IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Tuurlijk kan je van alles voelen Dreamer, is echt normaal !

Ik heb gister voor t eerst weer gonal geprikt en t zal snel werken want ze beginnen met groeien dus dat je ze voelt hoort wel.. Ik was de vorige keer na 10x gonal f klaar zeg maar.. Nou ik had ook echt een opgezette buik van die 17 eitjes... Ik voelde normaal m'n eisprong al laat staan al die andere ;)

Hoop ook echt dat dit goed gaat , afbreken kost ons wel erg veel geld,heb net het eerste deel ziekenhuis betaald , andere deel is het VU en komt na de punctie..

2. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meid, sorry voor de late reactie. ben net terug van een rondreis en daarna gelijk intake gehad. ja wij krijgen ivf. de 28ste heb ik uitgangs echo en kan ik de neusspray en spuit ophalen. ben benieuwd. ik moet met spuiten en sprayen beginnen 2e dag van mijn aankomende menstruatie.

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Lieke; super zeg, gefeliciteerd :) Fijn dat de CB je zwangerschap bevestigt.

Cheyenne; ik heb 1x Menopur gebruikt en op dag 12 afgebroken vanwege te weinig groei. Maar als het bij jou goed aanslaat dan zullen er vast al mooie follikels aan het groeien zijn. Op dag 9 had ik 4 mooie follikels.
    Met Gonal F heb ik een keer 11 en 12 dagen gestimuleerd.

Maaike; welkom! Hoezo verdenking op PCOS? Is daar nog niet naar gekeken? Ik heb zelf met Menopur geen branderig gevoel gehad. Moeheid kan van de medicatie komen of door de spanning. Hopelijk zijn je follikels ondertussen gegroeid. Succes morgen met de echo en met spuiten!

Dreamer; ik voelde vooral een vol gevoel in mijn buik en gevoelige eierstokken met veel follikels. Dat werd erger in de loop van de stimulatie periode. Fietsen was geen pretje ;) Ik weet niet meer vanaf welke dag ik dat ging voelen. Laatste keer alleen gevoelige eierstokken vanaf dag 6.

Tess; Dat lijkt mij een ramp als je zou moeten afbreken tijdens een zelfbetaalde poging. Maar dat zal vast niet gebeuren. Je hebt al vaker Gonal F gebruikt en ik neem aan dat de arts weet hoeveel EH er voor geschreven moeten worden. Of spuit je nu andere EH?

Slyfall; succes met het starten!

4. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Hallo meiden, ik ben Sara. Ik lees al een tijdje mee maar nu eindelijk durf re schrijven.
    We zijn bezig met ronde 2 icsi, juni begonnen 10 juli punctie geweest en de 13 de tp, heb wel 1 cryo.
    nu heb ik een vraag : ik heb zaterdag avond nagetief getest (ik weet dat het vroeg is) maar toch gedaan, ik wil morgen ochtend weer testen en een beetje op het resultaat voorbereiden. Heeft een van jullie eerst negatief getest en dan toch positief?
    ik vind het erg spannend.

5. suusdemuus

16 feb 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieke super gefeliciteerd wanneer had jij je terugplaatsing? Xxxx

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Lieke hoera!! Gefeliciteerd! :D

7. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou vandaag me echo... had wel 2 eitjes die aan het groeien waren :/ nu zaterdag weer terug om te kijken of er al wat meer mee wil doen.... maar kan er toch wel van uitgaan dat als het zaterdag niet goed is me poging wordt afgebroken? Pfff

Groetjes

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ach rot zeg Cheyenne.. Hoeveel spuit je ??

Ik spuit 150eh gonal f Pinkflower.. Laatste keer ook en had ik 17 eitjes mee.. Maar ben gewoon onzeker..
    Al vanaf zondag nacht hoofdpijn en t is nog niet erg geweest bleh

9. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Jawel hoor, ik ben binnenstebuiten gekeerd! Ik heb 1 van de 3 symptomen en bij 2 heb je pcos. Ik heb alleen de vele eiblaasjes. Daarom heb ik ook de korte methode (beginnen op dag 5).
    Vandaag dag 10 en pas 1 blaasje van 10 en één van 13. De rest is 8 of kleiner. Vrijdag weer een echo...

10. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi tess ik spuit menopur 2 poeders 1 oplossing... vorige keer had ik andere medicijnen toen had ik 11 eiblaasjes... maar vanwege bezuinigingen moest ik een ander schema en dus andere medicijnen gebruiken...
    Baal er echt weer zooo van! Zou dan de 2e keer worden dat het afgeblazen word

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Jeetje.. Hoeveel eenheden is dat?? 150?? Ik had ook 2x menopur waarmee het 2x voor de punctie ook afgeblazen is.. 1e keer teveel met 11 grote eitjes en 35 kleine ongeveer.. En 2e keer groeide er maar 1.. Ik blijf het dus niks vinden de menopur. Die Gonal F werkt beter..

Jammer van die bezuinigen maar dit kost ook geld toch!! Volgende keer goed aangeven dat je zo ook niet door kan gaan, jou lijf!

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Vandaag de punctie gehad, ik had 9! eicellen en dit met 1 eierstok :D
    Ik spoot trouwens 225eh Gonal-F.

13. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja 150 is dat... Ja heb het ook echt gehad...
    Ik ga het ook zeggen zaterdag als het niet goed is, dus jij hebt ook slechte ervaringen met menopur.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik het lange protocol heb gekregen maar ik ga het allemaal vragen zaterdag.. vind het nu wel leuk geweest.

Gr

14. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ja dat is natuurlijk mijn ervaring maar snap dat je er zo klaar mee bent.. Succes meis!!!

Super zeg Jane!! Op naar mooie embryo's

15. luana

luana Actief lid

9 mrt 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mijn naam is Luana, ik ben ook begonnen met icsi. Gisteren heb ik de puctie gehad. Ik had 14 eitjes. De zaadcellen van mijn man zijn heel slecht.ikben zo zenuwachtig, ik ben bang dat ik donderdag te horen krijg dat er geen bevruchting is. Mag ik met jullie mee praten.

16. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hallo allemaal, ik schrijf ook graag mee. Ik begin as vrijdag met Primolut en vanaf zondag met Decapetyl..Ik zie er zooooo tegen op: ben niet meer bang voor de naaldjes maar wel dat mijn lichaam door die hormonen vocht vasthoudt..maar aan de andere kant (na 4 jaar en geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt!!!) heb ik er alles voor over..Als alles goed gaat heb ik rond 22 aug mijn punctie..Kan deze poging een mooie verjaardagscadeau voor me zijn?? (10 sep jarig)...ik wens iedereen heel veel succes

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Sara; welkom! Op dag 7 testen is wel vroeg. Blijkbaar is de Pregnyl / Ovitrelleal wel uit je lichaam. Ik heb geen idee of je op dag 7 eventueel al licht positeif kan testen. Ik test niet eerder dan 2 weken na de tp. Nebje ondertussen alweer getest?

Cheyenne; 2 follikels in dit stadium is wel weinig. Hoe groot waren de follikels en liggen er nog kleintjes klaar? Had jij in de vorige ronde overstimulatie gehad? Ben het even kwijt. Mochten er niet meer bijkomen dan zou ik de poging afbreken mits je met een andere dosis goed te stimuleren bent. Neem aan dat dat ook het advies is van je arts? Ik hoop dat er meerdere gaan groeien. Weer een poging afbreken is best heftig lijkt mij. Ik zal onwijs balen als bij mij er weer eentje word afgebroken. Welke medicatie heb je de vorige keer gebruikt? Is er puur vanwege bezuinigingen voor Menopur gekozen of ook nog om een andere reden? Ik weet wel dat Menopur goedkoper is dan Gonal F. Maar toch bizar aangezien het vooral bij de groep vrouwen met lage FSH/LH waarden (WHO groep 1 cyclusstoornissen) gebruikt wordt en dat ze het dan 'zomaar' vanwege bezuinigingen aan iedereen gaan voorschrijven. Vraag maar eens aan de arts hoe dat zit! Ik heb afgelopen ronde Menopur gebruikt en geen goede ervaring...ook te weinig follikels in vergelijking met Gonal F.

Tess; ik kan mij indenken dat je onzeker bent. Wat vervelend dat je al een paar dagen hoofdpijn hebt. Komt dat door spanningen of medicatie? Wat was bij jou de reden waarom jij met Menopur hebt gestimuleerd? Kwestie van uitproberen?

Maaike; hopelijk groeien de follikels mooi door!

Jane; super hoor, 9 eicellen! Hoeveel zijner bevrucht?

Luana; welkom! Super zeg, 14 eicellen! Hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws.

Flower; succes het starten en hopelijk een mooi verjaardagscadeau in september!

Ik heb vandaag een mindere dag :( Voel mij sinds gisteren emotioneel. Straks even een potje zitten huilen. 2 lege slaapkamers die nog steeds niet zijn 'gevuld'. En dan het idee dat het misschien wel nooit gebeurd. Hoe gaan we ons leven dan verder invullen? De laatste tijd denk ik met vlagen aan die vraag. Pfff, moeilijk allemaal.

18. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Pinkflower, moeilijk blijft dat he.. Soms mag je ook echt verdrietig zijn.. Ik hoop echt dat jullie wens uit mag komen.. Dikke knuffel!

Welkom nieuwe dames!

Nog steeds hoofdpijn maar ach alles voor ons wonder!!
    Menopur werd normaal gebruikt in ons ziekenhuis maar werkt idd niet goed genoeg voor mij dus toen stelde ze Gonal F voor, ze zijn toen voorzichtig gestart met 100eh maar op de echo zagen ze 5/6 ei blaasjes, kwamen er uit eindelijk maar 2 uit.. Toen volgende ronde naar 125 en kreeg ik 8 eitjes mee en voorzichtig met extra bloed testen naar 150 en 17 eitjes.. Ik zat wel weet over de max heen met de hormonen in m'n bloed maar niet ernstig zoals de 1e keer met menopur. Blijft spannend dus 😉

19. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi pinkflower,

Mijn eerste icsi was ook afgebroken ivm te weinig eitjes met de medicijnen elonva en puregon. Dit was omdat ze me te laat lieten beginnen met spuiten dus icsi 1.1 vroeger begonnen met spuiten en dit werkte prima, had 11 eiblaasjes...

En mij werd verteld dat ik nu menopur heb gekregen omdat ze moeten bezuinigen, vind het ook raar hoor zeker omdat de andere medicijnen zo goed werkte.

Dus als het zaterdag niet goed is, ga ik maar gewoon een keer voor mezelf opkomen en zeggen dat ik geen menopur meer wil en ga vragen om gonal dan maar...

De follikels waren geloof ik 9mm en er lagen wel kleinere klaar maar of die mee gaan doen is de vraag... ik hou er maar rekening mee dat ie wordt afgebroken .

En pinkflower, zulke emotionele dagen horen er helaas ook bij... ik heb dat ook als ik langs ons 'kinderkamertje' loop. En zoooo bang dat het leeg blijft!
    Verdrietig zijn mag! Knuffel!!!!

20. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Hallo meiden,

ik heb gisteren ochtend ook een test gedaan en was ook negatief:(. ik denk dat het gewoon einde verhaal is. officieel mag ik vrijdag testen.
    ik gebruik ook menopur, icsi 1 had ik 12 eiblaasjes en nu had Ik er 6.
    Succes allemaal.

Deel Deze Pagina