IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussion in 'MMM clubs' started by Tess27, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mag ik er ook bij?

Wij zijn helemaal nieuw in de behandeling. Maar wel gelijk voor icsi en niet eerst een voortraject.. Helaas..

Ons verhaal: augustus 2013 gestopt met de pil. En vorig jaar november besloten als het in januari nog niet gelukt was om toch maar eens naar de gynaecoloog te gaan. En zo werd het januari dus moest ik de stap nemen om mij toch aan te melden.. in iedere maand had ik nog hoop. Eerste ondezoek bij mijn man in februari minder dan 0.1 miljoen aanwezige zaadcellen en erg weinig bewegelijkheid. Ik kreeg een echo, alles goed. Ik moest bloedonderzoek doen, alles goed. Mijn man moest bloedonderzoek doen, prolactine te hoog. Dus opnieuw op een later tijdstip prikken, dit was gelukkig goed. We moesten nog 1 zaadonderzoek afwachten, en die hadden we half mei. Ze gaf eerst aan als het weer zo weinig was dat we eerst een chromosomen onderzoek zouden krijgen en wss tese.. Dus de stress vloog er flink in. Gelukkig vorige week de uitslag. 0.1 miljoen goed bewegelijke zaadcellen en volgens het lab goed genoeg voor icsi!! Driemaal hoera! Wel wil ze eerst nog een echo maken.

Overmorgen hebben we ons intake gesprek voor icsi en horen we hoe het nu verder gaat. Waarschijnlijk duurt de afspraak bij de verpleegkundige nog wel even ivm drukte.. Dus ik denk half juli zo ongeveer..

Heftig van jullie allemaal meiden! Ik hoop dat dit een vruchtbaar clubje wordt!

2. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Nou voor jullie ook pittig maar wat goed dat er toch goede zaadcellen zijn gevonden !! Welkom !!

Hoop zeker op een vruchtbare club ;)

Morgen moet mijn vriend z'n zwemmers weer inleveren dus ben benieuwd, laatste punctie was vorig jaar okt dus was een goed idee om toch even te checken voor t hele circus weer start. Bloed uitslagen krijgen we ook komende week maar dat lijkt me ok aangezien die in 2012 ook goed was. Hepatitis enz, moest herhaald worden om de 2 jaar..

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Sandra; wat vreemd dat er een stolsel uit kwam. Het kan een achtergebleven restje zijn van een miskraam. Nog last van je eierstok?

Tess; gelukkig dat je schildklierwaarde goed is! Hebben ze jou nog voorgelegd om andere medicatie te gaan gebruiken i.p.v. Gonal F? Ik ben namelijk ook goed te stimuleren met GF en steeds genoeg bevruchtingen, maar uiteindelijk geen embryo's die op dag 5 ingevroren kunnen worden of zwangerschap van dag 3 tp's of cryo. Mij is voorgesteld om het eens met Menopur te gaan geproberen. Waarschijnlijk minder follikels, maar misschien doet het wat voor de kwaliteit. Blijft afwachten natuurlijk.
    Vervelend dat je vaak hoofdpijn krijgt van de medicatie. Voor ons is het de laatste verzekeringspoging. Mocht het niet tot een zwangerschap komen dan gaan we ook een volgende behandeling zelf betalen.
    Hopelijk een goede zaaduitslag vandaag!

Dutchdiva; welkom!

Kaila; het is inderdaad balen dat we ondanks vele follikels nog niet zwanger zijn geraakt. De kwaliteit van de embryo's zijn neem ik aan uiteindelijk niet goed.
    Hopelijk vliegen de weken voorbij zodat je snel de uitslag hebt. Ik blijf mij altijd verbazen waarom NL zo achterloopt met onderzoeken etc. Zolang het geen wetenschappelijke stempel heeft dan gaat het hier van de baan. Spannende weken voor jullie!

Toekan; jij bent ook in Belgie onder behandeling? Voor jou de 1e keer IVF? Spannend! Succes met spuiten!

Bubblez; heftig gelijk door voor ICSI. Wij zijn vorig jaar ook gelijk gestart met IVF en geen andere behandelingen vooraf. Aan de ene kant ben ik er 'blij' mee, want een voortraject van tig IUI's zonder resultaat lijkt mij slopend. Ik zie dit namelijk in mijn directe omgeving. Maar aan de andere kant was het fijn geweest als we wel kans hadden gemaakt met IUI. Het traject zelf lijkt mij minder belastend. Succes met het intakegesprek.

De reden waarom wij in het IVF traject zitten; mijn eileiders zijn vorig jaar verwijderd. Beide waren een hydrosalpinx (eileiders verkleefd en eentje gevuld met vocht). Bij ons is er dus 0,0% kans op een natuurlijke zwangerschap.

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Hoi meiden,
    ik kom graag met jullie mee kletsen!
    Net als Bubblez nieuw in het traject, dus spannend wat ons allemaal te wachten gaat staan. Maar in dit groepje al heel wat ervaring lees ik...
    Wij zijn sinds vorig jaar april bezig met onze kinderwens, daarvoor al een half jaar gestopt met de pil om mijn lichaam de kans te geven in zijn natuurlijke ritme te komen. Na een jaar richting huisarts en tijdens ons 1e gesprek in het zkh kregen we al de uitslag van het zaadonderzoek van mijn man waaruit bleek dat daar het probleem ligt. We moesten rekening houden met IVF werd ons verteld. Erg schrikken tijdens zo'n 1e gesprek gelijk zo'n uitslag! Aan de andere kant ook blij dat we de stap richting zkh gezet hebben, omdat we op de natuurlijke manier nagenoeg geen kans hebben om zwanger te worden. Inmiddels blijkt dat bij mij alles goed zit, cyclus is gevolgd, zag er allemaal goed uit, echo's en bloedonderzoek ook. Mijn man heeft nog een 2e zaadonderzoek gehad, weer slecht, maar wel 'beter' dan de 1e keer. Desondanks komen wij ook gelijk in aanmerking voor ICSI. Komende vrijdag voorlichting en dan maandag een gesprek over wanneer we gaan starten.
    Volgende week moet ik ook ongesteld worden, maar arts had het over een week na eisprong beginnen met hormonen om de cyclus plat te leggen. Wat voor mij nu dus is. Dus ik vrees dat komende cyclus nog te snel gaat zijn en ik een cyclus moet wachten! Hoe ging dit bij jullie? Op welk moment in de cyclus zijn jullie begonnen met spuiten?

5. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Bubblez, gelukkig kunnen jullie icsi doen. Veel succes morgen met de intake! Er zal veel op je af komen en je zal best nog wat vragen hebben nadat je het gesprek hebt gehad. Mocht dat zo zijn, je kan hier alles vragen.

Tess, ik bewaar het voor je. Geef maar een gil wanneer je het nodig hebt!

Pinkflower, geen last meer gehad van mijn eierstok en gelukkig ook geen rare stolsels meer verloren:). Was jij nu ook al begonnen met spuiten?

Toekan, spannend donderdag spuiten. Het verschilt per vrouw of je last hebt vd medicatie. Ik heb er gelukkig niet zo heel veel last van, soms wel wat moe, verder bijna geen bijwerkingen! Je gaat het snel genoeg merken :)!

Dreamer 29 welkom. Ik moest iedere keer beginnen met spuiten op de eerste dag vd menstruatie. Je hebt korte en lange protocollen. Bij het lange protocol moet je eerst aan de pil en dan na een paar dagen als je menstruatie komt spuiten. Succes met je gesprek. Spannend!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

voor jullie ook spannend dreamer29!
    Wij kregen inderdaad ook gelijk papieren mee voor icsi. Zij zag het namelijk niet gebeuren dat wij voor iui door konden gaan. Dat was best een klap.

Persoonlijk vind ik het het lastige dat we beginnen bij het eindstation.. eN dat er daarna niks meer is. Maar we hebben echt hoop! Morgen horen we meer. En ik hoop dat we volgende ronde kunnen beginnen. Ik ben al aan de pil omdat ik echt gillend gek werd van alle hormonen door mn lijf te jakkeren.. Dus dit is wel ontspannen. Al heb ik wel al 3 weken mega buikpijn .. maar volgens de arts was dat niks om me zorgen over te maken..

Ik heb al mijn vragen tot nu toe opgeschreven. Dus die ga ik morgen stellen. En in het vervolg zal ik hier alles vragen! Althans, wqt hier kan. Want mn meeste vragen gaan over hoe het daar werkt haha. We zitten in het isala trouwens. Nog meer meiden hier?

7. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Welkom bubblez en dreamer! Ik ben ook 'nieuw' in het ivf/icsi parcours. voor ons dochtertje er net aan onsnapt en toch met iui zwanger geworden, nu lukte dat dus niet.... Veel succes!!

Pinkflower: ik ben ven België :) dus inderdaad.. Ik ben in behandeling in Bonheiden, maar de tp vindt plaats in het uz van Leuven...

Sandra: inderdaad :) morgen eerste fm en dan donderdag spuiten... Toch allemaal erg nieuw en onwennig! De spuiten voor iui liet ik altijd zetten, dat was er maar 1 per poging.. Maar deze ga ik voor het eerst zelf doen..

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Toekan, hoe is je eerste echo gegaan? Alles schoon daar beneden en klaar voor de start?

Bubblez, welkom. Wat een klap, zo weinig zaadjes. Wel heel fijn dat de optie ICSI er nog is. Wel hoop blijven houden hoor!
    Veel succes met de intake morgen! Goed dat je alle vragen hebt opgeschreven. Zelf vond ik het ook altijd zo overweldigend dat ik anders de helft zou zijn vergeten.

Tess, wanneer horen jullie wat de uitslag van de semenanalyse is? Fijn dat ze dat weer testen trouwens, dat hebben wij nog niet eerder hoeven doen vlak voor een ICSI. Ze gaan er hier gewoon van uit dat het niet zo drastisch veranderd is.

Dreamer, welkom. Balen ook voor jullie, slecht nieuws en ineens zo de mmm in. Veel succes vrijdag, maar dat komt vast goed. Een hoop info, maar ik vond het zelf wel fijn om alles allemaal nog een keertje te horen. En daarna natuurlijk ook heel veel succes met jullie intake!

We gaan sowieso nog 1 poging doen. Al is het maar om het gevoel te hebben dat we er écht alles aan gedaan hebben.
    Als dat weer op niks uitdraait zit er niks anders op dan over te stappen naar donoren. Het idee vind ik op dit moment echt verschrikkelijk, maar ik denk dat we uiteindelijk die stap wel willen maken. Nu alleen nog even niet aan denken. Eerst dit afwachten. :)

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik klets ook graag mee als dat mag?

Ik ben dus Jane, 34 en een dochtertje uit 2013 ook geboren via ivf.
    Februari 2012 ben ik geopereerd aan een bbz, eileider werd verwijderd.
    Na de operatie werd gezegd dat natuurlijk zwanger raken zo goed als onmogelijk zou zijn.
    Eind 2012 begonnen met ivf traject, punctie had ik 8 eitjes, 7 bevruchtingen.
    1 verse tp zonder resultaat en 1 cryo, de cryo is aangeslagen en in augustus 2013 is ons meisje geboren.

Eind maart teste ik tot mijn grote verbazing positief, dit was spontaan wat dus niet mogelijk zou zijn.
    Helaas was onze droom van korte duur, 10 april geopereerd aan een 2e bbz, dit keer de eileider en eierstok verwijderd.

Nu gaan we 1 juli weer starten met ivf alleen dan met 1 eierstok...
    1 juli is onze intake.

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Dank je! Wel gek... de 2 opties die je beschrijft lijken dan toch weer anders dan wat mijn arts zei. Zij vertelde dag 7 na eisprong beginnen met spuiten om je cyclus plat te leggen, soort overgang noemde ze het, daarna stimuleren. Dus niet eerst aan de pil, maar ook niet bij menstruatie beginnen.... :(
    Hm, binnenkort voorlichting en gesprek, dus dan zal ik het allemaal wel horen nog. In elk geval hoop ik dan op jouw optie, namelijk 1e dag van menstruatie beginnen, dan kan ik volgende week al starten!

Gek inderdaad... gelijk het eindstation! Toch kijk ik er niet echt zo naar moet ik zeggen. Voor mij voelt het ook als een soort van begin, namelijk eindelijk een echte kans om zwanger te kunnen worden samen. Tot nu toe hebben we die namelijk lijk dus eigenlijk helemaal niet gehad.

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    @toekan: fijn dat je vorige keer nog net aan het traject ontsnapt bent! Hoe is je fm gegaan vandaag of misschien moet je nog? Ik ben benieuwd hoe je het spuiten gaat ervaren... Zelf zie ik er best tegen op, aangezien ik een hekel heb aan alles met bloed en naalden. Maar goed, zal ook wel snel wennen hopelijk en een beetje 'normaal' worden.

@Jane: welkom!

12. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Bloeduitslag waren goed bij beide !

Er zijn 3 miljoen zaadcellen gevonden waarvan 32% beweeglijk !!!

Alle andere keren 4 miljoen maar minder beweeglijkheid , 500.000 en 200.000 dus dit was prima voor ons.

Dinsdag weer een bel afspraak en hoor ik wat het VU heeft gezegd in die meeting van maandag. Ze heeft toch liever niet dat ik volgende week aan de deca ga.

Beter komende menstruatie aan de pil en dan deca aan t einde er bij, pil is toch ook beter voor de eitjes die straks geproduceerd gaan worden omdat ik van te voren alles stil leg.

In overleg hoor ik dan of ik 150 gonal of 175 ga prikken.

Lees straks alles bij want ben bij een vriendin , we sporten samen ;)

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Fijn tess!!

En dreamer29, absoluut is het eindelijk hulp. En jullie hebben misschien nog ivf? Dat is fijn!!

Wij hebben vandaag ons gesprek gehad. Alles is goed uitgelegd. Ik mag ook kiezen tussen alleen morfine of morfine en een roesje met de punctie. Denk dat ik voor het laatste ga, wat zouden jullie doen?

Wij moeten nu nog wachten op de verpleegkundige tot zij tijd heeft. Ze heeft wel opgeschreven als er ergens een gaatje komt dat ze ons bellen omdat ik al aan de pil ben. Maar zoals het nu lijkt hebben we ons eerste gesprek eind juli. Dan beginnen met prikken van lucrien(ofzo) of decapeptyl.. en dan daarna de rest. Dus.. spannend.. als we dan beginnen heb ik rond mn verjaardag de punctie.. dat zou een mooi kado zijn :D

14. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ik heb 3 puncties met morfine gehad. Ik vond het te doen, ben er liever een beetje bij als de hele dag suf van een roesje , maar dat is mijn mening, begin voelde ik me dronken van de morfine hahaha.. Ben er elke keer bang voor maar t gaat goed.

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Sandra; ik ben nog niet gestart, ik begin over een week met Triptofem. Bij het lange protocol hoef je trouwens niet standaard aan de pil. Dit is per ziekenhuis verschillend. Fijn dat je geen last meer hebt gehad van je eierstok.

Bubblez; ik kan mij indenken dat je het 'eindstation' gevoel hebt. Ik heb dat gevoel in het begin ook een tijdje gehad. En ja, laten we eerlijk zijn...IVF/ICSI is ook het laatste station voor een eigen kindje. Fijn dat jullie positief ingesteld zijn. Had je last van je eigen hormonen? Ik schrijf zelfs nog het een en ander op. Vind het soms fijn om even terug te lezen. Ik heb beide keren Rapifen (verdovend middel) tijdens de punctie gehad. Ik vond het prima te doen. Van een roesje kun je erg suf zijn. En daarbij vond ik het wel interessant om een beetje helder mee te kunnen kijken op het scherm.

Toekan; hoe was je echo? Succes met spuiten!

Jane; welkom! Heftig zeg, nog 1 eierstok. Hopelijk een mooie stimulatieronde! Succes!

Dreamer; ik begin ook zo'n 7 dagen na de eisprong (ligt eraan hoe mijn natuurlijke cyclus verloopt) met injecties om mijn cyclus stil te leggen. Hier hanteren ze starten op dag 21 van je eigen cyclus met Triptofem (Decapeptyl). Het ene ziekenhuis geeft je de pil mee en de andere niet bij een lang protocol. Bij het korte protocol begin je gelijk met je menstruatie met injecties. De meeste ziekenhuizen in NL hanteren het lange protocol. De eerste paar keer jezelf prikken zal misschien even slikken zijn, maar na een aantal keren raak je er wel gewend aan ;)

Tess; super score zeg! De pil is beter voor de eitjes die later geproduceerd gaan worden? Van wie heb je dat gehoord? Ik denk eerder dat ze je aan de pil laten gaan vanwege hun schema ;)

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja ik had er erg last van. Erg veel pijn van mn eisprong en daarna elke maand gespannen dikke en pijnlijke borsten, krampjes, hoofdpijn, tintelende benen, misselijk en noem alle zwangerschap symptomen maar op.. Dus dat was voor mij best een verademing om aan de pil te gaan. Al heb ik nu ook continue buikpijn. Maar ik hoop dat dat met mn volgende strip weg is.

Ik heb inderdaad een los boekje waar ik alle uitslagen en gesprekken in schrijf. En ik heb het icsi dagboek gekocht. Daar kan ik nu ook mee beginneN. Lijkt me prettig om te doen en ook voor later lijkt me dat interessant..

En ondanks dat we inderdaad goede hoop hebben. Dit is wel het laatste. Want donor willen we echt niet. Maar we gaan er ook vanuit dat het niet nodig is :D

Ik wil opzich ook wel meekijken. Maar de echo van mn eierstokken deed al zoveel pijn dat ik erg opkijk tegen de punctie.. Dus ik denk dat ik kies voor het roesje. Het is dan een morfine actief iets via infuus en dormicum. Dat middel gebruik ik zelf in mijn werk. Dus ik weet de werking ook haha.

Betreft de pil. Ik dacht dat het inderdaad gaat zodat ze je kunnen verschuiven en omdat je cyclus stil moet liggen voor je begint te spuiten. Dat is Hoe het mij is verteld..

17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ik mocht ook meteen starten want het kon makkelijk maar hun hebben er zo meer vertrouwen in, geen idee of t klopt natuurlijk maar de gedachte zelf is fijn omdat ik dan alles al even stil leg, hebben het alle keren zo gedaan dus ben er tevreden mee, en nu moet het wel want mogen alles zelf dokken..

18. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Jane welkom!

Tess: wat een fijne getallen!

Bubblez: ik denk dag ze het hier standaard met een roesje doen... Maar ik weet het niet zeker..

Fm: een zestal zitten er klaar langs elke kant. Geen idee wat dat wil zeggen. Gaan dat er zo veel blijven? Komen er nog bij? Vallen er nog af? Morgenavond beginnen met de gonal f! En hier ook geen spuitfan.... Ik liet mijn pregnyl altijd zetten :p

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Spannend toekan!! Ik duim!!

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    @Tess: fijn dat jullie goeie uitslagen hebben!

@Bubblez: eind juli starten dus waarschijnlijk voor jullie... Lijkt nog even weg, waarom is dat? i.v.m. vakantie ofzo?
    Wij komen in principe wel in aanmerking voor ICSI hoor. De arts heeft ons alleen de mogelijkheid geboden mee te doen aan een onderzoek. Tot nu toe is de grens voor iVF/ICSI eigenlijk willekeurig bepaald. Ze willen onderzoeken of het uitmaakt welke behandeling je toe past bij verminderde zaadkwaliteit. Als we mee zouden willen doen, dan worden we ingeloot voor ivf of icsi. Dus vandaar de eventuele ivf mogelijkheid. We zijn er alleen nog niet over uit of we mee willen doen aan dit onderzoek....
    Wat is trouwens dat icsi-dagboek waar je over schrijft Bubblez?

@pinkflower: bij jou dus een vergelijkbaar protocol.
    Waarom is dat, dat ze in bepaalde zkh lang en andere kort protocol doen? Weet iemand dat? En wijken zkh hier wel eens in af als je daarom vraagt?

@toekan: 12 is best een mooi aantal toch? En waarvoor is gonal F precies? Ik zie die naam al vaak voorbij komen, maar weet niet precies waar die voor is...

Share This Page