IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga maar een muziekje draaien tijdens de verdoving om in te werken. Daar word ik altijd rustig van.

Pregnyl zit erin.. en jeetje toen brak ik.. ik hoop zo dat het ons gegund is..
    En wat een rot prik.. kreng brandde als de neten.. :(

2. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Ja he, ik vond ook die pregnyl de vervelendste van allemaal!

Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en valt de punctie mee.

Jane: zou er met de test niet iets mis kunnen zijn? Je hebt allemaal positieve testen en één negatieve. Is de hoop echt weg?

Ik heb sinds gisteren best last van m'n buik, alsof ik ongesteld moet worden. Ik weet dat dat ook een symptoom kan zijn van zwangerschap/innesteling, maar het voelt echt hetzelfde. Of is dat wat vroeg een week na de punctie?
    Ik gebruik ook nog steeds Orgalutran, misschien komt het daar wel door?

Aan de ene kant wil ik heel graag weten of het gelukt is, maar aan de andere kant heb ik nog geen testdrang. M'n vriend wel, die wilde het liefst dat ik vandaag al testte. Ik heb 'm gezegd donderdag te testen als hij dat graag wil, maar misschien stel ik het een dagje of twee uit. Zou je dan al positief kunnen testen? Maandag is de opgegeven testdag (15 dagen na punctie), dus donderdag is het dag 11).

3. roelien81

roelien81 Actief lid

9 nov 2014
    106
    0
    0
    wolvega
    Goedemorgen dames

Ik heb vanmorgen getest en hij is positief :D:D
    dus vanmorgen metteen gebeld naar zwolle en ik moet 25 sep voor een zwangerschaps echo.
    die vinden we heel erg spannend want bij de vorige zwangerschap was deze niet goed.
    nu moet ik jullie wel zeggen.Als ik deze zwangerschap vergelijk met de vorige voel ik mijn 1000x beter. bij de vorige has ik voor het testen als wat bruinbloed verloren en ik was heel erg moe en misselijk en ik groeide niet normaal dat heb ik nu allemaal niet.

Ik heb 3 normale zwangerschappen gehad en die kan ik nu wel vergelijken met deze. en dat vind ik wel heel erg fijn. ik ben nu 4.2 zwanger.

liefs Roelien

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Bubblez: wat spannend de punctie morgen! Alvast veel succes! Ik volg 2 dagen later.... Dus hopelijk samen op het wachtbankje binnenkort :)
    Gister namelijk weer een fm gehad en de follikels zijn goed gegroeid, rond de 19 mm nu. Ze telden er bij mij 17 en nog een paar kleintjes, maar die zullen neit meer mee doen in de race. Woensdag nog een laatste fm en dan 's avonds de pregnyl. Ik moet hem op mijn werk zetten, maar hij valt tegen dus :(

@pinkflower: fijn dat je ook weer van start bent! Hopelijk brengt 3.2 jullie geluk!

@maaike: spannend voor jullie! Ik heb geen ervaring met wat je zou kunnen voelen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Mijn duimen draaien in elk geval!

@roelien: gefeliciteerd!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Guppymaaike. In de bijsluiter staat idd ook buikpijn ed. Ik duim voor je! Hoop het zo!

Roelien gefeliciteerd! Super!!

Dreamer29. Sorry voor mijn negatieve bericht over de pregnyl. Hier deed de vloeistof echt pijn. Alleen bij inspuiten daarna niet meer. Het is ook best veel vloeistof, misschien dat dat telt? En 10000 eenheden ipv 5000.

Hier voel ik echt dat de eitjes springen . Ik ken dat gevoel altijd al maar nu zijn het er veel meer en dat doet zoveel pijn :(
    Misschien vanavond nog op kraamvisite. Mijn kleine neefje is gisteren geboren.
    Ik hoop dat de punctie meevalt idd. Nog een dagje en dag is dat voorbij..

6. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Bubblez: pregnyl deed bij mij ook mega pijn! Denk inderdaad dat het door die hoeveelheid vloeistof kwam. Bij 5000 had ik er al last van. Heel veel succes morgen met de punctie!!!

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bubblez; bedankt!
    Ik heb voor tijdens de punctie weinig tips. Rustig proberen te blijven als je er tegenop ziet, proberen te ontspannen (aan leuke dingen denken misschien?), praatje maken met je man. Ik weet het verder niet... De eerste keer was ik wel gespannen (infuus, door de baarmoederwand prikken en een eierstok die wat minder fijn lag), maar vond het meevallen. De tweede keer was ik relaxed en heb het nog 'gezellig' gehad. En vooral meegekeken met alles wat ik de eerste keer bijna niet heb gedaan. Ik nam een boek mee, een tijdschrift en flesje water voor na de punctie. Hier hebben ze tijdschriften om te lezen. En wie weet heb je nog iemand op de uitrustkamer om mee te kletsen. Tegen 12.00 uur kun je hier een boterham krijgen en tussendoor een paar keer thee / koffie. Veel succes!
    Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!

Jane; wat vaag zeg...misschien nog te vroeg?

Maaike; kwaaltjes kunnen vanalles betekenen en zeggen bij de meeste niets over een innesteling of zwangerschap. Helaas afwachten dus. Ik zou mijn geduldig even bewaren om te gaan testen ;) Maar daar denkt iedereen weer anders over. Ik heb 2x 14 dagen na tp getest en niet eerder.

Roelien; super zeg, gefeliciteerd! :) Op naar een mooie echo.

Dreamer; bedankt!
    Jij hebt vrijdag de punctie? Wat mooi zeg, 17 follikels! Hopelijk allemaal rijp om bevrucht te worden.

8. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam

Ik heb ook nog altijd geen testdrang (maar ik ben wel nieuwsgierig). Mijn officiele testdatum is maandag, dag 15 vanaf de punctie. Ik heb tegen m'n vriend gezegd dat ik morgen niet ga testen en dat vond hij prima. Maar hij wil zoooo graag weten of het gelukt is! Hij houdt niet van verrassingen of onzekerheid...
    Voor hem wil ik zaterdag testen, denk dat dat met een extra gevoelige test zou kunnen.
    Ik verwacht dat ik maandag niet hoef te testen, maar dat ik al eerder ongesteld word. Zo voelt mijn buik echt aan (ik hoop natuurlijk wat anders). Afwachten is het enige dat we kunnen doen!
    Zaterdag is ook de laatste dag Orgalutran en alleen dat al is een mooi vooruitzicht!

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Geeft niet hoor Bubblez! Het is zoals het is... Mooier kan je het niet maken. Ik zal het merken vanavond om half 9!
    Hoe is je punctie gegaan? Hoe voel je je?

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Vrijdag de punctie inderdaad! Super spannend hoor :)
    Ik heb ook een eierstok die wat minder fijn ligt, las dat ook bij jou... Was dat toen erg vervelend tijdens de punctie? De mijne kan ze met echo's steeds al moeilijk bij. Moet echt even goed op mijn buik (au!) gedrukt worden om hem in zicht te krijgen.

Vanochtend telde ze er toch ruim 20, wat kleintjes die ook nog door zijn gaan groeien. Dus ze hebben wat aan te prikken vrijdag, benieuwd hoeveel rijpe er tussen zullen zitten!

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Maaike: logisch dat je nieuwsgierig bent! Hier ben ik ook wel van plan tot de officiële testdatum te wachten. Manlief wil dat ook graag, hij is bang voor een valse test anders. Maar eerst nog de punctie en terugplaatsing maandag.... Het is nog niet zover!

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Punctie gehad. 8 eicellen gevonden. Morgen horen we hoeveel er goed genoeg waren voor bevrucht en hoeveel de eerste deling hebben gemaakt.

Wel raar. Ik kreeg mn verdoving en ze begonnen gelijk. Dus hij werkte aan her einde pas goed. De punctie deed echt onwijs veel pijn.. heb liggen janken daar..

Nu weer thuis en nu lichte kramp. Lig lekker op bed en ga een tukje doen. Ben benieuwd naar morgen :)

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hè, naar Bubblez, dat het zo pijnlijk was. Inmiddels weer een beetje bekomen of nog veel last? Hopelijk mooie aantallen morgen!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja ik ben de weer bij. Lekker geslapen. Ik heb wel lichte kramp maar dit is goed te doen.

8 klinkt goed vind ik. Mijn man zijn zaadjes waren ook ruim voldoende voor icsi. Ben benieuwd naar morgen hoeveel er goed zijn begonnen te delen. En dan maken we een afspraak voor terugplaatsting zaterdag. Ik krijg dan verder niks meer te horen. Als er iets terug geplaatst kan worden dan wordt ik helemaal niet meer gebeld. Als het niet goed is dan bellen ze zaterdag ochtend...

15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Pregnyl viel hier reuze mee! Super langzaam erin gespoten waardoor ik het eigenlijk niet eens voelde. Blij :)

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Super fijn! En gelukkig maar! Nog 2 nachtjes meid!

17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ja... en nu nog maar 1! Voel me nog steeds niet echt fit. Last van mijn buik, wat misselijk ook steeds. Volgens zkh kon misselijkheid niet zo zeer van de hormonen komen, dus misschien dat ik nu last heb van een griepje erbij. Niet fijn in elk geval!

@Bubblez: al iets gehoord over de bevruchtingen?

18. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Dreamer; ik had alleen bij de eerste punctie dat mijn rechter eierstok gedeeltelijk achter mijn baarmoeder lag. Vervelende was dat de arts meer moeite met de naald moest doen om alles aan te kunnen prikken. Dat was een minder fijn gevoel :) De arts heeft niet op mijn buik hoeven drukken. Tijdens de echo's was alles wel goed zichtbaar. Het schijnt dat per keer de eierstokken anders kunnen liggen en ik neem aan dat het ook anders kan gaan liggen als je veel follikels hebt door de zwaarte. Bij de tweede punctie lagen ze prima. Arts heeft wel op mijn buik moeten drukken vanwege een follikel die tegen een ader aan lag. In allerlei bochten gewrongen, maar niet te pakken kunnen krijgen (kans op bloeding). Misselijkheid kan van overstimulatie komen. 20 follikels, zijn er heel wat! Word je bloed morgen eerst nog geprikt? Als alle 20 follikels rijp zijn heb je kans dat bloedwaarden te hoog zijn namelijk. Veel succes morgen!

Bubblez; super zeg, 8 eicellen! Hopelijk zitten er mooie bevruchtingen bij. Heb je al bericht gehad? Wat vervelend dat de punctie erg tegenviel en dat je veel pijn had. Hier word er gevraagd of je wat van de verdoving voelt en zo ja dan begint de arts pas.

19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @pinkflower: thnx voor je reactie. Ik ben benieuwd of het ze morgen lukt ze allemaal goed aan te prikken bij mij. Ik laat het maar over me heen komen, veel meer kan ik niet doen.
    Bloedprikken weet ik niet of ze dat gaan doen morgen, is me niet verteld in elk geval. Misselijkheid heb ik trouwens de hele week al, ook last van mijn maag en weinig eetlust. Zijn dat allemaal tekenen van overstimulatie? Of zou het gewoon een griepje zijn... Ik ben nog niet aangekomen qua gewicht, dacht dat dit de belangrijkste aanwijzing voor overstimulatie was?

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga ook nog wel wat zeggen over die verdoving.

Ben net gebeld. 8 goede eiccellen! En 5 bevrucht! Zaterdag om 2 uur de tp!

Succes lieve meiden! Ik duim zo hard!!

Deel Deze Pagina