Welkom! Ik heb zowel voor mijn dochter al nu IUI gehad. Bij mijn dochter was dit succesvol, nu was het staal te slecht om te kunnen lukken. Bij mij gebeurde dit wel in een natuurlijke cyclus. Dus enkel met pregnyl. Op zich als ik er nu opterug kijk is de iui op zich niet zo erg.. Het is vooral erg slepend om steeds op fm te moeten, te wachten, meer kans te maken, te hopen en dan weer teleurgesteld te worden en weer opnieuw te moeten beginnen... Voor de gonal f. Ik spuit nu voor onze ivf/icsi 112,5eh per dag... Ik merk tot nu enkel dat ik veel last heb van mijn darmen en wat zeurende rugpijn heb... Ik voel mij in het algemeen ook niet zo super... (neus vol snot, wat lastig,...) maar geen idee of dat de gonal is of dat ik gewoon wat ziek aan het worden ben
Dreamer: ja het gaat sneller en sneller... Al heb ik wel wat bang voor de cetrotide morgen.. Naar wat ik hoor is die wel wat lastiger.. Hier: ik ben ondertussen erg benieuwd wat er daarbinnen allemaal gebeurt... Woensdag op fm! Het begint wel te zeuren en te spannen in mijn buik met momenten...
Toekan; ze zullen vast wel weten wat ze doen Jij hebt toch het korte protocol? Als je grote hoeveelheden follikels produceert en/of als ze groot genoeg zijn dan ga je ze wel voelen haha, dus nog even geduld Lieke; ja we gaan weer 'vrolijk' verder Het gaat prima. Gisteren weer een startgesprekje gehad en uitleg over de Menopur bereiding. Medicatie is in huis, dus we kunnen weer van start. Toch ICSI voor jullie. Ik zou daar ook voor gaan aangezien jullie vorige ronde. Wanneer ga je je weer aanmelden? Dreamer; spannend dat jullie over een paar weken gaan starten. Fijn dat je goede uitleg hebt gekregen. Hopelijk krijgt je man tussendoor geen oproep voor een operatie. Bo; welkom! Jammer dat je moet wachten om te kunnen starten. Helaas zijn de echo's cyclusgebonden. Maar je kunt nu wel lekker van je vakantie genieten zonder medicatiegebruik. Ik heb geen ervaring met IUI. Wij moesten gelijk met IVF starten. Ik heb tijdens de 2 IVF behandelingen Gonal-F 150 & 100 gebruikt. Ik heb behalve een opgezette buik (vanwege follikels) geen bijwerkingen gehad met 100 EH. Met 150 EH overstimulatieklachten. De mmm is ook heftig. Ik vind het vooral geestelijk zo nu en dan erg zwaar. Het kost mij soms veel energie. Lichamelijk vind ik het prima te doen en het injecteren ook.
Nog een dagje tot je fm Toekan, spannend! Waar is de cetrotide voor? Die ken ik niet namelijk... Fijn Lieke dat je ditmaal voor icsi mag gaan, hopelijk levert dat meer bevruchtingen voor jullie op en natuurlijk een mooi eindresultaat! Wanneer mag je gaan starten? Ben ik ook wel nieuwsgierig na. Welkom Bo! We zaten al eens in een ander topic samen. Fijn dat je nu toch voor iui mag gaan en ivf/icsi je in elk geval gespaard blijft voorlopig. Wanneer ga je nu precies starten dan? Herken dat overigens wel het 'zonde' te vinden dat de tijd soms verloren lijkt te gaan door alle wachtmomenten. Ik wil alles ook het liefst onmiddellijk en zo snel mogelijk soms. Maar ja, door voor afleiding te zorgen probeer ik daar dan maar door heen te komen. Het hele gebeuren is zeker heftig. Herken wel wat jij zegt pinkflower. Mij kost het ook veel energie, vooral doordat ik er in mijn hoofd veel mee bezig ben. Lichamelijk nog geen idee, dat moet allemaal nog beginnen. Hopelijk valt dat een beetje mee.
@pinkflower we zijn alweer begonnen met deca gisteravond. .dus we zijn weer gestart..heel spannend! Ook weer spannende tijd voor jou zo te lezen..we gaan er weer voor he @Dreamer kreeg gisteren al groen licht om te starten. .23e eerste echo om te kijken of alles stil ligt Welkom Bo!
Hallo allemaal, Mag ik me hier ook aanmelden? Ik ben op dit moment bezig met mijn eerste ICSI poging in het UZ Gent. 31/5 t/m 6/7 decapeptyl gespoten 2/6 eerste spuit menopur 150 Vandaag eerste follikelmeting gehad maar ik vond het een beetje tegenvallen. Bij de startecho waren er 14 follikels te zien (links 5, rechts 9) en vanochtend zaten er slechts 8 in de running waarvan de grootste 15mm was. En die linkse eierstok doet pijn tijdens de echo! Nu wacht ik op een telefoontje van Gent. Dan hoor ik wanneer ik weer een fm moet krijgen en ik verwacht dat de dosis menopur opgehoogd gaat worden. Pfffff spannend dit zeg! Ik heb al een zoontje uit 2012. Sinds oktober 2013 aan het proberen voor een tweede kindje. Wel al twee keer zwanger geweest maar dat ging steeds mis. Nu blijkt dat ik een chromosoomafwijking heb. We doen dan ook een pgd traject (embryoselectie). Ik kan daardoor ook geen verse tp krijgen dus hopelijk een mooi cryo-wondertje in juli of augustus. Iedereen succes met de behandelingen. Liefs Adriana
Lieke, fijn dat jullie al gelijk mochten starten! Waar begin jij dan in j cyclus? Kwam het net goed uit? Nog 2 week tot je 1e echo dus. Bij mij gaat daar maar 9 dagen tussen zitten, tussen start decapeptyl en startecho. Veel korter?! welkom hier Adriana! Vanmiddag komt dat telefoontje nog? Spannend... Kan me voorstellen dat als er in 1e instantie 14 te zien zijn, en er nu 8 in de running zijn dat dit een beetje tegen valt. Kan dat aantal met medicatie toch nog opgehoogd worden of weet je dat niet? Is je zoontje ook via een behandeling geboren of was dat wel een spontane zwangerschap? Extra spannend nog met het pgd traject erbij nu!
K heb 22 Mei een verse tp gehad maar ben afgelopen maandag ongi geworden..dus mocht gister al starten met deca om alles stil te leggen..vandaar dat t langer duurt voor de echo
Welkom Adriana!! Dokter heeft terug gebeld.. Met het VU die vergadering gehad gister.. VU had regelmatig vrouwen bij wie net als ik de innesteling wel lukt maar het verder doorzetten niet, ze adviseerde daarom bepaalde vitamines te prikken, schildklier nogmaals , stolling (ook al komt daar wat uit dat probleem zou dan al behandeld zijn omdat ik aspirine slik) en we doen DNA onderzoek. Al is de uitslag daar over 3 maanden pas van bekend dat kunnen we uit sluiten dat daar niks mee is , ze denken echt dat daar niks mis mee is. Ze gaven ook aan dat voor mij handig zou zijn weer een hysteroscopie tijdens de deca, die heb ik natuurlijk al gehad maar je beschadigd toch iets en dat kan gunstig zijn voor innestelen zeg maar. Maandag mag ik al komen prikken en de planning door nemen 🎉🎉 Lees straks echt bij, waren drukke weken pff..
Spannend hoor Dreamer, hoop dat je snel van start mag met jullie behandeling! Fijn dat die info leuk gegeven werd. Bo, wat een goede uitslag van de zwemmers zeg! Wees maar blij geen ivf of icsi , hoop dat iui jullie droom laat uitkomen !!
Succes morgen met de fm Toekan!!! Ben benieuwd. Hoop dat al je eitjes mooi gaan groeien Adriana, altijd zo ontzettend spannend allemaal..
Hey damess heb ff een vraagje..... Zoals sommige al weten zit ik nu op wd 7 .........................maar het voelt alsof de menstruatie er aankomt. Heb beetje opgezwollen buik, (moet er wel bij zeggen dat ik last had van overstimulatie) sinds vannacht en echt het gevoel alsof het eraan komt......het gevoel wat ik soms heb op de dagen dat ik het moet worden. Is dit normaal?
hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben skyfall 32 jaar en ik en vriendlief gaan ook de mmm in. 14 juli intake gesprek voor IVF. vriendlief heeft helaas slecht zaad, bij mij is gelukkig alles wel goed. ik zal het leuk vinden om met jullie mee te mogen kletsen, aangezien jullie pas begonnen zijn met schrijven
je beeldt me denk ik met meer stress in dan ik heb ik heb echt wel vertrouwen in de artsen hoor en heb best ook wel geduld. Maar het is toch logisch dat je na een weekje wel nieuwsgierig bent naar de stand van zaken? Zeker bij de eerste keer
Dreamer: cetrotide houdt de eisprong tegen Lieke: fijn dat jullie weer gestart zijn! Tess: fijn dat je maandag weer van start kan!
@toekan zeker weten..2 ivf gehad en nu icsi..Spannend! jou 1e ivf/icsi zo te lezen? Dan is het helemaal spannend voor je
Mijn zoontje is spontaan gekomen. We wisten toen nog niet van de translocatie. Mel28: voor jou is het nu wel heel spannend. Hopelijk over een week een mooie test in je handen
Ik heb vaker dat gevoel gehad dat ik ongesteld werd, was ook 3x zwanger dan.. Hou hoop!!! Ook alweer de 3e poging dus Lieke.. Hopen dat die raak is! Hebben jullie wel eens nagedacht wat als 3e keer ook niet lukt?? Wij hadden er altijd wel rekening mee gehouden.. En dus gespaard. Zonder de medicatie kost het ons nu 2000 euro, alles voor onze droom!!! Hoop ook zo dat ik weer genoeg eitjes krijg , maar ach eerst weer De pil komende menstruatie
Ja 3e poging. .maar omdat uit onze 1e ivf ons manneke geboren is zijn we weer opnieuw gestart dus is deze icsi poging dus poging 2