5 puncties gehad allen alleen met zetpil diclofenac en allen goed te doen....op laatste punctie en dan laatste 5 minuten na heb ik echt amper wat gevoeld. Zou het zo weer doen en narcose zou voor mij zelf wat te veel zijn. Maar dat is dus echt persoonlijk..
Aangezien ik op de wachtlijst kom voor IVF (binnenkort intakegesprek) lees ik ook even belangstellend mee. Ik heb inmiddels informatie van het UMCG (waar wij de IVF-behandelingen zullen gaan volgen). Zij werken bij de puncties (gelukkig) met een morfine-infuus. Ook worden je hart en longen in de gaten gehouden (door zo'n wasknijper op je vinger), zodat ze op een correcte manier extra pijnstilling kunnen toedienen mocht dat nodig zijn. Ik lees hier verhalen van puncties zonder pijnstilling en ik krijg daar helemaal de bibbers van! Ik weet nog hoeveel pijn de HSG bij mij deed (ik had geen verstoppingen trouwens), laat staan dat ze follikels bij mij gaan aanprikken / zuigen zonder verdoving. Volgens mij zou ik dan ook de reistijd voor lief nemen en naar Dusseldorf gaan (of naar Emmen; het Scheperziekenhuis las ik net doet een roesje).
Maria, roesje (slapen) was in DD! Dan ga je echt ff-tjes onder narcose. Heb in Deventer ook wel spuit gehad waar je een beetje (kan het goede woord nie vinden.....) ........wazig (daar houden we het maar op) van wordt, maar die was voor de punctie nog uitgewerkt!
Be Happy: Ik kreeg de 2e keer ook een morfine infuus aangeboden, maar heb in het verleden ook na een ongeluk aan de morfine gelegen en werd daar echt kotsberoerd van, ik ben echt blij dat ik het op 2 zetpilletjes gedaan heb. Achteraf ook geen nare bijwerkingen, suffigheid of misselijkheid van alle extra medicatie. En HSG pijn was bij mij ook erg heftig maar weer anders dan de punctie pijn. Loesie: Pijngrens heeft er ook niet altijd mee te maken inderdaad, daar heb je gelijk in, ligt ook aan de ligging van de eierstokken, baarmoeder, stugheid van de follikels etc.
Wat kan het toch verschillen qua pijn zeg. Ik ga zaterdag mijn 1ste punctie krijgen en moet zeggen dat ik er echt heeeeel erg tegenop zie. Mag thuis paracetamol pakken en dan krijg ik daar ook nog pijnstilling. Nu doe ik mee met het IVM onderzoek dus mijn follikels zijn nog niet rijp en dus ook nog erg klein. Hierdoor zal het hoogstwaarschijnlijk ook wat langer duren. Hoop echt dat de pijn niet meer zal zijn, maar ik ben bang dat dat niet zo is. Ze zullen vast moeilijker aan te prikken zijn omdat ze klein zijn. Achja het zal toch moeten denken we dan maar....
Ik loop in principe in Amersfoort, maar had de puncties en TP-en in Utrecht. Eerste keer kreeg ik alleen Paracetamol en Diclofenac zetpil mee uit Amersfoort en werd er in Utrecht niets gevraagd over morfine o.i.d. Tweede punctie kreeg ik wel morfine aangeboden maar omdat ik daar misselijk van word en het de 1e keer meeviel heb ik het niet gedaan.
Hier de eerste 2 keer goed te doen, prik in de bil en half dronken suffen tijdens de punctie. De afgelopen keer (vorige week) stond ik op het punt om te roepen dat de gyn moest stoppen. Er werd behoorlijk gefrot daaronder, hij kon er niet goed bij omdat de eierstok wat dieper lag. Misschien heeft het ook niet meegewerkt dat ik na de prik een uur (!) heb moeten wachten en vrijwel meteen na de prik in slaap ben gevallen. Was ook heel helder en "bij" tijdens de laatste punctie.
Nee, ik kreeg de prik en toen ging de verpleegster weg naar een andere punctie. Ik viel meteen in slaap maar die andere punctie liep ietwat uit dus vandaar dat ik een uur heb geslapen. Daarna werd ik wakker gemaakt voor mijn punctie maar ik denk dat door het slapen het meeste effect van de prik al weg was. Vorige keren werd ik na een half uurtje al geholpen en toen was ik wel suffig.
Hey hoi Ik wilde even reageren op dat berichtje van loesie1982,., In het sze (emmen) doen ze nu ook via een infuus een roesje,., Ook word je dmv een knijper op je hand goed in de gaten gehouden,., uiteraard na de punctie blijft de vrouw liggen want je bent dan nog even onder de morfine en de man gaat dan op pad met een transportbox wat aangesloten moet worden op een goed werkend sigarettenaansteker in de auto naar het umcg. Vanaf maart 2010 werken ze samen met het UMCG en alles word nu in Emmen gedaan en alleen de eicelletjes die moet de man naar het umcg brengen en de man moet in umcg zaad opvangen en daar volgt dan de rest van de behandeling. Mocht je dan zwanger zijn kan je in emmen weer terecht voor echo's enz