IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ik schrik een beetje van alles meid, het is echt een kunstfout dat ze je nu pregnyl gegeven hebben. Dit mag absoluut niet bij iemand met zon groot risico op overstimulatie.
    En wat heb je daarvoor moeten spuiten meestal spuit je twee dagen ervoor met ovitrelle of pregnyl? Of heb jij langer decapeptyl moete gebruiken?

skiwi, SchoneNarcis en Arendje vinden dit leuk.
  2. SchoneNarcis

SchoneNarcis Actief lid

21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Hmmm, ik vind dit wel vreemd zeg. Nee het zijn geen stagiaires. Nou ik heb dus vandaag 29 eitjes afgestaan. En na de punctie heb ik een spuit gekregen in me buik. Die spuit heb ik vanuit thuis meegnomen in een koeltas met koelelement (van zh meegekregen). voor de punctie vroeg ik wat ermee moest doen,waarop de arts zei dat we na de punctie moesten kijken of het nodig zal zijn of niet. Zodoende kreeg ik na de punctie toch het spuitje. En ik meende echt dat ze zei de pregnyl. Verder kon ik merken aan ze dat ze me veel waarschuwde voor de overstimulatie. Ze waren daar echt bang voor.

3. SchoneNarcis

SchoneNarcis Actief lid

21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Ja denk het ook! Ik word nu echt onzeker door alle reacties.

4. SchoneNarcis

SchoneNarcis Actief lid

21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Ik schrik ook van de reacties. Ik heb 2 dagen voor de punctie 2 spuitjes decapeptyl gehad. En een spuit fyremadel. Dat was het. Verder helemaal niks!

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Bel er heen morgen met de informatie die ik je gaf. Met de pregnyl gaat het zeker mis.
    Hou jezelf heel goed in de gaten. Ik snap echt niet dat het zo gaat bij jou. Vind het bizar. Krijg je geen extra controle nu?

SchoneNarcis en Arendje vinden dit leuk.
  6. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Snap ik! Maar misschien was het toch iets anders en heb je het niet goed verstaan? Alhoewel het erg lijkt op pregnyl (gekoeld, 2pakjes, losse spuitjes). Misschien morgen even bellen om na te vragen?
    En hou je lijf echt goed in de gaten. Neem geen risico’s

SchoneNarcis vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Pregnyl wordt in de lf na ivf vaak gegeven als ondersteuning.
    Bij veel eitjes geven ze liever utrogestan ipv pregnyl omdat pregnyl sneller de lege follikels laat vullen met vocht en je dan kans op overstinulatie hebt ;)

Arendje vindt dit leuk.
  8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Volgens mij ken ik ondersteuning van pregnyl wel na punctie en volgens mij zelfs nog na tp. Maar volgens mij wordt dat vooral in het buitenland gedaan. Zijn vast dames die er meer van weten ik ben er lang tussenuit geweest.

9. SchoneNarcis

SchoneNarcis Actief lid

21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Kan het zo zijn omdat ik zo jong ben en na een week gonal spuiten, bij de eerste echo al heel veel eiblaasjes had. Mijn eerste echo was 8 maart. En vandaag (11 maart) heb ik al de punctie. Mijn man en ik schrokken dat het zo snel al kon. 9 maart dus de 2 decapeptyl. 10 maart niks. En 11 maart de punctie. Na de punctie de pregnyl

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Geen idee. Mensen zeggen de meest rare dingen.

Maar nogmaals de vraag, welk zhuis is dit? En bij welke doktoren loop je, want is is niet hoe het mag!

11. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ah oke Thanks voor de uitleg :)
    Maar @SchoneNarcis had 29 eitjes!

12. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Miss je ziekenhuis morgen even bellen en vragen waarom ze je de pregnyl na de punctie hebben gegeven? Ze zullen miss een goede reden hebben, alleen is het wel een beetje raar. Hoe de dames hierboven mij het hebben uitgelegd klopt het wel

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zou mijn zhuis dus niet voor pregnyl gaan, maar voor utro.
    Had ze ook 29 follikels of zaten er meerdere eitjes in 1 follikel (en dus minder follikels dan eitjes).

14. SchoneNarcis

SchoneNarcis Actief lid

21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Ga ik zeker doen! Nee geen extra controle. Ik moest mezelf goed in de gaten houden. Als ik veel pijnklachten heb of misselijk word moest ik gelijk bellen naar Zh. Ook als ik veel bloed verlies. Of een opgezette buik heb. Ik heb eerlijk gezet wel een opgeblazen buik maar weet niet of dit de eerste dag normaal is. Verder heb ik alleen echt erge pijn aan me eierstokken.

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Meid ik wil je niet bang maken maar je moet echt flink op je hoede zijn. Je kunt er nu geen hcg bij hebben, en dat zit in de pregnyl. Daarom moet je er achteraan gaan. Is er een reden voor dat je geen utro hebt?

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Het klopt met die twee deca zorg je ook dat ze rijpen daar hoef je niet ongerust over te zijn. Kan zeker fat je 3 dagen na eerste echo punctie hebt. Geen idee hoe lang je gestimuleerd hebt dit kan heel erg variëren.
    Zou geven even ziekenhuis bellen en checken of pregnyl was zo ja is het verstandig om bloed te laten prikken voor je tp of je al geen problemen hebt met overstimulatie en een echo of er geen vocht in je buik zit. Want zo een tp doen ik zou het doodeng vinden zonder controle.

SchoneNarcis en skiwi vinden dit leuk.
  17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Merk je dat het dikke deel in je buik steeds hoger wordt? Of steeds meer opzet? Of krijg je pijn na het liggen of zitten? Wordt je benauwd? Kortademig? Dat soort dingen merk je het ook aan.
    Ook niet helemaal plat liggen. Zet je bed wat schuin vannacht

18. SchoneNarcis

SchoneNarcis Actief lid

21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Oh ik zie het nu dat utro die bolletjes zijn. Jawel die heb ik ook! Die moest ik vanaf vandaag elke dag 6 per dag. 2 in de ochtend. 2 in de middag en 2 in de avond.

19. Daschaaa

Daschaaa Fanatiek lid

19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    Huuh zelf doktoreren zou ik ook niet doen. Ik heb bij mijn eerste stimulatie de eerste dag 250eh geprikt ipv 225eh! Was beetje in de waar, maar ik schrok enorm toen mijn man zei:nee het moest 225eh. Eerste volgende dag gelijk Zh gebeld rn verteld wat ik gedaan heb en zo spijt gehad.gelukkig was het niet zo erg, maar ben gelijk verder gegaan met 225eh! Ik snap heel goef je frustratie, maar dan zou ik eerder naar andere ziekenhuis gaan kijken of polikliniek. Geloof me de meiden hier hebben het beste met je voor! Ik heb heel veel aan deze dames gehad afgelopen weken en ben ontzettend dankbaar voor hun raad enzo!

Arendje en Kimm17 vinden dit leuk.
  20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens!!!

Deel Deze Pagina