IVF/ICSI sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Hummeltje, nee, wat een ellende bah! Lekker uithuilen en hopenlijk volgende keer meer geluk! Sterkte meid!

Endo, heel veel succes morgen! Spannend!

Tess, hoe voel jij je! Spannende weken..

Ik ben gisteren in het zkh geweest en waarschijnlijk heb ik endometriose. Mijn tp is nu uitgesteld en 28 okt krijg ik een kijkoperatie. Super irritant, weer langer wachten. Hoop dat ik dit jaar nog wel een tp kan krijgen.

2. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Kaila, hoe gaat het met jou? Al een beetje gewend aan het idee, icsi?

3. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Nou punctie achter de rug. Het was echt geen pretje maar er zijn wel 19 eitjes!!!! Hoe is het met jullie allemaal?

4. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Beter goed uitzoeken Sandra.. maar wel rot dat gedoe weer..

Mooie score zeg Endo, wanneer mag je bellen voor bevruchting?

Gaat wel oke. Zere borsten van de pregnyl nog denk ik en soms wat slap... verder kalm aan

5. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Endo, 19 super resultaat! Fijn dat de punctie achter de rug is!

Tess, wanneer krijg je te horen hoeveel cryo's er over zijn gebleven? Rustig aan, succes de komende 10 dagen met wachten.

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hummeltje... Bah... Wat rot voor jullie! Sterkte!

Tess, spannend! Nu afwachten...

Sandra, bah, voor jou ook geen goed nieuws. Ik hoop voor je dat het geen endometriose is, want dat zou denk ik dan nog een operatie betekenen? In ieder geval balen dar je nu zo lang nog op die kijkoperatie moet wachten voor je weer verder kan. Maar goed, hou moed!

Endo, fijn dat de punctie achter de rug is! En wat een mooie score! Wanneer hoor je hoeveel er goed zijn en bevrucht?

Hier heb ik morgen opnieuw een gesprek in het ziekenhuis, dus dan horen we meer. Ik hoop heel erg wat concreter data te horen wanneer ik terecht kan, dan weet ik wat beter waar ik aan toe ben en waar ik naar toe kan leven. Hoop dat we niet te lang hoeven te wachten!
    Opzich begin ik ook wel aan het idee te wennen, ik heb nu zo iets van 'kom maar op!' :)

7. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Als het goed is krijg ik vanmiddag telefoontje hoeveel bevruchtingen er zijn. Super spannend!

Sandra wat rot dat je nu eerst die operatie hebt. Maar bij een kijkoperatie kunnen ze soms ook al wat verklevingen verwijderen. Dat hebben ze toen bij mij ook gedaan. Heel vervelend dat je nu weer langer moet wachten.

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Wij horen via een brief binnen 14 dagen.. duurt zo lang..

Is echt fijn te weten waar je aan toe bent Kaila.. spannend.

Spannend Endo!!!!

9. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ha echt spannend Tess! Ik heb net telefoontje gehad.
    Van de 19 eitjes waren er 17 rijp en zijn er 11 bevrucht!

10. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Goed nieuws , gefeliciteerd , je mag al blij zijn is mij verteld als de helft bevrucht raakt , dus goed nieuws

11. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    #71 endo3, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt: 8 okt 2014
    Dan

12. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel Tess!! Ben ook super blij al durf ik dat tegelijkertijd niet te zijn omdat we nog tp hebben en dan het wachten. Echt zoooo spannend! Maar heb er stiekem wel een heel goed gevoel over. Voor jou nog een goeie week en dan mag je testen. Ikzelf kan nu al niet wachten tot het eind oktober is:D

13. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Endo wat een super resultaat! Wat veel bevruchtingen zeg. Daar moet toch wel een mooie beeb tussen zitten :)! Ik hoop dat ze bij mij ook de verklevingen zo weg kunnen halen als die er zijn. Vond jij de kijkoperatie pijnlijk?

Kiala, hoe is je gesprek gegaan?

Jeetje Tess dat is lang wachten. Hopenlijk zijn die cryo'sniet meer nodig (alleen als jullie nog een kindje willen in de toekomst). En is deze tp gewoon raak!!!

14. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Endo, dat is super! Kan me voorstellen dat je nu niet langer kan wachten tot de TP!

Pfff... Hier vond ik de intake toch veel heftiger dan ik had verwacht. Het lijkt nu pas echt door te dringen ofzo. Ik had heel heldhaftig maar een dagdeel vrij genomen, maar ik was na de ochtend niet meer in staat iets voor mijn werk te doen. Hele middag theatraal zitten janken, haha.
    Ik mag in ieder geval 30 oktober beginnen met spuiten. Eerst decapeptyl, daarna gonal-f, daarna met pregnyl. Maar dat zal bij iedereen wel zo zijn zeker? Als alles volgens plannen groeit heb ik 26 november de punctie en 3 dagen daarna onze allereerste terugplaatsing! Hoewel dat dus nog wel een paar weken duurt, is het alsnog sneller dan ik dacht, fijn!!
    Maar goed... Toen de prikles. Dat was echt een drama. Ik voel me zo'n watje, er zijn zo veel mensen die dit moeten doen, ook met diabetes enzo... Maar ik vond het dus echt verschrikkelijk. Zo erg, dat ik serieus echt in paniek schoot toen ik het moest doen. Ik kreeg het niet voor elkaar... Uiteindelijk heeft mijn vriend het bij me gedaan.
    Hopelijk ga ik eraan wennen in de loop van de dagen en kan ik er na een week in ieder geval naar kíjken, want zelfs dat kreeg ik niet voor elkaar.
    Misschien dat ik daarom naderhand ook zo over de rooie was. Bij de apotheek 2 grote tassen met al die spuiten mee gekregen. Ik vond het zo confronterend...
    Dus tja. Het voelt allemaal maar dubbel. Super blij dat we nu ėcht een poging hebben, maar dat spuiten vind ik echt niet relaxt!! Stom genoeg kijk ik daar 100x zo erg tegenop dat de punctie bijvoorbeeld.
    Maar goed. Nu eerst nog even 2 weken aan de pil en nergens aan denken. ;)

15. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    De allereerste prik bij mezelf vond ik vreselijk. 1e echte medicijnen nou heb gejankt..

Maar echt het went, t is niet leuk maar jaag ze er zo in nu haha.. En wou ook niet afhankelijk van m'n vriend zijn omdat ik soms ook weg ben of hij later van het werk.. Je leert t echt wel.

Jan ne voorstellen dat je het heftig vind, zal niet liegen maar de puncties vond ik pijnlijk maar te doen, behalve de 1e keer , duurt maar heel ff gelukkig. Kan beter weten waar je aan toe bent ;).

Het wachten nu ervaar ik zwaarder..

16. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    He Sandra, dankjewel dat dacht ik zelf ook. Haha hier moet toch een klein hummeltje voor ons zitten. Kijkoperatie is niet pijnlijk. Je gaat onder narcose, dat vind ik zelf altijd wel een beetje eng. Maar als je wakker wordt lijkt het echt net alsof je maar even geslapen hebt. Ik heb wel een beetje last gehad van napijn dus ik slikte veel paracetamol. Ik had een beetje zo'n trekkerig gevoel bij mijn navel. Ook had ik last van het koolzuurgas wat er tijdens de operatie is gebruikt. Maar dat duurt maar een paar dagen. Een beetje schouderpijn en geiiriteerd middenrif. Al met al ben ik na 1,5 week weer aan het werk gegaan. Je moet gewoon even rustig aan doen na zo'n operatie.

Kaila snap dat je het heftig vind. Ik schrok ook toen ze met zo'n grote tas medicijnen aan kwamen lopen. Ik zelf kan er sowieso nooit naar kijken als ik ergens geprikt wordt dus vandaar dat mijn vriend het bij mij heeft gedaan. En als alles goed mocht gaan dan zijn de prikken echt voorbij voordat je het weet. Het gaat allemaal best snel vind ik nu. Ik heb gewoon morgen al een TP!! Dat had ik een maand geleden nog niet verwacht. En onthoud gewoon dat je het allemaal doet voor een lief klein wondertje. Dat sleept je er vast door heen!

17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Brief van t VU binnen.

7 embryo's verdeeld over 5 rietjes. Hebben ook een keer geluk!! Zoizo dan 3 sterkte en 2x 2 samen in een rietje. Maar zo blij..

18. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed Tess!! Fijn hoor en over een week mag je testen toch? Spannend!

19. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Wat een mooie berichten allemaal!

Endo, bedankt voor je uitleg. Nu wachten tot de 28e pfff... Hoe is je tp gegaan?
    Tess, wordt het wachten nu al echt vervelend? Al ergens last van?

Kiala, super dat je al zo snel kan beginnen. Ik was ook geen held met de spuiten. Mij vriend heeft ze allemaal gezet en dat is goed gegaan. Probeer jezelf niet te druk te maken, komt echt goed!

20. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    He Sandra, ja wachten is altijd vervelend. Weet er nu alles van:D ... Want ik heb sinds vanmiddag een embryo aan boord!!
    En ik wacht met je mee want ik mag de 25e testen. Tp was goed, niks van gevoeld. Raar hoor, zie je ineens zo'n klein wit stipje de baarmoeder in schuiven. En super goed nieuws want naast de terugplaatsing hebben ze al 5 embryo's van top kwaliteit kunnen invriezen. De rest van de overgebleven embryo's is nog even afwachten.

Deel Deze Pagina