Lekker 2 daagjes weg geweest en weer even helemaal opgeladen! Helaas vanochtend bij onze 1e fm geen goed nieuws: teveel eitjes. Ze telde er zo'n 30, dus wij moeten deze poging afbreken. Ik baal er enorm van! Na al dat ellendige spuiten voelde het zo fijn om dichtbij de punctie te komen en nu blijkt het allemaal voor niets geweest te zijn Ik moet nu 2 weken decapeptyl blijven spuiten om de boel weer plat te leggen. Als dat goed gaat, mag ik daarna al weer beginnen met stimuleren. Over een week een uitgangsecho in elk geval. @pinkflower: even een dikke knuffel voor jou meid! Moeilijk is dat hè? Ik heb ook van die momenten dat het zo naar voelt om nog met lege handen te staan. Voor ons weliswaar pas de 1e icsi-poging, maar wat is de wens groot en wat is een kleintje welkom! @Cheyenne; spannend voor jou ook of het door gaat dus! Hopelijk zaterdag meer duidelijkheid... Afbreken is niet leuk weet ik nu helaas uit ervaring! @nieuwe meiden: welkom en succes!
Wat super balen zeg... Alleen ik vind de verschillen zo groot.. Ik moest toen ook per direct staken met de poging en stoppen met medicijnen , dus niet door spuiten en 2 menstruaties afwachten omdat je eierstokken ook overgevoelig zijn.. Lijkt mij ook niet gezond na overstimulatie dat je daarna weer door mag, t zijn maar adviezen hoor!!!
Wow... Wat een verschil ja Tess! Na hoeveel dagen stimuleren kwamen ze daar bij jou toen achter? Misschien maakt dat verschil? Bij mij is het nu dag 8, en arts zei dat ze blij was dat ze er nu al achter kwam en ze op tijd de boel weer konden stoppen. Ik vertrouw er toch op dat ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen.....?!
Ja ook vertrouwen hebben hoor.. Uh dag 10 stimuleren toen.. Had 11 grote van rond de 20 en 35 kleintjes ongeveer... Komt goed.. !!!
Tess; dankjewel! Het gaat vandaag gelukkig alweer prima. Soms is het even nodig om goed bij je gevoelens & emoties stil te staan en dingen te verwerken. Even een potje huilen lucht dan soms goed op. In jou ziekenhuis gebruiken ze dus ook standaard Menopur net als bij Cheyenne. Blijf het apart vinden omdat jullie toch ICSI doen vanwege verminderde zaadkwaliteit en niet vanwege problemen bij jou? Cheyenne; Jij ook bedankt voor de lieve woorden! Hartstikke goed; als je een volgende keer moet stimuleren om Gonal F vragen! Deze stimulatie klinkt niet als veelbelovend. Sara; wat ontzettend balen dat je negatief hebt getest! Waarom gebruik jij Menopur? Heb je bij beide ICSI's andere EH gespoten? Aangezien je de ene keer 12 follikels had en nu 6 stuks. Dreamer; wat fijn dat jullie 2 dagen weg zijn geweest en weer opgeladen. Wat ontzettend balen dat je de poging is afgebroken vanwege overstimulatie Ik ken het gevoel dat alles voor niets is geweest. Al die injecties, echo's, etc. Bah, niet leuk! 2 weken terug is mijn IVF poging afgebroken op dag 12. Dag 9 was al twijfel of er nog vooruitgang zou komen. Heb je ook overstimulatie klachten? Kun je je wel vinden in afbreken naast de teleurstelling? Poeh, ik vind het wel wat dat je gelijk doorgaat met een nieuwe gestimuleerde poging na overstimulatie. En dat de arts niet adviseert om van deze poging te gaan menstrueren en je eierstokken rust te geven & weer tot normaal formaat te laten komen. Hier leggen ze dat op! Ik mocht eventueel wel gelijk door na mijn afgebroken poging, omdat ik bijna geen follikels had, maar ondanks dat adviseerde zij mij alsnog om een rustmaand in te lassen om mijn lichaam rust te geven en weer alles op orde te krijgen. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Dankjewel! We weten allemaal hoe moeilijk dit traject kan zijn en wat het gemis is. Het is fijn om hier ervaringen te delen en er voor elkaar te zijn.
Dames help please. zien jullie ook een lichte +? kan dat een positieve test zijn? ik ben helemaal aan het trillen en mijn hartslag gaat heel haard. ik ga de zh bellen om een bloedtesten te doen.
Ik heb de foto's ook naar de zh per mail verzonden want ze doen geen bloed test en ze vinden ook dat het positief is ook als het hel licht is. en ik heb al een echo afspraak over 3 weken ik durf nog niet plij te worden, ik wacht even tot maandag af en dan nog een keer testen.
Poging wordt waarschijnlijk afgebroken 😞 (dacht ik al). Ze waren bang voor overstimulatie, maar het tegenovergestelde gebeurt: er is maar 1 follikel gerijpt en dat is zonde. Ik word nog gebeld of het echt wordt afgebroken, maar denk het wel. En dan óf eerder beginnen met hormonen, óf andere medicijnen óf het lange schema. Of deze poging wordt afgebroken hoor ik vandaag nog, evt nieuw plan volgende week.
@pinkflower: ik kan me er wel in vinden deze beslissing... Als er op dag 8 al zoveel te zien is en je moet echt nog een aantal dagen door met stimuleren, dan is het wel risicovol. Echt klachten heb ik niet, alleen een wat gevoelige buik/vol gevoel in mijn onderbuik. Ik ga wel gewoon menstrueren hoor! Doordat ik door ga met alleen de decapeptyl wordt de boel weer plat gelegd en gaat er komende week een menstruatie aan komen. Mijn eierstokken krijgen dan ook de tijd om weer tot rust te komen de komende 2 weken. Ik begrijp wel dat dit dus anders is dan bij jouw zkh. Het is nog even afwachten natuurlijk, maar ze gaan me met echo's in de gaten houden. De eerste over een week weer om te kijken of de boel goed tot rust komt. Als dat niet het geval is, zal er natuurlijk ook niet door gegaan worden. Afwachten dus, maar als het wel goed is, dan zou ik eventueel over 2 weken weer kunnen gaan stimuleren. De artsen in mijn zkh weten waar ze het over hebben met hun jarenlange ervaring neem ik aan.... @sara: ik zie hem! Voorzichtig gefeliciteerd! Spannend hoor!
@Jane: tien voor 3 nu.... dus als het goed is heb je nu je tp, succes! @maaike: hè nee, ook een afgebroken poging dus misschien.... Ik weet hoe balen dat is! Heb je al meer gehoord? 1 follikel is echt weinig, dat zou inderdaad zonde zijn van je poging
@ pinkflower : geen iedee waarom ik menopur heb gebruikt, ik ken namelijk geen andere en ik heb de zelfde EH gespoten. De eerste icsi had ze een cyste gezien maar ze dachten dat het niets was en toch doorgegaan met de behandeling. Na dat het mislukt was dachten ze van het komt misschien toch door het cyste en verder onderzocht, toen blijkt het een indometriose te zijn. Daarom daarna 3 maanden Lucren injecties gebruikt om de indometriose te behandelen. Ze denken dat ik daardoor minder eiblaasjes bij icsi 2 had maar wel van beter kwaliteit.
@Jane : heel veel succes met de wachtweken. @Maaike : balen dathet afgebroken is, maar beter hoor anders is het zonde van je poging. @ Dreamr : dankjewel meid ik geloof het nog steeds niet. En jij heel veel succes met opnieuw beginnen.
Sara, gefeliciteerd !!!! Maaike, wat super balen zeg Dreamer.. Ik ben het wel eens met Pinkflower, ik snap dat je dat zegt en denkt maar ik spreek uit andere ervaring , bij mij braken ze op dag 10 af, ik werd wel ziek en geloof me dat is niet prettig.. Ik zou zelf zeker 1 ronde overslaan.. Ik heb er zelf 5 maanden voor moeten wachten omdat de eierstokken groot bleven.. T zijn maar goed bedoelde adviezen , uiteraard zelf weten wat je er mee doet.
Wij tot 10 weken zwangerschap als het zover komt , dan heb je bij ons zkh een 2e echo. Jane, spannend!!! Was het een mooi embryo ?
ik vind het voor degene waarvan de icsi pogingen zijn afgebroken zo erg! Hoe gaan jullie daar mee om. Ik vond de 1e x al erg bij mislukte icsi ik begrijp niet dat er in nederland gezegd kan worden, ok we breken af maar we houden dit poging 1. Bij ons waren ze ook bang voor overstimulatie. Mijn vrouw kreeg 150 gonal-f, de dokter (een nieuwe) wilde eerst met 225 beginnen. gelukkig niet gedaan. Nu nog 1 hele week wachten totdfat we mogen testen. Mijn arme vrouw heeft veel last van haar buik, dat had ze de 1e x niet. Hebben meerdere vrouwen dit? Ik let enorm op met wat ik klaar maak van eten, doet dit ook iemand van jullie? (Huishouden deed ik al in meewerken. Nu zeg ik dat ze ff niets moet doen)