Heb geen idee hoe het zit met dit Zh, maar dames besef goed dat in Turkije juist vele ziekenhuizen verder zijn dan in Nederland. Turkije klinkt misschien voor sommigen alsof er artsen met grote slagersmessen werken, maar dat is echt een misopvatting!!!
Precies maartje! Ze zijn er met veel dingen zoveel verder zo bestaat er ook voor de belgische meiden hier: Brüksel tüp bebek ziekenhuis, die werken met een ziekenhuis in brussel samen, en voor de verder behandeling ga je naar turkije!
Waarom plaatsen ze dan in een aantal klinieken (weet natuurlijk niet of dat overal zo is) nog meer dan 2 embryo's terug? Gewoon als je dat wilt, bij je eerste behandeling? Alleen dit vind ik al zorgwekkend. Er is geen tijd voor een goed vooronderzoek op deze manier (je kan immers geen maanden wegblijven van thuis...). Ook de nazorg, dit zijn echt dingen waardoor ik mijn twijfels heb. Dit heeft niets te maken met dat het in Turkije is maar dat het in het buitenland is en zo ver weg dat je het niet kunt combineren met je zh in Nederland.
Meiden wil alleen zeggen dat de ziekenhuizen in Turkije 10 keer beter zijn dan Nederland! Hier ga je naar de dokter als je ziek bent en wat krijg je???????? Maar in TR is dat zoooo goed geregeld, dacht dat het ook heel slecht was maar vorig jaar zomer heb ik dit zelf meegemaakt en was verbaasd! Ze zijn veel verder dan in NL dit is gewoon de waarheid....
ik kan me goed inleven in stellen die dat doen! ik weet niet of ik dat zelf zou doen, omdat ik geen turks spreek en verder geen band heb met turkije of mijn beste maatje tirtilsko moet meegaan hihi. ik denk niet dat nederland minder ver is dan turkije, ik denk dat nederland wat minder durft en meer oppast, dus geen "grote stappen" daarom durven te nemen. en wat betreft Melek net zei over een bezoekje hier aan de dokter snap ik goed, als ik naar de dokter in Tunesie ga dan word je echt als mens behandelt en niet als een nummer zoals hier in nederland (vooral nu na mijn 1ste icsi behandeling ben ik niet te spreken over de meeste artsen hier,maar goed dat terzijde..) maar dat komt ook omdat wij dan naar een (prive)kliniek gaan en niet naar een streekziekenhuis zeg maar. (ik ben weleens met familie mee geweest, oef vrouwen liggen gewoon half te bevallen op de grond daar!) @melek ik las dat je in turkije was geweest, heb je daar een behandeling gehad?? gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!!!
ze zijn in turkije bv wel al een tijdje bezig met de imsi behandelingen, die hier in duitsland nog niet zolang zijn
IVF Düsseldorf | IMSI (intra-cytoplasmic morphologically-selected sperm injection) in de week 11-16 Mei 2009!
Een verre familliestel van ons hebben er 6 jaar overgedaan om zwanger te raken. Er is hier in nl gezegd dat ze geen kans hadden hooguit 1% om het niet helemaal uit te sluiten (ik weet niet wat er precies aan de hand was) Toen zijn ze naar Turkije geweest en hebben daar een behandeling gehad er zijn 4! embryo's terug geplaatst omdat ze van de 4 maar 5% kans had dat er maar 1tje zou lukken. En raad het eens ze hebben een 4-ling!!! ik vind dat ze te veel emró's hebben teryg geplaatst maar ze hebben nu wel 4 prachtkinderen. Maar ik denk dat ze de beslissing om naar tr te gaan niet zo moeilijk vonden omdat ze zelf ook van turks afkomst zijn. Voor anderen lijkt het me idd een moeilijke keuze. Een land ver van je woonplaats, een taal die je niet spreekt, niemand die je kent maar aan de andere kant de gedachten wat als het daar wel zou kunnen.. erg moeilijk en dubbel Mounia: hadden we al is eerder gesproken en je weet het mijn man en ik (en batuhan) staan voor jullie klaar om mee te gaan. Na alles wat jullie voor ons hebben gedaan is dat alleen maar fijn als wij ook iets voor jullie kunnen betekenen. en we willen toch een keer samen op vakantie naar tr en tunesie. en over het verschil tussen prive en streekzh's ben ik het helemaal mee eens in tr is het precies het zelfde
tirtil, dank je lieverd! en wat een wonder zeg van dat stelletje in je familie! hoeveel pogingen hadden ze in NL gedaan? is het in turkije nou alleen verschil in de hoeveelheid emmy's wat ze terugplaatsen, of ook de gehele behandeling wat anders gaat? ik moet nog eens zeggen dat de link die Elmo net gaf over de imsi wel erg intressant in de oren klinkt.
4, dat is ronduit gevaarlijk. Zowel voor moeder als voor de kindjes. Nogmaals: als het mijn aller aller laatste strohalm was weet ik niet wat ik zou doen (welcome to the MMM) maar jeetje wat vind ik dit link zeg.
Hey Klingel, Ik heb wel heel veel succes verhalen gehoord over deze kliniek en ik zat er ook aan te denken ik ga zelf 3 weken naar turkije overmorgen ik ga wel mezelf daar als het kan controleren voor alle zekerheid. Een vriendin van me heeft daar ook een check up laten doen alles bleek goed te zijn
Bedankt Meid, hoop dat jij dit ook snel meemaakt! Mounia, nee meid ik ben niet voor dit naar Turkije geweest! ik ben zwanger geraakt door clomid 50... Het was voor iets anders, voor mijn neus... ik ben hier mischien 25 keer naar de huisarts geweest en steeds werd er gezegd dat ik niks had! Was kwaad en ben naar Turkije geweest en wat je zei je word daar echt als EEN MENS BEHANDELD! een operatie van 20 min, en heb nu echt geen pijn meer! Maar ik zou het zeker doen! het is het echt waard! mijn vriendin heeft dit ook gedaan! Als clomid niet had gewerkt bij mij, was ik ook echt naar turkije... Liefs Melek
idd wat melek ook zegt wij hadden een kennis, ze kon op een gegeven moment niet lopen ze zeiden hier dat ze niet meer zou kunnen lopen etc. Ging ze naar turkije naar American Hospital dit ziekenhuis bleek ze een erge vorm van MS te hebben nu kan ze weer gewoon lopen na haar behandelingen. Ik wil batuhan eigenlijk ook heel graag naar dat zh meenemen. maar financieel zit het er gewoon echt niet in. Ze weten hier niet wat hij heeft waarom hij volgens hun als een ''extreem premattur'' ademhaalt. Waarom hij saturatie dalingen heeft soms zelfs zo laag bij de 40. Waarom hij nog steeds zijn hoofdje niet kan vast houden, en waarom hij zo een ''slappe'' spierspanning heeft. De onderzoeken zijn allemaal goed maar WAT is dan DE oorzaak.