Lieke; super dat ze doorgroeien Succes maandag! Tess; wij hebben wel nagedacht over de risico's van een tweelingzwangerschap. Echter is de kans niet groot dat na een tp van 2 embryo's er een tweelingzwangerschap uit voort komt (statistisch 10-15%). Mijn arts zei dat ze in praktijk minder dan 10% tweelingzwangerschap ziet ontstaan. Daarbij speelt leeftijd ook mee; hoe ouder je bent des te minder kans je hebt dat er 2 embryo's blijven zitten. Of je nou 1 embryo in 2 cyclussen terugplaatst of 2 embryo's in 1 cyclus; beide hebben net zoveel kans. Alleen bij 2 dus meer kans op een tweeling. Daarom hebben wij wel gekozen voor een tp van 2 embryo's mochten wij voldoende embryo's hebben. Daarbij hebben wij minder goede ervaring met cryo's; van de 4 ontdooide er maar eentje. Dus liever 2 vers terug dan afwachten of het de vriezer overleefd. Mocht er wel een tweeling ontstaan dan zal het even schrikken zijn, maar ook dan zullen we dolblij zijn. Wij werden ook niet aangemoedigd om er 2 terug te plaatsen, maar dit was het advies aangezien dit de 3e poging is, wij zelf 0% kans hebben op natuurlijke bevruchting en ik ook weer een jaartje ouder ben geworden. Ik heb zelf ook een goede band met mijn arts en een goede vriendin is fertiliteitsarts in het ziekenhuis waar ik de tp krijg. Beide hebben hun visie als arts gegeven, maar ook persoonlijk. Beide gaven aan dat wij uiteindelijk zelf moeten beslissen zonder spijt te krijgen van onze keuze. Dus laat je niet leiden door wat een arts zegt over 1 of 2 embryo's, maar kijk naar waar jullie zelf achter staan en overweeg inderdaad eventuele risico's. Jane; succes met starten van het traject!
Lieke, succes morgen! Jane: succes met beginnen! Staffie: Wow een streepje, ga je morgenochtend weer testen? Spannend Hier ook vanmiddag een licht streepje! Toekan hoe gaat het met jou? Wanneer krijg je nieuws?
Lieke heel veel succes morgen! Staffie en summer: spannend!!! wanneer testen jullie weer? Ik heb morgen bloedname om weer hcg te laten bepalen. Ze hoopten me dan wanneer ik op de middag daarvoor bel, meer te kunnen vertellen over de cmv...
Blijft dus spannend! Had vanmorgen weer een lichte streep. Haal vanmiddag misschien even een CB digital. Woensdag bloedtest, kan niet wachten!
even EGO OPLUCHTING! uit de bijkomende testen is het zo goed als zeker gebleken dat ik cmv gehad heb VOOR de zwangerschap. Ze blijven mijn bloed er wel nog regelmatig op nakijken, moesten ze zich vergist hebben, maar die kans is dus heel klein. Fijne is ook dat ik op die manier gewoon mag blijven werken en dus weer niet in een benarde situatie kom kwa loonverlies. HOERA!!! eerste echo: maandag 20 juli om 8u30! oja: hcg van 130 naar 1600 gestegen. Lijkt mij wat weinig, maar was volgens haar perfect...
@Toekan Yippieeeeee goed nieuws! Jaaa woensdagochtend punctie! 😃 5-6 gegadigden en aantal op de reserve bank! 😃
Spannend Summer!! Veelbelovend dus al met die lichte streepjes. Toekan: wat een super nieuws... gefeliciteerd hoor! Echo staat gepland dus, mooi vooruitzicht. Een hcg van 130 naar 1600 is toch heel veel? Of bedoel je 160? En hoe gaat het met de andere meiden hier? Het spuiten valt hier toch zwaarder dan gedacht helaas. De 1e keer was prima, maar daarna toch pijnlijk waardoor ik er steeds tegenop blijf zien. De handeling op zich is geen enkel probleem, maar dat ik dit allemaal moet ondergaan om zwanger te kunnen raken....
Hi meiden, Hoe gaat het met jullie? Ik lees wat positieve berichten wat leuk en spannend!! Toekan ben blij voor je dat je nu eindelijk uitslag hebt en het niet ernstig is. Nu kan je echt gaan genieten van je zwangerschap J Summer en Satffie, spannend!! Alsvast voorzichtig gefeliciteerd!!!! Alle andere dames ook heel veel succes! Helaas was mijn overige bevruchting niet goed genoeg om het in te vriezen. Ik heb sinds de dag na mijn tp elke dag last van beetje bloedverlies. Van het weekend had ik er ook nog wat krampjes bij, het leek een beetje op menstruatie krampen. Ik ben zo bang dat dit gewoon mijn menstruatie is en het tegen gehouden wordt door de bolletjes.. Ben zo bang dat ik het vruchtje verloren heb. Ik voelde me daarom zo depri gisteren, heb gisteren ook echt helemaal niks gedaan. Heb een potje gejankt en eigenlijk de hele dag thuis gezeten, had nergens zin in. Ik begrijp niet waarom het maar niet lukt. Dit is alweer onze 4e poging. Ik vind het heel moeilijk om dit allemaal te begrijpen.. Ik heb vanochtend het zkh gebeld, ze zeggen eigenlijk dat het niet negatief hoeft te zijn. Ik moet rustig aan doen en zaterdag gewoon testen, was hun advies. Het goede gevoel wat ik had aan het begin van deze poging is weg.. Sorry moest dit ff kwijt..
Summer; wat super, voorzichtig gefeliciteerd! Duimen voor een mooie bloeduitslag. Toekan; wat fijn dat de CMV van eerder is en niet van nu! HCG 1600 is goed hoor Over 2 weken al een echo, leuk vooruitzicht! Lieke; super, dat je woensdag de punctie hebt! En mooie score voor jou. Succes! Dreamer; wat vervelend dat het spuiten je tegenvalt. Is er misschien iets waardoor je je relaxter kan voelen? Muziekje opzetten, massage van je vriend, ontspannen in bad / douche etc. Het is ook niet niks dat je dit moet ondergaan voor een zwangerschap. Succes! Diya; wat balen dat de andere embryo niet geschikt was om in te vriezen. Al die onzekerheid en emoties zijn vreselijk en vermoeiend. Begrijpelijk dat je bang bent dat je het vruchtje verloren bent, maar bloedverlies hoeft niets negatiefs te betekenen. Ik begrijp ook vaak niet waarom het niet is gelukt. Alles in orde (zover de onderzoeken hier gaan), alleen eileiders ontbreken en die heb je bij IVF niet nodig. Helaas zitten veel embryo's qua chromosomen niet goed inelkaar en ontstaat er daarom geen zwangerschap. Voor mijn gevoel blijft het roulette. En dat is gewoon heel cru, want we hebben maar zo weinig pogingen in dit traject. Succes deze dagen met afwachten en een knuffel! Hier geen leuk nieuws; ik had vanmorgen maar 2 rijpe follikels en 2 die bijna rijp zijn. Daarbij nog 3 à 4 die rond 11-12mm zijn en 8 van 10mm. Uit bloedonderzoek is gebleken dat het waarschijnlijk niet beter gaat worden. Arts heeft overleg gehad met gynaecoloog; zij vinden dat mijn lichaam veel beter kan dan dit (heb hiervoor 16 & 13 rijpe follikels gehad) en adviseerden de behandeling af te breken. Ik ben hiermee akkoord gegaan en stop nu per direct met de medicatie. Ontzettend balen! Maar het is voor mij gewoon geen mooie score met Menopur. Over een tijdje een gesprek en dan kijken wanneer we opnieuw gaan starten & of het weer Menopur wordt of terug naar Gonal-F. Pfff, wat een molen
Wat vervelend voor je dat het afgebroken moet worden. Ik had 2 maanden geleden ook voor het eerst dat het afgebroken moest worden maar wist niet dat medicijnen zoveel effect er op hadden. Overal zit het zelfde in zeiden ze. Hiervoor had ik ook vier keer gonal-f. Wanneer mag je weer beginnen?
Gefeliciteerd Toekan, 1600 is prima naar mijn weten!!! Jeetje wat balen zeg Pinky, maar goed van je dat je afbreekt , zeker als je al eerder resultaat had. Daar ga je dan ook weer voor denk ik.. Ik zelf ben op de gonal f gebleven omdat dat echt veel beter is voor mijn lichaam dan, ik had de 1e keer van menopur overstimulatie en 2e keer maar 1 eitje dus ook afgebroken en een escape iui. Toen de gonal f en dat werkte ook.. Wat ik ook veel lees en hoor en wat ik had mogen doen is gonal f en beeetje menopur voor de kwaliteit van de eicellen.. Alleen ik blijf bij alleen gonal omdat ik nog als snel overstimulatie kan krijgen en we dit allemaal zelf moeten betalen. Wat vervelend dat het je zo tegen valt Dreamer , snap ik hoor!! Maar zet door komt goed!! Ik morgen weer aan de deca, zal die spuit er weer eens ff in rammen hahaha.. Deca vind ik niks aan maar ach.. Prik angst is weg maar meer geen zin in hoofdpijn die ik nu al van de pil krijg steeds
Summer: wat duim ik meid!! Lieke: ik duim voor een mooie oogst! Dreamer dikke knuffel! Probeer steeds op een iets andere plek te prikken. Dat helpt bij de gevoeligheid. Diya: op hoeveel dpo zit je nu? Ik had op 8dpo ook enorme rugpijn en menstruatie krampen. Ik dacht toen ook 'nu is het gedaan' hopelijk valt het voor jullie ook nog goed uit! Hier: ja ik had iets meer verwacht van hcg. Nu ik er over na denk is het oke hoor. Maar ik ben van mijn dochter op een week van 160 naar 3600 gegaan en dat is nu dan wel wat anders... Maar elke zwangerschap is anders, dus dit is ook heel goed hoor
Pinkflower: knuffel meid! Moet echt een moeilijke beslissing zijn... Zeker omdat je er al moeite voor hebt gedaan... Tess: veel succes morgen!
Pinkflower ah wat erg. Moedige beslissing heb je genomen. Doe rustig aan en houd hoop voor de volgende poging. Ik ga voor je duimen dat het dan gaat lukken!! Toekan ik zit vandaag op 11pdo. Had jij ook last van bloedverlies? Pijn is nu weer helemaal weg. Ik probeer er nu niet aan te denken en hoop dat het snel zaterdag is zodat ik kan testen en duidelijkheid heb. Succes iedereen
Thanxxxx! @pinkflower jeetje meid wat balen! Niet leuk! 1e keer met Menopur? K heb altijd Gonal-F gehad
Wauw Toekan wat een fantastisch nieuws!! Heel blij voor je. En nu gauw echo! Staffie, heb je al nog een test gedaan? Ben erg benieuwd! Diya, ik had precies ook wat Toekan zegt, 8 of 9 dpo enorme hoofdpijn en buikpijn wat ik altijd heb voor mn menstruatie. Een beetje bloedverlies hoeft ook niks te zeggen. Maar meis super spannend, ik snap je gevoel helemaal. Dreamer wat vervelend dat je zo'n last hebt met het spuiten. Het is ook niet niks he, wat je allemaal over moet hebben voor een kindje. Sterkte! En idd elke keer een ander plekje kiezen om te spuiten. En ontspannnn! Jeetje Pinkflower wat een teleurstelling! Wanneer hoor je hoe je verder moet? Zal wel Gonal F worden dan, of niet? Lieke succes morgen! Hoe laat moet je? Ik heb gisteren een digitale test gedaan en daar stond toch echt op dat ik zwanger ben. Toch kan ik het nog niet geloven. Ik had enorm last van mn borsten maar dat is sinds gisteravond ineens over. Ben zo bang dat het toch alsnog mis gaat. Morgen kan niet snel genoeg komen wat mij betreft!
Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden Het blijft ontzettend balen, maar ik ben blij dat we geen poging (voor mijn gevoel) hebben verspeeld. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik nu een bloeding kan verwachten. Over 2 weken? En een 'eisprong'? Ik wil eigenlijk wel van mijn licht gevoelige eierstokken & vol gevoel af nu het allemaal voor niets is geweest. Celineke; wat vervelend dat jij recent ook een afgebroken poging hebt gehad. Medicatie samenstelling is echt wel verschillend. Welke stimulatiemedicatie heb je nog meer geprobeerd naast Gonal-F? Ik heb hierna weer een verplichte rustmaand en zou dan half / eind augustus weer aan kunnen melden. Of we dat doen weet ik nog i.v.m. onze vakantie; ligt eraan hoe mijn cyclus verloopt en of het dan uitkomt. Ben jij al wel weer gestart? Tess; dat is nogal een verschil de ene keer overstimulatie en de andere keer maar 1 eitje. Zat er veel verschil in EH? Wel fijn dat je bij 1 eitje nog een escape IUI kon doen. Bij ons heeft dat geen nut vanwege geen eileiders. Ik heb ook al eens gelezen over een combinatie van Menopur & Gonal-F. Ik ga eens vragen wat mijn arts daar van vindt. Jammer dat dat werd aangeboden na je vergoede pogingen anders had je het kunnen proberen. Nu je het zelf moet betalen is het zo'n grote gok qua kosten. Succes weer met de eerste spuit! Toekan; heb je al zwangerschapskwaaltjes? Diya; ik hou zeker hoop voor de volgende poging! Het was te proberen met Menopur, maar helaas pakte het niet goed uit. Spannende dagen voor jou! Hopelijk heb je een mooie positieve test van het weekend. Lieke; dit was inderdaad de 1e keer Menopur en ik denk de laatste keer Summer; wat super dat CB ook aangaf dat je zwanger bent, gefeliciteerd Ik lees op dit forum wel eens dat vrouwen afnemende kwaaltjes hebben en zwanger zijn & blijven. Hopelijk loopt je HCG ook mooi op. Ik heb over 2 weken een gesprek met mijn arts en dan zullen we gaan bespreken wat de optie(s) voor de volgende keer zal zijn. Ik neig op dit moment weer naar Gonal-F aangezien ik daar mooie stimulaties mee had. Ik weet niet of er andere mogelijkheden zijn, maar dat hoor ik dan wel.