Pinkflower: thanks! Ik heb de 10e weer een echo. Waar sta jij in het traject? Tess27: jeetje wat een geweldige score! Daar zitten vast veel mooie doorgroeiers bij. Even nieuwsgierig: ervaringen jullie veel bijwerkingen / merken jullie dat je hormonen spuit? Ik verbaas me er over (oké, moet nog minimaal een week) dat ik vrijwel niets van merk. Vind het wel prima, daar niet van, maar 'wacht' bijna op vervelende effecten. Bubblez: dat is vervelend dat je je niet lekker voelt. Hopelijk snel weer beyer. Spuiten valt wel mee hè, als je het maar eenmaal gedaan hebt
Wat ik mij tussentijd afvraag.. Voor de meiden met icsi.. is alles bij jullie in 'orde' ? Ik zit me dus af te vragen hoe groot de kans is op een zwangerschap als de eitjes maat bevrucht raken.. Ik ben al.flink op weg met lezen, lees nog even verder en kom dan terug!
Heb 3 vroege miskramen gehad Bubbelz, en alles is hier in orde.. Elke maand nette eisprong, goed baarmoederslijmvlies , al verschillende bloed testen gehad waarop alles prima is , kijkje in de baarmoeder.. Niks gevonden. Aan de ene kant wel prettig, na al die pech hebben we misschien ook eens geluk.. Daar gaan we voor! (Wakker van de onweer )
Lief dat je het vraagt Ik zit nu inderdaad in de wachtweken van onze laatste cryo van de eerste icsi poging. Dinsdag 11 augustus hebben we een bloedtest, maar waarschijnlijk weten we het al eerder, dmv thuis een zwangerschapstest. Deze week is echt spannend.
Bubblez: Buiten de vele eiblaasjes op/in m'n eierstokken (zonder PCOS) is bij mij alles in orde voor zover ik weet. Tenminste op dat gebied. Weer: ik had als bijwerking dat ik ontzettend moe en iets misselijk was en mn buik gevoelig. Maar ik had erger verwacht. Tess: succes met de terugplaatsing! Ben benieuwd hoeveel er goed zijn gedeeld? Gistermorgen zelf maar de fertiliteitspoli gebeld. Nu werd ik 's middags wel terug gebeld door één van de IVF-artsen (voor degenen in het Erasmus: de Amerikaanse). Zij wist te vertellen dat er afgelopen donderdag maar 1 gynaecoloog was en dat ze voor behandelplannen bespreken met z'n tweeen willen zijn... Oftewel: ik ben niet besproken! Donderdag gaat dat alsnog gebeuren en ik wordt donderdag tussen 4 en 5 door haar persoonlijk terug gebeld. Anders dan wat bij de laatste echo is gezegd door de Aziatische dame (ik moet echt namen gaan onthouden), gaat deze IVF-arts ervoor om nogmaals het korte traject te doorlopen maar dan met andere medicijnen. Betekent wel dat ik niet voor donderdag ongesteld moet worden. Mijn temperatuurkaartje van FF is een beetje van streek, waardoor ik niet zeker weet waar ik in mijn cyclus zit. Vanmorgen maakte die van eisprong op dag 19 ineens dag 21. En waarom? Zelf denk ik dat de eisprong nog eerder is geweest (volgende keer toch maar zorgen voor ovulatietesten in huis). Meer dan afwachten kan ik niet... Nog twee dagen en dan weet ik eindelijk meer!
Muzieknootje: spannend!! Ik duim voor je. Bubblez: bij mij is, voor zo ver onderzocht, niets aan de hand. Maar wij hebben precies een 0,0 % kans om natuurlijk zwanger te worden. Maar qua kans... het is mijns inziens een loterij. Ja je hebt kans maar je weet nooit of het ook echt zo gaat zijn. Ik heb natuurlijk een icsi succes mogen ervaren en dat kan iets zeggen over een volgende poging, maar biedt geen enkele garantie. Ik ben nu weer 5 jaar ouder, de zwemmers moeten ontdooid worden (ik ben erg bang dat het op dat punt mis gaat) etc etc Ben trouwens altijd erg jaloers op vrouwen die opeens toch natuurlijk zwanger worden. Ik wou zo graag dat het ook bij ons kon. Maar dat is een persoonlijk struggel dingetje misschien hebben jullie dat weer omdat ik als een kindje heb mogen krijgen. Leuk joh die mmm Guppymaaike: goed dat je zelf hebt gebeld zeg! Wat stom dat ze het zijn vergeten. Maar wel fijn dat je verder kunt. Irritant als je op de klok ongesteld wilt worden. bij mij duurde het door die stress 2 dagen langer dan normaal.
@ Maaike, ik sta verbaast te kijken! Ik loop ook in het erasmus en wij zouden dezelfde dag gebeld worden toch? Want ik ben wel die donderdag besproken vaag hoor. Maar ik heb 13 augustus een afspraak dus ben benieuwd wat de behandeling gaat worden. .. Groetjes
Ik wou op iedereen terug reageren maar dat is zoveel. Alles bijgelegen dus doe vanaf nu weer mee. Spannend de wacht weken hier weer jeetje.. ik duim voor ons allemaal!! Gisteren in de avond toch janken.. ondanks dat ik wist dat we gaan beginnen vond ik het gisteren toch erg definitief.. spuiten valt mij echt mee, maar laat het wel door mijn man doen. Ik ben er alleen erg misselijk van, hopelijk is dat gauw weg. En hopelijk gaan de weken weer snel.. Dikke kus voor jullie allemaal meiden!!
Apart... Maar jij hebt ook pas na donderdag pas een afspraak voor het behandelplan dus misschien moet die nog besproken worden? Nog twee dagen en dan weet ik meer!
Super ego maar lees straks bij.. 8 cellige topper terug geplaatst , type 1 kwaliteit en dat was t beste!! Zo blij mee.. We kozen voor 1 , als t niet lukt misschien wat cryo kansen en de kans op een tweeling is dan groter natuurlijk met 2 verse gezien ik snel zwanger raak elke keer.. We laten t lekker bij 1 mooie Emmy.. Ze waren vandaag dag 3 ook nog alle 9 bevrucht (nadat ik t gister hoorde) niet allemaal even mooi maar ze verwachte wel dat we kans hebbers hadden voor de vriezer, ze vriezen zo mogelijk morgen in en binnen 14 dagen de brief
Nou ik hoop dat ze snel bellen Cheyenne... Pfff.. Weer, ik had veel hoofdpijn van de pil, maar later pas na het stimuleren van m'n buik maar dat is logische , succes !!
Maaike; het ligt er denk ik aan hoe mondig je zelf bent met een eigen inbreng tijdens je behandelingen. Tijdens een eerste behandeling neem je natuurlijk alles aan, maar daarna heb je wel wat ervaring en kun je meedenken als je wil lijkt mij. Morgen krijg je dus te horen wat het volgende behandelplan is. Succes! Je kunt ook je temperatuur meten of je eisprong te spotten ('s ochtends voor het opstaan, dagelijks hetzelfde tijdstip). Scheelt je geld Tess; super zeg, een mooie 8 cellige embryo Nu lekker broeden. Spannend of er cryo's zijn. Bubblez; soms moet je gewoon even lekker je emoties laten gaan. Ga je nog wel proberen om jezelf te injecteren? Misselijkheid kan ook door de spanning komen. Misschien kun je voor die tijd voor ontspanning zorgen of muziek opzetten tijdens het injecteren? Succes! Cheyenne; ga je morgen wel goed voor je zelf opkomen?! Succes! Weer; vervelend dat je jaloerse gevoelens hebt, maar ik denk dat we die allemaal weleens hebben. Hopelijk kun je een weg vinden om daar mee om te gaan. Van de Decapeptyl & Triptofem heb ik geen bijwerkingen gehad. Van Gonal F en Menopur wat dikkere buik. Van de Utrogestan word ik moe en slaat mijn stemming iets om. IVF 3 is 4,5 week geleden afgebroken wegens te weinig follikel groei. Ik meld mij, als het goed is, volgende week weer aan voor een volgende ronde. En start dan begin sept met de eerste Triptofem spuit (lang protocol). Muzieknootje; wat spannend zeg! Succes met wachten deze dagen! Ik ben vanmorgen gebeld door mijn arts over het advies van haar en de gynaecoloog wbt stimulatie medicatie. Advies is Menopur 150 EH. Aangegeven hierover na te willen denken. Heb na de laatste ronde niet zo'n hoge pet van Menopur. Als ik wil kan ik ook weer Gonal F gebruiken. Maar hun hebben zoiets van 'met 2x Gonal F en genoeg follikels ben je niet zwanger geraakt. 1x Menopur te lage dosis is afgebroken en wie weet wat het doet met een hogere dosering'. Tsja...who knows Over een week heb ik nog een gesprek met haar. Ondertussen ienemienemutte
Temperatuur opnemen doe ik ook, maar dan weet je achteraf wanneer je eisprong was. Mijn temperatuur stijgt pas een dag of 2 na ee eisprong weet ik door de echo's.
Tess. Super goed!! Ik duim heel hard!! Pinkflower, ik zou het wel proberen dan denk ik... Wie niet waagt... Ik ben de held dag door zo misselijk . Vandaag amper dus wellicht spanning. Het is ook best spannend natuurlijk. Nog een paar weken doorzetten
@pinkflower ik krijg ook menopur 150 EH..ze zei dat ze het hoger doen dan Gonal-F. .geen idee hoe het werkt want heb t nooit gebruikt
hoi! Ik ben weer terug van een aantal dagen weg geweest, dus kom weer verder mee schrijven. Er is heel wat geschreven, dus lukt me niet om op alles te reageren. @Tess: super! Succes in de wachtweken! @weer: volgens mij was jij degene die vroeg naar bijwerkingen... Ik merkte van de decapeptyl wel dat dat ik me er wat somberder door ging voelen. Verder tijdens het stimuleren een gevoelige buik, maar dat hoort er wel bij geloof ik. Daarnaast soms een blauw plekje op mijn buik, maar verder viel het wel mee. Ik vond het vooral zwaar als ik me bedacht elke ochtend bij het spuiten dat ik dat dus nodig heb om zwanger te kunnen worden. @Bubblez: jij laat je man spuiten dus? Ik had dat ook wel gewild, maar ivm mijn onregelmatige diensten was dat helaas niet mogelijk. Dus wel zelf gaan doen, en wat was dat spannend de eerste keren! Morgen heb ik weer een uitgangsecho. Spannend! Ik hoop dat mijn eierstokken ditmaal voldoende geslonken zijn en we weer vooruit kunnen kijken naar de volgende poging.
Spannend!! Wij volgende week.. We lopen redelijk gelijk op! Mijn man spuit idd.. het moet tussen 6 en 12 en dat lukt elke dag. Gelukkig, ik durf echt niet..