Dankjewel. Wij zijn bij Geertgen in behandeling. Jij zit nu al jn de cyclus waarin je op de 21e cd kan gaan stilleggen? Wanneer mag je daarmee beginnen? Spannend ook al zo dichtbij! Wel fijn dat de wachtstand dan voorbij is.
Jouw verhaal m.b.t. de valse hoop herken ik wel. Heb dat besproken tijdens het laatste gesprek. Toen werd er verteld dat ze mikken op het oogsten van 10-15 eitjes en die op dag 5 terugplaatsen of invriezen. Gemiddeld zijn er dan nog 5 embryootjes die het tot dag 5 overleven. Dat doen ze nu al een poos zo, met als resultaat dat 90% van de cryos overleefd en teruggeplaatst wordt. Dat klinkt wel logisch en wat jij schrijft komt daar geloof ik wel mee overeen. Het lijkt me emotioneel best heftig om eerst 12 eitjes te hebben en veel hoop om vervolgens zo weinig realistische kans te hebben gehad die poging. Ik heb liever ook minder cryos en een echte kans dan valse hoop en tijdverlies dat voorkomen had kunnen worden. Het traject is al lang en zwaar genoeg. Wat is een hydrosalpinx? Ik hoop echt dat het ons iets gaat brengen en we in 2019/2020 een broertje of zusje mogen verwelkomen. Doen jullie nog iets ter voorbereiding op de icsi? Ik ga proberen om nog ietsje af te vallen en let vooral op het eten van voldoende (rauwe) bladgroenten en andere groenten en fruit. En ik slik algen capsules met DHA. Eigenlijk alles om te zorgen voor het afvoeren van afvalstoffen uit mijn lijf om te zorgen voor een zo gezond mogelijk klimaat.
Ah, wat kilootjes kwijt en dat tijdens deze periode... Dat is heel moeilijk! Maar goed en bewust eten en bewegenen goed voor jezelf zorgen is natuurlijk heel goed. Tja, wat ik allemaal geprobeerd heb om zwanger te worden en te blijven: definitief gestopt met roken, voorzichtig met alcohol en de sauna, van het boek van Rika, tot slapen met sokken aan, cranberrysap, ubiquinol, fertiliteitsyoga, acupunctuur, vitamine E etc. Bij mij was dat helaas niet de sleutel, maar het heeft mij wel zo dol op yoga gemaakt dat ik na IVF yoga docent wil gaan worden in mijn vrije tijd... Haha. Een hydrosalpinx was een afgesloten en vocht lekkende eileider. Ik heb een aantal posts geleden er over geschreven. Ik duim voor je busje. Tijdens ivf waren er echt zat vrouwen die zwanger werden dankzij ivf of icsi. Dat was zo mooi!
Ik zit ook bij Geertgen, 9 januari mag ik beginnen met spuiten. Ga dus begin januari de spuiten ophalen. En dan is het wachten op mijn menstruatie. Pas dan hoor ik of ik die ronde mee kan. Als er teveel op dezelfde dag zijn gaan menstrueren moeten ze een selectie gaan maken helaas.
Echt? Jeetje, wat is dat pittig zeg. Het legt al zo een beslag op je persoonlijke planning en als je dan nog uitstel krijgt... Fingers crossed!
Misschien lullig om te zeggen maar wat dat betreft heb ik mijn leeftijd wel mee. Ik ben tegen de tijd van de terugplaataing bijna 41
Hallo allemaal, Kort even gelezen hier. Wil me graag aansluiten bij jullie. 18 januari gaan we beginnen met onze icsi behandeling. Best spannend allemaal, maar heb er ook wel zin in. Ik lees alleen overal dat de 1e echo snel is na het starten van de injecties. Ik begin dus 18-1 met spuiten en mijn 1e echo is 6-2. Op 11-1 krijgen we de uitleg dus dan kan ik de vragen allemaal gaan stellen hoor. Maar dit viel me op. Succes allemaal in het nieuwe jaar.
Welkom @evenannoniem ! Spannende tijden voor jullie. Ik zit maar weer eens op het wachtbankje... we moeten wachten tot februari. Dus we hebben het zelf gezellig gemaakt De kans is natuurlijk niet groot, maar zeker wel aanwezig volgens de gynaecoloog.. afwachten dus! Leuke kerstdagen gehad iedereen?
Als eerste welkom hier, spannend je eerste icsi. Als je de 18e gaat spuiten, op welke dag van je cyclus zit je dan? Spannend weer voor je, hoop dat het wachtbankje deze keer loont. Zou een mooi wonder zijn. Kerstdagen rustig geweest, avondje met ouders en broer plus aanhang, was gezellig, en gisteren als kadootje uit eten geweest was heerlijk.
@Nog anoniem ik start zonder natuurlijke cyclus Ben nu net met de pil begonnen. Lees nu al een wereld van verschil in de behandelingen
Hé dames. Alles goed hier? Ik heb nog amper meegeschreven maar nu de start van de IVF dichterbij komt, begin ik toch wel wat nerveus te worden. Nog 10 dagen tot mijn uitgangsecho en hopelijk kan ik dan onmiddellijk starten met stimuleren, spannend! Wordt nog even afwachten want tijdens de laatste controle bleek ik een grote cyste te hebben, en moest ik dus aan de pil. Hopelijk is 'ie weg en krijgen we groen licht!
Ik ga heel hard voor je duimen dat de cyste weg is zodat jullie kunnen starten. Verder hier weinig te melden
Haha nee idd. Volgende week de eerste spuiten ophalen. En dan 9 januari starten. Wat wel vervelend is, ben terug gevallen met roken. Maar 1 januari start ik opnieuw met stoppen, wil gewoon gestopt zijn voordat de ivf begint. Weet nu de valkuilen en op 3 januari ga ik naar de psycholoog, dat zal me ook helpen sterker te worden. Nog veel in het vooruitzicht dus maar komt goed
Spannend! Hopelijk vallen de spuiten mee en heb je niet te veel bijwerkingen. Vervelend dat je hervallen bent idd maar het feit dat je gewoon onmiddellijk opnieuw wilt proberen met hulp van de psycholoog is al heel sterk! Ik duim voor je!
Dankjewel x Ik denk zelf dat de bijwerkingen wel mee zullen vallen, ben meestal niet zo gevoelig voor bijwerkingen. Al werd ik wel prikkelbaar toen ik net ff iets langer zwanger was dus misschien ga ik op al die hormonen wel heftig reageren. We zullen het gaan zien, denk dat mijn vriend er meer last van zal hebben dan ik hahaaha
Ik ben een klein beetje jaloers nu. Ik heb altijd alle bijwerkingen dus ik bereid me al voor op het ergste Ach, laat je vriend er maar wat last van hebben. Je moet genoeg doorstaan, je een klein beetje afreageren is wel oké. Toch?
Hi meiden, ik wil me graag aanmelden bij deze lijst. Eerst zat ik bij de november/december club, maar na een tijdje koudwatervrees en het niet zien zitten van hormonsters tijdens de feestdagen besloten om in het nieuwe jaar te beginnen met ICSI. 5 januari mag ik de eerste spuit zetten, decapeptyl. Ben een tijdje niet meer actief geweest hier op het forum en die rust heeft me goed gedaan! Ik zal op een ander moment me inlezen en op de lijst zetten, maar (helaas) ken ik de meeste dames al van andere clubjes en lijsten. Dikke knuffel voor iedereen en dat 2019 maar een mooi jaar voor ons allemaal mag worden❤️
Welkom, meid! Kan me voorstellen dta je even koudwatervrees kreeg hoor, ik heb ook schrik om te starten. Hopelijk kan je wat genieten van je feestdagen en kan je die rust van nu meenemen naar de start van de ICSI! Januari wordt een spannende maand! Ik probeer dat echt te geloven, voor ons allen. 2019 moet gewoon een beter jaar worden!
Hahaha ja moet mogen. Balen dat jij altijd last hebt van zoveel bijwerkingen. Snap dat.je jaloers bent