IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Meestal kunnen ze dat wel goed inschatten hoor. Mijn eerste keer stimuleren kreeg ik ook maar 100 eh waarbij de standaard dosering gonalf 150 is en ik werd toen zelf overgestimuleerd en het moest worden afgebroken. En ik heb een normaal gewicht en geen pcos. Je hebt ook liever dat ze wat voorzichtig doen dan dat je overstimulatie krijgt want dat heb ik de laatste keer gehad en toen zat ik tegen een ziekenhuis opname aan met vocht achter Mn longen en dikker wordend bloed.

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Hoe is de operatie bij jou verlopen? Hoop zo dat de hydrosalpinx nu deze weg is jullie snel zwanger zijn!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ahh k, ik dacht ik loop alweer wat jaartjes mee maar die kende ik nog niet.
    Ja ik zit ook heel laag in de dosering, gem is 150 gonal ik heb nu 87,5 en daarop vorige keer door zwangerschap echt overstimulatie met de hele heisa tot bijna opname aan toen en 4 weken thuis zitten en echt helemaal niks mogen.
    Ik weet dat ze juist alles aan moeten prikken want als je dat niet doet kan juist het risico op overstimulatie verhogen raar dat ze bij kou wat hebben laten zitten.
    En even nieuwsgierig waarom moest je naar het ziekenhuis de vorige keer en zelfs tot opname aan toe, best heftig en zie je we daarom niet meer tegenop?

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Heel veel succes deze poging, wat een heftige weg wat jullie allemaal al hebben moeten doorstaan zeg!

5. Wensmama2019

Wensmama2019 Niet meer actief

Ah oke die bijwerkingen zijn minder... zo verschillend volgensmij per persoon of je er last van krijgt.

Mijn dosering is 7.. dus hopelijk is dat voldoende. Maar volgensmij heb ik een vrij hoog AMH. Maar daar kan ik weinig info over vinden eigenlijk.
    12/13 is best een hoge dosering toch? Dacht dat ik laatst ergens las dat 12 normaal ongeveer het maximum is voor Rekovelle.. Spannend, hopelijk heb je nu dan de juiste dosis!!

6. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Ik kreeg enorm veel pijn In mijn buik en kon niet meer bewegen van de pijn. Moest toen met de ambulance naar het ziekenhuis. De gynaecoloog in het ziekenhuis dacht of aan een inwendige bloeding of dat een eierstok gedraaid was. Dat eerste was het niet, er was wel wat bloed en vocht van het aanprikken maar geen inwendige bloeding. Bij het 2e konden ze er alleen maar achterkomen bij een kijkoperatie maar aangezien de gynaecoloog dacht dat dat niet het geval zou zijn (niet 100% zeker) hebben we dat toch maar niet gedaan vanwege de terugplaatsing een aantal dagen later. Niemand kan verklaren waar die pijn vandaan komt of iig niet 100% zeker weten wat het was. Ik denk zelf dat het meerdere dingen bij elkaar zijn. Na de punctie heb ik pregnyl gekregen. Ik denk zelf dat dat voornamelijk de boosdoener was omdat ze niet alle eitjes hadden aangeprikt en ik overstimulatie heb gehad, daar kwam dan bij dat ik vocht en bloed in mijn buik had zitten en daar kwam ook nog eens bij dat ik een infectie kreeg. Ik heb uiteindelijk 3 dagen op de kraamafdeling gelegen van een ziekenhuis bij ons in de buurt (Nijmegen was te ver voor de pijn die ik had).
    Dus ben inderdaad wel zenuwachtig voor de volgende punctie maar ik weet ook dat dat niet nog een keer hoeft te gebeuren. Waarschijnlijk blijf ik na de punctie een nacht in Nijmegen in het ziekenhuis. Better safe than sorry.

7. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Is idd verschillend per persoon. Wat fijn dat je “maar” 7 hebt. Ik had met 8,66 ook minder last van alles dan met 13 maar is ook best logisch.

Wensmama2019 vindt dit leuk.
  8. Wensmama2019

Wensmama2019 Niet meer actief

Oh bah dat is heftig.. dan is het inderdaad beter om eerst een keer 'te laag' te zitten dan die extreme bijwerkingen bij overstimulatie...

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    K WoW dat is dan idd wel echt heftig geweest en idd pregnyl na de punctie doen ze alleen bij vrouwen die geen risico op over stimulatie hebben. Neem aan dat je nu gewoon de gezellig progesteron bollen gaat krijgen.
    Nou hopelijk gaat deze punctie dan meevallen zonder gedoe erna!

LisaW27 vindt dit leuk.
  10. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Dank je voor het vragen en voor je wens. Het is goed gegaan en ik ben met de kerst ook flink bijgerust. Ook al heb ik een gezonde tegenzin naar het traject zelf, zijn we wel optimistisch. De lekkage is gestopt dus kom maar op!

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Precies niets zou het nu nog tegen moeten houden!

Thirza78 vindt dit leuk.
  12. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Hé dames! Hier vandaag uitgangsecho gehad en alles zag er goed uit, geen cysten meer te zien.
    Nu eerst een paar pilvrije dagen en vrijdag mag ik starten met prikken. Volgende week donderdag dag eerste echo om te kijken hoe alles groeit.

De arts gaf wel aan dat ik heel veel eitjes klaarliggen heb dus de dosis wordt verlaagd (afwisselend 150 en 75 EH Bemfola per dag), maar dan nog heb ik omwille van mijn hoog AMH grote kans op overstimulatie.

Hij zei dat ik er rekening mee moet houden dat het een freeze all-cyclus wordt en ik dus pas in maart een eerste (cryo) terugplaatsing zal hebben. Beetje teleurgesteld maar als hij denkt dat dat het beste is, dan probeer ik daar maar op te vertrouwen.

Deze maand dus vooral hopen op een aantal mooie embryootjes om in te vriezen...

SJD1988 vindt dit leuk.
  13. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Gelukkig zag alles er goed uit!
    Is er bewust voor gekozen om niet eerst je cyclus stil te leggen door middel van decapeptyl of een ander medicijn?

14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Hier inmiddels wel bijwerkingen van de decapeptyl, hoofdpijn en zo nu en dan een gejaagd gevoel..

Thirza78 vindt dit leuk.
  15. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    @JosjeM In mijn ziekenhuis wordt het kort protocol standaard vaker gebruikt dan het lang protocol. Kort schema is minder belastend blijkbaar, er wordt enkel overgeschakeld op lang indien kort te weinig eicellen of slechte kwaliteit geeft. Als ik me niet vergis begint het kort schema in heel België meer en meer als eerste keuze gebruikt te worden, maar geloof dat dit in NL niet zo is. Geen idee waarom :roflmao:

Wel vervelend dat je meer bijwerkingen begint te ervaren, hopelijk blijft het een beetje doenbaar...

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ahh ik dacht ook al dus jij hebt ook deca nu erbij?
    Gek want juist met risico overstimulatie doen ze liever lang protocol omdat je met kort minder goed ik kan grijpen als het uit de bocht vliegt. En wat gek dat hij al denkt dat je het gaat krijgen maar dan niet op anticipeerd ik zou ook balen dat je tot maart weer moet wachten. Want dan moet je dus eigenlijk 2 cycli wachten.
    Succes en hopelijk straks een mooi aantal!

17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ik heb op de een of andere manier momenteel eens geen bijwerkingen de vorige 3 keer hoofdpijn en heel moe en nu dus niet. En de laatste keer zelfs een forse keelontsteking daardoor. Had het ook verwacht nu weer bijwerkingen te krijgen.
    Spuit je al gonal erbij? Want meestal verdwijnen de bijwerkingen dan van de deca weer.

18. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Geen decapeptyl, maar cetrotide. Nuja, komt gewoon op hetzelfde neer waarschijnlijk? Eerste IVF hier dus ik ben nog volkomen onwetend :roflmao:

Hij anticipeert er wel op hoor, is daardoor dat hij besliste om 150EH en 75EH af te wisselen ipv dagelijks 150. Ik denk dat hij er gewoon voor probeert te zorgen dat ik niet te hard hoop op een verse terugplaatsing. Hij gaf aan dat het 50/50 wordt maar dat een verse TP gewoon niet altijd de beste optie is en dat hij liever geen goede embryo's 'verspilt' als hij het gevoel heeft dat het voor mijn lichaam beter is om wat meer tijd te nemen.

Wel fijn dat je deze keer geen bijwerkingen hebt, overigens!

19. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Vanaf 18 januari Gonal erbij. Dus dat duurt nog even!
    Fijn dat jij nog geen bijwerkingen hebt zeg. Wanneer ben jij met deca begonnen?

20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    19 december en sinds donderdag gonal-f erbij.

Thirza78 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina