had gekund en het nog een kansje op zou leveren.. Dus wij neigen naar 1 , maar de arts met wie ik een goede band heb denkt er ook zo over.. Wij worden absoluut niet aangemoedigd er 2 terug te laten plaatsen. Tja overal denken/zeggen ze wat anders.. Zo voelen wij het. Ik heb ook al vroege miskramen gehad dus geloof in ons ene embryo'tje ;)

19. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Goed zo Lieke, word spannend!!

Pinkflower, hoop dat er meer mee doen!! Ik zou ook uit kijken idd of er wel genoeg komen, zegt natuurlijk niks maar zelf had ik er 5 op de echo en kwamen maar 2 eicellen uit.. En 1 bevruchting, dag poging 1 , vond t zonde!!! Poging daarna 8 en daarna 17 (teveel) , hoop echt rond de 10 dit keer...

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Sorry dat ik zo stil ben geweest maar zo druk met de pup en werken. .

Even een kleine update.
    1 juli de intake gehad bij dezelfde fertiliteitsarts als bij onze dochter.
    Het zit nu echt in een stroomversnelling, ik verwacht mijn menstruatie as dinsdag.
    Dan krijg ik op dag 1 of 2 mijn uitgangsecho en kan ik op dag 3 starten met prikken.
    Krijg het korte protocol dus het wordt weer spannend komende maand :)

Deel Deze Pagina