IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Thanks meiden voor jullie lieve reacties! Ik heb jouw tip opgevolgd pinkflower en er vanochtend een muziekje bij aan gezet. Best fijn moet ik zeggen! Het leidde mijn aandacht af van de spuit en hij zat er een stuk sneller in dan gister. Komende dagen ook weer proberen. Elke dag een ander plekje doe ik sowieso ook trouwens, maar moet zeggen dat ik het qua pijn enorm vind meevallen. Mijn hoofd moet nu alleen nog wat meer gaan meewerken.... Hopelijk na verloop van tijd, nu ik het toch dagelijks moet doen, wat meer gewenning.

@Pinkflower: wat naar dat je je poging hebt moeten stoppen wegens te weinig eitjes. Wel 'fijn' dat jullie er vroeg bij waren en er geen poging verloren is gegaan. Het duurt nog even voor je weer met een nieuwe poging verder mag dus, balen hoor!

@Tess: fijn dat je ook weer mag beginnen! Jij begon aan het begin van je cyclus toch, of ook op dag 21? Die hoofdpijn, krijg je die van de deca? Ik tot nu toe niet echt bijwerkingen volgens mij. Wel wat stemmingswisselingen, maar volgens mij heeft dat meer te maken met dat het allemaal begonnen is. Verder altijd een beetje rooiig als ik de spuit er net in heb, maar dit is in no-time weer weggetrokken meestal.

@Summer: super hoor! Morgen had je de bloedtest? Hopelijk een mooie bevestiging voor jou dan! Succes alvast

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @pinkflower ja dat geloof k zeker haha..k zou nix anders meer willen dan Gonal-F ;)

3. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Spannend Lieke, succes!!!

Oh ik had bloed verlies vandaag.. Paar druppels ongeveer.... Dag 15 vandaag met de pil.. Ik heb in normale cyclus nooit bloed verlies tussen door.. Deca zit er wel in!! Morgen ff bellen..

Pinkflower, ik werd na 4/5 dagen gewoon ongesteld met afgebroken poging .

4. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Summer: geweldig!! Je bloedtest komt vast helemaal goed! :D

5. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Dreamer; fijn dat de spuit er sneller in ging met een beetje afleiding. En het zal vast gewenning worden. Zet 'm op aankomende tijd!
    Het zal voor ons denk ik september worden voordat we weer met de poging verder gaan. Ik heb na aankomende bloeding een verplichte rustmaand en dan even kijken hoe het uitkomt met onze vakantie. Het is niet anders. Aankomende tijd maar flink genieten van leuke dingen, wijntjes, sushi en carpaccio ;)

Lieke; hoe is je punctie gegaan?
    Inderdaad doe mij de Gonal-F maar weer; betere stimulatie, kant en klare spuit en makkelijker ergens mee naar toe te nemen. Ik word er nu al blij van :D Maar ben benieuwd wat het team aangeeft.

Tess; ik heb geen idee hoe het werkt met de pil qua tussentijds bloedverlies. Ik krijg meestal zo'n 10 dagen na start met Triptofem (of voorheen met Decapeptyl) een bloeding. Deze is dan gelijk aan mijn eigen menstruatiecyclus, maar die heeft dus voor de Triptofem niet stil gelegen.
    Ik wacht mijn bloeding maar af. Mijn eierstokken voel ik gelukkig al niet meer.

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ja, hoe ging het Lieke?!

@Tess: nog gebeld n.a.v. je bloedverlies?

Dank je Pinkflower! September duurt nog even... lijkt me wel balen, maar wat je zegt, in de tussentijd maar genieten van alles wat dan nog even wel weer mag.

Hier vanochtend 1e keer op mijn werk gespoten, redelijk vlot gedaan moet ik zeggen. Toch een andere omgeving ofzo denk ik.

7. Summer6

Summer6 Lid

16 jun 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieke hoe ging je punctie?

Hier topuitslag van bloedtest. Ik ben officieel zwanger! 290 hcg.

Even laten bezinken hoor....

8. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Dreamer: de start is gezet! Succes!

Pinkflower: knap dat je er zo mee gaat! Geniet van je vakantie en daarna duim ik weer volop verder!

Summer: wauw! Wat een hcg! Op 4 weken? Pfieuw :)

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Summer!! :)

7 eicellen zaterdag terugplaatsing :) spannend! hopen dat ze goed doordelen :)

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Summer van harte gefeliciteerd! Snap dat het even moet bezinken. Geniet ervan!

Pinkflower wat een slecht nieuws, moeilijke beslissing maar beter nu afbreken dan doorgaan en dan een poging 'verspillen'. Laat je lichaam even tot rust komen en hopelijk daarna snel weer een nieuwe succesvolle poging. Sterkte

Toekan: yes goed nieuws voor jou dus. Geniet ervan!

Dreamer wat fijn dat het goed gaat met het spuiten :) wanneer is je eerste fm?

Lieke wauw 7 eicellen, hopelijk een boel mooie embryootjes straks! Hoe voel je je? Een tp op dag 4 dus, dat komt niet zo veel voor toch?

Ik heb net met Gent gebeld voor de uitslag van de PGD maar die is nog niet bekend :( hopelijk weet ik binnen twee weken meer want dan verwacht ik mijn volgende cyclus en dan hoop ik toch op een terugplaatsing. Ik vind het nu toch wel spannend worden.

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Gefeliciteerd Summer, geniet van dit mooie nieuws!

Tevreden met het resultaat Lieke? Hoe heb je je punctie ervaren?

Voor jou nog spannend dus Adriana... Hopelijk heb jij binnenkort uitslag van het pgd-onderzoek zodat je volgende ronde klaar bent voor een tp!
    Hier eerst vrijdag de uitgangsecho en dan hoor ik wanneer ik mag beginnen met stimuleren, dus nog geen fm gepland.

12. suusdemuus

16 feb 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tess dat bloedverlies had ik ook toen ik daarna starte met de gonal f had nik geen bloedverlies meer.

Dreamer je kan bij je huisarts vragen om emla zalf ik had na 6 iui,s spuiten ook steeds last van me buik ik hoorde dat van iemand en heb de dokter gebeld nu smeer ik smorgens een beetje op met zo,n pleister een drie kwartier later spuit ik en ist verdoofd heerlijk.

Hier gaat het goed heb weinig last van de hormonen af en toe wat meer moe dan anders en begin me buik echt te voelen ik had afgelopen maandag 7 eitjes en nog wat kleintjes vrijdag moet ik voor me tweede fm en dan heb ik dinsdag of woensdag de punctie... Ik zie hier erg tegen op heeft iemand ervaring?

Gr Suus

13. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Adriana blijft spannend dus! Ken ook iemand die ivf-pgd doet..ze doet het nu in natuurlijke cyclus zonder progynova en utrogestan. .

Jaa heel tevreden. .punctie vondt t pijnlijker dan de vorige keer. .maar k hang de hele middag al op de bank dus alles komt wel tot rust :) hier doen ze eigenlijk altijd dag 4 tp..vorige keer vrijdag punctie en maandag tp. .hun manier van werken blijkbaar :)

14. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Lieke: mooi! Ik duim voor zaterdag

Adriana: ik duim mee dat ze het op tijd weten!

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Dreamer; ik denk dat een andere omgeving inderdaad kan schelen. Misschien voel je dan een bepaalde druk om de spuit snel te zetten. Ik had dat tijdens de prikinstructie. Geen seconde nagedacht, ik zette 'm zo. Waarschijnlijk omdat er op je gewacht wordt tijdens zo'n instructie. De eerste keren thuis duurde het stukken langer haha.

Summer; wat super zeg! :) Is het al goed binnengekomen bij je?

Toekan; dankjewel! Ik denk dat ik ondertussen, na 2 volledige IVF behandelingen & cryo poging en een afgebroken cryo poging & IVF poging, 'gewend' ben geraakt aan teleurstellingen en wachten in dit traject. Het enige wat nu verspilt is is tijd, maar gelukkig geen vergoede poging. Ik heb maandagnacht wel onrustig geslapen. Was er veel mee bezig. En dinsdag hebben er een paar traantjes gevloeid. Maar nu voel ik mij er rustig onder en gaan we over een tijdje vol goede moed weer verder.

Lieke; wat goed zeg, 7 eicellen :) Hopelijk delen ze mooi door en heb je cryo's. Op zaterdag is het een dag 3 embryo. Vervelend dat de punctie pijnlijker was. Lekker rustig bijkomen.

Adriana; dankjewel!
    Wat jammer dat de PGD uitslag nog niet bekend is. Hopelijk krijg je die snel zodat je een tp kunt krijgen in je volgende cyclus. Inderdaad spannend voor jullie!

Suus; 7 follikels is een mooi aantal. Wie weet groeien er nog wat meer mee. Vervelend dat je tegen de punctie op ziet. Ik heb 2x een punctie gehad en vond ze beide enorm meevallen! En dat de eerste keer met 23/24 follikels en de tweede keer 13 follikels. De eerste keer vond ik ook spannend; wat gaat er exact gebeuren, doet het pijn, hoeveel eicellen & bevruchtingen zullen er zijn, heb ik buikpijn & bloeding erna etc. Één kant was best gevoelig tijdens het aanprikken, maar echt pijnlijk vond ik het ook weer niet. Tegen de tweede keer zag ik helemaal niet op en het was ook niet pijnlijk. Ik heb het zelfs nog 'gezellig' gehad met de arts en de verpleegkundige haha. Wel vond ik het spannend of er in alle follikels eicellen zouden zitten en hoeveel bevruchtingen er zouden zijn. Deze week zou ik dus mijn derde punctie hebben, ook hier zag ik niet tegenop. Waar zie je exact tegenop? En heb je dit ook aangegeven zodat ze er rekening mee kunnen houden?

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Wauw gefeliciteerd Summer!! Geniet er van!

Jammer dat er nog niks bekend is Adriana, ik duim nog even door.

Lieke, mooi resultaat!! Laat ze maar lekken bevruchten nu, hoop op een mooi resultaat voor jullie.. Succes en goed drinken !!

Suus, ik heb 4 puncties gehad , 1e vreselijk en die andere 2 goed te doen , 1e keer had ik maar 2 eitjes dus best gek en de laatste keer 17 en dat was goed te doen, let goed op je ademhaling , krijg je pijnstilling? Wij altijd morfine.

Dreamer , goed zo! Komt helemaal goed me prikken..

Ja ben terug gebeld vanmorgen , geen probleem zei de dokter , sommige breken door de pil heen.. Ik had dat toen ook 1 poging. T is nu zo goed als weg.. Hopen dat dat blijft.

Vandaag wou die deca echt voor geen meter , dacht al nee hè nu al... Maar flink door drukken en flink bloeden daarna (heb ook bloedverdunner) maar ach we komen er wel.

17. suusdemuus

16 feb 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pinkflower Ik weet eigenlijk niet waarom ik tegen de punctie aanzie ik denk de pijn al heb ik een hele hoge pijngrens het is ook zo spannend allemaal .....

18. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    De uitgangsecho zit erop en zag er goed uit. Nu eerst mijn menstruatie afwachten en dan bellen om te horen wanneer ik mag beginnen met puregon. Waarschijnlijk in de loop van volgende week. Laat maar komen die menstruatie!

19. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Spannend Dreamer! Suc6!

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hier was het even spannend.
    Uitgangsecho was niet goed.
    Veel vocht in mijn eierstok, als het hormonaal actief was mocht ik niet starten.
    Bloed afgenomen en om 1 de uitslag gekregen.
    Niet hormonaal actief dus mag vandaag toch starten.
    Echter wel met de kanttekening dat de kans bestaat dat de stimulatie niet goed pakt en ik alsnog deze poging moet afbreken.

Deel Deze Pagina