heel verhaal.. T vruchtje liep 6 dagen op meting achter...... En de vruchtzak liep goed.. Ik kreeg echo bij echoscopiste, gesprek bij verloskundige en bij de gynaecoloog .. De verloskundige was voorzichtig want gezien de icsi kan ik niet achter lopen maar de Gyn zei de metingen zijn vaak ook slecht zo vroeg en vruchtzak is prima dus.. Tja moeilijk maaar er klopt een hartje! Met echo 1.5 week geleden was er alleen zwarte holte te zien dus erg veranderd en dat is natuurlijk goed. Echo zal wel weer gedraaid zijn
Wat een onzekerheid tess. Hopelijk krijg je over een paar weken meer duidelijkheid en groeit je baby lekker volgens schema
Maaike; balen zeg Heb je nog getest? Knap dat jullie nuchter kunnen blijven of is dat een zelfbeschermingmodus? Ik zou in ieder geval vragen wat andere mogelijkheden zijn. 3 eicellen zijn niet veel aangezien 'het probleem' toch bij je man ligt? Hogere dosering medicatie, andere medicatie of ander protocol. Zou het allemaal eens voorleggen aan je arts. Bubblez; gelukkig dat er niet veel bijzonders uit je bloeduitslagen kwam. Al de brief met eventuele cryo's ontvangen? Dreamer; super dat je een tp en een totaal van 11 embryo's. Hopelijk halen ze dag 5. Ik heb nu 9 dagen gespoten en heb zo een echo. Ik weet nu al dat ik nog een week door moet spuiten met Triptofem, want mijn menstruatie is nog niet gekomen. Ik denk dat die vandaag of morgen doorbreekt aangezien ik wat gerommel voel en heel licht wat op wc papier aantref. Maar dat is dus mooi te laat om morgen met Menopur te mogen starten. Tess; fijn dat er een hartje klopt! Maar toch nog onzekerheid. Hopelijk groeit alles goed door. Krijg je nog een extra echo?
Hier geen cryos.. echt.. heb een potje zitten janken.. 8 perfecte eiccellen.. 5 bevrucht.. en maar 1 die het red.. onvoorstelbaar.. Maargoed. Ik broed rustig door op dit kleine ukkepukje. Waarom moet je dan nog een week door? Heb jij lang of kort protocol? Ik hoefde niet eens ongesteld te worden.. dat werd ik pas toen ik stopte met de pil en al lucrin spoot..
@Tess: fijn dat er een hartje klopt, maar wat een onzekerheid ook nog. Wanneer heb je de volgende controle? @Pinkflower: waarom moet je dan inderdaad nog een week door? Mag je alleen donderdags starten met stimuleren? Hoe was je echo nu? @Bubblez: pf, geen cryo's! Mag je best om janken! Hopelijk blijkt binnenkort dat je ze toch ook niet nodig had.... Duimen draaien extra hard! Hoe voel je je verder? Kan je de rust een beetje bewaren? Zelf merk ik behoorlijk wat onrust bij mezelf, en dat pas op wachtdag 2... Dat wordt wat de komende 12 dagen Mijn gewicht en temp blijven normaal, val zelf ietsje af, dus dat is positief. Verder mijn buik nog steeds gevoelig, maar sinds vandaag wel het gevoel dat het minder wordt. Hopelijk zet dat door!
Nee, ik heb niet meer getest. Ik ben echt ongesteld geworden. M'n temperatuur is ook gedaald. Ik ben altijd al vrij nuchter en heb zoiets van: anders had ik nu ook niet geweten dat ik een bevrucht eitje in me had en was ik 'alleen maar' ongesteld geworden. En bovendien: met treuren wordt het niet beter! Het ligt inderdaad aan m'n vriend, bijna geen zaadcellen. Ze waren voorzichtig bij me vanwege hogere kans op overstimulatie (10tallen eiblaasjes op beide eierstokken maar geen pcos ). Maar nu mogen ze van mij wat minder voorzichtig zijn!
Tess wat een verdrietig nieuws sterkte! Bubblez wat jammer dat er geen cryos zijn. Hopelijk heb je ook geen volgende poging nodig.
Bubblez; wat balen dat er geen cryo's zijn Ik kan mij heel goed indenken dat je een potje hebt zitten huilen. Ik het dit zelf in april meegemaakt. 9 bevruchtingen waarvan er 5 toppers waren; 1 tp en hopen dat de andere 4 dag 5 zouden halen om in te vriezen. Mooi niet dat ze het overleefden. Hopelijk blijft je embryo lekker zitten. Dikke knuffel! Ik heb een lang protocol wat betekent; aanmelden bij menstruatie, 3 weken daarna starten met Triptofem, dan 10-18 dagen daarna starten met stimulatiemedicatie afhankelijk van wanneer je menstruatie is geweest. Hier slik je geen pil vooraf. Dreamer; fijn dat je buik minder gevoelig wordt. Inderdaad positief dat je niets aankomt. Zenuwslopend hè die wachtweken. Probeer afleiding te zoeken / leuke dingen te doen. Ik moet nog een week extra Triptofem spuiten omdat mijn menstruatie nog niet is geweest. Baarmoederslijmvlies is dan nog dik en moet eerst afgebroken worden voordat er gestimuleerd kan worden. Voor de rest zag alles er prima uit. Eierstokken mooi rustig en geen cystes. Hier start je inderdaad op donderdag met stimuleren. Dit is omdat ze een afspraak hebben met het ziekenhuis waar bevruchting & tp plaatsvindt. Tess; wat een domper Wat erg voor jullie! Veel sterkte en een dikke knuffel! Maaike; ik vind het toch een heel ander verhaal of die bevruchting nu op de natuurlijke manier heeft plaatsgevonden of via een vruchtbaarheidsbehandeling. Met een beetje pech heb je via een behandeling maar een paar keer kans op een bevruchting en natuurlijk gezien elke maand. Kijk naar je eigen behandeling; na 3x kunnen je kansen al verkeken zijn als je maar 1 bevruchting hebt. Ook met een behandeling heb je geen garanties. En (even) treuren lijkt mij niet meer dan normaal en gezond Nou hier ondertussen gaan menstrueren. Heel fijn, had dat niet iets eerder gekund?!
Zo zie ik dat nu nog niet, misschien om dat ik het nog zo onwerkelijk vind en mezelf nooit 'zwanger' heb gevoeld (voor zover ik zou weten hoe dat voelt), alles over me heen laat komen, 'nog maar' iets meer dan een jaar bezig ben of omdat ik me niet voor kan stellen dat het niet gaat lukken. Ik heb nog 4 pogingen (mijn verzekering vergoed er standaard 5) en dat klinkt nog als veel nu. Misschien is dat bij een volgende poging anders? M'n vriend is ook heel nuchter erin, hij vindt het vooral erg dat ik weer moet spuiten en een punctie moet ondergaan. Tuurlijk was het een teleurstelling dat het niet gelukt is, dat we weer aan de hormonen moeten, weer al die ziekenhuisbezoekjes en m'n werk erom heen plannen, het wachten en de onzekerheid. Maar ik wil er niet te lang bij stil staan en wil door!
Dreamer: Ja ik voel me goed.. Mn borsten zijn nog gespannen en nu dus enkele dagen al last van mn onderrug. Soms nog krampjes. Maar buiten dat, echt super! Ik ben wel heel moe haha, lang leve de utrogestan! En balen van de cryos idd.. Echt kak.. Hoe gaat het nu met jou? Al iets rustiger? Ik moet nog 10 dagen En fijn dat je iets afvalt, en verder alles goed is, buikpijn ook minder? Tess: Jeetje meid.. Oh dat vind ik zo erg voor je.. Veel sterkte.. Guppy: Jeetje wat balen.. Ik had zulke goede hoop.. Knuffel.. En ik snap dat je gelijk door wilt.. En het treuren deel.. Maar je moet er natuurlijk wel kunnen huilen.. Want zo raak je je gevoelens erover kwijt.. Denk ik dan.. Ik hoop maar dat het gauw wel lukt!! Pinkflower: Ik had ook lang, maar dat was heel anders dan dat.. Mmm raar.. Hier ga je dus wel aan de pil bij het lange protocol.... Bij ons zou je eerst een maand aan de pil moeten en dan beginnen met spuiten.. Vandaar dus mn vraag.. Hier gaat het anders.. Balen dat het nu pas komt.. Maar nu kun je wel gauw starten! Dat is dan wel fijn.. En ik hoop ook dat deze blijft hangen.. Alleen de punctie al is genoeg reden om niet meer verder te willen Hier ondertussen een week na punctie.. 8 dagen.. moet nog 10 dagen wachten met testen.. Vreselijk dat wachten.. Waaahhhh.... Ik duim zo hard,, Maar ik ben bang dat het niet lukt.. Heel bijzonder..
Maaike; misschien moet alles nog goed landen. En het is je eerste poging dus dan ben je ook vol goede moed. Fijn dat je verzekering 5 behandelingen vergoed. Hopelijk heb je deze niet nodig. Logisch dat je door wil gaan. Maar ik zou er toch wel even goed bij stil staan wat het traject en de uitslag met je/jullie doet. Het is niet niks wat er allemaal gebeurd! Moet wel zeggen dat het wel lastig kan zijn; aan de ene kant bij een mislukte poging stilstaan, maar aan de andere kant hup door naar de volgende poging. Heb je nu een verplichte rustmaand? En daarna weer verder? Bubblez; fijn hè, Utrogestan Ik verheug mij ook al op de fijne bollen. Fijn dat het verder goed met je gaat. Je zit al op de helft van de wachttijd. Het ene ziekenhuis hanteert dit protocol en een ander ziekenhuis weer een andere. Blijf het bizar vinden dat er zoveel verschillende protocollen zijn in NL. Nog even een week geduld hebben voordat de Menopur erbij komt. Haha, ik zie niet tegen de punctie op. De vorige keer was best relaxed en 'gezellig' Ik hoop dat mijn arts de punctie kan doen (werkt niet elke dag), dan vind ik wel het prettigste.
Gelukkig heb jij een goede ervaring met punctie! En ik vind dat inderdaad ook raar dat elk ziekenhuis zo verschilt.. heel raar.. Ik hoop voor je dar de tijd snel gaat, en de Menopur goed aanslaat!
Ik ben inderdaad vol goede moed. Volgende keer moet gewoon lukken! Wat ik me gisteren wel besefte: ik word over 3 weken 35 en als we hebben niet heel lang meer (we hopen dat ons 2 kinderen gegund is). Ik weet niet of het Erasmus een verplichte ruststand hanteert. Ik wil zelf pas volgende maand een punctie/terugplaatsing omdat ik een groot scouting-evenement en een dienstreis naar Canada heb staan in de week dat anders de punctie etcetera zou zijn. Vandaag word ik gebeld met wat het nieuwe plan is. Ik ben erg benieuwd : hogere dosis, andere medicatie of het lange protocol?
Ben benieuwd maaike! Ik had net echt mega kramp.. wauw.. het zeurt nu nog een beetje na.. Zo onzeker word je hier van joh.. was het maar vast volgende week
@Maaike: knap dat je zo positief er in staat! Op naar een nieuwe ronde, ik ben benieuwd wat voor schema het voor jou gaat worden ditmaal. @bubblez: hier ook super moe! Vannacht het klokje rond geslapen... Kan dus van de utro zijn? Wat een rotspul inderdaad, pfffff. Blij als ik daar van af ben! Spannend zo'n mega kramp ineens, je gaat je toch continu van alles in je hoofd halen. En wat een onzekerheid ja! Hier ook hoor, kan me eigenlijk heel moeilijk voorstellen dat het nu in één keer gelukt zou zijn, maar hoop het natuurlijk wel! Voel me sowieso behoorlijk gesloopt de afgelopen dagen moet ik zeggen. Moe, maar ook emotioneel, alsof alles van het hele traject nu ineens eruit komt ofzo, nu we alleen maar in de wachtfase terecht komen en verder niet zoveel mer hoeven. Buikpijn van de punctie is trouwens nagenoeg weg, ook gewicht en temp blijven goed. Hoe lang moet je dat eigenlijk blijven meten? Ik doe het maar braaf elke ochtend, net als het dagelijks veel water drinken.