Bubblez; wat vervelend zoveel klachten in je eigen cyclus! Dan is de pil inderdaad een uitkomst. Buikpijn is ook niet prettig. Ik heb ook een fertiliteitsdagboek naast mijn kladblok haha. Ik vind het prettig om zo nu en dan in het dagboek te schrijven en het laat je stil staan bij je gevoelens en andere dingen. Daarbij plak ik er foto's van de embryo's in. Misschien gaat de volgende echo wel goed aangezien je nu geen last meer hebt van je eierstok. Kun je altijd nog beslissen of je voor een roesje gaat Wbt de pil; die gebruik ik dus niet vooraf en mijn cyclus ligt nog niet stil als ik begin met Triptofem. Triptofem is net als Decapeptyl onderdrukkende medicatie en zorgt ervoor dat alles stil komt te liggen. Na 1,5-2,5 week spuiten komt de Gonal-F / Menopur of een ander middel erbij om de follikels te stimuleren. Ik ben de vorige keren een week uitgelopen en moest dus 2,5 week Decapeptyl / Triptofem spuiten, omdat ik nog geen bloeding tussendoor had gehad en daardoor het baarmoederslijmvlies nog te dik was. Ook zonder pil kan er doorgeschoven worden. Tess; het is toch prima als je eerst aan de pil gaat als je je daar beter bij voelt Toekan; 6 aan elke kant is een mooie score! Hopelijk gaan deze mooi doorgroeien. Door de stimulatie kunnen er meer bij komen. Wanneer heb je weer een echo? Succes met spuiten! Dreamer; dat is inderdaad even goed afwegen of je mee gaat doen aan het onderzoek. Ik vind dat je goed moet overleggen met je arts welke behandeling het beste bij jullie past. Is het ICSI, dan zou ik mij zeker niet laten inloten, want dan heb je minder kans met IVF. Elk ziekenhuis mag zelf bepalen of ze een lang of kort protocol hanteren. Het lange protocol is waar ze ooit mee zijn gestart en veel ziekenhuizen houden zich hier aan vast. Ik heb gehoord dat er een tijdje terug in UMC hier over gesproken is (bijeenkomst) en dat er werd aangegeven dat het lange protocol toch betere resultaten geeft in het algemeen. Maar ja, iedere vrouw reageert weer anders, dus een kort protocol kan net zo goed werken voor iemand. Hier in het ziekenhuis willen ze wel afwijken als je goede argumenten hebt en in overleg met het team. Anders gewoon het lange protocol. Gonal F is stimulatie medicatie. Dit gebruik je om te zorgen dat je follikels gaan groeien. Je kunt ook iets anders voorgeschreven krijgen zoals Menopur of Fostimon. Heeft iemand van jullie ervaring met Menopur? Of gaat iemand dit gebruiken?
Dreamer29. Het is gewoon onwijs druk.. en dat wist ik al want begin mei werden de afspraken bij de verpleegkundige al eind juni gepland. Ah zo. Is dat het onderzoek naar bacteriën? Dat ze je urine en een swab willen? Dat hebben ze mij ook gevraagd maar omdat ik al met de pil begonnen ben kon het niet. Of is dit een ander onderzoek? En jullie kunnen dus in principe nog ivf krijgen? Lijkt mij wel fijn toch! Dat dagboek is het ivf icsi dagboek. Kun je op bol.com kopen. Je kunt daar alles beschrijven van je behandeling. En hun stellen dus vragen betreffende de behandeling zodat je ook meer antwoord. En een theorie deel van wat het inhoudt. Ik had hem toen in het ziekenhuis gezien en hij leek mij erg mooi. Uiteindelijk bij bol.com besteld.
Pinkflower. Wat een leuk idee die echo foto's! Ik zei gisteren al wel tegen mn man dat ik die van de terugplaatsting graag wil hebben haha. En fijn dat jij er ook baad bij hebt. Ja het kan ook dat het dan idd minder pijn doet. Maar ik heb eigenlijk zoiets van waarom zou ik die pijn willen voelen terwijl het niet hoeft. Dus ik denk dat het een roesje wordt.. Ah kijk! Dat wist ik dus niet. Dus dan spuit je je cyclus helemaal plat ipv een deel door de pil. Duidelijk!
Wat goed dat jullie de icsi periode opschrijven , heb ik ook gedaan alleen na 2 gestaakte en 3 volledige pogingen geen zin in gehad.. Heb wel foto's van onze embryo's mee van elke terug plaatsing, toch speciaal vonden wij. Ook foto's van de eitjes en baarmoeder. Krijg alles mee wat ik vraag haha. Ook om de eitjes aan oma te laten zien met vorige punctie want die snapte er niks van. Hoe is het verder met jullie? Hier weer eens verkouden, ik sport , eet fruit en slik vit pillen maar 3 keer binnen een maand.. Ik ga denk ik toch vragen of ik de pil dan ietsje langer mag door slikken want we gaan 28 aug 8 dagen op vakantie naar Turkije en zal dan net weten of het gelukt is ja of nee.. Dus kans dat ik 8 dagen ongesteld ben is aanwezig , 1e jaar ook gehad en was echt vervelend.. Dan ben ik liever nog even onwetend en net voor vakantie een tp.
Dreamer: geen idee of 12 een mooi aantal is... Is ook hier de eerste keer. De gonal f is om de follikels te stimuleren en massaal te doen groeien... Ik ben dus heel benieuwd hoe het er over een weekje uit zal zien! Pinkflower: volgende fm op woensdag... Best wel een eind e? Maar ze zullen wel weten wat ze doen zeker... Geen ervaring met menopur en het zit nu ook niet in mijn schema. Tess: ooh wat een leuk idee van die eerste echo! Moet ik ook aan denken om te vragen! Hopelijk mag je de pil wat doornemen. Ikzou ook liefst jouw scenario hebben dan eventueel ongi op reis... Bah! Hier straks de eerste keer prikken.. Ben er al de hele dag aan het denken... Zo puberaal vind het best wel spannend allemaal...
Ik ga eens googlen naar dat dagboek dan. Ik vind het wel fijn om dingen van me af te praten of schrijven, dus wie weet ook iets voor mij. Het is trouwens geen onderzoek naar bacteriën Bubblez. Ze willen echt gaan onderzoeken wat beter werkt bij verminderde zaadkwaliteit: ivf of icsi. Eigenlijk is dus nu ook niet te zeggen wat voor ons de beste methode zou zijn, omdat ze dit simpelweg niet weten met de huidige kennis. Dat maakt het overwegen wat te doen wel moeilijk. Wat bijzonder trouwens dat je al foto's kan krijgen van een embryo, weer iets nieuws geleerd! Hoe ging je eerste keer prikken Toekan? Viel het mee of tegen? Zelf gedaan? Hoe kan het trouwens dat je nu pas eerste keer moet prikken terwijl er al 12 te zien zijn? Die ontstaan toch door te stimuleren? Of ben ik gewoon echt nog heel onwetend.... Hier gaat het momenteel goed, voel me aardig rustig onder het geheel en laat het allemaal op me af komen. Ik kijk heel erg uit naar onze voorlichting vanmiddag en het gesprek daarop volgend begin volgende week, dus daar leef ik momenteel vooral naar toe. Komend weekend familie/vriendenbezoek waar ik een zwangere vriendin sinds een paar weekjes weer zal zien. Benieuwd hoe ze gegroeid is en wat ik daar dan van vindt... Zal wel confronterend zijn!
Haha dreamer ik was even onwetend dan hoor.. Ik schrok mij een bult toen ze zei 'een zestal langs elke kant' geen idee of dat normaal is... Maar volgens mij heb je sowieso wel meerdere follikels klaarzitten en groeit er dan 1/2/3 gewoon van door.... Maar dus geen idee of 12 gemiddeld is.. Of veel /weinig... Het spuiten viel achteraf wel mee... Maar de aanloop heb ik erg zitten stressen... Vandaag zal het hopelijk wel wat vlotter gaan
Bubblez; ik denk dat we hetzelfde dagboek hebben. Heb het toen ook bij bol.com besteld. Hier krijgen we standaard bij de terugplaatsing een close up foto van de embryo (zoals de foto die Tess heeft geplaatst) en een foto als de embryo in je baarmoeder is geplaatst mee. Ik vind het bijzonder en plak ze dus in het boek. Tijdens de andere echo's vergeet ik altijd te vragen om een afdruk. Één keer gaf mijn arts zelf een keer een foto mee, maar volgens mij doen ze dat hier niet standaard. Tess; haha, handig om de foto's aan oma te laten zien. Die van mij snapt er volgens mij ook niet veel van Maar in iedergeval fijn dat ze er bij betrokken zijn. Vervelend dat je verkouden bent. Is misschien ook niet zo gek met de weerswisselingen. Ik vind een tp voor de vakantie juist vervelend. De eerste IVF eindigde net voor onze vakantie. Expres niks geboekt, want je weet maar nooit of je overstimulatie krijgt zei ik tegen mijn man. Het zal vast niet, maar het zal maar zo zijn. En ja hoor! Advies; niet naar het buitenland en een vervelende periode. Maar jij gebruikt steeds dezelfde medicatie, dus dan is het allemaal goed afgesteld en loop je weinig kans. Dit keer uitgekiend dat we deze maand konden starten en anders 3 maanden wachten vanwege vakantie. Toekan; het is normaal dat er tussen de eerste en tweede fm een week zit Hoe vergaat het spuiten? Dreamer; goed dat je het allemaal op je af laat komen. Just go with the flow! Hoe was de voorlichting?
pinkflower: hier bij ons niet altijd. een vriendin van mij moest na 3 dagen al weer gaan en 2 dagen later alweer.. hangt denk ik van ziekenhuis tot ziekenhuis af.. nuja, ik vertrouw er wel op hoor spuiten ging gisteren al iets sneller... binnenkort doe ik het blind haha
Interessant dreamer29! Toekan fijn dat het prikken beter gaat. En ik weet nog niet hoe ik er op reageer dus kan je niet helpen of dat van je darmen door de spuiten komt.. Tess wat gaaf!! Daar ga ik ook om vragen als het kan! Pinkflower. Slim om dat in te plakken. Gewoon in hetzelfde boek? Leuk! Hier verder geen nieuws. Zal de komende weken ook niet komen dus ik reageer gewoon op jullie hoor haha. Fijn weekend meiden!
Hoi allemaal! Ik kom me hier ook aansluiten als dat mag mijn verhaal int kort: Begin 2011 gestopt met de pil..eind 2011 doorverwijzing naar de Gyn..begin 2012 de mmm in gegaan..5x iui..3x zonder en 2x met hormonen..6e iui gecanceld vanwege weinig resultaten. .mei 2013 gestart met ivf..4 embryo's. .1e mk..2e ons zoontje van 14 maanden. .3e mk..4e niet bruikbaar. .april 2015 ivf 2..10 eicellen uit gekomen helaas 1 bevrucht en helaas alle testen negatief. .gestopt met utrogestan afgelopen woensdag laatste keer gebruikt. .maandagmiddag gesprek zh voor eventueel starten met icsi..ook vanwege de teleurstellende resultaten. .we duimen hard voor een brusje voor ons manneke!
Toekan; neem aan dat er is gekeken naar je baarmoederslijmvlies en of je geen cystes hebt aangezien je nog niet aan het spuiten was begonnen. Dan is het normaal dat er een week tussen zit. Er valt dan weinig anders te checken. In de stimulatieperiode zul je vaker echo's krijgen en korter op elkaar. Bubblez; ja, ik heb de foto's in het boek geplakt. Soms is er ruimte onder je geschreven tekst en anders plak ik het over een afbeelding heen haha. Lieke; welkom! Ontzettend balen dat je 2e IVF niks heeft opgeleverd! Wat een domper dat er 'maar' eentje bevrucht wad van de 10 eicellen. Is er een verklaring voor? Aangezien je bij de 1e IVF wel meer bevruchtingen had? Hopelijk brengt ICSI een zwangerschap. Hier weinig te melden. Morgen uitleg over de medicatiebereiding. Ben benieuwd hoeveel gedoe Menopur met zich meebrengt. Woensdag gaat de eerste Triptofem er weer in. Fijne dag allemaal!
Welkom Lieke! Pinkflower: dat is inderdaad de echo die ik kreeg. Maar bij de volgende echo zit ik al spuitdag 7 hoor.. Maar ik maak me er niet echt druk in hoor.. Ik voel ook niets bijzonder in mijn buik ofzo...
Dankjulliewel! He Pinkflower jij ook hier? Hoe gaat het? Nee geen idee waarom..morgenmiddag gesprek over hoe en wat nu verder. .denk dat icsi beter is dan ivf..
Welkom Lieke en succes met je gesprek morgen!! Ik zo naar de dok, zij kant teen ontstoken en zeer pijnlijk.. Pfff..
Leuk dat je even een foto hebt geplaatst Tess! Welkom Lieke! Succes met je gesprek vanmiddag, hopelijk kan icsi jullie meer succes brengen. Raak je al gewend aan het spuiten Toekan? Hier onze voorlichting en intake gehad. Voorlichting werd op een leuke manier gedaan, vrouw kon het goed vertellen. Alle stappen uit de behandeling langs gelopen en eerlijk verhaal over kansen en risico's aan het geheel. Mijn man en ik hebben inmiddels besloten niet mee te doen aan het onderzoek, wat betekent dat wij gaan starten met icsi. In principe 1 juli starten met decapeptyl om cyclus plat te leggen. Dan 10 juli uitgangsecho en dan starten met stimuleren met puregon. Enige wat de boel nu nog kan vertragen is als ze alsnog besluiten dat mijn man aan zijn spatader geopereerd moet worden. We zouden hier vandaag al uitsluitsel over krijgen, maar dit is vertraagd en ik word hier nu volgende week over gebeld. Baal daar wel een beetje van, omdat ik nu nog niet zeker weet of we per 1 juli kunnen starten of niet. Nog 1,5 week in onzekerheid dus... Recept voor alle medicatie al wel mee, maar ik wacht even met halen op die laatste uitslag.
Hi meiden, Mag ik me aansluiten bij dit clubje ? Ik zal me even voorstellen, ik ben 28 jr en heb 2 kids met mijn ex. Nu willen mijn partner en ik samen graag een laatste meesterstuk krijgen.. maar dat lukt niet. Ik ben nu in ronde 13. In maart doorgestuurd, onderzoeken gehad.. een laparoscopie met HSG, cyclus volgen, bloedonderzoek en alles was in orde, naar verwachting.. want ik heb al 2 kids. Mijn partner zijn zaad was eerst prima(in dec) maar niet zo oke in maart. Hij had net aan 1mljn na opwerken. Wij werden mentaal voorbereid op ivf en moesten wachten tot Juni. Helse weken zeg, vreselijk !! Maar goed, 4 juni gesprek voor behandelplan ... ik was dus helemaal voorbereid op ivf.. Maar dit was dus totaal niet wat ik verwacht had haha. Manlief zn zaad is net als van een voorbeeld pt zei de gyn. Hij had 43mljn p/ml waarvan nu 43% prima levend en beweeglijk. Ze zei dat de slagingskans op natuurlijke wijze gewoon normaal zou moeten zijn met deze score.. Maar omdat het nu nog niet gelukt is, niet 1x .. mogen we starten met iui. Maar omdat het de kansen i.p. niet verhoogd (volgens theorie) gaan ze me hormonen geven om meerdere follikels te stimuleren. Dus kans verhogen. Balen is dat ik pas na vakantie kan starten omdat de echo op dag 10 is .. dan zijn we net weg. Maar goed... laten we het houden op nog 2 natuurlijke kansen ! Dan hulp... ik ga gonal F 50IE prikken en pregnyl dag v eisprong Zijn er meer dames met dezelfde hormonen schemas e.d? Hoe ervaren jullie het ? Zijn er bijwerkingen vd gonal F ? Hoe is zo'n iui behandeling ? Het lijkt me zo lastig als het steeds toch niet lukt ... ik vind dat mmm gebeuren erg heftig. Mn hoofd draait vaak overuren, ... ml is heel nuchter. Daar heb ik soms ook niks aan haha !! Hoop veel met jullie mee te kunnen delen van ervaringen en hopelijk ook positieve testen.....
Wij gaan over op ICSI! wordt poging 2..omdat we na ons zoontje gestopt zijn tijdelijk en daarna weer nieuwe kinderwens gestart zijn..dus geen poging 3 van dit rijtje zoals ik dacht..maar officieel wel poging 3 voor ons na 2 ivf behandelingen