IVF / ICSI starten in april / mei 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Linis, 22 apr 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linis

Linis Lid

22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Hi,

Leuk dat je meeschrijf!
    Het is inderdaad een zwaar traject. Ik vind het ook heel fijn om hier te kunnen delen. De steun van andere die het helemaal begrijpen is heel fijn.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Dit wordt in Nederland ook niet (nauwelijks?) gedaan. Bij eicelactivatie worden de eicellen na de punctie gespoeld met een soort calciumgoedje, waardoor de kwaliteit van de eicellen wat beter kan worden.

3. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    Zou ik hier mee mogen schrijven? Wij starten als het goed is deze maand, als mijn menstruatie start, met ICSI nr 1.

Hier al een lange weg achter de rug, maar niet met echt proberen. Mijn man en ik hebben in beginstadium corona tijd besloten dat wij toch graag samen een kindje wilden. Lang getwijfeld, omdat we een samengesteld gezin zijn. Dus in 2020 de knoop doorgehakt. Alleen had mijn man er dus ook een knoopje in ;) Die moest er eerst uit. In 2021 knoopje eruit, maar er zat niets in. Dus mislukt. In 2022 mesa/pesa tese gedaan. (Er liggen 5 rietjes met gemiddeld/tot goed sperma in de vriezer). Toen kwamen we op de wachtlijst, maar die was lang. Nu zijn we dan eindelijk in 2023 (bijna 3 jaar later) aan de beurt.

Ik weet hoe zwaar het traject is (2 kinderen via IVF met andere partner), dus ik vind het fijn om met gelijkgestemden erover te praten. Je kunt zoveel steun bijelkaar vinden, luisterend oor zijn voor elkaar, elkaar oppeppen (omdat het gewoon een mentale rollercoaster is). En gelukkig heb ik hele lieve mensen om mij heen, maar toch begrijpen zij niet helemaal waar ik (of wij) in zit (ten).

Ik las dat er veel van jullie ook al een behoorlijk traject achter de rug hebben. Heel veel sterkte en ik hoop en duim met jullie mee dat er op een gegeven moment een kindje uit voort mag komen!!

Ook ik lees nieuwe dingen, want laatste IVF poging hier dateert uit 2016.

4. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

25 jul 2022
    108
    23
    18
    Vrouw
  5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, mag ik ook meeschrijven wij starten volgende ronde met onze 1e icsi poging. Wij hebben 7 mislukte IUI achter de rug en en 3 miskramen onderweg naar een 3e kindje. Onze 2 dochters zijn spontaan gekomen. Mijn man verminderde zaadkwaliteit. We hebben nu 3 wachtmaanden ivm koorts. Op 25 mei hebben we een nieuwe spermatest. Ik hoop 6 juni te beginnen met de decapeptyl. Wij volgen het korte schema met fostimon en gonasi vanuit mijn eigen cyclus.ik hoop rond 20 juni de punctie. Voor iedereen heel veel succes!

6. Broccoliroosjes

9 mei 2023
    26
    11
    3
    Wat een lange weg al inderdaad! Zo te lezen wel pas net bezig met ondersteuning of lees ik
    Hoe is het gegaan?

7. Broccoliroosjes

9 mei 2023
    26
    11
    3
    Hoe is het gegaan?[/QUOTE]

8. Broccoliroosjes

9 mei 2023
    26
    11
    3
    Lief dat je er naar vraagt. De 3 eitjes zijn gaan delen, morgen horen we of dat zo is gebleven en of ik een terugplaatsing heb! Duimen dus.

9. Linis

Linis Lid

22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    [/QUOTE]

Hi!

Helaas niet goed. Wij hebben donderdag onze behandelende arts gezien en zij heeft dit traject afgebroken. Ze dacht de eileiders te zien, maar ze waren allebei nog klein. Een eiblaas was er, maar die bleef rond de 10 mm... De bms was ook nog heel dun, dus in het algeheel reageerde mijn lichaam niet echt op de hormonen.

Heel erg vervelend, want haar boodschap was ook: we kunnen beter stoppen (en ook geen nieuw traject beginnen) want er is geen kans op zwangerschap.

Ik ben er alleen nog niet aan toe om op te geven, dus we zijn nu op zoek naar potentiele mogelijkheden. Ik snap dat onze kansen erg laag zijn, maar ik wil toch nog graag in ieder geval een poging met meer of andere hormonen.

Wij kijken bij voorbeeld in Dusseldorf, maar gaan zeker ook kijken naar mogelijke andere klinieken.

Ik hoop nog op een wonder!

10. Linis

Linis Lid

22 apr 2023
    44
    24
    8
    Vrouw
    Oh wat spannend!! Heel fijn dat de 3 eitjes zijn gaan delen. Ik duim met jullie mee!

11. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

25 jul 2022
    108
    23
    18
    Vrouw
    Hi!

Helaas niet goed. Wij hebben donderdag onze behandelende arts gezien en zij heeft dit traject afgebroken. Ze dacht de eileiders te zien, maar ze waren allebei nog klein. Een eiblaas was er, maar die bleef rond de 10 mm... De bms was ook nog heel dun, dus in het algeheel reageerde mijn lichaam niet echt op de hormonen.

Heel erg vervelend, want haar boodschap was ook: we kunnen beter stoppen (en ook geen nieuw traject beginnen) want er is geen kans op zwangerschap.

Ik ben er alleen nog niet aan toe om op te geven, dus we zijn nu op zoek naar potentiele mogelijkheden. Ik snap dat onze kansen erg laag zijn, maar ik wil toch nog graag in ieder geval een poging met meer of andere hormonen.

Wij kijken bij voorbeeld in Dusseldorf, maar gaan zeker ook kijken naar mogelijke andere klinieken.

Ik hoop nog op een wonder![/QUOTE]

Wat een vreselijk zware boodschap krijg je zo even te horen zeg.... snap dat je je er nog niet bij neer kan leggen en nog wil zoeken naar mogelijkheden. Heb je enig idee waar je moet beginnen?...

12. Broccoliroosjes

9 mei 2023
    26
    11
    3
    Hi!

Ik hoop nog op een wonder![/QUOTE]

Wat een heftige boodschap! Ik snap je gevoel, zelf zou ik ook nog niet opgeven. Je wil toch het gevoel hebben dat je alles hebt geprobeerd en het ene ziekenhuis is het andere niet. Hopelijk is er toch nog een mogelijke behandeling!

13. Broccoliroosjes

9 mei 2023
    26
    11
    3
    Dank je! Van de drie heeft eentje het gered dus kleine teleurstelling maar vooral blij. Die is terug geplaatst. Het duurde wel 2.5 uur want ze kwamen niet op de juiste plek. Nu wachten!

Patty86 vindt dit leuk.
  14. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

25 jul 2022
    108
    23
    18
    Vrouw
    Pfoe, pittig! En spannend! Snap de teleurstelling...maar wie weet...moest dit m gewoon zijn! Ik duim als een gek voor je.

Broccoliroosjes vindt dit leuk.
  15. HD8489

HD8489 Actief lid

9 mei 2023
    129
    105
    43
    De eerste 2,5 jaar natuurlijk geprobeerd, zonder resultaat. Daarnaast Duphaston/clomid voor regelmatig krijgen cyclus. Na 1 jaar gestopt om over te gaan op volgende stap. Toen 2x spontaan zwanger, maar beide in eileider waardoor deze verwijderd zijn en enige optie nog IVF was. Geen lang voortraject met IUI e.d. omdat dit dus medisch niet mogelijk is.

16. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

25 jul 2022
    108
    23
    18
    Vrouw
    @Narcisje 21 eicellen zie ik! Wauw! Hoe voel je je na de punctie?

Ik ga vanaf morgen weer starten met stimuleren.

17. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ja, veel he! Mijn record was 11, dus dit is wel nog even andere koek haha.

Ik voel me vooral doodop. Ik heb net 3 uur geslapen en m'n wederhelft kwam maar even kijken of ik überhaupt nog leefde. Nu maar naar beneden en even wat eten enz.. M'n buik is wel flink gespannen maar niet anders dan de vorige keren eigenlijk, toen had ik ook best veel last

Spannend dat je morgen gaat beginnen!

18. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

25 jul 2022
    108
    23
    18
    Vrouw
    Heb je nog iets anders gedaan dan voor je vorige puncties dat je ineens zo'n hoge score hebt? Ik hoop zelf ook heel erg dat ik er meer dan vorige keer zal hebben. Ik had er toen 8, waarvan 4 bevrucht.

19. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

25 jul 2022
    108
    23
    18
    Vrouw
    En moet je nou extra bedacht zijn op OHSS of was daar geen sprake van? Hopelijk herstel je snel!

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik heb dezelfde medicatie gebruikt als de vorige keren, maar wel in een hogere dosering. Verder heb ik langer hormonen gespoten dan normaal en heb ik een dubbele trigger gespoten (2 spuitjes decapeptyl én gonasi 5000 eenheden)

Verder slikte ik ubiquinol en omega 3 maar dat deed ik al langer.

Deel Deze Pagina