ivf/icsi kliniek in turkije

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    jullie kennen t wel.. een moment van wanhoop waarom zwangerworden zo lang duurt, twijfel of het met de huidige behandelingen wel gaat lukken...

en dan ga je googlen naar andere, betere, succesvollere, wachttijdloze ziekenhuizen of klinieken...
    kom ik dit tegen:

Home - Human First IVF

tjonge, wat vinden wij hier van?

ik ben er nog niet uit, maar heb er geen slecht gevoel bij..

en jullie?

2. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    goh lijkt mij een dure affaire,
    ik weet het zo niet
    voel me toch meer op mijn gemak in eigen land...

3. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Ik weet het niet hoor , krijg er maar een vreemd gevoel bij.
    Daarbij geven ze aan dat Tese niet in nederland wordt uitgevoerd, maar dat is niet waar !

Ieder zijn eigen keuze, maar ik zou het niet doen !

4. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Lieve klingeltjuh..

Gekkie waar zit jij nou weer allemaal naar te google :p
    Wil je tijdens IVF proces een vakantie aanboeken ;)

Ik zou het niet zo snel doen hoor, zou gewoon dichtbij huis blijven

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alleen het feit al dat ze daar nog steeds meer dan 2 terugplaatsen vind ik zorgwekkend.
    Hoe staat het met de nazorg, overstimulatie, de taal...
    Hier is eerder een, heftig, topic over geweest en ik denk echt dat je het heeeeeel goed zou moeten overwegen en overleggen met je arts of een onafhankelijke arts uit een ander zh wil je deze stap zetten.
    Vind het gedurfd en zou het zelf, denk ik, nooit doen (maar das natuurlijk lastig als het je laatste strohalm zou zijn .....).
    Elmo

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hehehe!

ik zeg ook niet dat ik t wil doen; het was meer dat het me zo frappeerde DAT zoiets bestaat!

toen ik de link zat dacht ik meteen aan een of andere malafide instelling, maar het ziet er WEL professioneel uit.

met een slagingspercentage van over de 40% :D

ik heb al helemaal niets met turkije als vakantieland, laat staan als medisch land, maar ik denk dat het er hier niet verkeerd aan toe gaat.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, het was ook niet "met de vinger wijzend" bedoeld hoor ;)
    Of je het nou overweegt of niet, mijn reactie was algemeen bedoeld.
    Ondanks dat zo'n kliniek (geen zh?) er heel professioneel uit zou kunnen zien...blijf je toch vragen houden (ik dan he).
    Als ik Turks zou zijn of een Turkse partner zou hebben zou ik het misschien overwegen.

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    vatte t ook niet vingerwijzend op hoor, hoewel dat soms helemaal niet verkeerd is (voor mij) een beetje afgeremd te worden ;)

anyway, inderdaad, het is geen ziekenhuis... de gynnen kennen jou en je cyclus en voorgeschiedenis niet/slecht... dus das toch wel tricky.

toch vind ik het wel intrigerend, zeker als je die artikelen erbij in de NRC en de andere kranten + radiofragmenten checkt.

maargoed, ik moet t maar van meppel/heerenveen/zwolle(?) hebben.. DTL!

:)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vraag me stiekem ook wel eens af hoe ze aan zo'n hoog slagingspercentage komen.
    Geloof echt niet dat Nederland de kans van slagen expres drukt ;)
    Ze hebben hier echt het beste met je voor, oke, zijn soms wel iets TE terughoudend, maar zeker op safe.
    Ook wat waard toch.

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik denk idd dat ze meer risico nemen, bv met meer eitjes.

hier in het noorden zit ook een arts (kliniek) die met 4 eitjes nog een IUI doet; dat geeft dus inderdaad een risico op meerlingen, maar meestal een ' risico ' op eerder zwanger worden van 1 en dus een hoger slagingspercentage.

goede vriendin van mij is daar meteen zwanger geworden.

ik vind de veiligheid zeker voorop staan, maar merk wel bij mezelf dat ik inmiddels een ' risico nemen ' (bv kans op een 2ling van 0.8, of 3ling van 0,16) makkelijker zou nemen dan zeg een jaar geleden...

wellicht speelt ook zon kliniek in turkije daarop in?

11. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Vriendin van me is zwanger geworden in/door een ziekenhuis in Turkije. Weet niet of het die is.

Hier in NL hadden ze geen kans geloof ik.. nu heeft ze een gezonde tweeling.

12. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ik kan me voorstellen dat mensen dat als laatste strohalm zien. Als je het zelf moet gaan betalen of de artsen willen je niet meer helpen hier. De kosten zijn even hoog en daar krijg je nog een hotel bij, soort vakantie gevoel. Relaxed de ivf doorstaan. Zo lees ik het een beetje. Ik sta er niet negatief tegenover maar ik heb ook zo mijn twijfels over dat hoge slagingspercentage. Ik hoop dat we het nooit nodig hebben daar.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Heb je al eens aan Dusseldorf gedacht?
    Daar heb ik 31 augustus een intake gesprek.Heb er heel veel goeie verhalen over gehoord.
    Bv dat ze sneller embryo's invriezen, hier in Nl worden er alleen maar toppers ingevroren terwijl je met iets mindere kwaliteit ook zwanger kunt raken.En je hebt zelf de keuze hoeveel embryo's je wilt laten terugplaatsen, tot 3 maximaal.
    Er worden ook meer onderzoeken gedaan die hier weer niet gebeuren.
    Lijk wel een promotiemeisje, haha, ik ga wel erg ontopic.

Turkije is weer zo ver weg en ik weet niet wat de verzekering vergoed...
    Over dat hoge slagingspercentag, kan me zo voorstellen dat als ze er gemiddeld 7 terugplaatsen er wel een aardige kans is op zwangerschap.;)( ik weet niet hoeveel ze er terugplaatsen hoor)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dusseldorf zou ik ook VEEL eerder aandurven. Veel ziekenhuizen in Nederland werken met ze samen waardoor het allemaal veel minder belastend is. Artsen spreken ook Nederlands meen ik.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Klopt, je wordt door een Nederlandstalige arts geholpen, wel zo fijn, want mijn deutsch ist nicht so best haha.Die man schijnt btw een hele goede reputatie te hebben en geloof dat Nederlandse ziekenhuizen hem graag in dienst zouden willen hebben.Goede referentie dus.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoe hij in real life is ga jij ons 1 september vertellen denk ik :D
    Succes daar meid!

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi!!

Ik weet ook niet of ik het zou doen. Snap de laatste stroomhalm wel, maar denk dat ikzelf daar dan toch niet voor zou kiezen. Site ziet er wel professioneel uit en ik weet dat de tandartszorg en de gewone priveklinieken van ziekenhuizen daar wel erg goed zijn. Maar vind het wel een hele stap. Ze adverteren wel hier op zwangerschapspagina zag ik laatst...maar of dat wat zegt...

Zal ook eerder dan voor Duitsland of Belgie kiezen denk ik.

Succes met het maken van een keuze!!

Groets Majo

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

De advertenties hier zeggen niks meen ik hoor, die zijn willekeurig.

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik denk dat t inderdaad de laatste strohalm zou zijn... heb/had er ook een beetje een shabby gevoel bij, maar ik denk dat t wel meevalt..
    grappig dat iemand een meisje kent dat daar (of in soortgelijke kliniek) zwanger is geraakt!

over dusseldorf, yep, heb ik ook aan zitten denken.
    ik heb in februari sowieso een gesprek in t barrahus in het noorden, en die werken ook met ze samen.

maar- t barrahus neemt, mijns inziens, ook iets meer risico (bv IUI met 4 ei) en opzich zou dat ook een strohalm kunnen zijn.

maargoed, eerst maar eens in ons kikkerlandje verder ploeteren ! :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    vaak word gedacht dat in turkije de zorg niet goed zou zijn.
    Maar mijn ervaringen zijn alleen maar positief over de zorg daar.
    Mijn man had het ook erover toch in turkije voor de icsi te gaan, maar aangezien het vrij krijgen moeilijk is , hebben we besloten dit maar niet te doen.
    Maar we weten nooit in de toekomst als het in jette niks zou worden!

Deel Deze Pagina