IVF / ICSI starten in april / mei 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Linis, 22 apr 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hi,

    Wij zijn net begonnen met onze tweede ronde icsi. De eerste ronde hebben we 4 jaar geleden gedaan. We hebben toen onze mooie dochter van bijna 3 gekregen. :)

    Ik weet nog dat ik het heel fijn vond om met andere in een soort gelijke situatie te praten, dus vandaar mijn bericht hier.

    Zijn er ook andere die net zijn begonnen, of binnenkort beginnen met een ronde ivf / icsi?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik begin over een paar weken met onze vierde en laatste poging icsi.
     
    Patty86 vindt dit leuk.
  3. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hoi @Narcisje,

    Wat spannend zeg! Ik zie dat jullie al een hele reis achter de rug hebben.

    Ik ben nu op dag 5 van decapeptyl (vanavond spuit nr 6).

    Fijn als we met elkaar een deel van deze icsi reis kunnen delen.
     
  4. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    Hi dames,

    Zo af en toe schrijf in ook mee in een andere groep, omdat ik in februari begonnen was met het stimuleren. Dit werd helaas verbroken, omdat ze onrustige eierstok zagen. Nu inmiddels aan de pil tot eind volgende maand om de boel rustig te krijgen. Hopelijk mag ik na de uitgangsecho van volgende maand beginnen.
     
  5. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hi @Didi5555 ,

    Dank voor je bericht. Fijn dat je ook hier meeschtijft. Ik schrijf ook in het andere groep mee. :)
    Ik hoop voor je dat je komende maand weer mag beginnen. Het wachten is echt moeilijk.
    Wanneer heb je de uitgangsecho?
     
  6. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    Ha
    Thanks voor je reactie! Ik heb 30 mei een afspraak. (Volgens mij). Probeer de agenda zoveel mogelijk te vullen, want het wachten valt me zwaar.
     
  7. Broccoliroosjes

    9 mei 2023
    26
    11
    3
    Hoi allemaal. Mijn eerste keer op een dergelijk forum. Wij zijn bezig voor een tweede kindje. Ons eerste kindje is uit poging 4 IUI geboren. Nu alweer 7 x IUI en 1x IVF achter de rug, hieruit geen enkele bevruchting. We zitten nu in tweede poging maar dan icsi. Ik heb het zwaar met de onzekerheid en hormonen. Deze week had ik de punctie, 12 eicellen en maar 3 bevrucht. Donderdag horen we hoe het ervoor staat. Ik probeer positief te blijven maar het is zo moeilijk. Als deze poging niet lukt willen we de derde in Gent gaan doen. Iedereen heel veel succes!
     
  8. Broccoliroosjes

    9 mei 2023
    26
    11
    3
    Ik lees jouw verhaal op instagram, wat aangrijpend.. heel verstandig dat je ook hulp hebt gezocht om mentaal wat weerbaarder te zijn. Je staat zo in overleving stand tijdens een poging, tenminste ik wel. Heel veel sterkte! Het kan nog!
     
  9. HD8489

    HD8489 Lid

    9 mei 2023
    99
    71
    18
    Hallo allemaal

    Wij (man en vrouw) kijken al een tijdje mee. Nu een profiel aangemaakt. Ruim 5 jaar bezig, slechts 2 positieve testen. Beide eindigend in een BBZ met verwijdering eileiders tot gevolg. Weg kinderwens op de natuurlijke manier.

    April gestart met rekovelle/fyramedel. 1e cyclus gestaakt ivm onvoldoende groei. Slechts 2 follikels groot genoeg.
    Nu 2e cyclus, 1e echo weinig actie. 2e echo vrijdag.

    Erg spannend en soms verlies je een klein beetje de moed. Wij lezen vooral mee om te zien of anderen gelijke ervaringen hebben. Eventueel doen wij tips op, om zo samen alles goed te doorstaan.
     
  10. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Dat snap ik heel goed. Beter om te proberen jezelf af te leiden tot de afspraak. Veel sterkte!!
     
    Didi5555 vindt dit leuk.
  11. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hi @Broccoliroosjes, dank je wel voor je bericht.
    Wat vervelend dat jullie zo een lange weg achter de rug hebben deze ronde. Ik snap heel goed dat je het moeilijk hebt met de hormonen en de onzekerheid. Het is een zwaar traject!
    Ik duim voor jullie mee dat er positief nieuws is donderdag!

    Als je het niet erg vind wou ik je vragen waarom jullie voor Gent willen gaan als jullie een derde ronde moeten doen?
     
  12. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hi @HD8489 , fijn dat jullie meeschrijven.

    Wat een lange weg hebben jullie achter de rug. Het kan best een heel moeilijk traject zijn, vooral om positief te blijven als het niet meezit. Ik vind het persoonlijk heel fijn om hier te delen hoe het gaat en ik vind steun in ervaringen delen met andere die het helemaal begrijpen. Hopelijk hebben jullie dat ook!

    Heel veel succes vrijdag!
     
  13. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Het gaat voor ons helaas niet zo goed tot nu toe met onze tweede ICSI ronde. Ik heb twee echos gehad om de follikels te meten. Bij de eerste hebben ze maar een follikel gezien en de andere eierstok niet gevonden. Afgelopen zondag de tweede echo echo gehad. Toen heeft ze helaas geen van de twee eierstokken kunnen vinden. En ze dacht ook niet dat de follikel die ze zagen de eerste keer echt een follikel is...

    Helaas vanwege mijn leeftijd is er een grote kans dat er niets meer is... Daarom stopte ze ook op geef moment met zoeken, want als er groei zou zijn zouden ze wel de eierstokken moeten vinden). Ze hebben het nog niet opgegeven en ik mag morgen terug voor een derde echo.

    Ik vind het wel erg moeilijk om positief te blijven, en voel veel verdriet. Morgen zullen we het zien.
     
  14. Broccoliroosjes

    9 mei 2023
    26
    11
    3
    Dank je wel :) we hebben begrepen dat ze in Gent aan eicelactivatie doen en wellicht dat dat voor ons zou helpen. Ook hebben we hier al een paar keer te horen gekregen dat ze niet weten waarom het mis gaat. Dan wil je toch wat anders gaan proberen.
     
    Linis vindt dit leuk.
  15. Broccoliroosjes

    9 mei 2023
    26
    11
    3
    Wat heftig. Ik heb even geen bemoedigende woorden. Hopelijk slaap je een beetje. Als ze nu niets vinden mag je dan nog een ronde of ga je dan in gesprek over hoe verder? Veel sterkte!
     
  16. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Dank je wel. Je dat snap ik heel goed! Hopelijk hebben jullie het niet nodig en lukt het al in deze ronde. Maar het helpt mij ook altijd om een volgende plan in mijn hoofd te hebben, mocht het nodig zijn.
     
    Broccoliroosjes vindt dit leuk.
  17. Linis

    Linis Lid

    22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Dank je wel!
    Ik weet niet wat er gebeurt, maar er wordt dan wel een gesprek ingepland met mijn arts. Ik vrees alleen dat zij niet nog een ronde zal willen beginnen vanwege mijn leeftijd (en de resultaten deze ronde), maar we zullen het zien!
     
  18. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    In Duitsland doen ze ook eicelactivatie/calciumbadje. Ik had daar de vorige ronde een veel beter resultaat door, al is natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen dat het daar door kwam, maar ik denk het wel.
     
  19. Lisanessen

    25 jul 2022
    68
    16
    8
    Vrouw
    Hi, ik zou ook graag meeschrijven. Ik wacht op mijn menstruatie die ergens deze week zal beginnen. Daarna van start met de 2e IVF poging. Inmiddels 2,5 jaar onderweg samen met mijn vrouw.
    Ik vind jullie allemaal mega moedig hier. Het is een zwaar traject. Fijn dat we dat zo een beetje kunnen delen.
     
  20. Lisanessen

    25 jul 2022
    68
    16
    8
    Vrouw
    Ik leer nog steeds nieuwe dingen...van eicelactivatie had ik nooit gehoord..hoe werkt dat?
     

Deel Deze Pagina