Langere pauze nemen tijdens OI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kellyska98, 5 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyska98

13 okt 2022
    8
    4
    3
    Vrouw
    Hoi beste lezers,

Even wat context vooraf; Ik ben momenteel bezig met mijn laatste ronde letrozole mocht deze niet tot een eisprong leiden (geen eisprong i.v.m. PCOS). Ik heb maandenlang eerder letrozole geprobeerd, zonder resultaat. Na een LEO behandeling lijkt het nu mijn progesteron weer iets te verhogen, dus ik heb nog 1 kans om met 5 mg te proberen - daarna worden het injecties. Wij zijn 8 november officieel een jaar in de MMM, helaas ook met een vroeg verlies tussendoor.

Deze ronde indien er geen eisprong is geweest zal ergens begin december eindigen en dan wordt ik opgebeld door mijn gynaecoloog. Mijn hart zegt meteen doorgaan, maar mijn fysieke en mentale gezondheid zegt even stoppen tot mei. Ik wil graag weer wat afvallen of ik nu verder moet met pillen of spuiten, want ik had al last van overgewicht en van de hormonen en stress ben ik meer gaan eten. Ik vind het alleen dood eng om te vragen aan mijn arts. Ik ben bang dat ik uit het traject wordt gekickt omdat er natuurlijk ook 'n wachtlijst staat voordat je überhaupt mag beginnen.

Misschien maak ik mij zorgen om niets, maar ik vind het zo lastig om te vragen dat ik niet weet hoe ik het moet gaan verwoorden. Is het iets waar moeilijk over gedaan wordt? Hoe zou ik dit het beste kunnen aankaarten?

2. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8
    Hoi Kelly,

Hier ook bezig met OI na eerder twee kindjes (2015 & 2018)...
    Ik begon 2 maand geleden met de traject zonder verwachtingen maar tegen alle verwachtingen in toch 1 goed EI met ovaleap...
    Komende vrijdag is mijn NOD, vroege testen allemaal nog negatief...

Mijn man en ik hebben afgesproken om even een pauze in te lassen, als deze ronde niet raak is, tot het nieuwe jaar zodat ik even mijn focus kan leggen op het afvallen, en mijn nieuwe baan die niet gepland was.

Wat ik zeggen wil, doe wat goed voelt.. Snap je gevoel en je onzekerheid.

Een korte pauze kan soms helpen!

3. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    @Kellyska98 Onze kliniek had er echt nul problemen mee als wij even pauze namen, dat hebben we meerdere keren gedaan. Omdat we wilden nadenken over hoe verder na bv miskraam, tussen 2 IVF rondes en soms omdat het gewoon niet uitkwam met de vakantie en we niet meer alles opzij wilden zetten voor het traject.
    Het was alleen als je echt te lang niets van je liet horen dat ze je dan even belden met of je nog wel in het traject wilde blijven.

Meestal gaven we het gewoon aan in het consultatiegesprek bijvoorbeeld: "wij hebben even tijd nodig om mentaal weer op te laden en verwachten na de zomer weer verder te gaan". Vraag dan ook wat de bedoeling is als je weer wil opstarten, moet je bellen / mailen / afspraak inplannen EN of er eventuele onderzoeken opnieuw moeten.

Voor IVF was bij ons bijvoorbeeld voldoende om 2 weken voor verwachtte menstruatie te mailen dat je weer een ronde mee wilde doen. Het onderzoek wat aan het begin van het traject bij ons was gedaan was alleen 'maar' 2 jaar geldig dus ik heb geloof ik 1x gehad dat ik weer opnieuw moest laten bloedprikken voor bepaalde waarden (en dus eerst een afspraak maken daarvoor).

Deel Deze Pagina