Guppymaaike, mijn eerste fm was ook op dag 9. Dat mocht omdat dag 8 op een zondag viel. Maar ik snap je bezorgdheid. Je wil natuurlijk zo snel mogelijk weten hoe het er in je buik aan toe gaat Fijn dat je het nog hebt kunnen verzetten! Hier net de laatste (denk ik) menopur gezet. Ik zat lekker tv te kijken dat ik het bijna vergat, oeps! Dreamer: dat klopt. Ze nemen één cel weg van de 5 dagen oude embryo's. Die embryo's moeten dan meteen de vriezer in want ze kunnen niet langer dan 5 dagen overleven. Dus vanaf dag 6 kan de pgd plaatsvinden. Maar de uitslag laat een aantal weken op zich wachten. Toch fijn dat je in een verhuizing zit, dan gaat de tijd lekker snel Pinkflower: veel succes/sterkte met je laatste wachtdagen.
Ja, ik ben nieuwsgierig! Ik hoop dat er veel eiblaasjes aan het groeien zijn! Vorige keer waren er in het begin iets van 10-12 in de race en zijn er uiteindelijk 6-7 leeggezogen met 4 eicellen als resultaat (3 rijp). Ik hoop natuurlijk op iets meer eicellen deze keer! Prik jij echt elke dag om dezelfde tijd? Ik ergens tussen 10 en 12. Net wanneer ik tijd heb.
Ik prik elke dag om 19.30. Maximaal 10 minuten eerder of later. En slik dan ook foliumzuur ('s ochtends ook) Ik ben net terug uit het zkh. Helaas minder follikels, slechts 6 kanshebbers wat een tegenvaller weer, die ik niet had zien aankomen... Vanmiddag word ik weer gebeld hoe nu verder.
Maaike; het maakt niet zoveel uit als er een dag verschil zit tussen je fm, maar ik begrijp dat het voor je eigen gevoel misschien minder prettig is. Maar fijn dat je het een dag naar voren hebt kunnen zetten. Spannend morgen, succes! Dreamer; ik weet nog dat ik het wachten op de eerste cryo tp ook heel lang vond duren. En ik kreeg nog wel Progynova; 'actief actief' bezig pilletjes slikken. Ik geloof dat ik vanaf dit jaar veel geduld heb gekregen w.b.t. het wachten in een traject haha. Voor je het weet is het zover en gelukkig heb je nog genoeg te doen in jullie huis Adriana; dankjewel! Ik kan mij indenken dat je teleurgesteld bent! De vorige keer had je 12 follikels met dezelfde dosering? Willen ze de dosering eventueel ophogen? Of poging afbreken? Over 3 dagen mag ik testen. Ontzettend spannend! Ik had gisteravond en vanochtend wel heel minimaal bruinverlies in het inlegkruisje, dus dat stemt mij wat minder. De vorige keren was dit namelijk het begin van het einde. Ook licht menstruatiegevoel in mijn buik. De gevoeligheid van mijn borsten zijn sinds gisteren toegenomen i.p.v. normaal afgenomen. Maar ja, dat hoeft niets te zeggen. Elke keer kan het weer anders zijn. Ik voel mij verder prima. We wachten wel af.
Ik heb nu minder follikels met een hogere dosis. Heel onlogisch dus. Net even met de arts gebeld en ze gaan toch zaterdag de punctie doen! Vanavond nog 1x menopur 225, morgen km 21.30 de pregnyl zetten. We hopen dat er nog 1 of 2 van de kleintjes een groeispurt maakt en ook meedoet voor de punctie. Pinkflower wat ontzettend spannend he. Ik zal voor jou duimen op een positieve test zaterdag
@adriana: hè, wat balen! Eerst 12 en dan nu 6 follikels, en dat ondanks een hogere dosis, gek. Sta je er wel achter dat de punctie door gaat? Hopelijk gaan een paar kleintjes toch nog een groeispurt door de komende dagen! @pinkflower: nog 3 daagjes, wat spannend! Hopelijk betekent het minimale bruinverlies nog niks, maar kan me wel voorstellen dat het je vertrouwen geen goed doet. Ik blijf voor je duimen! Niet onbekend dus het lange wachten op een eerste cryo-terugplaatsing, fijn om te lezen. Wat je zegt over actief: ik wil liever iets doen, dan niets wat ik nu doe! Dat geeft je het gevoel in elk geval ergens mee bezig te zijn. Ik had gedacht dat een rustmaand fijn zou zijn en ik het even wat los zou kunnen laten, maar verre van dat, zucht! Vertel eens hoe je sinds dit jaar wel geduld hebt leren hebben? Misschien heb ik er wat aan
Adriana; wat balen zeg dat je met een hogere dosering minder follikels hebt Zo zie je maar dat je lichaam steeds weer anders op medicatie kan reageren. Ik hoop dat er nog wat kleinere mee zijn gegroeid. Zaterdag de punctie, succes! Dankjewel, voor het duimen draaien Dreamer; mijn eerste rustmaand vond ik ook niet prettig. Het duurde zolang voor mijn gevoel. Daarna 2x een cryo cyclus gehad en toen een maandje rust vanwege de winterstop. Toen kreeg ik meer geduld en vond ik het heerlijk om niet rond de feestdagen bezig te zijn. Na die tijd heb ik ervaren dat soms een maand rust heel goed en fijn kan zijn. Weer opladen, nadenken, wijntjes drinken & sushi eten (word hier standaard gedaan als troost na een mislukte poging), op vakantie gaan (dan gaat de rustmaand helemaal snel) en vooral even geen ziekenhuisbezoeken. Wij hebben binnen 1,5 jaar 7 IVF & cryo behandelingen gehad en soms even een maandje niet vind ik ondertussen heerlijk! Jij ook bedankt voor het duimen Ik heb geen bruinverlies meer gehad. Ondertussen word ik wat zenuwachtig. Ik heb nog niet eens een test in huis haha. Vind het een beetje eng...
Gisteren heb ik de eerste follikelmeting gehad van deze poging (dag 8). Ten opzichte van vorige keer, was het resultaat wat minder. Pas eentje die bijna 11mm was. Rechts verder iets van 16 blaasjes die iets vergroot zijn ten opzichte van normaal (grootste 9mm), links was de grootste nog geen 10mm en ook daar zaten meerdere eiblaasjes die al iets vergroot zijn. Ik heb niet de illusie dat er meer dan 10 gaan meedoen (is bij dit protocol zelden, ze hopen op 4-5 rijpe eicellen en 2 bevruchtingen), maar ik verwacht wel dat het meer wordt dan die ene. Zo voelt m'n buik wel in elk geval! Maar wat duurt het wachten lang! Maandag voor de volgende echo...
Ik heb vanmorgen positief getest Langzaamaan begint het te landen. Ik had gisteren al het gevoel dat het een positieve test zou worden, maar jemig wat was het spannend. 2 nachten slecht geslapen. En nu dan eindelijk 2 streepjes op een zwangerschapstest! Adriana; hoe is jou punctie gegaan? Hoeveel eicellen zijn er gevonden? Ik hoop een mooi aantal. Vandaag lekker rustig aan doen! Maaike; hopelijk zijn ze maandag mooi gegroeid. Succes!
Wauwww pinkflower wat goed! Dikke proficiat Hier toch nog een mooi aantal; 16! Ik krijg nu het idee dat de echo van woensdag niet klopt. Kan dat? Van 12 naar 6 naar 16 dat is wel heel apart lijkt me. Maar er waren enkele eiblaasjes waar twee eicellen in zaten. Maar ik ben voorzichtig blij Morgen horen we hoeveel rijp en hoeveel bevrucht. Punctie was iets pijnlijker dan de vorige keer maar ondanks dat nog goed te doen
Pinkflower... Wauw! Gefeliciteerd!! Hoe voel je je? Adriana: fijn dat t er toch 16 zijn! Wel apart toch ineens meer gegroeid, maar mooi. Hopelijk goede bevruchtingen
Bedankt allemaal! Ik heb vanmorgen nog een digitale test gedaan en die gaf 2-3 weken aan. Het goede nieuws is nu geland. Adriana; wat super zeg, 16 follikels! Kan het zijn dat er 16 is gezegd, maar dat je het woord zes hebt gehoord? Lijkt mij anders bizar dat er zo'n schommeling qua beeld kan zijn. 2 eicellen in een paar follikels is een mooi cadeautje. Gelukkig dat de punctie prima te doen was. Al gehoord hoeveel eicellen er zijn? Dreamer; ik ben moe, maar dit komt denk ik door 2 slechte nachten & spanning vanwege de test. En ik heb nog steeds grotere & gevoelige borsten. Toekan; hoe verloopt jou zwangerschap?
Geniet er lekker van Pinkflower! Net gebeld... 16 eicellen - 13 rijp - 12 bevrucht! Donderdag bellen of er cryo's zijn... Nee het was echt 6 op de echo. Er waren nog wel wat kleintjes maar die waren allemaal <10mm dus je verwacht niet dat er dan nog zoveel bijkomen. Ik ben echt superblij met deze score maar ben zeer nerveus voor donderdag. Er kan nog zoveel misgaan.... @guppymaaike succes morgen bij de echo!
Adraina mooi resultaat! Ik duim voor een goed verder verloop!! Pinkflower: gaat wel ok. Wat last van de bekken, snel vermoeid en ik blijf misselijk (met braken) maar ik klaag niet.. morgen halfweg
Wow gefeliciteerd Pinkflower!! Adriana, ik duim zo hard voor je!!! Hopen op mooie gezonde embryo's voor jullie! En de rest natuurlijk ook succes!!
Vanmiddag weer een follikel meting gehad. Het resultaat viel me erg tegen! Ik zit nu op dag 12 en vorige keer had ik dag 12 de punctie (stuk of 7 van 18+ mm). Nu zaten er links 2 van 14mm (en nog wat net onder de 10mm) en rechts 1 van 11mm (en aantal net onder de 10mm). Woensdag weer een meting, maar als er niet meer mee gaan doen, wordt deze poging afgebroken... Als het wel beter gaat heb ik vrijdag of zaterdag de punctie.
Adriana; ik ga ook zeker genieten! Over 3 weken de eerste echo. Ik vind het spannend of alles goed is en of het er één of twee zijn. Maar ik heb wel een goed gevoel. Wat een super mooie score; 12 bevruchtingen! Ik hoop dat er cryo's zijn! Duimen maar! Toekan; vervelend dat je misselijk blijft en last hebt van je bekken. Hopelijk zakt de misselijkheid op een gegeven moment af. Tess; dankjewel! Hoe is het met jou? Maaike; balen dat de groei tegenvalt! Hopelijk groeit er nog wat meer mee en krijg je alsnog een punctie.