IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussion in 'MMM clubs' started by Tess27, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgenochtend wordt ik gebeld en hoor ik hoeveel en of er wat bevrucht is en is ook de terug plaatsing ..... ik heb nog wat moeite met lopen het is al beter het plassen is nog wel een beetje gevoelig zolang ik lig is er niks aan de hand .......

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Waarom moeten jullie de utrogestan zo lang blijven gebruiken Tess en Pinkflower? Wat ik hier heb gehoord is tot 2 weken na de terugplaatsing, dus veel korter!

@Suus: al gehoord hoeveel bevruchtingen er zijn?

Hier gister een prima 2e uitgangsecho. Sinds vandaag gestart met 125 eenheden puregon. Vrijdag spraken ze nog over 150 eh, maar na deze echo toch ietsje minder. Over een week de eerste follikelmeting. Hebben jullie dit ook na een week voor het eerst?

3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Wil jullie allemaal veel succes toewensen aankomende weken!
    Toitoitoi dames, hopelijk zorgen jullie straks ook voor een babyboom in dit topic☺️. Het is jullie allemaal zo gegund!

Mijn man en ik zijn in april gestart met onze tweede ICSI poging,
    en deze keer was het raak😍

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Weer nix ingevroren! Ben zo klaar met het EMC!

5. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dreamer,

Jaaa alle 5 waren ze bevrucht er is 1 teruggeplaatst
    Ik heb zelfs een foto mogen maken van het embryo
    Hadden ze helemaal vergroot de overige vier konden niet
    Ingevroren worden helaas dus dit is onze enige kans
    We wachten af ....

6. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Lieke en Suus wat ontzettend klote zeg niks ingevoren , daar hoop je toch zo op :(

Hopen dat dit embryo jullie geluk brengt !!!!

Dreamer , wij altijd dag 8 1e echo

Ik vandaag ongesteld yes!!

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @suus zitten we int zelfde schuitje. .suc6! :)

@Tess yeah fijn!

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Dreamer; Utrogestan tot 12 weken doen ze hier om te zorgen dat je voldoende progesteron hebt mocht je lichaam nog niet voldoende aanmaken. Volgens mij kunnen ze ook gewoon simpel kijken of er voldoende word aangemaakt d.m.v. een bloedtest. Ik heb de Utrogestan nog niet langer dan 2 weken na de punctie of cryo gebruikt, maar anders zou ik na een aantal weken vragen of dat geen mogelijkheid is. 12 weken Utrogestan is nou niet echt een feestje ;) Ik lees hier vaker dat het ene ziekenhuis bijvoorbeeld 6 weken aanhoud en de ander 12 weken. Maar 2 weken vind ik wel erg kort aangezien je lichaam na een IVF behandeling zelf geen progesteron aanmaakt. Dat start pas als je zwanger bent. Lijkt mij wel prettig als je dan wat langer ondersteuning hebt van de Utrogestan. Vraag het gewoon eens na aan je arts.
    Hoe gaat het met de Puregon? Enig idee waarom je minder voorgeschreven krijgt? Hier is de eerste fm een week tot 9 dagen na de eerste stimulatie spuit.

Friesin; bedankt! Super dat de 2e ICSI tot een zwangerschap heeft geleid.

Lieke; wat ontzettend balen dat er geen cryo's zijn! Flinke teleurstelling voor jullie! Ik had bij IVF2 geen cryo's. Wat een domper was dat zeg! Moet wel zeggen dat het invriesbeleid was verandert van een 3 dagen embryo naar 5 dagen. 3 embryo's sneuvelde op dag 4 en nummer 4 was op dag 5 niet meer goed genoeg voor de vriezer. Bij IVF1 hadden we 4 dag 3 cryo's, maar voor mijn gevoel (achteraf) waren die chromosomaal ook niet oké toen ze de vriezer ingingen. Eentje overleefde de vriezer en de anderen niet eens. Hopelijk blijft die in je buik lekker zitten. Wanneer mag je testen?

Suus; super zeg een embryo teruggeplaatst! Ook voor jullie ontzettend balen dat er geen cryo's zijn! Bijzonder hè, een foto van de embryo. Hier krijgen we altijd een foto mee van de geplaatste embryo. Hopelijk binnenkort een positieve test. Wanneer mag je testen?

Tess; fijn dat je menstruatie is gestart!

Ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn arts over de volgende ronde. Ik kwam eigenlijk voor een uitgangsecho, maar dat vond ze niet nodig aangezien ik al netjes was gaan menstrueren. Over 2,5 week gaat ze mij bespreken met mijn gynaecoloog (heeft nu vakantie). We zitten een beetje in dubio welke stimulatie medicatie we de volgende keer gaan gebruiken. De vertrouwde Gonal F waar ik 2x goede stimulaties mee had, maar niet zwanger mee ben geraakt of de Menopur waar ik te weinig (rijpe) follikels produceerde en de dosis ophogen. Tsja...ik weet het even niet :( Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken en ik wacht hun advies af. Een andere arts (vriendin) raad Gonal F aan. Zij denkt dat Menopur voor mij geen meerwaarde heeft en het is niet wetenschappelijk bewezen dat Menopur betere eicelkwaliteit geeft. Voor mijn gevoel blijft het allemaal roulette. Over een maand meld ik mij weer aan en de eerste Triptofem zet ik pas begin september.

9. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieke jij ook heel erg veel succes wanneer mag jij testen ik 31 juli heb zo nu en dan nog wel wat buikkrampjes en ben stront chagerijnig kan niks hebben van manlief hihi

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Friesin en Suus: k mag 22e testen..maar denk dat k morgen testje ga wagen..dan ist wd7 :) spannend Suus jij ook suc6!

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    @ Friesin: dankjewel! Jij gefeliciteerd met je zwangerschap, lekker van gaan genieten!

@ suus & Lieke: balen dat er niks wordt ingevroren bij jullie beiden. Hopelijk brengt deze tp jullie heel veel geluk! Succes in de wachtweken! En jij wil al bijna een testje gaan wagen dus Lieke, durf je dat zo vroeg al?

@ pinkflower: spannend welke stimulatiemedicatie je dus de volgende ronde gaat gebruiken... Inderdaad eerst maar even het advies afwachten, zij hebben er per slot van rekening verstand van. Snap wel dat je in dubio staat in elk geval.
    Ik zal tegen de tijd dat ik utrogestan ga gebruiken wel even navraag doen over het eventueel langer gebruiken daarvan. 12 Weken lijkt me wel echt lang, lijkt me sowieso al geen pretje die bolletjes :(
    Puregon gaat prima, tot nu toe pijnloos er in. Wel na afloop een blauw plekje op de plek waar ik gespoten heb, dat had ik met de deca niet. Ze hebben het aantal eenheden naar beneden gedaan, omdat ze nu veel meer eiblaasjes klaar zagen liggen dan de vorige uitgangsecho. Toen was het 6 en 10, nu aan beide kanten zo'n 20. Dus toch een beetje bang voor overstimulatie.
    Volgende week de eerste fm is wel normaal dus. Ben heel benieuwd wat er dan te zien is!

12. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Dreamer jep dat durf k wel aan :) zo spannend! :)

13. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Lieke en suus: ik begrijp hoe ontzetttend balen het is dat je geen enkele cryo hebt! Ik had er ook geen enkele, maar kijk. In sé heb je ze niet nodig! Ik duim dat dit voor jullie ook zo zal zijn!!

Pinkflower: niet fijn dat ze het zelf niet goed weten, dat maakt het allemaal een pak minder fijn voor jou!

14. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Dreamer: die utro is geen pretje, maar valt op zich wel mee... Ik gebruik ze ondertussen al bijna 5 weken en heb nergens last van, buiten dat ik wat meer inlegkruisjes moet wassen:

Tess: fijn dat je ongi er is! :)

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Balen lieke en suus dat er geen cryo's zijn... Hopelijk hebben jullie ze ook niet nodig. Nog een paar dagen geduld, veel succes!

16. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Thanxxx meiden daar gaan we voor! Utrogestan blijft k voorlopig doorgebruiken in ieder geval :)

17. toekan

toekan Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    3,702
    0
    36
    NULL
    België
    Summer hoe gaat het bij jou nu eigenlijk?

18. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi dames, sorry even een rot periode gehad afgelopen weken..

Ik spuit nu een week en goed resultaat, gisteren 7 grote follikels en vanochtend zag de arts toch nog een paar kleintjes, as dinsdag heb ik de punctie.
    Ben erg blij met dit resultaat aangezien ik maar 1 eierstok heb.

Toekan fijn dat alles goed gaat.

En zag er 2 op de wachtbank? Hopelijk slaan ze aan, ik duim..

19. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh lieke jij de 22ste al waarom ik pas de 31ste dan wij hebben
    Een to gehad op dezelfde dag toch?

20. suusdemuus

Feb 16, 2014
    27