Dreamer balen van je nega test Ik had geen bijwerkingen van de deca. En de naald is niet pijnlijk, dan vind ik de menopur naald botter, die krijg ik er altijd lastig in. Ik ken trouwens ook iemand die moest twee keer per dag spuiten, 's ochtends en 's avonds. Dat is dus ook bij iedereen weer verschillend. Vanochtend weer echo gehad. Nog steeds 8 follikels. Ze waren wel iets gegroeid, de grootste 2 waren 18mm. En het bms was dik. Vanmiddag krijg ik dan weer telefoon van hoe of wat. Alleen jammer dat ik de hele dag moet werken 😕 Bubblez, wij gaan het denk ik bij 1 poging laten. Hopelijk lukt het! Maar we wachten eerst dit af voor we een beslissing maken.
Tess; jullie zijn dus vanuit een mislukte (niet ontdooide) cryo verder gegaan. Daarom dus geen rustmaand. Hier hoef je dan ook geen rustmaand als je de poging in eigen cyclus hebt gedaan. Met medicatie mag je wel achterelkaar door met cryo's, maar weet alleen niet als je medicatie hebt gebruikt voor een mislukte cryo of dan gelijk door mag voor een verse nieuwe ronde. Ik vond een rustmaand in mei erg fijn! Ik was er geestelijk flink aan toe. Heerlijk even minder met IVF bezig zijn, lekker op vakantie en vooral bijtanken! De 1e keer had ik cryo's en toen kon ik niet wachten om door te gaan. Nu geen cryo's en dus door naar de derde ronde. Dus even niets was heerlijk. Zelfs overwogen om 3 maanden pauze in te lassen. Maar iedereen gaat er op een andere manier mee om. Dreamer; je moet helemaal nog niet nadenken over 'wat als 3 pogingen niet lukken'. Je staat aan het begin van het traject en focus je daar op. Je hebt je energie hard genoeg nodig. Inderdaad stapje voor stapje. Het is zeker een angstaanjagend idee om kinderloos te blijven. Ik had vanmorgen een dip en even flink gehuild. Ik besef steeds meer dat het wel eens niet kan gaan lukken aangezien dit de 3e IVF wordt en ik ondertussen weer een jaar ouder ben. Ik spuit 's avonds rond 18.00 uur en komt het mij niet uit dan wat eerder of later. Hier wordt aangegeven tussen 17-20.00 uur. Ik spuit altijd thuis tenzij ik een dagje weg ben, uiteten, concert etc. Ik spuit dan in de toiletruimte. Ik heb een klein koeltasje (voor een beker?) aangeschaft en doe daar een koelelement in & spuit in washandje. Zo blijft het koel en kan ik het de hele dag meenemen. Ook met een weekendje weg of vakantie. Soms heb je geen koelkast op je kamer, maar dan kan je vooraf het hotel bellen of het bij hun in de koeling kan. Ik maak er geen probleem van want anders beperk je jezelf erg in deze weken. Al moet ik zeggen dat ik nu voor het eerst Menopur ga gebruiken en dit moet mengen en dat lijkt mij minder handig dan de kant en klare spuiten als je niet thuis bent. Ik spuit zelf. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn man of iemand anders. Gewoon een paar keer doen! Het went. En bloed zie je praktisch niet. Kan misschien een keer een klein drupje. Ik heb geen bijwerkingen gehad van de Decapeptyl. Misschien een wat opgeblazen buik, maar meer ook niet. Wat ontzettend balen dat je een negatieve test had. Sterkte ermee! Toekan; allemaal weer verschillende regels per land over de hoeveelheid behandelingen dus. Ik heb geen idee wat prettiger is. Super, 15 follikels! De helft is in ieder geval in de race. Pu = pick up...nooit eerder gelezen haha. Bubblez; jij bent ondertussen gestart met de pil en je afspraak ligt er. Lees maar lekker mee hoor haha. Maakt niet uit dat je nog niet weet hoe het in elkaar steekt. Het is voor ons allemaal een keer de eerste keer geweest. Adriana; ik hoop dat je een mooie topper krijgt. Super, 8 follikels! Spannende dagen voor jullie. Over een volgende behandeling kun je altijd nog een beslissing maken. Eerst deze maar eens afwachten. Wie weet komt er wel een mooie zwangerschap uit voort.
Vervelend dat je een dip had vanochtend Pinkflower! Gaat het inmiddels weer een beetje? Ik kan me wel voorstellen dat het steeds spannender wordt allemaal, zeker als je met 3e poging bezig gaat. Dat het eventueel niet lukt komt daarmee ook steeds dichterbij. Hopelijk lukt het je om weer positieve moed te vinden. Even een knuffel voor jou! Fijn om je ervaringen ook te lezen met spuiten Pinkflower en hoe je dat doet. Zelf ben ik ook regelmatig een weekendje weg ivm familiebezoek, dus wel fijn om alvast wat ervaringsverhalen te lezn over hoe je het aan kan pakken. Bij jou mag het dus tussen 17 en 20. Mijn arts zei heel duidelijk dat hetzelfde tijdstip belangrijk is. Ik ga daar binnenkort toch nog maar eens naar vragen. En ook waarom het 's ochtends moet, terwijl ik bij jullie steeds 's avonds lees. Fijn om te horen dat jij de deca-naald niet pijnlijk vind Adriana, hopelijk gaat het mij ook mee vallen! Ben je inmiddels al terug gebeld? Benieuwd wat jullie te wachten staat, spannend hoor! Hier nog steeds niet ongesteld, zit er echt op te wachten en daar word ik een beetje gek van!!
Hoi meiden, ik zou graag met jullie meekletsen. wij zijn vandaag gestart met IVF/ICSI voor een brusje. 2013 zijn we bij icsi 1 zwanger geraakt van onze mooie dochter. uit deze poging waren er 3 cryo's die we de afgelopen maanden hebben laten terugplaatsen. 2x een vmk en 1x mislukt. Daarna even rust gehouden en vandaag ongesteld geworden en groen licht gekregen om te starten. Ik gebruik triptofem en vanaf zaterdag 150EH fostimon erbij. Zaterdag 20-6 de eerste echo. Erg spannend allemaal weer!! Ik zal morgen proberen een beetje bij te lezen
Dreamer; dankjewel, dat is lief! Het gaat weer oké. Ik ben gelukkig positief ingesteld en ga vol goede moed verder met deze ronde. De ups & downs nemen we maar weer voor lief Ik heb wel vaker gelezen dat vrouwen in de ochtend spuiten. Ik weet niet wat prettiger is. Zul je altijd zien als je op je menstruatie wacht dat het langer duurt voordat het begint. Hopelijk komt het snel. Staffie; welkom! Wat fijn dat jullie vanuit de eerste ICSI een dochter hebben gekregen. Heftig dat je miskramen hebt gehad. Heb je een kort of lang schema? Succes!
Tja, de ups en downs horen er inderdaad zo bij! Hier gister ook wel een beetje down door dat mijn ongesteldheid op zich liet wachten en ik even aan niks anders kon denken de hele dag. Inmiddels toch gisteravond 'gewoon' door gebroken en sindsdien is gek genoeg mijn rust weer terug. Het voelt alsof ik daardoor weer vooruit kan kijken naar de volgende stap! En daardoor voel ik me gelijk weer een stuk positiever en dat is fijn Gezellig dat je mee komt kletsen Staffie! Spannende tijden weer denk ik, ondanks dat je het allemaal al een keer hebt mee gemaakt met jullie dochter als prachtig resultaat. Vervelend dat je 2 vroege miskramen hebt gehad. Ik heb daar geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je daar wel onzeker van wordt....
@Pinkflower Dank je wel. De miskramen waren erg vroeg maar ja als je op de testdatum een positest heb en 3 dagen later niet meer is wel echt verdrietig...al is het nog zo pril. Nu wachten we dus maar wat langer met blij zijn mochten we 2 streepjes zien. Ik heb het korte schema @dreamer Zeker weer spannend maar het voelt wel anders hoor... De wens voor een tweede is heel groot maar de druk is eraf zeg maar.. Bij de eerste keer liep ik heel erg met het gevoel, zla het me gegund worden, zal ik ook mama worden..nou je kent het wel...al die gedachte's. Dat heb ik nu niet, ben onwijs dankbaar voor onze mooie meid en hoop alleen dat we het nog een keer mee mogen maken
Dat lijkt me een fijn gevoel dat de druk er af is Staffie. Hopelijk mogen jullie het allemaal nog een keer mee maken! Succes! Hier goed nieuws... Vanochtend al door de arts gebeld, zou eigenlijk pas volgende week donderdag. Manlief hoeft niet geopereerd te gaan worden, dus 1 juli kunnen we definitief van start!
Welkom Staffie en fijn dat jullie een dochter hebben mogen krijgen!!! Nee geen nega testen meiden , hoop op mooie positieve allemaal!!!! Ik gebruik in cryo's rondes alleen pregnyl,dus eigen cyclus verder.. Ik ben na de mislukte cryo's ontdooiing ongesteld geworden en word dat over 2 weken ongeveer weer.. Dan een week of 5/6 aan de pil (komt goed uit ivm onze vakantie ) dus genoeg rust gezien en gehad hahaha
Dat is zeker goed nieuws dreamer! nog heel even en jullie mmm-avontuur begint ook! Vandaag de laatste echo gehad in Gent. Er waren toch 10 follikels te zien maar de laatste twee waren maar 12 en 13 mm dus de kans is groot dat ze de punctie niet gaan halen. Vanavond spuit ik nog 1x menopur 150 en morgenavond om 22.00 zet ik de pregnyl. Maandagochtend zal dan de punctie plaatsvinden. Ik vind het erg spannend. Dinsdag word ik dan gebeld tussen 12 en 13 uur of en hoeveel bevruchtingen er zijn, ik ben zo bang dat het niks wordt Ik heb ook behoorlijk last van mijn buik sinds vandaag. Linker eierstok denk ik.
Pinkflower: die dipjes zijn wel altijd even lastig e... Fijn dat je nu weer een up hebt! Dreamer: dat komt ook dichtbij dan! Fijn dat je man geen opratie nodig heeft! Staffie welkom! En ik begrijp dat gevoel van de 'druk die er af is' helemaal. Je bent minder gestressed op 1 of andere manier omdat je al gezegend bent met iets prachtig... Hier vanmorgen weer fm gehad. 21 follikels. Maar wel 12 kleintjes van 9... en dan nog 2 van 11, 2 van 13, 2 van 14 en dan nog eentje van 15,17 en 19 mm... Beetje teleurgesteld dat die van 9 niet bijgebeend zijn... Al is het nog een Beetje hoopgevend dat er daar een paar zijn van bijgekomen en dus nog wat hopen dat er toch enkele nog van zullen meedingen op maandag (want de pick up staat dus nu vast..)
Toekan: wow 21 follikels, dat is veel! Jammer dat de laatste wsl niet allemaal mee kunnen doen voor de eindrace. Maar wie weet heb je straks toch een 15-20 mooie kanshebbers. Jij dus ook maandag punctie? Toevallig Succes met de 'laatste loodjes' nog!
Ik verwacht er eigenlijk maar 10.. Ik denk niet dat ik van de 9mm gevalletjes nog veel moet verwachten... Jij ook succes!
Spannend meiden, maar geloof me kwaliteit is belangrijker hoor!!! Hoeveelheid niet zo , kijk ik had er 17 en dat was veel beetje veel , 8/9/10/11 is mooi vonden ze hier. Ik denk aan jullie maandag!! Ben toch geholpen aan m'n ingegroeide teen nagel.. Gadverdamme wat waren die verdovingen ontzettend pijnlijk.. Ik doe nog liever die punctie!!!! Blehhh.. T is helemaal verbonden nu dus paar dagen hoog en niet nat maken onder de douche...
Probleem bij mij is dat er door mijn chromosoomafwijking nog embryo's zullen afvallen. En met 8 follikels gaan er dan niet veel overblijven. Tevens moeten ze het ontdooien ook nog overleven. Zo spannend! Oei dat klinkt ook niet fijn zo'n ingegroeide teennagel
Wat fijn meiden zoveel follikels! Daar hoop ik ook op deze ronde zodat we een back-up hebben dit keer. . Spannend Adriana! Knuffff Pinkflower. .snap wel hoe je je voelt hoor heb soms ook van die dagen..probeer hoop te houden komt echt goed. .
Spannend voor jullie Adriana en Toekan: allebei de punctie maandag! Ga voor jullie duimen voor mooie bevruchtingen! @Tess: sterkte met je teen! Klinkt niet fijn! Hier de dagen al aan het aftellen na mijn 1e spuit.... Oei! Hopelijk gaat de tijd de komende 2,5 week lekker snel!
Spannend weer Dreamer!! Ik kan ook niet wachten tot we weer mogen beginnen.. Maar eerst ongesteld worden en aan de pil voorlopig..