IVF/ICSI juni/juli/aug

Discussion in 'MMM clubs' started by Tess27, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Knuffel Tess.. vind het zo klote voor je..

Hier bloed verlies.. Dus ik denk game over.. net ook getest en omo wit.. Helaas..

Van het ziekenhuis moet ik zondag nog testen. En als die negatief is woensdag weer. Maar ik vind het wel goed met ze. Als ik ga bloeden is het over. Dus weer door voor poging twee.. om ye janken man..

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Ah Bubblez.... Nee toch?! :( dat is al vroeg zeg.... Zondag mocht je officieel testen toch? En dan nu al bloedverlies.. Niet leuk meid! Knuffel voor jou!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja 14 dagen na punctie.. Dus het kan.. blijkbaar..

Ik heb de hele dag al enorme steken in mn buik.. De kramp is weg maar nu dus steken.. en ze doen zeeeeerr.. echt. Ik had om 4 uur bloed bij het afvegen. En sindsdien niet meer gezien. Maar mn test was negatief. Dus ik hoop nergens meer op. Miss morgenvroeg nog een keer testen.. evt elke dag tot aan zondag.. maar mijn hoop is wel weg voor deze poging..

Hoe voel jij je dreamer29?

4. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam
    Balen Bubblez! Bij mij brak m'n menstruatie 15 dagen na de punctie door. Daarna ben ik gestopt met testen hoor. Raar om door te testen.

Gisteren ben ik bij de arts geweest voor het nieuwe plan. Ik vertelde dat ik de opbrengst nogal vond tegenvallen. Ze zei dat 4-6 eicellen normaal is met mijn schema (ze hopen op 2 perfecte embryo's: een voor terugplaatsing, een voor de vriezer), dus dat ik met 4 eicellen een goede score had. Ook waren de 3 rijpe eicellen van prima kwaliteit en het embryo van topkwaliteit.
    Andere medicijnen bij hetzelfde schema geven dezelfde uitkomst.
    Doordat ik in mijn eierstokken continu meer dan 40 zichtbare eiblaasjes heb, blijft het risico op overstimulatie groot. Het lange schema is geen optie, daar hebben ze slechte ervaringen mee. Met mijn 'afwijking' is het bijna zeker dat dan de poging afgebroken moet worden door overstimulatie.
    De menopur verhogen willen ze nu nog niet aan, ook vanwege die hoge overstimulatie-kans. Oftewel: ik blijf bij het oude schema en ga op dag 2 beginnen met Menopur.

Met de uitleg erbij, snap ik de keuze en ga erin mee. Ik dacht te licht over de kans op overstimulatie omdat ik tot nu toe juist het tegenovergestelde had naar mijn gevoel.
    Bij een eventuele derde/vierde/vijfde poging wordt misschien wel de menopur verhoogd (ik krijg 5 pogingen vergoed).

Er was toch ook een meevaller: ik vroeg hoe de zaadkwaliteit was. Ik had altijd begrepen dat er minder dan 50 zaadcellen waren in totaal. Nu hadden ze na bewerking 5 goede zaadcellen overgehouden in één druppel, dat is ongeveer 10000-30000 zaadcellen in totaal. Klinkt misschien als heel weinig, maar dat is het voor ons niet! Het waren dus de hoeveelheden per druppel en niet totaal. Dat geeft net iets meer hoop voor deze natuurlijke cyclus.
    Ik zit vandaag op CD10 en heb nog een week ongeveer tot mijn eisprong en 3 weken tot de volgende cyclus. Wat klinkt dat ver weg! Duimen dat het dan gewoon raak is!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan snap ik het ook idd.. overstimulatie is ook te gevaarlijk om te gokken. Nog drie weken meis! Dan mag je weer beginnen!!

Hier nog geen teken verder.. geen kramp.. geen rood.. had gisteren om 4 uur dus een beetje rood. En alles wat nu binnenin zit is bruin. En dr komt ook niks naar buiten zeg maar.. Dus ik ga morgen vroeg maar weer testen.. alleen ik denk niet dat het nog goed komt. Als het rode doorbreekt bel ik ze gelijk weer. Dan test ik zondag nog voor het idee. Maar normaal als ik zondag negatief zou testen moest ik 2 dagen later weer. Maar het lijkt mij als ik bloed heb gehad dat dat niet nodig is.

Ik voel me al wel iets beter.. We vinden het beide echt vreselijk.. maar het is ook niet anders.. We hebben besloten om nu een maandje rust te nemen (al ga ik nu liever ik 1 keer door, al zei ik hiervoor van niet haha) maar dan nog 1 keer in zwolle. En als het dan weer niet lukt melden we ons aan in duitsland. En dan nemen we eerst even pauze..
    Beetje op de feiten voorruit hebben we ook gepraat over evt donor.. We vinden dit beide erg moeilijk. Vooral mn man. Maar het is voor ons duidelijk, onze wens zit heel diep. En ik vind dat het kindje dan wel echt van ons is.. alleen dat is iets waar we samen nog veel over moeten praten..
    Weten jullie hoe dat werkt? Stel we zeggen na 3 icsi pogingen dat we toch donor gaan doen. Krijg je dat dan nog vergoed met iui? Of moet je dat gelijk betalen?

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    @bubblez: het zet nog niet echt door dus bij je. Vandaag had je niet getest? Pf, ik zou er echt vreselijk onzeker van worden geloof ik! Knap dat jullie al naar de toekomst durven kijken en daar ideeën over hebben. Hopelijk hoeft het zover uiteindelijk niet te komen!
    Een maandje rust nu lijkt me wel verstandig. Bij ons in het ziekenhuis raden ze dat ook aan. Toch een aanslag op je lijf al die hormonen, naast het psychische effect natuurlijk. Zelf voor een cryo-poging raden ze dit aan bij ons. Is dit in andere ziekenhuizen ook zo vraag ik me af?

@maaike: voor jou hetzelfde schema dus de volgende ronde. Ik vind het wel bijzonder dat ze bij jou zkh gaan voor 4-6 eicellen. Bij ons gaan ze voor 8-20, wat een verschil! Daar beneden zouden ze het zelfs ook afbreken, omdat dit toch jammer is van een poging. Nou heb jij 5 pogingen, dus dat scheelt wel natuurlijk. Ik heb overigens dezelfde 'afwijking' als jij, ook veel eiblaasjes klaar liggen. Ik blijf het apart vinden hoe verschillend ziekenhuizen ermee omgaan!
    Fijn trouwens van de meevaller van de zaadkwaliteit!

Hier zijn de dagen echt behoorlijk killing aan het worden... Sinds gister steeds meer het gevoel dat ik ongesteld moet worden, dus mijn vertrouwen is behoorlijk ver te zoeken! De tijd lijkt vooruit te kruipen en het zit continu in mijn gedachten.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dar gevoel had ik idd ook al dagen.. en de tweede week gaar de tijd vet langzaam.. Vreselijk..

Vandaag niet getest. Als ik vandaag niet ongesteld word test ik morgen. En we moeten wel naar de toekomst kijken.. anders staan we wellicht over een paar maand met de mond vol tanden.. Dus liever nu al te ver vooruit kijken..
    Ik voel me knap ellendig.. net weer wat rood bloed.. maar nog geen kramp of echr bloed.. Zo frustrerend...

8. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    pf, dan wil je het maar liever helemaal, of niet? Ten minste... zo denk ik nu even: geef me nu maar duidelijkheid. Of zwanger, of gewoon maar ongesteld nu! Pf, mijn geduld is op.... Die 2e week gaat inderdaad super sloom voorbij, alsof de klok veel trager tikt dan normaal.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Klopt.. vond ik ook dat de tijd nu langzamer gaat..

En idd.. dan liever kapot gaan van de pijn op de bank ipv zo in het niet staan.. echt irritant..

Nog een paar dagen meisje.. dan ben je dr! En ik hoop zo hard!!!

Iemand hier ervaring met de verzekering die een 4e en 5e poging vergoeden? Mag je dan al wel onder behandeling zijn? Of keuren ze het dan af?

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Ik kom nu ook in de fase eindeloos naar het toilet.... zucht!
    Ging ook al lezen op internet over krampen, gaat ook weer 2 kanten op, dus er is nog niks mee gezegd eigenlijk. Toch voelt het niet goed. Maar goed, we wachten verder..... :(
    Ze zeiden in het ziekenhuis al dat deze dagen de allervreselijkste zouden zijn. Nou, ze hebben helemaal 100% gelijk!

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Volgens mij als je al onder behandeling bent, keuren ze het dan af dacht ik.....

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja de laatste week is het ergste.. heb jij ook krampen dan?

Ik heb net gebeld. En onze poging is officieel mislukt. Ik verlies echt veel bloed. Mag stoppen met de utrogestan. En mag een tampon inbrengen als ik wil(daar belde ik eigenlijk voor) volgende menstruatie begin ik weer met de pil en met ik bellen. Dan nemen we het schema weer door en begint het spuiten weer opnieuw.

Dik vet balen..

En dat van die verzekering moet ik eens uitzoeken. Anders stap ik niet over..

13. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Bubblez; wat ontzettend balen :( Sterkte en een knuffel!
    Ik heb erg in de stress gezeten toen ik met een cryo poging bezig was net voor IVF2. Wat uitgezocht rondom behandelingen in Dusseldorf en Gent. Hier een gesprek met de arts over gehad. En in die tijd gesprekken met maatschappelijk werk (was even in paniek w.b.t. vanalles in het traject). Uiteindelijk besloten om gewoon in ons ziekenhuis verder te gaan. En toen kwam de rust gelukkig weer terug. Poging 2 mislukte en eigenlijk niet eens nagedacht om poging 3 in het buitenland te gaan doen. Ondertussen wel op schildklier en vit.B laten prikken; was goed. Voor mij zitten er wat haken en ogen aan om naar het buitenland te gaan. Ten eerste word het na deze poging niet meer gedeeltelijk vergoed. Reistijden en vervoer zijn ook een probleem. Mochten wij een 4e poging nodig hebben dan denk ik waarschijnlijk nog wel na over de optie. Vooral omdat er meerdere onderzoeken standaard worden gedaan en Dusseldorf heeft een embryoscoop wat voor ons misschien interessant kan zijn.
    Over een donor hebben wij nooit nagedacht aangezien dit bij ons geen meerwaarde heeft. Geen idee of je IUI nog vergoed krijgt na 3 ICSI pogingen.
    Vooruitkijken en nadenken over andere mogelijkheden is goed, maar sla er niet in door. Probeer je meeste energie in de volgende behandeling te stoppen. Anders loop je jezelf en het traject voorbij (heb ik geleerd ;)).
    Heb je niet standaard een rustmaand in Zwolle?
    Volgens mij kijken verzekeraars tegenwoordig of je al in behandeling bent als je een verzekering wil afsluiten vanwege een 4e en 5e poging. Wat betekent dat je niet meer in aanmerking komt. Ik geloof dat je nog wel bij PNO en UMC terecht kunt, maar weet het niet zeker. Zoek even op het forum, staat het éénen ander over.

Dreamer; trek je het nog een beetje?

Maaike; duidelijk waarom je hetzelfde protocol en EH krijgt. Hoeveel EH heb je gespoten? Neem aan dat het wel iets opgehoogd kan worden, maar ik ben niet bekend met zoveel eiblaasjes die klaar liggen. Overstimulatie is absoluut niet prettig, dus fijn dat ze dat willen voorkomen. Hopelijk de volgende keer meer succes. Ik denk dat het per aandoening en ziekenhuis verschillend is wat een arts een mooie score vindt. Fijn dat het zaadkwaliteit voor jullie doen goed is!

Mijn eerste Menopur zit er weer in! :D

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zwolle heeft idd een rust maand. Dus die nemen we nu ook, sowieso hoor.
    Ik ga morgen bellen voor maatschappelijk werk.. ik merk af en toe dat ik dr heel verdrietig van word. En ik denk dat het kan helpen om erover te praten.. Dus dat ga ik doen. Ik neem aan dat zoiets vergoed word? Weet iemand dar?

Buitenland is iets om nog goed uit te zoeken. Net als die verzekering. Alles is nu gewoon zo eng en ik word er bang van.. heel irritant..

En fijn dat je weer gestart bent! Whoehoe! Nu hard duimen voor een goed resultaat!! Hoe voel je je?

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En schildklier is bij mij al bepaald. Vitamine b niet. Maar wat doet dat? En is dat iets wat je apart moet vragen trouwens?

16. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Bubblez; goed zeg dat je een afspraak gaat maken bij de maatschappelijk werker! Ik heb er veel aan gehad. Zo nu en dan mail ik haar nog en ik kom haar regelmatig in de wachtruimte tegen of op de gang en maken dan even kort een praatje. Die kleine contact momenten vind ik ook nog fijn. Altijd positief en laat merken dat ze trots op je is. Fijne oppepper! Hopelijk krijg jij ook een prettig persoon. Maatschappelijk werk word vergoed tijdens het traject.
    Vit. B12 is van belang bij een zwangerschap. Door B12 tekort kun je een miskraam krijgen en het is belangrijk voor het zenuwstelsel, DNA en groei van de embryo. Ik heb gewoon gevraagd of dit meegenomen kon worden toen er op schildklierwaarde geprikt werd.
    Ik voel mij weer prima! Heb er weer 'zin' in. Was erg vermoeid door andere omstandigheden. Maar gelukkig doet optijd naar bed gaan wonderen.

17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ik slik standaard vit b12 bij van Kruidvat of tuinen, wat je wilt , waardes ook altijd goed ;)

18. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam

Ik spuit 150 EH, 2 flacons.

19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    @Bubblez: hè, wat balen! Helemaal definitief nu dus... Knuffel meid! En wat goed van je dat je contact gaat zoeken met maatschappelijk werk, hopelijk kan je daar binnenkort heen voor een afspraak en helpt het je om er met iemand over te kunnen praten.

@pinkflower: trok het gister even heel slecht, vandaag gaat het weer iets beter. Mag vandaag van mezelf testen in huis halen, dus nu komt het allemaal wel heel dichtbij. Het is wel echt een emotionele rollercoaster momenteel. Het ene moment vertrouwen, dan weer twijfel, dan weer hoop, dan weer angst, enz. Dit wisselt elkaar dan in rap tempo af gedurende de hele dag, vermoeiend.

Gister en eergisteren had ik best wel wat menstruatiekrampen, vandaag lijkt het iets minder. Voelde ook een paar keer een steekje in de buurt van mijn eierstok. Verder denk ik ineens een beetje lage rugpijn te hebben, maar kan ook zijn dat ik gewoon te gefocust ben op mijn lijf en zo zelf dingen bedenk. Behoorlijk irritant, want krijg daar dan wel weer hoop van.... Binnenkort meer duidelijkheid, super spannend zeg!

20. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Bubbels; Ik slik een multivitamine van Solgar waar o.a. vit.B12 in zit. Je kunt ook een potje met alleen vit.B12 kopen.

Dreamer; fijn dat het vandaag wat beter gaat. Ik herken de rollercoaster; je wordt alle kanten op geslingerd qua emoties en hoop. Ik hoop dat je een mooie positieve test hebt van het weekend!

Share This Page